Hirdetés

Sütis ígéreteket tett a Google a brit hatóságnak

A Google további megkötéseket ígért a Chrome böngészőből származó adatok felhasználása kapcsán.

A brit versenyhatóság egy ideje nagyon aggódik amiatt, hogy a Google azt tervezi: betiltja a külső felek sütijeit, amelyek révén a hirdetők követik a fogyasztókat.

A Privacy Sandbox nevű törekvés miatt egy ideje már vizsgálódik a brit CMA – a hatóság attól tart, hogy a digitális reklám világában megszűnhet a verseny.

A Google többször jelezte, hogy tudomása szerint a felhasználói a web böngészése során nagyobb magánszférát szeretnének, és nem akarják, hogy kövessék őket az oldalakon. A hatóságok aggodalmára reagálva most azt is jelezték: korlátozzák majd a Chrome böngészőből származó adatok felhasználását.

A 250 milliárd dolláros digitális reklámágazat szereplői ugyanakkor folyamatos mondják, hogy a sütik elvesztése a világ legnépszerűbb böngészőjében korlátozza majd őket az információgyűjtésben, így nem csak a hirdetések személyre szabásával lesz gond, hanem a Google adatbázisától is függenek majd.

A Google belement, hogy a CMA jóváhagyása nélkül nem hajtja végre a terveit, és abba is, hogy a brit hatósággal kötött megállapodást globális érvénnyel lépteti majd életbe. A Google elkötelezte magát amellett, hogy korlátozza a hozzáférést az IP-címekhez, továbbá az adatok belső használatát is.

A CMA jelezte: mindig is ragaszkodtak hozzá, hogy a Google fogyasztók magánszféráját védő törekvései nem mehetnek a verseny kárára. A válaszul Google közölte, hogy olyan formában kívánja fejleszteni a Privacy Sandboxot, hogy az a teljes rendszer számára működőképes legyen.

Azóta történt

Előzmények