- Milyen NAS-t vegyek?
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows Insider Program
- Hatalmas változásokat hozhat az Apple az iOS-be
- Google Chrome
- Facebook és Messenger
- Hálózati / IP kamera
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
rodrigez
senior tag
Németországi sofőrök. Hát az a kép sem látott sok fehér színt!
-
anulu
félisten
ha minden szabályt betartanának, akkor nem lett volna 100%-os a büntetési arány.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
saelin
veterán
Ha nincs aláírva, hogy német sofőrök, akkor simán rávágom hogy arabok és arab országbeliek.
A cikkhez:
Nem tudom mire fognak menni ezzel a gerillaharccal, de szerintem nem lesz jó vége. Nagyon ki akarják mindenhonnan paterolni őket!"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
Molk
tag
Azért én arra is kíváncsi lennék, hogy mi lenne az eredmény ha ezt a tesztet "rendes" taxisokkal csinálták volna meg... De biztos azért nem velük mert ott minden rendben lett volna.
De ne értsetek félre, nem védeni akarom őket. -
daczkó
aktív tag
Mi köze van a bőrszínnek ahhoz, hogy melyik országban vannak a sofőrök? Egyáltalán mi köze van a bőrszínnek az állampolgársághoz?
(#5) saelin: Még jó, hogy az összes indiai és ráadásul sikh, akiknek semmi közük nincs az arabokhoz, se semmilyen közel keleti országhoz, kivéve Pakisztán egy kicsit.
Ja igaz, az átlag kelet európai 50 évvel le van maradva.
[ Szerkesztve ]
/ignore wwenigma
-
MCGaiwer
addikt
egyébként az a "szép kis kiegészítő kereset" kijön havi netto 120ra úgy, hogy napi 8 órát tölt ezzel a sofőr...
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
sagem
addikt
Kíváncsi vagyok mi lesz a vége, őszintén szólva nem tudok az Ubernek drukkolni. Maga a kezdeményezés érthető és kézzelfogható igény van rá (ezért is lett sikersztori), de ahogy telik-múlik az idő, úgy fog egyre inkább felmerülni a kérdés: mi szükség van ehhez az Uberre? Az applikációt (ami az egész szisztémának a lelke), kb. bármelyik nagyobb cég össze tudja tenni, a marketinget és egyebeket is. Felelősséget semmiért nem vállalnak, a sofőröket semmivel nem védik, lassan olyanok lesznek, mint a lemezkiadók: felesleges láncszemek.
A Google, MS, Amazon (stb.) is tudna ilyet, valószínűleg ingyen (reklámokért) vagy jutányosabb áron, csak ugye ez erősen szürke zóna, amibe ők már nem akarnak belemenni.
Az olyan országokban, mint a miénk, ahol a taxisokat éppen most húzták le, szabályozták agyon meg teljesen érthető a felháborodás ellenük. Nyilván felhasználóként nekem is az lenne az érdekem, hogy kedvezőbbek legyenek a fuvardíjak, de az Uber csak látszólag az emberek nagy barátja, a nagy lét ők teszik zsebre, s ha bármi történik csak mossák kezeiket (míg mondjuk egy elkapott Usofőr fizethet mint a katonatiszt..)
„Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”
-
wikings2
őstag
Úgy érzem hogy ha 100 gyalogost ellenőrizne a nav hogy minden rendben megy-e gyaloglás közben, biztos hogy találnának pár embernél kivetnivalót.
Talán én is Pest vagyok... Pest a pestiségem. Pest,hogy rég Pesten lakok, s nem lettem pesti mégsem.
-
Kasya
nagyúr
Persze, amennyiben fizetnem kellene nekik hogy elmehessek mellettuk...
Mindenkibe lehet kivetni valot talalni, de ez kicsit mas szituacio szvsz.Szerintuk az Uber nem Taxi, holott a mukodesi elve igen csak azt mutatja. Harcoljak ki amit akarnak, majd remelem a magyar taxitarsasagok is atvaltanak erre a rendszerre.... ha megeri.
Az Uber is meg eleg fiatal itthon. Majd az ido eldonti, hogy a soforoknek mennyire eri meg osszessegeben. Erre a cikk se ter ki. -
Kasya
nagyúr
Aki kritizalta a kepet...
Googlen rakeresve hamar kidobta, hogy nem is "nemetek".
Taxi drivers in Sacramento, California, protest against Uber, Lyft and other new-style services.[ Szerkesztve ]
-
cskamacska
addikt
Hogy @rjanak farfekvéses süncsaládot, a lapítás az megy, de a sofőrjeikért már meg nem védenék, és úgy néz ki a hatóságokkal sem kívánnak egyeztetni.
Legszörnyűbb az egészben az, hogy ha elbalfaszkodják az ügyet, akkor a kormány még az alkotmányba is belefoglalja a taxis hiénák előjogait, minden későbbi alternatívát ellehetetlenítve.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
wwenigma
Jómunkásember
A TV-ben megszolalt az egyik sofőr, ő szépen befizette a 16%-os adót az utan amit keresett vele. Torveny szerint. Ahogy kell. Erre cseszett a nav, ment a bünti....
És mégegyszer. Az emberke akit visz, nem fizet a sofőrnek, ő az Ubernek fizet. Most pedig johetnek a JOGÁLLAMVÉDŐK akik szerint mocskosszemetallatok az uberesek es megerdemlik amit kapnak.
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
sagem
addikt
Éppen ez a probléma, hogy az Uber meg nem adózik (se itt se más országokban, maximum az adóparadicsomokban) A szabályzatukban pedig benne van, hogy az esetleges adóterheket/egyebeket a sofőrnek kell vállalnia. Szóval jól hangzik, hogy az elektronikus fizetés mennyire nyomon követhető, meg új adóbevételt termelnek, de valójában -mint a legtöbb IT cégnek..- eszük ágában sincs normálisan adózni
[ Szerkesztve ]
„Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”
-
wwenigma
Jómunkásember
Mondom akkor megint, egyeb jovedelem alatt feltuntette es adot fizetett az Ubertol kapott penz utan. Ezutan ugyancsak erdekes, miert buntettek szamlanemadas miatt, mikor az nem az o sara. Erofitogtatas, varjuk meg a masodik felvonast...
Cain69: allitolag nem adtak szamlat miutan elvittek a navos utast. Igaz, penzt se kertek de ezzel nem foglalkoztak.
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
Kasya
nagyúr
Egyszer probaltam volna hasznalni az Ubert, de nem talaltam autot...igy kerdeznem:
Ha szamlat akarok, amit a ceg eltud szamolni, azt hogy kapom meg? Esetleg az accountombol kitudom nyomtatni?(#27) cain69: igen, ezt a nav is indokolta korabban, hogy a taxisoknak eloirt dolgok egyikenek se feleltek meg. Tehat lehet hogy az Uber nem taxinak gondolja magat, de a nav annak...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
akkor jogos a bünti. a nav bekönyvelte az übert taxiscégnek, taxiszolgáltatást nyújtó adóalany a nyugtaadási kötelezettségének pedig kizárólag pénztárgéppel, taxaméterrel tehet eleget. valamint nyugta csak papír alapon bocsájtható ki.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
snecy20
veterán
"Mit szól a NAV hétvégi közleményéhez? Eszerint az uberes sofőrök 100 százaléka akadt fenn az adóhivatal ellenőrzésein." -> "Az Uber minden szabályt betart Magyarországon''
Azért picit hibádzik a dolog.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
wwenigma
Jómunkásember
Nem tudom, vélhetőleg igen. Mávnál se ad elektronikus jegyrendelesnel a kalauz számlát.
cain69: majd a bíróság eldönti, nem hagyományos érrtelembe vett taxi.
Dr. Akula: kérdezd őket, nem munkaviszony, egyéb jövedelem. Nyugdijad se lesz utana.
[ Szerkesztve ]
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
antikomcsi
veterán
A sofőr nem alkalmazottja az Ubernek, a partnerségi szerződés szerint egyfajta alvállalkozó, akinek minden szükséges engedéllyel, vagy bármivel ami a tevékenységhez szükséges rendelkeznie kell. Mivel pénzért szállít nem lehet szó közös együtt utazgatásról, a sofőrnek, pedig mint vállalkozónak, vagy cégnek rendelkeznie kell adószámmal, és az adó mellett járulékot is fizetni kell. A nyújtott szolgáltatásról pedig számlát kell adni. Az, meg, hogy ezt, hogyan rendezné a fővállalkozóval, na az már nem az utas dolga.
Sajnos a világ nem abból áll, hogy szerzek egy kis pénzt, és leadózom a 16%-ot.
Ha nincs egy ruppó hasznunk sem, akkor is fizetni kell minden hónapban, mint a katonatiszt.
Aki ezt nem csinálja, ott láthatjátok, hogy egy-két év alatt a rizsföldről egy budai házba kerül az ember több nagy értékű autóval, mert marha könnyű úgy üzletet csinálni és versenyezni, hogy egy kanyi járulékot és áfát nem fizet be.
(B)(#33) wwenigma(/B)
A kalauz a MÁV alkalmazottja, elmész egy ügyfélszolgálathoz, és kérsz számlát, de az egész egy cégen belül van a szolgáltatást a MÁV nyújtja, nem a kalauz.
Az Uber sofőr viszont nem az Uber alkalmazottja, márpedig a szolgáltatást a sofőr nyújtja.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz antikomcsi #36 üzenetére
Nem árt tájékozódni, mert van olyan vállalkozási forma, ahol 11% fedezi az adó és járulék terheket is (bizonyos esetben 6%). Persze ezzel nem lehet költséget elszámolni.
Kicsit elhamarkodottnak érzem a számlaadás dolgot is, ahogyan képzeled. Nem két szereplő van ebben a helyzetben, hanem 3. Lehet, hogy nem találkoztál még vele, de elég gyakori, hogy egy cégnek valaki fizet valamiért és mégis egy másik cég végzi a munkát. Ügyfél megbízza "A" céget, az "A" cég megbízza "B" vállalkozót. "B" nem ad számlát az ügyfélnek, mert nincs vele üzleti kapcsolata. "A" állít ki számlát az ügyfélnek, "B" pedig állít ki számlát "A" számára.
A taxi kapcsán érdekes kérdés, hogy ha minden személyszállító autó taxi, ahol valaki fizet valakinek, hogy utazzon, vajon a nem sárga autók vajon mik. Ezen kívül limuzin szolgáltatás is van. Szóval aszon kívül, hogy a hivatalnak kell a pénz, azért tisztában kell lenni vele, hogy vannak egyenlőbbek, akikre másképp vonatkoznak a szabályok.
A mávos témában sem lennék ennyire biztos, mert legalább tucatnyi cégre van szétszedve az egész. [link] Wiki szerint 30 cégből áll.
-
alevan
őstag
Kicsit elhamarkodottnak érzem a számlaadás dolgot is, ahogyan képzeled. Nem két szereplő van ebben a helyzetben, hanem 3. Lehet, hogy nem találkoztál még vele, de elég gyakori, hogy egy cégnek valaki fizet valamiért és mégis egy másik cég végzi a munkát. Ügyfél megbízza "A" céget, az "A" cég megbízza "B" vállalkozót. "B" nem ad számlát az ügyfélnek, mert nincs vele üzleti kapcsolata. "A" állít ki számlát az ügyfélnek, "B" pedig állít ki számlát "A" számára.
Itt az a gond, hogy senki nem ad számlát. Sem az Uber, sem az alválalkozó.
A taxi kapcsán érdekes kérdés, hogy ha minden személyszállító autó taxi, ahol valaki fizet valakinek, hogy utazzon, vajon a nem sárga autók vajon mik. Ezen kívül limuzin szolgáltatás is van. Szóval aszon kívül, hogy a hivatalnak kell a pénz, azért tisztában kell lenni vele, hogy vannak egyenlőbbek, akikre másképp vonatkoznak a szabályok.
Viszont itt az alválalkozók haszonszerzés miatt csinálják amit csinálnak. (És pl. limuzinbérlés után is kapsz számlát ha nem feketézik.)
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
annyira hiányzott már egy it portálra egy über topik, mint falat kenyér...
hiánypótló, na, bárki meglássa...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
antikomcsi
veterán
Aranyosak vagytok, de szerintem mielőtt céget alapítotok gondoljátok át jól.
A sofőröknek kellett volna tájékozódni, hogyan megy ez a dolog, és akkor most nem lenne semmi gond.
Én nem képzelem sehogy, a tény az, hogy valóban 3 szereplő van, amint írod, "A" cég az Uber, "B" cég a sofőr. A sofőrnek viszont számlaképesnek kell lennie. De adószámmal sem rendelkeztek, és számlát sem tudnak adni "A" cég felé sem.
Nem minden személyszállító autó taxi, ahol fizetnek, mert az összeg mértéke nem mindegy. Te egy ismerősödet viheted, és nincs is semmi gond, amíg az egész költségmegosztás szintjén megy, tehát nem kérsz többet, mint amibe az utazás arányos része valóban kerül, plusz az amortizációs költség.
A mávos példánál sem az a lényeg, hogy éppen hányféle cég van, hanem, hogy a kalauz se nem vállalkozó se nem cég, hanem alkalmazott. A cég, pedig aki a jegyet értékesítette fizeti az adót áfát.
Az Uber sofőr, hogyan fizet áfát?
Bár inkább hagyjuk is, sajnos aki nincs benne a témában úgysem tudja elhinni, hogyan megy ez a valóságban, hidd el elég nehéz követni is, hogy mennyi mindennel vesznek le minket évről-évre, egyre többel.
-
Aliszalámi
tag
A taxi kapcsán érdekes kérdés, hogy ha minden személyszállító autó taxi, ahol valaki fizet valakinek, hogy utazzon, vajon a nem sárga autók vajon mik.
A taxi leginkább azért az, mert pénzt keresnek az utasfuvarozással. Ami egyébként ezeknek a mindenféle PÁV meg ilyesmi mentesen el lett fogadva az az, hogy CarSharing megy, tehát te maximum annyit keresel rajta, amibe az utazás került. Na az Uberrel ez a probléma. Gyakorlatilag szabálymegkerülés.
-
veterán
Kajak csak engem zavar a címben a banális helyesírási hiba?
-
azbest
félisten
A nav lehet, hogy néha még mindig azt hiszi, hogy a világ közepe ez az ország, de ha egy külföldi cégtől rendel valaki valamit, akkor nem a magyar szabályok szerint fog számlázni neki. A google-től sem kapok hét pecsétes számlát, hanem csak jön egy email. (előfizetés és developer fiók regisztráció is, de ez igaz a többi platformra is)
Szóval ha valaki azt mondja hogy nem ad számlát, akkor érdemes azt is megkérdezni, hogy akkor mit kapott a tranzakcióról. Persze ettől még lehetséges, hogy a szabályok szerint itthon végzett munkát az itthoni cégként, itthoni szabályok szerint kell végezni. Erre az az első gondolatom, hogy meg kell nézni, hogy mit rendel meg a szolgáltatással (ászf, egyebek), mert lehet hogy egészen más a szolgáltatás, mint amit az egyszeri ellenőr (főnöke) beképzel magának. Elég szomorú, hogy olyan gumiszabályok vannak, hogy majd a hivatalnok kénye kedve szerint eldöntheti, hogy éppen mi jogszerű és mi nem. Ezért sincs jogbiztonság.
Szóval a lényeg, hogy a kérdés szerintem egyáltalán nem fekete vagy fehér. Látni kellene már egy olyan írást, ahol elejétől a végéig pontosan ledokumentálják, hogy milyen szerződéseket fogad el az app használatakor az utas, hogyan fizet, mit kap róla. A sofőr mint fogad el, hogyan mozog pénz.... tipikusan félinformációkat hánynak csak össze a legtöbb hírnél.
(#40) antikomcsi
"Az Uber sofőr, hogyan fizet áfát?"Az attól függ, hogy milyen vállalkozási formában végzi. Ha például alanyi adómentesként, akkor nem fizet és nem is kell fizetnie áfát. Tényleg jó lenne picit átnézned a vállalkozási formákat és a velük járó kötelezettségeket, mert úgy látom egyéni vállalkozókról még nem hallottál De még azon belül is van többféle lehetőség. Szóval a hogyan kezdetű kérdéseidre minden szakszerű válasz úgy kezdődik, hogy "attól függ...".
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz cskamacska #20 üzenetére
Nem derül ki sok midnen a hírekből, de pl. azt, hogy a sofőr leadózza-e a neki juttatott pénzt, miért is kéne az Ubernek védenie? Egyéni vállakozás-vagy esetleg egyéb jövedelem, utóbbi esetben adóévet követő május 20-ig SZJA (65-ös) bevalláson kell bevallani, egyéb jövedelem jogcímen.
-
-
cskamacska
addikt
válasz #06658560 #45 üzenetére
Leginkább azért, mert ha a NAV továbbra is rutinszerűen megvágja az összes sofőrjüket, jogosan vagy önkényesen, akkor nem marad belőlük egy sem. A politikának még csak foglalkoznia sem kell a dologgal, az Uber nevű anomália magától el fog múlni pár hónapon belül itthon. Ha pedig máshol is a lapító puhapöcs taktikát választják, akkor az 50 milliárdos dotkomlufijukat oda dugják ahova tudják.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
titán
Híj, de vacak egy cikk lett ez. Meg sem vizsgálta a helyzetet rendesen, nagyon csúful egyirányú.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#40553216
törölt tag
válasz Oppenheimer #42 üzenetére
Nem csak. De átsiklunk fölötte.
Új hozzászólás Aktív témák
- Forradalmasítsd a digitális világodat a HoloLens 2-vel!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Apple AirPods 2 bontatlan 1 év Apple garancia
- Hatalmas Memória Bazár DDR5 / DDR4 - ( Garancia Számla Gyors szállítás )
- Eredeti Fából - iPhone, Samsung, Huawei tokok - ÁRENGEDMÉNY