- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Norbert@270 #12850 üzenetére
Mozognia kell benne a lengőkarnak, kérdés, hogy szét van-e szakadva a szilent. Ez az újabb fajta, ami fel van sajtolva a lengőkarra. Otthon nehéz cserélni. Nem lehetetlen, csak nehéz. 115422292 A régi fajta nem volt egybe öntve a tartóval. CSak levetted a tartót, kicserélted a szilentet és visszatetted a tartót. De az újabb fajtához ki kell venni a lengőkart. Utána be kell állítani a futóművet.
[ Szerkesztve ]
-
Atyus77
csendes tag
válasz Norbert@270 #12850 üzenetére
Üdv.
Nekem is 94-es a Forman és a cserélhető betétes szilent van a lengőkaron. Sajnos elég gyakran kell cserélnem mert hamar (fél,-egyév) kikotyogósodik.
SKODA FORMAN
-
Norbert@270
csendes tag
Nekem olyan lett bele rendelve,amelyiketMágus irt nekem,de vika és 1000Ft/db.nekem nem olyan van benne.keresek egy képet hátha találok.
-
Norbert@270
csendes tag
-
Norbert@270
csendes tag
A szilent ilyen van benne.a jobbosnak az a peremes széle felvan szakadva,de nem mozog benne.a baloson nem látszik semmi,de előre hátra mozog.akkor nem is lenne muszály cserélnem?jah és két kormány gömbcsuklót is kap.mindkettő művelet után kell futőműveshez mennem?
-
benedek2010
csendes tag
Szevasztok! A napokban előjött egy kisebb probléma. Az autó menet közben folyamatosan rángat. Ez gondolom benzinellátással kapcsolatos probléma. Elég lehet az AC pumpa vízzsákjának a kitakarítása vagy ki kell pucolni a karbit is? Esetleg a Lukoil-os benzin lehet probléma? A gázpedál eltört a tengelyénél pár napja. A cseréjénél kell valamire ügyelni?
-
atr
újonc
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Favoriton vízpumpa szilentet cserélt már valaki? Le kell szedni hozzá a pumpát? Ha igen, az mennyire nehézkes? Kifér vagy le kell ereszteni a motort.
-
Tom5
addikt
Sziasztok!
2000. évi Skoda felicia. Hátsó ajtó zárat ha bezárom a kulcsot nem tudom kihúzni... Van erre valami házi praktika vagy cserés a zár?!
-
sikabacs
csendes tag
Sziasztok.A favoritom fékezéskor rángat,mármint az elejét rázza 80-90 km-nél érzem.Nem húz oldalra,mi lehet a probléma?Hogyan tudom javítani?A másik kérdésem a vezérmű láncot lehet fesziteni 90-es évjárat.
Favorit1990
-
goldblum
csendes tag
válasz sikabacs #12868 üzenetére
A rángatás oka lehet a kerék kiegyensúlyozatlansága miatt is (pl. leesett az egyik kerékről a súly), lehet a féktárcsa deformálódása miatt is, de okozhatja szálszakadásos gumi is. Próbáld meg felcserélni az első és hátsó kerekeket, ha elmúlik, akkor a kerék okozta nagy valószínűséggel.
Favoritnál nincs láncfeszítő szerkezet, tehát nem lehet a láncot feszíteni. Ha zörög a lánc, akkor cserélni kell a komplett vezérlést: lánc és két fogaskerék. Gyárit érdemes venni, 6-7E Ft körül van a garnitúra.
-
peti_s
addikt
Hali, szól az egyik kerékcsapágy a Feliciában. Milyen típusú kell bele, a 120s Skodáé jó bele? Köszönöm előre is! üdv peti_s
-
goldblum
csendes tag
válasz sikabacs #12874 üzenetére
Mint lehetőséget írtam a kerék hibáit - tapasztalat alapján. Volt olyan gyárihibás gumim, ami csak fékezéskor produkálta a jelenséget. (Ezért sem veszek soha többet TIGAR márkájú gumit.) Szóval ez csak EGY ok lehet.
Nem véletlenül írtam - Mágushoz hasonlóan - hogy a féktárcsa deformálódása is okozhatja. Ezt - egyszerű próbaként - kiszűrheted az első és hátsó kerekek felcserélésével. Ha marad a hiba, akkor nagy valószínűséggel a féktárcsa a ludas. Amúgy ha leszereled a kereket, úgyis rápillantasz a féktárcsákra, ha egyenetlen, barázdás, vállasodott, akkor mindenképpen érdemes kicserélni a fékbetétekkel együtt.
-
goldblum
csendes tag
Tanulságos lehet talán...! Szóval a családban birtokolt egyik Favorit használója panaszkodott, hogy nem igazán jó a fűtés, hidegben még hosszabb úton sem melegít rendesen. Igazából csak most, hogy kitavaszodott, jutottam el addig, hogy megnézzem. A termosztát hibájára gyanakodtam, szét is szedtem a termosztátházat. Már az gyanús volt, hogy egy csomó sziloplaszt volt a tömítés mellé-alá-fölé odanyomva. Nos, röviden... A termosztát (Wahler, 88-fokos) működőképes, de nem volt a helyére pontosan beillesztve, oldalra elcsúszva rögzítette előzőleg valami ügyes "szerelő". Ezért kellett a sziloplaszt, hogy rendesen tömítsen a fedél. Emiatt még zárt termosztát esetén is nyitott volt a teljes vízkör, mert oldalt, a résen áramolhatott a víz. Ezért hidegben nem tudta elérni a normál üzemi hőfokot a hűtőfolyadék, elégtelen volt a fűtés. (Zárójelben: a fogyasztásnak és a motor élettartamának sem tesz jót, ha a tervezettnél hidegebb üzemben jár tartósan a gép.)
Tömítéscsere és termosztátcsere óta gyorsan és hatékonyan fűt a Favo!
Lefényképeztem a kiszerelt tömítést, könnyebb láthatóság kedvéért piros vonallal jelöltem, hogyan helyezkedett el a termosztát.
[ Szerkesztve ]
-
wladymir
csendes tag
üdv mindenkinek.
Felicia külsőféltengelycsuklót,csak le kell ütni a tengelyől,vagy fogja még valami?A gumiharangon kívül -
wladymir
csendes tag
No még egy kérdés.
Valaki írt itt egy spéci váltóolajról nem is oly régen,amitől elcsendesedik a váltó,de nem találom,és már kifolyik a szemem
Leírná valaki a márkáját?Köszönet. -
darius
tag
Kedves Fórumtársak! Eljött az idő, és megváltam hű sárga villámomtól, bontóba adtam. 24 évével megszolgált, nem kínoztam tovább. Béke poraira.
Az utód már megvan egy Mitsubishi Lancer kombi személyében. -
darius
tag
válasz rob210 #12888 üzenetére
2004 májusi, Lancer Wagon CS, 1.6 98 LE, németből jött hozzánk.
Egy hónapja használom, nagyon meg vagyok vele elégedve. Épp most jött fel a nepperűzőben is -
Mici80
tag
Sziasztok!
Ismét kéne egy kis segítség. A minap a favorittal jöttem hazafelé. Nagyon elötte nem volt előjel. 100 méterrel mielőtt megtörtént volna a baj nagyon el kezdett kerregni valami a hajtás felöl. Kanyarba egyszercsak reccs... És megszünt a hajtásom. Lenéztem alá, sebességbe rakva láttam, hogy magába forog a balos féltengely. A külső csuklónál úgy éreztem a harang alatt mint ha széthullot volna valami csapágy? Ilyen apró golyók vannak a harang alatt.De ha csak az attól elmehet a hajtás? Vagy mi lehet?Köszönöm a segítséget!
---
-
gs20
tag
válasz Mici80 #12891 üzenetére
Nem csapágy ment szét, hanem a külső féltengelycsuklód. Csere, lehetőleg nem vikára.
Belegondolva: ha sebességbe rakod járó motornál, kuplungot felengedve, akkor a csukló forog? Ha a csukló külseje nem forog, csak a féltengely, akkor vagy a csukló belseje ment szét, vagy a féltengelyről a ricni nyalódott le, ha a csukló külseje is forog, akkor az agy ricnije, illetve a csukló ricnije nyalódott el.[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
rob210
nagyúr
válasz Mici80 #12891 üzenetére
A külső csuklónál lesz a hiba ahogy a "kolléga" is írja.
A kérdés csak az, hogy mi ment tönkre, de a golyókból ítélve szerintem a csukló maga mehetett szét.
Le kell venni a gumiharangot és szemrevételezni.A kérdésedre pedig az a válasz, hogy igen ettől elmehet a hajtás, hiszen a féltengely és a csukló maga a kihajtás.
Renault power
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mici80 #12894 üzenetére
Ha jobb oldalon ment szét akkor féltengely anya le kerék le lengéscsillapító alul lekötött kormányt elfordít és a tengely kivehető. Rálépsz a tengelyre és kalapáccsal leütöd a csuklót. Szerelésnél legyen tartalék C gyűrű. A bal oldali tengely szerelése esetén az irányító kar gombfejt is le kell kötni vagy kihúzni a lengőkarból az alsó gömbfejet
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
JossyFavo90
csendes tag
Üdv! Segítséget szeretnék kérni.
Nemrég szétkaptam a favo karbiát majd amikor kezdtem összerakni, akkor döbbentem rá, hogy van az a két fúvóka ami közvetlen egymás mellett van és nem egyforma furat van bennük.
Tudna valaki segíteni hogy melyik hova való, sürgős lenne?!
Legközelebb lerajzolom vagy valami...
Előre is köszönöm a segítséget! -
goldblum
csendes tag
válasz JossyFavo90 #12896 üzenetére
-
goldblum
csendes tag
válasz JossyFavo90 #12896 üzenetére
Egyébként a képen jobb oldali az I. fokozat fúvókája, ez 92,5-es méretű, a bal oldali a II. fokozat fúvókája, ez 120-as méretű.
[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz goldblum #12897 üzenetére
Kösz a választ, de nem ez az én gondom. A két fúvókacsavar nálam méretben tök egyforma ( a képen ami kitettél meg ugye nem ), hanem a benne lévő luk nem egyforma nálam és ezt nem tudom hogy a nagylukú meg a kislukú melyik oldalra való. Ennél érthetőbben nem tudom leírni, de nem hibáztatlak ne értsd félre!
-
goldblum
csendes tag
válasz JossyFavo90 #12899 üzenetére
A kisebb lyukméretű az I. fokozaté, tehát az megy jobbra, ha úgy nézed, ahogy a képen van, a II. fokozaté a nagyobb lyukméretű, az pedig a bal oldalra. Az is segíthet, hogy a kisebbik torokhoz megy a kisebbik lyukátmérőjű fúvóka, a nagyobbikhoz, pedig a szintén nagyobb.
Egyébként sorry, miután feltettem, akkor jöttem rá, hogy a legtöbb Favorit karbinál megegyezik a külső átmérő, ezért is írtam utólag hozzá a második válaszomat, a méretekkel. Elvileg a méretek bele is vannak ütve baromi kis számokkal a fúvókák tetejébe. Remélem, így már érthető, illetve tudtam segíteni!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NBA és kosárlabda topic
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Renault, Dacia topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm