Új hozzászólás Aktív témák

  • Aliszalámi

    tag

    válasz MCGaiwer #100 üzenetére

    Az átlag fizetés azért elég jó. A taxizás se termel milliomosokat.

  • ibenny

    senior tag

    válasz sagem #11 üzenetére

    Az Uber esetében a kényelem csak az egyik - de vitán felül nagyon hangsúlyos elem - a szolgáltatás használatában, de ami annál is lényegesen fontosabb, az ára. nem taxiznék többet, ha az is hasonlóan kényelmes lenne, maximum akkor, ha az ára is ennyi lenne. Az Uber átlagosan fele annyiba kerül, mint egy taxiút, ami nem mindegy, mert a fix ár bevezetése óta arcátlanul megdrágult a taxizás, így magán célra azóta igénybe sem vettem, pedig néha nagyon jól jönne. Ugyanakkora összegből Uber-rel az oda-visszaút is megvan, vagy csak tisztán spórolsz, egy út esetén, nézőpont kérdése.
    Ez az elvitathatatlan az Uber-től, nem a kényelme. És tudom, hogy sokan az árazására mit szoktak mondani, de engem utasként elsősorbanaz érdekel, hogy a lehető legolcsóbban utazzak.

  • Aliszalámi

    tag

    válasz ibenny #102 üzenetére

    Ha a taxisok is nélkülözhetnék az adókat még olcsóbb is lenne. Ugye milyen relatív, hogy mi az olcsó?!

  • ibenny

    senior tag

    válasz Aliszalámi #103 üzenetére

    Hajrá, tegyenek így, akkor sokan, köztük én is, újra taxixni fognak Uber helyett.

  • Aliszalámi

    tag

    válasz ibenny #104 üzenetére

    Csak akkor meg nem lesz ingyen orvos ingyen iskolák ingyen utak ingyen rendőrség... Nem muszáj adózni...

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #105 üzenetére

    Ha már itt tartunk, ezek csupán azok számára ingyenesek, akik nem dolgoznak, nem fizetnek adót. Persze hosszú távon a dolgozó még tandíjat és magánorvost is fizet, ha érvényesülni és élni szeretne. A sokmilliárdos autópályáért is fizetni kell. Néhány helyen testőr sem ártana, mert védelem alatt állnak a helyi rosszfiúk, akikről az egész város tudja mivel foglalkoznak, de érinthetetlenek. Szóval óvatosan az ilyen példákkal.

  • Realradical

    őstag

    válasz Aliszalámi #105 üzenetére

    Ez a szép ebben, hogy minden relatív:
    * ingyen orvos (meghósz, ha nem jattolsz rá ami meg ugye adómentes)
    * ingyen iskolák (gyermekednek meg kell tanulnia megvédeni magát a korban fejlettebb, kezdő alvilági elemektől, ha nem küldöd fizetősbe)
    * ingyen utak (matrica, kötelező, baleseti, útadó és még így is, ha rossz helyen laksz nem látsz betont)
    * rendőrség (ingyen van valóban, nálam a megoldási arány amit eddig hoztak 7/0)

    Én simán benne lennék, hogy csak azt fizetem, amit használok és nem kell generál szolgáltatás semmiből. Az elherdált állami pénzek, kamu beszerzések egyből megszűnnének.

    Hogy ON is legyek:
    Én úgy látom az Uber témát, hogy itt kidobják a legfelső réteget a kukába, az utasszervezést, ami ellenőrizhető. Gondolom néhány bennfentes biztosan összetojta magát attól, hogy nem tud majd olyan szinten ráhatni az árakra ahogy kéne, mert verseny kezdődik.
    Mert ugye mi lesz, ha nem lesz mutyi-kizárólagosság a reptéren X társaságnak, meg nem tudják a taxisok bevételének jelentős százalékát lehúzni utasközvetítés címen?

