Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz antikomcsi #36 üzenetére

    Nem árt tájékozódni, mert van olyan vállalkozási forma, ahol 11% fedezi az adó és járulék terheket is (bizonyos esetben 6%). Persze ezzel nem lehet költséget elszámolni.

    Kicsit elhamarkodottnak érzem a számlaadás dolgot is, ahogyan képzeled. Nem két szereplő van ebben a helyzetben, hanem 3. Lehet, hogy nem találkoztál még vele, de elég gyakori, hogy egy cégnek valaki fizet valamiért és mégis egy másik cég végzi a munkát. Ügyfél megbízza "A" céget, az "A" cég megbízza "B" vállalkozót. "B" nem ad számlát az ügyfélnek, mert nincs vele üzleti kapcsolata. "A" állít ki számlát az ügyfélnek, "B" pedig állít ki számlát "A" számára.

    A taxi kapcsán érdekes kérdés, hogy ha minden személyszállító autó taxi, ahol valaki fizet valakinek, hogy utazzon, vajon a nem sárga autók vajon mik. Ezen kívül limuzin szolgáltatás is van. Szóval aszon kívül, hogy a hivatalnak kell a pénz, azért tisztában kell lenni vele, hogy vannak egyenlőbbek, akikre másképp vonatkoznak a szabályok.

    A mávos témában sem lennék ennyire biztos, mert legalább tucatnyi cégre van szétszedve az egész. [link] Wiki szerint 30 cégből áll.

  • azbest

    félisten

    válasz alevan #38 üzenetére

    A nav lehet, hogy néha még mindig azt hiszi, hogy a világ közepe ez az ország, de ha egy külföldi cégtől rendel valaki valamit, akkor nem a magyar szabályok szerint fog számlázni neki. A google-től sem kapok hét pecsétes számlát, hanem csak jön egy email. (előfizetés és developer fiók regisztráció is, de ez igaz a többi platformra is)

    Szóval ha valaki azt mondja hogy nem ad számlát, akkor érdemes azt is megkérdezni, hogy akkor mit kapott a tranzakcióról. Persze ettől még lehetséges, hogy a szabályok szerint itthon végzett munkát az itthoni cégként, itthoni szabályok szerint kell végezni. Erre az az első gondolatom, hogy meg kell nézni, hogy mit rendel meg a szolgáltatással (ászf, egyebek), mert lehet hogy egészen más a szolgáltatás, mint amit az egyszeri ellenőr (főnöke) beképzel magának. Elég szomorú, hogy olyan gumiszabályok vannak, hogy majd a hivatalnok kénye kedve szerint eldöntheti, hogy éppen mi jogszerű és mi nem. Ezért sincs jogbiztonság.

    Szóval a lényeg, hogy a kérdés szerintem egyáltalán nem fekete vagy fehér. Látni kellene már egy olyan írást, ahol elejétől a végéig pontosan ledokumentálják, hogy milyen szerződéseket fogad el az app használatakor az utas, hogyan fizet, mit kap róla. A sofőr mint fogad el, hogyan mozog pénz.... tipikusan félinformációkat hánynak csak össze a legtöbb hírnél.

    (#40) antikomcsi
    "Az Uber sofőr, hogyan fizet áfát?"

    Az attól függ, hogy milyen vállalkozási formában végzi. Ha például alanyi adómentesként, akkor nem fizet és nem is kell fizetnie áfát. Tényleg jó lenne picit átnézned a vállalkozási formákat és a velük járó kötelezettségeket, mert úgy látom egyéni vállalkozókról még nem hallottál :) De még azon belül is van többféle lehetőség. Szóval a hogyan kezdetű kérdéseidre minden szakszerű válasz úgy kezdődik, hogy "attól függ...".

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz MCGaiwer #69 üzenetére

    nem igazán... a pénzmozgásról kell a számla. Ha buszra szállok, akkor sem ad a sofőr minden alkalommal számlát/nyugtát, amikor jegytömbből tépek jegyet vagy bérletet használok.

    Az ingyen utazó nyugdíjasoknak sem azért kell 0ás regisztrációt adni, mert nyugtaadás kell a 0áról, hanem a statisztika miatt.

  • azbest

    félisten

    válasz qqcqqc #81 üzenetére

    Csakhogy jogilag nagyon nem mindegy, hogy a pénz mozgása milyen.

