Csak óvatosan a negatív értékeléssel!

(Infobulvár) Egy sikertelen adásvétel után adott negatív értékelés miatt becsületsértési pernek néz elébe egy brit férfi – írja a Daily Mail internetes kiadása. A szerelőként dolgozó Chris Read egy mobiltelefont vásárolt az Ebayen, de a készülék (derült ki a kézhezvétel után) nem az a típus volt és nem olyan állapotú, mint amilyennek hirdették. A férfi ezért visszaküldte az eladónak, aki annak rendje és módja szerint vissza is térítette a vételárat. Read viszont úgy gondolta, őszinte lesz, és negatív minősítést adott a kereskedőnek, Joel Jonesnak. „[A telefon] össze volt karcolva, meg volt repedve, és nem az a típus volt, amit hirdetett” – indokolta a döntését a lapnak a csalódott vevő, aki egy jó állapotúnak leírt Samsung F700-as modell helyett egy megviseltebb F700V-t kapott.

Read azt gondolta, hogy ezzel véget ért a történet, de nemrég kapott egy e-mailt, amelyben Jones azzal fenyegeti, hogy becsületsértési pert indít ellene, ha nem adja írásba, hogy alaptalan volt a negatív minősítés. Az elektronikai termékek internetes kereskedelmében utazó eladó szerint ugyanis a rossz értékelés tönkreteszi az üzletét, mivel emiatt hátrább kerül a keresési találatok között. Holott nyilvánvaló, hogy a minősítés igazságtalan és indokolhatatlan, hiszen habozás nélkül visszafizette Readnek a vételárat.

Read viszont nem érzi rosszhiszeműnek az értékelést, ő csupán őszinte volt. „Azt hittem, ezért van az értékelési rendszer. Nem írtam semmi rosszindulatút, nem neveztem csalónak” – magyarázta, hozzátéve, hogy ha perre kerülne sor, áll elébe. Az Ebay egyébként vitás kérdésekben szokott közvetíteni a felek között, de ebben az ügyben nem keresték meg őket. Egy biztos: ha bíróságig jut a vita, ez lesz az első rágalmazási per, melyet egy vitatott internetes minősítés miatt indítottak.

  • Kapcsolódó cégek:
  • eBay

Azóta történt

Előzmények