    Things that try to look like things often do look more like things than things

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #106 üzenetére

    Számold ki gyorsan mennyire is lenne ezeket mellényzsebből kfizetni. Na meg szolidárisak vagyunk egy oldalról , másrészt ha azoknak akiknek középfokú oktatásra se lenne pénzük ezért nem vennék igénybe, még annyi termelékenységük sem lenne mint jelenleg -> ergó fizethetsz egyedül többet a szolgáltatásért amit igénybeveszel

    és ne is kezdjünk el arról beszélni, hogy egy átlagember mennyit kéne hogy adózzon (nem feltétlen 8 általánost félig elvégzettekre gondolunk), hogy az egész nullszaldós legyen neki

    Én mondjuk adózok egy évben 816000 ft-ot mindenestől, tehát havi 68000 ftból kéne kifizetni mindent. Mondjuk nekem nincs semmi bajom, de ha mondjuk a gyerekemnek ki kéne venni a manduláját, vagy gyógytornára járatni, akkor azért mellbevágó lenne. És akkor még csak egy földutunk van a városig, ahol minden idióta azzal (műszaki) jár amivel akar, és ha beléd jön, akkor aztán hívhatsz mentőt...

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #108 üzenetére

    Elsősorban azért írtam, mert semmi sincsen ingyen. Legalábbis pont annak nem aki dolgozik.

    Természetesen az nem megoldás, ha senki sem fizet semmilyen adót vagy járulékot. Ellenben be kell látni, hogy a kórházaknak is piaci alapon kell kiszámolnia, hogy éppen ki hal vagy ki él. Ha egy műszernek havi fix milliós költsége van, akár használják, akár nem használjál, maga a vizsgálat anyagára pedig ezer forint, akkor is vizsgálatszám * sokszázezer az elszámolás alapja. Így hiába kerülne csak 10ezerrel többe még 10 vizsgálat, papíron az több milliós plusz költséget jelent, amire nincs keretük. Ennyit ér 10 élet.
    Szóval, ha valaki időben akarja letudni a vizsgálatot, az magánúton megy és kifizeti, mert hiába vonnak tőle akár milliókat is adóban, akkor is csak ugyanaz a várólista jár neki, mint a nem adózóknak.

    Az meg, hogy az állam is leveszi vastagon az adót, és a hivatalos elvárás az, hogy ezen kívül legyen öngondoskodó az ember és önkéntes nyugdíjpénztárba, önkéntes biztosításba is fizessen, azt jelenti, hogy éppen a jelenre nem marad pénz, hogy éljen. Szóval beláthatod, hogy valahol jogos, hogy a szolidaritásban átestünk a ló túloldalára.

    Az pedig, hogy sosem elég semmire a rengeteg beszedett adó, talán orvosolható lenne azzal, ha kevesebbet lopnának. De ha már lopnak, legalább itthon költenék el. A lényeg, hogy forogjon a pénz, ne pedig bankszámlákon gyűljenek a lopott milliárdok, mert csak az elköltött pénz teremt munkahelyet.

    Az uber kapcsán persze, aki nem fizet adót, az valóban adócsaló és megvetendő. Viszont gyaníthatóan nem erről van szó, hanem arról, hogy a hivatal másképpen akarja besorolni ezt a tevékenységet, mit ahogyan az uber és ezért követel rajtuk olyan adókat és szabályokat, amiket természetesen nem követnek az uberezők. Ha követnék őket, akkor taxisok lennének. De mivel nem taxisok, így miért követnék. Minden azon múlik, hogy a jogszabályok mennyire vannak adott emberekre szabva, hogy más ne lehessen konkurenciájuk. Az állam a magas adóbevétel reményében monopóliumot biztosít egy zárt csoportnak. Valahol emlékeztet a név szerint egy emberre szabott közbeszerzésre a dolog, ami után még a hatóság panaszkodik, hogy mégis sikerült másnak is részt venni benne a joghézagoknak hála.

    [ Szerkesztve ]

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #109 üzenetére

    "Az pedig, hogy sosem elég semmire a rengeteg beszedett adó, talán orvosolható lenne azzal, ha kevesebbet lopnának."

