Hirdetés

A BlackBerry nem száll ki a készülékgyártásból

Ma délelőtt a Reutersre hivatkozva számos lapban jelent meg az a hír, hogy a BlackBerry kiszállhat a telefongyártásból, és a jövőben csak a vállalati szolgáltatásokra és a szoftverekre alapozná üzleti stratégiáját. „Ha nem tudok pénzt csinálni a mobilokon, akkor nem leszek a mobiltelefon-üzletben” – mondta a hírügynökségnek John Chen, de mint utólag kiderült, a Reuters kiragadta ezt a vezérigazgató többi mondandója közül, és úgy tálalta, mintha a kanadai cég komolyan gondolkozna ezen a lehetőségen.

Hirdetés

Chen egy hivatalos blogbejegyzésben igyekezett gyorsan tisztázni a helyzetet, és mindenkit biztosított arról, hogy egyáltalán nem áll szándékában túladni a készülékgyártó üzletágon (legalábbis a közeljövőben), és továbbra is azon dolgoznak, egy ezt a tevékenységet újra nyereségessé tegyék. „A BlackBerry nem csak egy készülékgyártó vállalat. Teljes megoldást kínálunk, és ennek szerves részét képezik mobilkészülékeink. Ezért egészítjük ki a készülékgyártó üzletág bevételét a vállalati szolgáltatásokból és szoftverekből, üzenetküldésből származóval” – olvasható a bejegyzésben. Chen azt is megerősítette, hogy a BlackBerry védjegyének számító fizikai billentyűzet a jövőben sem tűnik el a süllyesztőben.

A fenti, félreértett (kiragadott) mondaton kívül Chen az interjú többi, publikált részét nem igazította helyre. A BlackBerry a szokásos kormányzati és katonai megbízások mellett olyan területeken (például egészségügyi, pénzügyi és jogi intézmények) is próbál partneri megállapodásokat kötni, ahol szintén kiemelt fontosságú a kommunikáció biztonsága. A kezdeményezés támogatására létrehoztak egy biztonságtechnikai megoldások fejlesztésére dedikált mérnöki csapatot is.

A Reuters szerint Chent nem igazán érdeklik a mostanában zajló felvásárlások az üzenetküldő alkalmazások piacán. „Nekünk nem konkurenciánk a WhatsApp. Mi a biztonságos kommunikációra, üzenetküldésre fogunk fókuszálni” – mondta a vállalatvezető. „Nem fogunk több pénzt áldozni arra, hogy a mi platformunkon is ott legyen a legutóbbi Angry Birds” – tette hozzá, arra utalva, hogy a BlackBerrynek alapvetően a vállalati ügyfelek és a vállalati szegmensnek szánt szolgáltatások a fontosak.

Azóta történt

Előzmények