    Az ügyfél nem fizet a sofőrnek, ő az ubernek fizet. Erről a sofőr nem is adhat számlát, mert ő az ubernek adhat számlát.

    A taxis diszpécser cég esetén az ügyfél a taxisnak fizet, aki pedig a diszpécsernek fizet ezek szerint.

    Van olyan élő példa, amikor a gyakorlat ugyanaz, de a mögötte álló elmélet küldönbözik és az egyik eset szabályos a másik meg nem. Gondolj arra, hogy a csekkes fizetésért nem számolhat fel mondjuk 100 forint díjat a szolgáltató. Ellenben az szabályos, ha mindenkinek 100 forinttal megemelik a díját, de aki nem csekken fizet az kap 100 forint kedvezményt. Gyakorlatilag egyezik a kettő, de mégis csak az utóbbi a jogi szempontból szabályos.

  • azbest

    félisten

    válasz qqcqqc #84 üzenetére

    Én sem látok különbséget aközött, hogy te fizetsz a főnöködnek vagy a főnököd fizet neked, amíg elvégzed a feladatodat. Remélen nem ennyire jogi és pénzügyi analfabéták az emberek, mint ahogyan itt előadják magukat.

  • azbest

    félisten

    válasz antikomcsi #87 üzenetére

    Az ugye megvan, hogy elég erős propaganda folyik a csapból.

    "Vizsgálják, hogy a gazdasági tevékenység feltételeit teljesítik-e, azaz rendelkeznek-e adószámmal, illetve azt is, hogy a bevallások megfelelnek-e a valóságnak. Amennyiben a NAV úgy ítéli meg, hogy a jelentett és a valós bevételek között különbség lehet, megbecsülik a személyszállításból származó, eltiltkolt bevételt, illetve kiszámolják a be nem fizetett adót."

    Tavaly novembertől indult itthon. Persze megbecsülik, de meg ám, hasára üt és egy trakzakcióból általánosít, hogy akár napi x darab ilyen tranzakció is megtörténhet, évente ugye 365 nap körül van, felszorozza vele és megállapítja egy utazásból, hogy hány milliót nem vallottál be.

    Az sem mindegy, hogy megy az általános rizsa arról, hogy 200ig bünthetik ha adószáma. De ez nem jelenti azt, hogy egyiknek sincs. Meg a száz ellenőrzésben százan megbuktak valamin (de nem írja hogy min). Ami szimplán azt is jelentheti, hogy az ellenőr azt mondja, hogy taxiba szállt, a sofőr meg azt, hogy az nem taxi és ez már megbukás. De jelentheti azt is, hogy az ellenőr szerint más tevékenységi kört kellett volna megadni a vállalkozás adatlapján. A száz ellenőrzés is furán hangzik, ami lehet három volt, csak a százalék és a darabszám nem különbség valakinek, aki erről nyilatkozik.

    Szóval nekem az bántja a szememet, hogy a feltételes mód (fenyegetés), az később már tényként van értelmezve. Tényszerűség helyett propaganda folyik. Ha az uber magyar cégen keresztül működik itthon és szabálytalan, akkor egy tollvonással felfüggeszthetnék az adószámát és szüneteltetnie kellene a tevékenységét, az appot is letiltathatnák. De ezek szerint valaki hazudik: vagy nem a magyar cég szerződik a sofőrökkel, vagy nem találnak rajta jogi fogást. Eleve az fura egy állítólagos jogállamban, hogy a hivatal a mindennapos feladatai alapján el kellene járjon, ha valahol szabálytalanság van, de mégis a miniszter rámutatása alapján találnak hirtelen ellenséget.

    Ehhez vegyük hozzá, hogy a magyar hivatalok a saját álláspontjukat sem vállalják hivatalosan. Ami az egyik percben szabályos, az másnap már lehet illegális, attól függően, hogy ki az ügyintéző vagy mi a napi parancs. Tehát, ha a nav-ra hallgatsz, akkor lehet ezért a nav büntet meg. Nesze neked jogbiztonság.