    Jajajajaj... Hagyjuk már ezt a azénincspézmelopnak'. Drágák az állami tenderek? Mert kiírják, hogy xy-t csináltak x milliárd, az egyszerű ember meg csak sápadozik. Szerintem az EÜ félig-meddig piacosítása bebizonyította, hogyha piacai alapon megy pl a labor meg a betegszállítás az semmivel sem olcsóbb és semmivel sem minőségibb, mintha állami alkalmazottak látják el.
    Na próbáld ezt összerakni.

    Azért nincs pénz, mert vásárlóerő arányosan drágább a technológia, mint ott amilyen szinthez ezt az egészet mérni szoktuk (Ausztria). És már nagyon régóta nem arról van szó, hogy milliókat visznek ki nokiás dobozban a BKVtól.

    "Viszont gyaníthatóan nem erről van szó, hanem arról, hogy a hivatal másképpen akarja besorolni ezt a tevékenységet, mit ahogyan az uber és ezért követel rajtuk olyan adókat és szabályokat, amiket természetesen nem követnek az uberezők. Ha követnék őket, akkor taxisok lennének."

    Az a baj, hogy a törvényileg eddig elnézett és nem szabályozott carsharing-en pofátlanul keresnek az Uberesek. Nem vagyok taxis, de valahogy rosszul esne, ha kiesnek a megélhetésem, ha hétfőn bemennék és mondanák, hogy ma nincs meló, mert ő Józsi, akin ugyan marha sokat keres az Uber (többet mint mi és a magyar állam [tehát a közösség pénze] ha legál lenne), de látott már állítása szerint műszaki rajzot meg CAD-et és mi sülhet el rosszul?! Hiszen nekem az egyetlen szempont a pénz.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #110 üzenetére

    A lopást nehéz letagadni, amikor nap mint nap előttünk teszik, már nem adnak a látszatra. Lehet jönni jó pénzért propagandázni, de a közmunkás béres melós és a világ legdrágább kivitelezési költsége között lévő szakadékot szépen kiprivatizálják a kedves urak.

    A kötelezően kiteendő széchenyi táblák közt is lehet találni gyöngyszemeket, ahol csak a vak nem látja, hogy a száz milliók és milliárdok csak papíron létező munkákra mentek el. A valós munkavégzés és a fővállalkozó díja közt pedig a kifizetőhely van az alvállalkozói láncban. Milliárdos szoftverfejlesztések, amik mögött nincs semmi, csak egy ingyenes megoldást felhasználtak. Nem vásárlóerőhöz képest drága minden ebben a korrupt országban, hanem dollárban számolva is.

    Elég csak megnézni a környező országok hasonló beruházásait, ahol valódi hegyek és valódi völgyek töltik ki a területet. Az állami tender drágasága pedig egy vicc, ha haver nyeri, akkor kifizetőhely, ha valahogy mégsem a haver nyeri, akkor nem hirdetnek győztest és megismétlik.

    Amiből nálunk egy lyukat fúrnak, annak töredékéből megépítették a világ több csodáját. Tizedéből megépítették a világ legmagasabb hídját. Nálunk ennyi csak egy meglévő híd festésére elegendő.
    Hetedéből megépül egy transz-pacifik internetkábel.
    De nézhetjük más irányból is: csak duplájába került felépíteni az új világkereskedelmi központ felhőkarcolóját . Ha még hozzácsapunk, hatszor annyiért építették Dubajban a pálma szigeteket.

    Az eü piacosítás kapcsán mennyi időt késnek a számlák kifizetésével? Fél évet, vagy már lassan egy év lesz, amíg a cégek az államnak hiteleznek milliárdokat, miközben számolatlanul folyik ki a költségvetés más irányban. A nem haveri cégek csődbe mennek, mert a nav közben követeli az adóterhét az állam által ki nem fizetett milliárdos számláknak.

    Bagatelizálgass csak.... jajajajajaj. :U

    "pofátlanul keresnek az Uberesek."
    Biztos ott is meglátták az extra profitot, amit meg kell menteni dolgozó népünk dicső vezérének közgáz-futball akadémiájára. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #111 üzenetére

    Lehet, hogy te elhiszed a szépen megfogalmazott hülyeséget, attól a valóságban még nem lesz így.

    Hol vannak ezek a híres környező országok híres beruházásai? Szlovákiában, ahol negyede az adóteher (és a szociális háló)? Vagy Ausztriában, ahol ez nem igaz?

    A hidas külön vicc haver... Ha itt is szervezel annyiért mérnököt, anyagot, meg munkást mint a pípölsz republik csájnában, akkor itt is tizede lenne az építési költség. De ez juróp...
    Meg mondjuk Kínában tesznek a szabványra. Ha ennyiből van olcsón akkor ennyiből lesz. Itt meg lehet szarkodni, meg megvenni a jogokat jópénzért.
    Kíváncsi vagyok amúgy ez melyik lyuk amiről beszélsz...
    100 millióból épült a híd, 50 millió a fele. Ja hogy dollárban. Az mennyi is? 14 milliárd forint?

    Hol van ez a lyuk amit nem fúrtak 14000 millió forintból?

    Az EÜ gazdálkodása pedig nem az államkassza dolga, hanem az autonóm kórházaké. Egyébként sem erről beszéltem, hanem hogy semmivel sem olcsóbb ha külsős cég csinálja, mintha állami.

    Ezt te nagyon elhitted...

    (amúgy igazad van, a kínai népköztársaság gyermekeit tényleg nem fenyegeti, hogy az állam a pénzét esetleg ilyesmire költené, mint sport... Orbán ezek szerint nem lenne jó kínai :( )

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #112 üzenetére

    Valószínűleg burokban élsz. Csak néhány közeli példa, a 2.3Mrd-os matekos oldal, ami egy ingyenes átnevezésének tűnik. De esélyes, hogy a nemzeti elektronikus pénzszedő rendszerek közt is lehet olyan, amit a sok milliárd ellenére végül néhány egyetemista fejlesztette le pár gombbért. Kisebb kaliberben láttam már erre példát. De a 400 milliós fejlesztés, ami a széchenyi plakáton megfogalmazás alapján openoffice volt is vicces, annak már valami látszatja is kellene, hogy legyen. És ez tudtommal nem a másik openoffice klón, ami a tisztaszoftverbe bekerült.

    Híd, ja elnéztem, akkor 20adába került. A 2 milliárd dolláros 4es metróhoz viszonyítottam (452000 millió forint, pár hónapja pont 2Mrd usd volt ennyi). Ahhoz képest 100 millió dolcsi az a híd. Nálunk egy hídfestés volt ilyesmi összegben nemrég. De elfelejtettem, hogy kínában olcsóbbak a hegyek is, míg nálunk drága az alföld. :) Az itthoni kivitelezés minőségét ne hasonlítsuk a kínaihoz, mert csúnyán felsülnénk. Mondjuk nem csoda, mert a kivitelezőt itthon általában már nem is fizetik ki, hanem rendőrök védik a felépített objektumot, nehogy visszabontsák, hogy ha már pénzt nem kaptak, legalább az általuk megvett anyag megmaradjon. A számok picit úgy látom megzavartak.

    Az eü-re a pénzt az állam adja az adókból. Az állam határozza meg, hogy mire lehet költeni, az állam szól bele a közbeszerzésbe. De ha magánklinikáról beszélsz, akkor igazad lehet. Az sem olcsóbb, ellenben nincs várólista, vannak műszerek, nem omlik az épület és hatékonyak. Ja és nem zsebbe kérik a pénzt, hanem számlát adnak.

    A kínai sportról csak annyit, hogy kisujjból szerveztek egy olimpiát :) Sokféle sportban részt vesznek és köztereken is sportolnak. A fociban tényleg nem jeleskednek.

    Osztrák beruházásnak példa 27 km-es vasút algút 3Mrd euroért. De a bécsi pályaudvar 1Mrd euros ára is szép.

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #113 üzenetére

    Még jó, hogy nem azokra válaszolsz, amiket amúgy te hoztál fel... A vita nem úgy működik, hogyha valamiben csúnyán beégtél, akkor lehet is tovább lépni a kövi hülyeségedre.

    A 4es metró pont jelen kormány alatt épült olyan tempóban és olyan pénzből ami elvárt lett volna a teljes folyamat alatt. Az a Demszkyék pénztemetője volt.

    A Geogebra "copy"-t pedig pont a geogebra fejlesztette a BKF segítségével és több ezer ember dolgozott rajta. Olvasd el a cikket amit linkeltél. Tananyagonként 1,2 millió forint drágának számít-e ÁFA-stól? Nem hiszem... Nyugat-Európában nem tudom hol találsz nettó 1 millióért hasonló színvonalat.
    Persze mindenki marha okos, hogy hú 1 millió?! Hát annyiból én kihozok akármit. És ha belekalkuláljuk, hogy még fizesd az embereidet (progosokat nem lehet 60 ezer nettóért szórakoztatni), meg utánuk a járadékokat a bejárási költségeket, akkor mindjárt nem olyan könnyű ez az egész unijóspénz elcsalás biznisz.
    Főleg, hogy a projekt végén jön az elszámolós néni, és a papírján pipálgatja a pályázati részleteket amire árajánlatot kapott anno a kivitelező.

    Amúgy meg Geogebra meg BKF... tipikus állami és haverok mi?! :N
    Különben meg attól, hogy egy program open, meg ingyenesen használható casual szinten még nem lehet csak úgy ingyen ellopni.

    Igen, el lehet menni magán EÜbe, csak van egy nagyon széles réteg, akik ezt nem tehetik meg. Mi meg szolidárisak vagyunk.

    "Nálunk egy hídfestés volt ilyesmi összegben nemrég."
    Hol? Csúnyák ezek a félmondat bezzeg hivatkozások... Eddig amit linkeltél csúnyán bebizonyosodott, hogy azt sem tudod miről beszélsz.

    A pekingi olimpia meg haver... Mintha az a város egyedül rendelkezne akkora termelékenységgel, mint az egész Közép-Európai szegmens. Nem még Kína.

    Bécsi pályaudvar 316 milliárd forintért? Mi is épült ennyiből itt? A Kőröshegyi völgyhíd ami a cuclialisták egyik másik pénztemetője volt 43 milliárdból épült.
    Korrupt bécsiek... itt egy híd, ott meg egy pályaudvart nem tudnak felhúzni ennyiből.

    Amúgy nem azt mondtam, hogy nincs korrupció meg nem is voltak soha túlárazott tenderek, hanem, hogy ezt ráhúztad a jelenlegi beruházásokra, viszont említeni egyet sem tudtál, de Orbánozni igen.

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #114 üzenetére

    Mindegy, ki is szállok, mert felkerült a topic a propaganda listára. :R

    Így csak egyre távolabb kerül a topic az eredeti mondanivalójáról. Bocs a többieknek, hogy partner voltam az offolásban.

    [ Szerkesztve ]

  • Aliszalámi

    tag

    válasz azbest #115 üzenetére

    Ember a saját igazát egy mondatban képes lenne megvédeni. Persze csak ha van :U . Na szia.
    Gondolkozz el ezen. Legközelebb olyannal gyere nekem, amiben konkrét tudásod is van.

  • Kasya

    nagyúr

    válasz Aliszalámi #116 üzenetére

    Egy mondat? Itt kesz novellakat olvasok... Ezek szerint senkinek sincs igaza ;)
    Egyszeruen csak eltert a topic a targytol...

  • NORBl

    aktív tag

    Sziasztok !

    Nem találtam másik topicot/fórumot egyenlőre, ahol érdeklődhetnék,

    Megéri-e überezni ? Van folyamatosan fuvar ? Van itt valaki aki nyomja ? Valóban illegálisnak minősül ? Vagy ha rendelkezem személyszállításra vonatkozó "vizsgával", rendesen adok számlát, akkor legálisnak tekinthető ? Idén várható olyan jogszabász, amivel nem lesz jövedelmező már ez a fajta személyszállítás ?

Új hozzászólás Aktív témák