- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Facebook és Messenger
- SkyShowtime
- Milyen routert?
- Mozilla Firefox
- Aliexpress tapasztalatok
- OpenWRT topic
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stanlee
őstag
A nemet taxisok sem szeretnek nyugtat adni, az nem erdekel, hogy a taxameterbol mi jon ki, nyugtat mindegyiknel, akivel eddig utaztam kulon kellett kerni, es akkora fintorgassal adtak ide, hogy az csak na. Az egyik kis helyi ceget hasznaltam tavaly, amikor heti rendszeresseggel mentem ugyanazt az utvonalat hajnal 5-kor, amikor nem jart busz. Kb. 20 alkalommal hasznaltam oket, a taxameter sose ment, es hasrautesszeruen bemondott osszegek lettek a vegen (30 euro korul), volt, hogy 5 euros kulonbseggel. Meg egy masik tarsasag van itt, azokat csak ritkan tudtam ezen a korai idoponton megrendelni, de ha jottek, ment a taxameter, de a nyugtaadas ott is csak kulon keresre. Ha az esti muszakonkent csak 2-3 utassal csinaljak meg azt, hogy nyugta nelkul megy a 30 euros utvonal, akkor zsebbe annyi ment, mint amennyit a muszakban kerestek a taxisok hivatalosan, es ennel valoszinuleg tobbrol lehet szo napi szinten.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
félisten
válasz antikomcsi #40 üzenetére
"Bár inkább hagyjuk is, sajnos aki nincs benne a témában úgysem tudja elhinni, hogyan megy ez a valóságban, hidd el elég nehéz követni is, hogy mennyi mindennel vesznek le minket évről-évre, egyre többel."
Ahol a NAV a kézivezérlésű pénzbehajtó/verőlegény ott védheted az igazadat, persze ha meg tudod finanszírozni, hogy pár fellebbezés(és év után) után az ítélőtábláig mész, akkor majd igazad lesz, csak addig mindenhol megpróbálnak keresztbe tenni.
De kapsz rá 3 forint 7 fillér kamatot, csak a forgótőkédet viszik el évekre, mer' megtehetik.
Aztán majd jól kicsúsznak a határidőből is amíg vissza kéne fizetniük azt a pár (tíz)milliót, mert nekik nem sürgős.Akkor hiszek a NAV-nak "jogos büntetés címén" amikor... na jó, soha.
-
Feruendios
aktív tag
Hiába úgyis az Uber fog nyerni hosszú távon, most kitiltják pár országból utána pedig majd ott fognak könyörögni, hogy jöjjön vissza.
OFF:
- Sok országban ahol van Uber nem feltétlenül olcsóbb mint a helyi "fapados" taxi társaság. De persze ezekben az országokban 5x az átlagkereset mint nálunk és mégis olcsóbb a tarifa mint jelenleg nálunk (280ft/km).Konklúzió:
- Pontosan azt kapta a Taxis lobby amit akart 2 szék közül a földre, bevezették a Horror árú taxizást, pontosan ugyan olyan színvonalon! Illetve tökéletese alapot az Uber/Wundercarnak aki a régi tarifánál éppen csak olcsóbban most röhögve kiszolgálja a piacot. GGSajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(
-
nubreed
veterán
Norvégiában is ugyan ez van, Osloban kivétel nélkül csak arab taxisok vannak.
#5 saelin
Pont ezért nem értem, hogy hogy érhet ez a cég 40 milliárd dollárt. Szerintem egy hatalmas felfújt lufi, ami hamar kipukkadhat. Ettől függetlenül minden kormánynak haladni kéne a korral és ahelyett hogy mindenáron megpróbálják behinteni sóval az ilyen vállalkozásokat, azon kéne gondolkozni, hogy hogyan lehetne ezeket beilleszteni a jelenlegi jogi és adó rendszerbe. Több helyen leírtam már, Európa hihetetlenül elmaradott, ragaszkodunk a konzervatív hülyeségeinkhez, ahelyett hogy elfogadnánk a fejlődést.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
MCGaiwer
addikt
válasz Feruendios #53 üzenetére
aztán az felmerült-e, hogy a drága taxi a tömegközlekedés felé tereli a népet, ami meg jó mind a környezetnek, mind a társadalomnak? idáig már nem sikerült eljutni a gondolkodásban?
másrészt melyik lágyagyú terjesztete el ezt a "GG" hülyeséget, mint gratulációt? Talán "GJ", azaz good job, nem pedig good game...