    Szóval ez az egész működés, amit most épp az uber megjelenése váltott ki, ez zavar engem. Ráadásul, ha kiderül egy kiskapu, akkor nem a kiskapu betömésével foglalkozik a jogalkotás, hanem névre szóló ellehetetlenítéssel operálnak. Ez az egész eu-s adóoptimalizálás hisztire igaz. Nem a törvényeket javítják, mert akkor a döntéshozóknak sem lenne lehetősége kioptimalizálni a stiklivel privatizált adópénzeket, hanem név szerint támadnak cégeket, akik azokat a lyukakat használják ki, amiket a politikusok maguknak hagytak nyitva. Az uber csak a tünet. :U

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #105 üzenetére

    Ha már itt tartunk, ezek csupán azok számára ingyenesek, akik nem dolgoznak, nem fizetnek adót. Persze hosszú távon a dolgozó még tandíjat és magánorvost is fizet, ha érvényesülni és élni szeretne. A sokmilliárdos autópályáért is fizetni kell. Néhány helyen testőr sem ártana, mert védelem alatt állnak a helyi rosszfiúk, akikről az egész város tudja mivel foglalkoznak, de érinthetetlenek. Szóval óvatosan az ilyen példákkal.

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #108 üzenetére

    Elsősorban azért írtam, mert semmi sincsen ingyen. Legalábbis pont annak nem aki dolgozik.

    Természetesen az nem megoldás, ha senki sem fizet semmilyen adót vagy járulékot. Ellenben be kell látni, hogy a kórházaknak is piaci alapon kell kiszámolnia, hogy éppen ki hal vagy ki él. Ha egy műszernek havi fix milliós költsége van, akár használják, akár nem használjál, maga a vizsgálat anyagára pedig ezer forint, akkor is vizsgálatszám * sokszázezer az elszámolás alapja. Így hiába kerülne csak 10ezerrel többe még 10 vizsgálat, papíron az több milliós plusz költséget jelent, amire nincs keretük. Ennyit ér 10 élet.
    Szóval, ha valaki időben akarja letudni a vizsgálatot, az magánúton megy és kifizeti, mert hiába vonnak tőle akár milliókat is adóban, akkor is csak ugyanaz a várólista jár neki, mint a nem adózóknak.

    Az meg, hogy az állam is leveszi vastagon az adót, és a hivatalos elvárás az, hogy ezen kívül legyen öngondoskodó az ember és önkéntes nyugdíjpénztárba, önkéntes biztosításba is fizessen, azt jelenti, hogy éppen a jelenre nem marad pénz, hogy éljen. Szóval beláthatod, hogy valahol jogos, hogy a szolidaritásban átestünk a ló túloldalára.

    Az pedig, hogy sosem elég semmire a rengeteg beszedett adó, talán orvosolható lenne azzal, ha kevesebbet lopnának. De ha már lopnak, legalább itthon költenék el. A lényeg, hogy forogjon a pénz, ne pedig bankszámlákon gyűljenek a lopott milliárdok, mert csak az elköltött pénz teremt munkahelyet.

    Az uber kapcsán persze, aki nem fizet adót, az valóban adócsaló és megvetendő. Viszont gyaníthatóan nem erről van szó, hanem arról, hogy a hivatal másképpen akarja besorolni ezt a tevékenységet, mit ahogyan az uber és ezért követel rajtuk olyan adókat és szabályokat, amiket természetesen nem követnek az uberezők. Ha követnék őket, akkor taxisok lennének. De mivel nem taxisok, így miért követnék. Minden azon múlik, hogy a jogszabályok mennyire vannak adott emberekre szabva, hogy más ne lehessen konkurenciájuk. Az állam a magas adóbevétel reményében monopóliumot biztosít egy zárt csoportnak. Valahol emlékeztet a név szerint egy emberre szabott közbeszerzésre a dolog, ami után még a hatóság panaszkodik, hogy mégis sikerült másnak is részt venni benne a joghézagoknak hála.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #110 üzenetére

    A lopást nehéz letagadni, amikor nap mint nap előttünk teszik, már nem adnak a látszatra. Lehet jönni jó pénzért propagandázni, de a közmunkás béres melós és a világ legdrágább kivitelezési költsége között lévő szakadékot szépen kiprivatizálják a kedves urak.

    A kötelezően kiteendő széchenyi táblák közt is lehet találni gyöngyszemeket, ahol csak a vak nem látja, hogy a száz milliók és milliárdok csak papíron létező munkákra mentek el. A valós munkavégzés és a fővállalkozó díja közt pedig a kifizetőhely van az alvállalkozói láncban. Milliárdos szoftverfejlesztések, amik mögött nincs semmi, csak egy ingyenes megoldást felhasználtak. Nem vásárlóerőhöz képest drága minden ebben a korrupt országban, hanem dollárban számolva is.

    Elég csak megnézni a környező országok hasonló beruházásait, ahol valódi hegyek és valódi völgyek töltik ki a területet. Az állami tender drágasága pedig egy vicc, ha haver nyeri, akkor kifizetőhely, ha valahogy mégsem a haver nyeri, akkor nem hirdetnek győztest és megismétlik.

    Amiből nálunk egy lyukat fúrnak, annak töredékéből megépítették a világ több csodáját. Tizedéből megépítették a világ legmagasabb hídját. Nálunk ennyi csak egy meglévő híd festésére elegendő.
    Hetedéből megépül egy transz-pacifik internetkábel.
    De nézhetjük más irányból is: csak duplájába került felépíteni az új világkereskedelmi központ felhőkarcolóját . Ha még hozzácsapunk, hatszor annyiért építették Dubajban a pálma szigeteket.

    Az eü piacosítás kapcsán mennyi időt késnek a számlák kifizetésével? Fél évet, vagy már lassan egy év lesz, amíg a cégek az államnak hiteleznek milliárdokat, miközben számolatlanul folyik ki a költségvetés más irányban. A nem haveri cégek csődbe mennek, mert a nav közben követeli az adóterhét az állam által ki nem fizetett milliárdos számláknak.

    Bagatelizálgass csak.... jajajajajaj. :U

    "pofátlanul keresnek az Uberesek."
    Biztos ott is meglátták az extra profitot, amit meg kell menteni dolgozó népünk dicső vezérének közgáz-futball akadémiájára. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #112 üzenetére

    Valószínűleg burokban élsz. Csak néhány közeli példa, a 2.3Mrd-os matekos oldal, ami egy ingyenes átnevezésének tűnik. De esélyes, hogy a nemzeti elektronikus pénzszedő rendszerek közt is lehet olyan, amit a sok milliárd ellenére végül néhány egyetemista fejlesztette le pár gombbért. Kisebb kaliberben láttam már erre példát. De a 400 milliós fejlesztés, ami a széchenyi plakáton megfogalmazás alapján openoffice volt is vicces, annak már valami látszatja is kellene, hogy legyen. És ez tudtommal nem a másik openoffice klón, ami a tisztaszoftverbe bekerült.

    Híd, ja elnéztem, akkor 20adába került. A 2 milliárd dolláros 4es metróhoz viszonyítottam (452000 millió forint, pár hónapja pont 2Mrd usd volt ennyi). Ahhoz képest 100 millió dolcsi az a híd. Nálunk egy hídfestés volt ilyesmi összegben nemrég. De elfelejtettem, hogy kínában olcsóbbak a hegyek is, míg nálunk drága az alföld. :) Az itthoni kivitelezés minőségét ne hasonlítsuk a kínaihoz, mert csúnyán felsülnénk. Mondjuk nem csoda, mert a kivitelezőt itthon általában már nem is fizetik ki, hanem rendőrök védik a felépített objektumot, nehogy visszabontsák, hogy ha már pénzt nem kaptak, legalább az általuk megvett anyag megmaradjon. A számok picit úgy látom megzavartak.

    Az eü-re a pénzt az állam adja az adókból. Az állam határozza meg, hogy mire lehet költeni, az állam szól bele a közbeszerzésbe. De ha magánklinikáról beszélsz, akkor igazad lehet. Az sem olcsóbb, ellenben nincs várólista, vannak műszerek, nem omlik az épület és hatékonyak. Ja és nem zsebbe kérik a pénzt, hanem számlát adnak.

    A kínai sportról csak annyit, hogy kisujjból szerveztek egy olimpiát :) Sokféle sportban részt vesznek és köztereken is sportolnak. A fociban tényleg nem jeleskednek.

    Osztrák beruházásnak példa 27 km-es vasút algút 3Mrd euroért. De a bécsi pályaudvar 1Mrd euros ára is szép.

  • azbest

    félisten

    válasz Aliszalámi #114 üzenetére

    Mindegy, ki is szállok, mert felkerült a topic a propaganda listára. :R

    Így csak egyre távolabb kerül a topic az eredeti mondanivalójáról. Bocs a többieknek, hogy partner voltam az offolásban.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák