Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Aliszalámi #47 üzenetére

    Annak kell nyugtát adni, akivel szerződésben állsz, s speciel nem hivatásos személyszállításnál azt sem feltétlen kell. Ahogy ezer másik jogcím esetén sem.

  • schawo

    titán

    válasz Aliszalámi #97 üzenetére

    Valóban ingóságra vonatkozik csak a 600ezres szabály. De a uber ügy szempontjából nincs jelentősége, mert az így szerzett jövedelem szja alá tartozik, nem abba kötöttek bele, és annak amúgy sem volt még bevallási ciklusa a büntetés idejében.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • MCGaiwer

    addikt

    válasz Aliszalámi #99 üzenetére

    egyébként se lehet vele normálisan keresni. Még az átlagfizetést se éri el egy uber sofőr által megkereshető összeg (budapesten)

    Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

  • ibenny

    senior tag

    válasz Aliszalámi #103 üzenetére

    Hajrá, tegyenek így, akkor sokan, köztük én is, újra taxixni fognak Uber helyett.

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #105 üzenetére

    Ha már itt tartunk, ezek csupán azok számára ingyenesek, akik nem dolgoznak, nem fizetnek adót. Persze hosszú távon a dolgozó még tandíjat és magánorvost is fizet, ha érvényesülni és élni szeretne. A sokmilliárdos autópályáért is fizetni kell. Néhány helyen testőr sem ártana, mert védelem alatt állnak a helyi rosszfiúk, akikről az egész város tudja mivel foglalkoznak, de érinthetetlenek. Szóval óvatosan az ilyen példákkal.

  • Realradical

    őstag

    válasz Aliszalámi #105 üzenetére

    Ez a szép ebben, hogy minden relatív:
    * ingyen orvos (meghósz, ha nem jattolsz rá ami meg ugye adómentes)
    * ingyen iskolák (gyermekednek meg kell tanulnia megvédeni magát a korban fejlettebb, kezdő alvilági elemektől, ha nem küldöd fizetősbe)
    * ingyen utak (matrica, kötelező, baleseti, útadó és még így is, ha rossz helyen laksz nem látsz betont)
    * rendőrség (ingyen van valóban, nálam a megoldási arány amit eddig hoztak 7/0)

    Én simán benne lennék, hogy csak azt fizetem, amit használok és nem kell generál szolgáltatás semmiből. Az elherdált állami pénzek, kamu beszerzések egyből megszűnnének.

    Hogy ON is legyek:
    Én úgy látom az Uber témát, hogy itt kidobják a legfelső réteget a kukába, az utasszervezést, ami ellenőrizhető. Gondolom néhány bennfentes biztosan összetojta magát attól, hogy nem tud majd olyan szinten ráhatni az árakra ahogy kéne, mert verseny kezdődik.
    Mert ugye mi lesz, ha nem lesz mutyi-kizárólagosság a reptéren X társaságnak, meg nem tudják a taxisok bevételének jelentős százalékát lehúzni utasközvetítés címen?

    Things that try to look like things often do look more like things than things

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #108 üzenetére

    Elsősorban azért írtam, mert semmi sincsen ingyen. Legalábbis pont annak nem aki dolgozik.

    Természetesen az nem megoldás, ha senki sem fizet semmilyen adót vagy járulékot. Ellenben be kell látni, hogy a kórházaknak is piaci alapon kell kiszámolnia, hogy éppen ki hal vagy ki él. Ha egy műszernek havi fix milliós költsége van, akár használják, akár nem használjál, maga a vizsgálat anyagára pedig ezer forint, akkor is vizsgálatszám * sokszázezer az elszámolás alapja. Így hiába kerülne csak 10ezerrel többe még 10 vizsgálat, papíron az több milliós plusz költséget jelent, amire nincs keretük. Ennyit ér 10 élet.
    Szóval, ha valaki időben akarja letudni a vizsgálatot, az magánúton megy és kifizeti, mert hiába vonnak tőle akár milliókat is adóban, akkor is csak ugyanaz a várólista jár neki, mint a nem adózóknak.

    Az meg, hogy az állam is leveszi vastagon az adót, és a hivatalos elvárás az, hogy ezen kívül legyen öngondoskodó az ember és önkéntes nyugdíjpénztárba, önkéntes biztosításba is fizessen, azt jelenti, hogy éppen a jelenre nem marad pénz, hogy éljen. Szóval beláthatod, hogy valahol jogos, hogy a szolidaritásban átestünk a ló túloldalára.

    Az pedig, hogy sosem elég semmire a rengeteg beszedett adó, talán orvosolható lenne azzal, ha kevesebbet lopnának. De ha már lopnak, legalább itthon költenék el. A lényeg, hogy forogjon a pénz, ne pedig bankszámlákon gyűljenek a lopott milliárdok, mert csak az elköltött pénz teremt munkahelyet.

    Az uber kapcsán persze, aki nem fizet adót, az valóban adócsaló és megvetendő. Viszont gyaníthatóan nem erről van szó, hanem arról, hogy a hivatal másképpen akarja besorolni ezt a tevékenységet, mit ahogyan az uber és ezért követel rajtuk olyan adókat és szabályokat, amiket természetesen nem követnek az uberezők. Ha követnék őket, akkor taxisok lennének. De mivel nem taxisok, így miért követnék. Minden azon múlik, hogy a jogszabályok mennyire vannak adott emberekre szabva, hogy más ne lehessen konkurenciájuk. Az állam a magas adóbevétel reményében monopóliumot biztosít egy zárt csoportnak. Valahol emlékeztet a név szerint egy emberre szabott közbeszerzésre a dolog, ami után még a hatóság panaszkodik, hogy mégis sikerült másnak is részt venni benne a joghézagoknak hála.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #110 üzenetére

    A lopást nehéz letagadni, amikor nap mint nap előttünk teszik, már nem adnak a látszatra. Lehet jönni jó pénzért propagandázni, de a közmunkás béres melós és a világ legdrágább kivitelezési költsége között lévő szakadékot szépen kiprivatizálják a kedves urak.

    A kötelezően kiteendő széchenyi táblák közt is lehet találni gyöngyszemeket, ahol csak a vak nem látja, hogy a száz milliók és milliárdok csak papíron létező munkákra mentek el. A valós munkavégzés és a fővállalkozó díja közt pedig a kifizetőhely van az alvállalkozói láncban. Milliárdos szoftverfejlesztések, amik mögött nincs semmi, csak egy ingyenes megoldást felhasználtak. Nem vásárlóerőhöz képest drága minden ebben a korrupt országban, hanem dollárban számolva is.

    Elég csak megnézni a környező országok hasonló beruházásait, ahol valódi hegyek és valódi völgyek töltik ki a területet. Az állami tender drágasága pedig egy vicc, ha haver nyeri, akkor kifizetőhely, ha valahogy mégsem a haver nyeri, akkor nem hirdetnek győztest és megismétlik.

    Amiből nálunk egy lyukat fúrnak, annak töredékéből megépítették a világ több csodáját. Tizedéből megépítették a világ legmagasabb hídját. Nálunk ennyi csak egy meglévő híd festésére elegendő.
    Hetedéből megépül egy transz-pacifik internetkábel.
    De nézhetjük más irányból is: csak duplájába került felépíteni az új világkereskedelmi központ felhőkarcolóját . Ha még hozzácsapunk, hatszor annyiért építették Dubajban a pálma szigeteket.

    Az eü piacosítás kapcsán mennyi időt késnek a számlák kifizetésével? Fél évet, vagy már lassan egy év lesz, amíg a cégek az államnak hiteleznek milliárdokat, miközben számolatlanul folyik ki a költségvetés más irányban. A nem haveri cégek csődbe mennek, mert a nav közben követeli az adóterhét az állam által ki nem fizetett milliárdos számláknak.

    Bagatelizálgass csak.... jajajajajaj. :U

    "pofátlanul keresnek az Uberesek."
    Biztos ott is meglátták az extra profitot, amit meg kell menteni dolgozó népünk dicső vezérének közgáz-futball akadémiájára. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #112 üzenetére

    Valószínűleg burokban élsz. Csak néhány közeli példa, a 2.3Mrd-os matekos oldal, ami egy ingyenes átnevezésének tűnik. De esélyes, hogy a nemzeti elektronikus pénzszedő rendszerek közt is lehet olyan, amit a sok milliárd ellenére végül néhány egyetemista fejlesztette le pár gombbért. Kisebb kaliberben láttam már erre példát. De a 400 milliós fejlesztés, ami a széchenyi plakáton megfogalmazás alapján openoffice volt is vicces, annak már valami látszatja is kellene, hogy legyen. És ez tudtommal nem a másik openoffice klón, ami a tisztaszoftverbe bekerült.

    Híd, ja elnéztem, akkor 20adába került. A 2 milliárd dolláros 4es metróhoz viszonyítottam (452000 millió forint, pár hónapja pont 2Mrd usd volt ennyi). Ahhoz képest 100 millió dolcsi az a híd. Nálunk egy hídfestés volt ilyesmi összegben nemrég. De elfelejtettem, hogy kínában olcsóbbak a hegyek is, míg nálunk drága az alföld. :) Az itthoni kivitelezés minőségét ne hasonlítsuk a kínaihoz, mert csúnyán felsülnénk. Mondjuk nem csoda, mert a kivitelezőt itthon általában már nem is fizetik ki, hanem rendőrök védik a felépített objektumot, nehogy visszabontsák, hogy ha már pénzt nem kaptak, legalább az általuk megvett anyag megmaradjon. A számok picit úgy látom megzavartak.

    Az eü-re a pénzt az állam adja az adókból. Az állam határozza meg, hogy mire lehet költeni, az állam szól bele a közbeszerzésbe. De ha magánklinikáról beszélsz, akkor igazad lehet. Az sem olcsóbb, ellenben nincs várólista, vannak műszerek, nem omlik az épület és hatékonyak. Ja és nem zsebbe kérik a pénzt, hanem számlát adnak.

    A kínai sportról csak annyit, hogy kisujjból szerveztek egy olimpiát :) Sokféle sportban részt vesznek és köztereken is sportolnak. A fociban tényleg nem jeleskednek.

    Osztrák beruházásnak példa 27 km-es vasút algút 3Mrd euroért. De a bécsi pályaudvar 1Mrd euros ára is szép.

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #114 üzenetére

    Mindegy, ki is szállok, mert felkerült a topic a propaganda listára. :R

    Így csak egyre távolabb kerül a topic az eredeti mondanivalójáról. Bocs a többieknek, hogy partner voltam az offolásban.

    [ Szerkesztve ]

  • Kasya

    nagyúr

    válasz Aliszalámi #116 üzenetére

    Egy mondat? Itt kesz novellakat olvasok... Ezek szerint senkinek sincs igaza ;)
    Egyszeruen csak eltert a topic a targytol...

Új hozzászólás Aktív témák