Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alevan

    őstag

    válasz azbest #37 üzenetére

    Kicsit elhamarkodottnak érzem a számlaadás dolgot is, ahogyan képzeled. Nem két szereplő van ebben a helyzetben, hanem 3. Lehet, hogy nem találkoztál még vele, de elég gyakori, hogy egy cégnek valaki fizet valamiért és mégis egy másik cég végzi a munkát. Ügyfél megbízza "A" céget, az "A" cég megbízza "B" vállalkozót. "B" nem ad számlát az ügyfélnek, mert nincs vele üzleti kapcsolata. "A" állít ki számlát az ügyfélnek, "B" pedig állít ki számlát "A" számára.

    Itt az a gond, hogy senki nem ad számlát. Sem az Uber, sem az alválalkozó.

    A taxi kapcsán érdekes kérdés, hogy ha minden személyszállító autó taxi, ahol valaki fizet valakinek, hogy utazzon, vajon a nem sárga autók vajon mik. Ezen kívül limuzin szolgáltatás is van. Szóval aszon kívül, hogy a hivatalnak kell a pénz, azért tisztában kell lenni vele, hogy vannak egyenlőbbek, akikre másképp vonatkoznak a szabályok.

    Viszont itt az alválalkozók haszonszerzés miatt csinálják amit csinálnak. (És pl. limuzinbérlés után is kapsz számlát ha nem feketézik.)

    "Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

  • antikomcsi

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz azbest #37 üzenetére

    :) Aranyosak vagytok, de szerintem mielőtt céget alapítotok gondoljátok át jól.

    A sofőröknek kellett volna tájékozódni, hogyan megy ez a dolog, és akkor most nem lenne semmi gond.

    Én nem képzelem sehogy, a tény az, hogy valóban 3 szereplő van, amint írod, "A" cég az Uber, "B" cég a sofőr. A sofőrnek viszont számlaképesnek kell lennie. De adószámmal sem rendelkeztek, és számlát sem tudnak adni "A" cég felé sem.

    Nem minden személyszállító autó taxi, ahol fizetnek, mert az összeg mértéke nem mindegy. Te egy ismerősödet viheted, és nincs is semmi gond, amíg az egész költségmegosztás szintjén megy, tehát nem kérsz többet, mint amibe az utazás arányos része valóban kerül, plusz az amortizációs költség.

    A mávos példánál sem az a lényeg, hogy éppen hányféle cég van, hanem, hogy a kalauz se nem vállalkozó se nem cég, hanem alkalmazott. A cég, pedig aki a jegyet értékesítette fizeti az adót áfát.

    Az Uber sofőr, hogyan fizet áfát?

    Bár inkább hagyjuk is, sajnos aki nincs benne a témában úgysem tudja elhinni, hogyan megy ez a valóságban, hidd el elég nehéz követni is, hogy mennyi mindennel vesznek le minket évről-évre, egyre többel.

  • velizare

    nagyúr

    válasz azbest #37 üzenetére

    számla =/= nyugta

    @wwenigma: miért, van egyáltalán bármilyen kezdeményezés, per ezzel kapcsolatban? sehol sem olvastam, hogy az über pert indított volna. valószínűleg nincs ilyen. ezt támasztja alá azt is, hogy törvényjavaslatot akarnak kidolgozni. nyilván erre nem lenne szükség, ha a hatályos törvények és szabályozás szerint is teljesen fehér lenne a dolog.

    [ Szerkesztve ]

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • qqcqqc

    őstag

    válasz azbest #82 üzenetére

    Én nem látom a különbséget a között, hogy az Uber vonja le a számlámról a szolgáltatás díját, vagy bankkártyával fizetek. Sőt, az én szempontomból mindkettő bankkártyás fizetésnek számít, csak az egyik egy mobil app segítségével, a másiknál egy posterminálon keresztül. Szóval ha a Főtaxinál app segítségével fizetnék, az olyan lenne, mint az Uber?

  • antikomcsi

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz azbest #82 üzenetére

    "Az ügyfél nem fizet a sofőrnek, ő az ubernek fizet. Erről a sofőr nem is adhat számlát, mert ő az ubernek adhat számlát."

    A sofőr mi alapján adhat számlát az ubernek?

    Éppen ez is a probléma, a vizsgált sofőrök nem voltak számlaképesek. Nem volt adószámuk. Ha Te beülsz a kocsidba, csak úgy simán, mint magánszemély, mi alapján állítasz ki számlát bárkinek? Nem az utasnak, hanem mondjuk az ubernek?

    Eleve ha bemész egy nyomtatvány boltba még csak nem is tudsz venni számlatömböt.

    Az hagyján, hogy a sofőrök nem adtak számlát, de eleve nem is tudtak volna adni senki felé.

    Abba gondolj bele, hogy ezek a sofőrök úgy végeztek kereső tevékenységet, anyagi haszonszerzési céllal, hogy semmiféle jogi alapjuk nem volt rá.

    Az teljesen mindegy, hogy ehhez egy kft-t, bt-t, hoznak létre akár többed magukkal, vagy egyéni vállalkozók lesznek, akár csak másod foglalkozásban, az is mindegy, hogy milyen adófizetési kötelezettségek vonatkoznak rájuk, a lényeg az, hogy ők semmivel nem rendelkeztek. Így a sofőr nem adhat számlát az ubernek sem.

    Mielőtt félre érted, én nem a nav-ot védem, nekem sem tetszik, amit csinálnak, ha lehetne az egész bandát kilőném a Holdra, de sajnos ez esetben a sofőrök meggondolatlansága, és tudatlan jóhiszeműsége vezetett ide.

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #106 üzenetére

    Számold ki gyorsan mennyire is lenne ezeket mellényzsebből kfizetni. Na meg szolidárisak vagyunk egy oldalról , másrészt ha azoknak akiknek középfokú oktatásra se lenne pénzük ezért nem vennék igénybe, még annyi termelékenységük sem lenne mint jelenleg -> ergó fizethetsz egyedül többet a szolgáltatásért amit igénybeveszel

    és ne is kezdjünk el arról beszélni, hogy egy átlagember mennyit kéne hogy adózzon (nem feltétlen 8 általánost félig elvégzettekre gondolunk), hogy az egész nullszaldós legyen neki

    Én mondjuk adózok egy évben 816000 ft-ot mindenestől, tehát havi 68000 ftból kéne kifizetni mindent. Mondjuk nekem nincs semmi bajom, de ha mondjuk a gyerekemnek ki kéne venni a manduláját, vagy gyógytornára járatni, akkor azért mellbevágó lenne. És akkor még csak egy földutunk van a városig, ahol minden idióta azzal (műszaki) jár amivel akar, és ha beléd jön, akkor aztán hívhatsz mentőt...

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #109 üzenetére

    "Az pedig, hogy sosem elég semmire a rengeteg beszedett adó, talán orvosolható lenne azzal, ha kevesebbet lopnának."

    Jajajajaj... Hagyjuk már ezt a azénincspézmelopnak'. Drágák az állami tenderek? Mert kiírják, hogy xy-t csináltak x milliárd, az egyszerű ember meg csak sápadozik. Szerintem az EÜ félig-meddig piacosítása bebizonyította, hogyha piacai alapon megy pl a labor meg a betegszállítás az semmivel sem olcsóbb és semmivel sem minőségibb, mintha állami alkalmazottak látják el.
    Na próbáld ezt összerakni.

    Azért nincs pénz, mert vásárlóerő arányosan drágább a technológia, mint ott amilyen szinthez ezt az egészet mérni szoktuk (Ausztria). És már nagyon régóta nem arról van szó, hogy milliókat visznek ki nokiás dobozban a BKVtól.

    "Viszont gyaníthatóan nem erről van szó, hanem arról, hogy a hivatal másképpen akarja besorolni ezt a tevékenységet, mit ahogyan az uber és ezért követel rajtuk olyan adókat és szabályokat, amiket természetesen nem követnek az uberezők. Ha követnék őket, akkor taxisok lennének."

    Az a baj, hogy a törvényileg eddig elnézett és nem szabályozott carsharing-en pofátlanul keresnek az Uberesek. Nem vagyok taxis, de valahogy rosszul esne, ha kiesnek a megélhetésem, ha hétfőn bemennék és mondanák, hogy ma nincs meló, mert ő Józsi, akin ugyan marha sokat keres az Uber (többet mint mi és a magyar állam [tehát a közösség pénze] ha legál lenne), de látott már állítása szerint műszaki rajzot meg CAD-et és mi sülhet el rosszul?! Hiszen nekem az egyetlen szempont a pénz.

    [ Szerkesztve ]

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #111 üzenetére

    Lehet, hogy te elhiszed a szépen megfogalmazott hülyeséget, attól a valóságban még nem lesz így.

    Hol vannak ezek a híres környező országok híres beruházásai? Szlovákiában, ahol negyede az adóteher (és a szociális háló)? Vagy Ausztriában, ahol ez nem igaz?

    A hidas külön vicc haver... Ha itt is szervezel annyiért mérnököt, anyagot, meg munkást mint a pípölsz republik csájnában, akkor itt is tizede lenne az építési költség. De ez juróp...
    Meg mondjuk Kínában tesznek a szabványra. Ha ennyiből van olcsón akkor ennyiből lesz. Itt meg lehet szarkodni, meg megvenni a jogokat jópénzért.
    Kíváncsi vagyok amúgy ez melyik lyuk amiről beszélsz...
    100 millióból épült a híd, 50 millió a fele. Ja hogy dollárban. Az mennyi is? 14 milliárd forint?

    Hol van ez a lyuk amit nem fúrtak 14000 millió forintból?

    Az EÜ gazdálkodása pedig nem az államkassza dolga, hanem az autonóm kórházaké. Egyébként sem erről beszéltem, hanem hogy semmivel sem olcsóbb ha külsős cég csinálja, mintha állami.

    Ezt te nagyon elhitted...

    (amúgy igazad van, a kínai népköztársaság gyermekeit tényleg nem fenyegeti, hogy az állam a pénzét esetleg ilyesmire költené, mint sport... Orbán ezek szerint nem lenne jó kínai :( )

    [ Szerkesztve ]

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #113 üzenetére

    Még jó, hogy nem azokra válaszolsz, amiket amúgy te hoztál fel... A vita nem úgy működik, hogyha valamiben csúnyán beégtél, akkor lehet is tovább lépni a kövi hülyeségedre.

    A 4es metró pont jelen kormány alatt épült olyan tempóban és olyan pénzből ami elvárt lett volna a teljes folyamat alatt. Az a Demszkyék pénztemetője volt.

    A Geogebra "copy"-t pedig pont a geogebra fejlesztette a BKF segítségével és több ezer ember dolgozott rajta. Olvasd el a cikket amit linkeltél. Tananyagonként 1,2 millió forint drágának számít-e ÁFA-stól? Nem hiszem... Nyugat-Európában nem tudom hol találsz nettó 1 millióért hasonló színvonalat.
    Persze mindenki marha okos, hogy hú 1 millió?! Hát annyiból én kihozok akármit. És ha belekalkuláljuk, hogy még fizesd az embereidet (progosokat nem lehet 60 ezer nettóért szórakoztatni), meg utánuk a járadékokat a bejárási költségeket, akkor mindjárt nem olyan könnyű ez az egész unijóspénz elcsalás biznisz.
    Főleg, hogy a projekt végén jön az elszámolós néni, és a papírján pipálgatja a pályázati részleteket amire árajánlatot kapott anno a kivitelező.

    Amúgy meg Geogebra meg BKF... tipikus állami és haverok mi?! :N
    Különben meg attól, hogy egy program open, meg ingyenesen használható casual szinten még nem lehet csak úgy ingyen ellopni.

    Igen, el lehet menni magán EÜbe, csak van egy nagyon széles réteg, akik ezt nem tehetik meg. Mi meg szolidárisak vagyunk.

    "Nálunk egy hídfestés volt ilyesmi összegben nemrég."
    Hol? Csúnyák ezek a félmondat bezzeg hivatkozások... Eddig amit linkeltél csúnyán bebizonyosodott, hogy azt sem tudod miről beszélsz.

    A pekingi olimpia meg haver... Mintha az a város egyedül rendelkezne akkora termelékenységgel, mint az egész Közép-Európai szegmens. Nem még Kína.

    Bécsi pályaudvar 316 milliárd forintért? Mi is épült ennyiből itt? A Kőröshegyi völgyhíd ami a cuclialisták egyik másik pénztemetője volt 43 milliárdból épült.
    Korrupt bécsiek... itt egy híd, ott meg egy pályaudvart nem tudnak felhúzni ennyiből.

    Amúgy nem azt mondtam, hogy nincs korrupció meg nem is voltak soha túlárazott tenderek, hanem, hogy ezt ráhúztad a jelenlegi beruházásokra, viszont említeni egyet sem tudtál, de Orbánozni igen.

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #115 üzenetére

    Ember a saját igazát egy mondatban képes lenne megvédeni. Persze csak ha van :U . Na szia.
    Gondolkozz el ezen. Legközelebb olyannal gyere nekem, amiben konkrét tudásod is van.

Új hozzászólás Aktív témák