[ Szerkesztve ]
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
nubreed
veterán
válasz cskamacska #48 üzenetére
Ez igaz de azért az látható, hogy rohadt nagy igény van a taxinál jóval olcsóbb személyszállításra (most nem a tömegközlekedésről beszélek). Én is úgy látom, mint írtam is, hogy egy nagy lufi az Uber de ugyanakkor valami alternatívája kell, hogy legyen a rohadt drága magyar lehúzós taxiknak.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
nagyúr
számla =/= nyugta
@wwenigma: miért, van egyáltalán bármilyen kezdeményezés, per ezzel kapcsolatban? sehol sem olvastam, hogy az über pert indított volna. valószínűleg nincs ilyen. ezt támasztja alá azt is, hogy törvényjavaslatot akarnak kidolgozni. nyilván erre nem lenne szükség, ha a hatályos törvények és szabályozás szerint is teljesen fehér lenne a dolog.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-szp-
aktív tag
válasz Oppenheimer #42 üzenetére
köszi
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
#06658560
törölt tag
válasz Aliszalámi #47 üzenetére
Annak kell nyugtát adni, akivel szerződésben állsz, s speciel nem hivatásos személyszállításnál azt sem feltétlen kell. Ahogy ezer másik jogcím esetén sem.
-
snecy20
veterán
válasz Feruendios #53 üzenetére
"Hiába úgyis az Uber fog nyerni hosszú távon, most kitiltják pár országból utána pedig majd ott fognak könyörögni, hogy jöjjön vissza."
Túl nagy ahhoz az ellenszél és érdekellentét.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
8th
addikt
válasz Oppenheimer #42 üzenetére
Egy napja azt figyelem mikor veszi észre valaki.
-
dchard
veterán
Én azt gondolom, hogy ebben az esetben a sofőrnek kéne befizetnie az Ubertől kapott pénz után az SZJA-t és a járulékokat, és még mindig lehetne olcsóbb, hiszen nem fizet a taxi drosztért meg a többi taxis szarakodásért, nem használhatja a buszsávot stb. Az Uber sofőr eldöntheti, hogy így megéri-e neki (értsd: SZJA és járulékok megfizetése után is), én utasként pedig eldönthetem, hogy megéri-e nekem a kevésbé kiszámítható kocsi foglalás, a PÁV nélküli sofőr, illetve a többi olyan dolog, amivel az Uber adott esetben kevesebb mint egy taxi. A számlaadás az Uber sara, hiszen fizetni is neki fizet az utas, nem a sofőrnek.
Szerintem nem szükségszerűen kell adót csalnia az Ubernek vagy a sofőrnek ahhoz, hogy megmaradjon a versenyelőnye, de az hogy egy fillért adót nem fizetnek, az nyilván nonszensz.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
#06658560
törölt tag
válasz adrian360 #65 üzenetére
Miért? Az Uber miről ad számlát/nyugtát? Az út feléről? Valamint ez hol befolyásolja, hogy a sofőrnek miről kell adnia? Ha a kivitelező csak a munka feléről ad számlát a megrendelőnek, akkor az alvállalkozónak kell a maradékot adnia? Vagy hogy gondolod? Volt már dolgod adójoggal?
[ Szerkesztve ]
-
adrian360
őstag
válasz #06658560 #66 üzenetére
Még az út feléről sem, csak arról ad hogy követített neked egy sofőrt, a személyszállítási tevékenységről egyáltalán nem, mivel arra nincs joga, és sajátbevallás szerint nem csinál ilyet. Történik egy szolgáltatás amit az alvállalkozó csinál, és arról nem ad a fővállalkozó számlát. tehát akkor a munka meg sem történt ?
-
-
Stanlee
őstag
válasz Feruendios #67 üzenetére
Az uber mogott nincs 40 mrd USD, az csak azt jelenti, hogy annyira ertekelik. Most kb. beletoltak eddig 1.2 mrd USD-t, az a tenyleges kezzel foghato penz, amit eddig felemesztett. Eves arbevetele szerint nem olyan nagy, kb. 300 m USD, az ugye 84 mrd HUF, ennel vannak nagyobb arbevetelu magyar kft-k is (Tesco), es azok sem tudtak olyan sok mindent elerni a vasarnapi boltbezarassal szemben. A Tesco PLC eves arbevetele 64,5 mrd GBP, szoval osszessegeben veve erosebb cegrol beszelunk, mint az uber, es nem tojt be tole a magyar politika. Akkor az ubertol miert tenne? No offense, csak azert irtam, hogy a penz nem minden, ha nem tud az uber a szabalyoknak megfelelni, akkor azokat nem fogja tudni megvaltoztatni sem, ha a politika nem nyitott ra. Es oszinten, miert lenne? Azert, hogy meg tobb adobeveteltol essen el?
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
-
azbest
félisten
nem igazán... a pénzmozgásról kell a számla. Ha buszra szállok, akkor sem ad a sofőr minden alkalommal számlát/nyugtát, amikor jegytömbből tépek jegyet vagy bérletet használok.
Az ingyen utazó nyugdíjasoknak sem azért kell 0ás regisztrációt adni, mert nyugtaadás kell a 0áról, hanem a statisztika miatt.
-
-
sagem
addikt
Egen, az Uber nem tartozik a gigacégek táborába (természetesen a többiekhez mérten), közel sincs olyan szinten (még, egyszer lehet hogy az lesz/vagy nem, ez majd elválik) mind az IT szektor nagyágyúi. Csak most felkapott, sokat beszélnek róluk, bennük van a potenciál, de a kérdőjel is sok még körülöttük. Egyébként is simán visszavonulót fújnak, ha arról van szó, nem egy országban adták már fel a harcot. Ahol lehet, ott természetesen üzletelnek. De ha megfordítjuk a képletet: a milliárd dolláros Ubernek pont a kicsiny országunkban éri majd meg minden erejét latba vetni, és harcolni a végsőkig? Nem Ha hagyják őket itt lesznek, ha nem, hát mennek tovább.
Szomszédainknál egyébként mi a helyzet, ők hogy állnak a céghez, tudja valaki? (Románia, Ausztia stb.)
[ Szerkesztve ]
„Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”
-
adrian360
őstag
válasz #06658560 #70 üzenetére
2007. évi CXXVII törvény
159. § (1) Az adóalany köteles - ha e törvény másként nem rendelkezik - a 2. § a) pontja szerinti termékértékesítéséről, szolgáltatásnyújtásáról a termék beszerzője, szolgáltatás igénybevevője részére, ha az az adóalanytól eltérő más személy vagy szervezet, számla kibocsátásáról gondoskodni.
160. § (1) A számlakibocsátási kötelezettségnek a kötelezett saját maga, illetőleg - megbízása alapján és képviseletében - az általa választott meghatalmazott is eleget tehet. Utóbbi esetben a kötelezettnek és meghatalmazottjának előzetesen és írásban különösen meg kell állapodnia egymással a számlakibocsátás elfogadásának feltételeiről és módjáról.
Ha van az Übernek meghatalmazása (az alvállakozói szerződés alapján kellene hogy legyen), az über adja a számlát, ha nincs akkor a soförnek kéne. De mivel a Über számla nem tartalmazza a személyszállítás tényét, így nem történt meg a második eset.
-
őstag
Ha már a taxis hasonlat van: Hívsz egy taxit egy telefonszámon, jön egy taxi rajta egy logó.
Szerinted az a taxi az adott cég autója és a sofőr alkalmazott? Hát nem, a taxis cégek csak fuvart szerveznek az alvállalkozó sofőrnek, aki díjat fizet ezért.
Ismerős az üzleti modell?
Kinek kell az előírásnak megfelelni? Az alvállalkozó sofőrnek, és autójának. És ő ad nyugtát/számlát is.... -
azbest
félisten
Csakhogy jogilag nagyon nem mindegy, hogy a pénz mozgása milyen.
Az ügyfél nem fizet a sofőrnek, ő az ubernek fizet. Erről a sofőr nem is adhat számlát, mert ő az ubernek adhat számlát.
A taxis diszpécser cég esetén az ügyfél a taxisnak fizet, aki pedig a diszpécsernek fizet ezek szerint.
Van olyan élő példa, amikor a gyakorlat ugyanaz, de a mögötte álló elmélet küldönbözik és az egyik eset szabályos a másik meg nem. Gondolj arra, hogy a csekkes fizetésért nem számolhat fel mondjuk 100 forint díjat a szolgáltató. Ellenben az szabályos, ha mindenkinek 100 forinttal megemelik a díját, de aki nem csekken fizet az kap 100 forint kedvezményt. Gyakorlatilag egyezik a kettő, de mégis csak az utóbbi a jogi szempontból szabályos.
-
őstag
Én nem látom a különbséget a között, hogy az Uber vonja le a számlámról a szolgáltatás díját, vagy bankkártyával fizetek. Sőt, az én szempontomból mindkettő bankkártyás fizetésnek számít, csak az egyik egy mobil app segítségével, a másiknál egy posterminálon keresztül. Szóval ha a Főtaxinál app segítségével fizetnék, az olyan lenne, mint az Uber?
-
"Az ügyfél nem fizet a sofőrnek, ő az ubernek fizet. Erről a sofőr nem is adhat számlát, mert ő az ubernek adhat számlát."
A sofőr mi alapján adhat számlát az ubernek?
Éppen ez is a probléma, a vizsgált sofőrök nem voltak számlaképesek. Nem volt adószámuk. Ha Te beülsz a kocsidba, csak úgy simán, mint magánszemély, mi alapján állítasz ki számlát bárkinek? Nem az utasnak, hanem mondjuk az ubernek?
Eleve ha bemész egy nyomtatvány boltba még csak nem is tudsz venni számlatömböt.
Az hagyján, hogy a sofőrök nem adtak számlát, de eleve nem is tudtak volna adni senki felé.
Abba gondolj bele, hogy ezek a sofőrök úgy végeztek kereső tevékenységet, anyagi haszonszerzési céllal, hogy semmiféle jogi alapjuk nem volt rá.
Az teljesen mindegy, hogy ehhez egy kft-t, bt-t, hoznak létre akár többed magukkal, vagy egyéni vállalkozók lesznek, akár csak másod foglalkozásban, az is mindegy, hogy milyen adófizetési kötelezettségek vonatkoznak rájuk, a lényeg az, hogy ők semmivel nem rendelkeztek. Így a sofőr nem adhat számlát az ubernek sem.
Mielőtt félre érted, én nem a nav-ot védem, nekem sem tetszik, amit csinálnak, ha lehetne az egész bandát kilőném a Holdra, de sajnos ez esetben a sofőrök meggondolatlansága, és tudatlan jóhiszeműsége vezetett ide.
-
titán
válasz antikomcsi #87 üzenetére
Ha Te beülsz a kocsidba, csak úgy simán, mint magánszemély, mi alapján állítasz ki számlát bárkinek? Nem az utasnak, hanem mondjuk az ubernek?
Már bocs, de nem is kell. Van egy évi 600ezer forintos gumiszabály.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
azbest
félisten
válasz antikomcsi #87 üzenetére
Az ugye megvan, hogy elég erős propaganda folyik a csapból.
"Vizsgálják, hogy a gazdasági tevékenység feltételeit teljesítik-e, azaz rendelkeznek-e adószámmal, illetve azt is, hogy a bevallások megfelelnek-e a valóságnak. Amennyiben a NAV úgy ítéli meg, hogy a jelentett és a valós bevételek között különbség lehet, megbecsülik a személyszállításból származó, eltiltkolt bevételt, illetve kiszámolják a be nem fizetett adót."
Tavaly novembertől indult itthon. Persze megbecsülik, de meg ám, hasára üt és egy trakzakcióból általánosít, hogy akár napi x darab ilyen tranzakció is megtörténhet, évente ugye 365 nap körül van, felszorozza vele és megállapítja egy utazásból, hogy hány milliót nem vallottál be.
Az sem mindegy, hogy megy az általános rizsa arról, hogy 200ig bünthetik ha adószáma. De ez nem jelenti azt, hogy egyiknek sincs. Meg a száz ellenőrzésben százan megbuktak valamin (de nem írja hogy min). Ami szimplán azt is jelentheti, hogy az ellenőr azt mondja, hogy taxiba szállt, a sofőr meg azt, hogy az nem taxi és ez már megbukás. De jelentheti azt is, hogy az ellenőr szerint más tevékenységi kört kellett volna megadni a vállalkozás adatlapján. A száz ellenőrzés is furán hangzik, ami lehet három volt, csak a százalék és a darabszám nem különbség valakinek, aki erről nyilatkozik.
Szóval nekem az bántja a szememet, hogy a feltételes mód (fenyegetés), az később már tényként van értelmezve. Tényszerűség helyett propaganda folyik. Ha az uber magyar cégen keresztül működik itthon és szabálytalan, akkor egy tollvonással felfüggeszthetnék az adószámát és szüneteltetnie kellene a tevékenységét, az appot is letiltathatnák. De ezek szerint valaki hazudik: vagy nem a magyar cég szerződik a sofőrökkel, vagy nem találnak rajta jogi fogást. Eleve az fura egy állítólagos jogállamban, hogy a hivatal a mindennapos feladatai alapján el kellene járjon, ha valahol szabálytalanság van, de mégis a miniszter rámutatása alapján találnak hirtelen ellenséget.
Ehhez vegyük hozzá, hogy a magyar hivatalok a saját álláspontjukat sem vállalják hivatalosan. Ami az egyik percben szabályos, az másnap már lehet illegális, attól függően, hogy ki az ügyintéző vagy mi a napi parancs. Tehát, ha a nav-ra hallgatsz, akkor lehet ezért a nav büntet meg. Nesze neked jogbiztonság.
Szóval ez az egész működés, amit most épp az uber megjelenése váltott ki, ez zavar engem. Ráadásul, ha kiderül egy kiskapu, akkor nem a kiskapu betömésével foglalkozik a jogalkotás, hanem névre szóló ellehetetlenítéssel operálnak. Ez az egész eu-s adóoptimalizálás hisztire igaz. Nem a törvényeket javítják, mert akkor a döntéshozóknak sem lenne lehetősége kioptimalizálni a stiklivel privatizált adópénzeket, hanem név szerint támadnak cégeket, akik azokat a lyukakat használják ki, amiket a politikusok maguknak hagytak nyitva. Az uber csak a tünet.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Nem. Ez hivatalosan sem taxi szolgáltatás, hanem fuvardíj térítés. Nem gazdasági tevékenység, szóval ráhúzható a gumiszabály. Bíróság kiröhögi a büntetést kiszabó nav-ot, ha olyanokat bírságolnak, akik nem lépték át a 600 ezret. Gondolom az uberesek sem fizetik ki a büntit, hanem bíróságra viszik az ügyet. Az uber ad mögéjük ügyvédet, az egyik uberes sofőrnél direkt rákérdeztem. Szóval ez sok hűhó a semmiért. Elsősorban az a célja, hogy eltántorítsák az új belépő sofőröket.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
sagem
addikt
Perpill Európában több (jellemzően nyugati) országból tiltották már ki az Ubert, szóval annyira nem sok hűhó semmiért azért, én inkább első jelnek nevezném. Ha ki akarják őket tenni, ki fogják, mint ahogy az olaszok, németek, spanyolok stb. is megtették. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a céljuk egyértelmű: teljes tiltás.
Ha ellehetetlenítéssel nem megy (ilyesfajta vitatható büntetések), akkor hoznak majd valami új szabályozást gondolom.
Én nem látom, hogy miért érné meg a kormánynak magukra haragítani a taxisokat, pláne annak fényében, hogy nem is olyan régen állapodtak meg velük a játékszabályokról.
Én sem a navot/kormányt védem, de nem hiszem, hogy az Uber meg tudná nálunk vetni a lábát, Európában eléggé ellenségesek velük a kormányok. Az Uber "kiskapukat" használ ki, de a kapukat a kormányok nyitják/csukják kedvük szerint
[ Szerkesztve ]
„Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”
-
titán
Lehet, hogy ki fogják őket tenni, de nem ezzel. Arra majd hoznak valamilyen jogszabályt. Megoldható, nem ez lesz az első és utolsó eset. A világ 2015-re sutba dobta a jogbiztonság és kiszámíthatóság fogalmát is. De ezek a büntik most még csak bohóckodás, bíróságon simán bukják.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Aliszalámi #97 üzenetére
Valóban ingóságra vonatkozik csak a 600ezres szabály. De a uber ügy szempontjából nincs jelentősége, mert az így szerzett jövedelem szja alá tartozik, nem abba kötöttek bele, és annak amúgy sem volt még bevallási ciklusa a büntetés idejében.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
MCGaiwer
addikt
válasz Aliszalámi #99 üzenetére
egyébként se lehet vele normálisan keresni. Még az átlagfizetést se éri el egy uber sofőr által megkereshető összeg (budapesten)
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó