Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #249 üzenetére

    Dehogynincs fix álláspontod.
    pl Velem szemben most, hogy kerek perec feketén fehéren ottvan a cikkben/tesztben a dolog a ''gyakorlati tényre'' hivatkozol.

    Hameg csak a te kedvedért letesztelném a gamet ''gyakorlati tényként'' 2maggal aztán 1maggal és odaraknám az orrod elé az eredményt aszondanád ......

    Neked megvan az igazad azt az van. Más nincs. Ennyi.

    Jó szó az a befejeztem szélmalolmharc aszem.

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #249 üzenetére

    Nekem nincs egy fix álláspontom, amit védve védek, hanem ütköztetem magamban is a különféle érveket, tényeket.

    Dehogyisnem, neked biza megvan a fix álláspontod, amit védve védsz.

    Warning: Explicit Content

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #251 üzenetére

    +#250:

    Ha ennyire összekeversz mindent, nem csodálom, hogy nem értesz pár dologot. :U
    1. Azt mondtad, hogy kihasználja a 2. magot.
    2. Erre mondtam a haver tapasztalati tényét, tehát hogy ő mit tapasztalt. Egy kurva szóval sem mondtam, hogy más esetleg nem tapasztalhat mást.
    3. Ekkor te még nem linkeltél semmilyen tesztet.
    4. Utána megint felhoztad az ügyet, mint valami új infót, mintha előtte nem is beszéltünk volna róla. Ezt tettem én szóvá (többek között).
    5. Ekkor linkelted a tesztet, ami nagyon is meggyőzött, hogy tényleg ki tudja használni bizonyos esetekben.
    6. De az egész majnem lényegtelen, mert én Newellre tettem a pofázós megjegyzést.

    Kapís? :DDD

  • dezz

    nagyúr

    válasz dr faustus #252 üzenetére

    Ha valakit nem tudsz meggyőzni, még nem biztos, hogy egy fix álláspontja van. Hanem talán nem elég jók az érveid...

    Én úgy érzem inkább ti vagytok egy fix állásponton, miszerint a PS3 rossz, játékkészítésre alkalmatlan, katasztrófa, bukás, stb. (mert ugye Carmack és Newell, meg még 1-2 hasonszőrű társa azt mondta), és ebből nem lehet titeket semmiféle észérvvel, ténnyel kizökkenteni.

    Én elmondtam az érveimet, ti meg csak azzal jöttök, hogy hogy jövök ahhoz, hogy ellentmondjak eme hatalmas szaktekintélyeknek. Még neves PS3-as fejlesztők véleményére sem adtok egy fillért sem.

    Akkor azt hiszem, itt be is fejezhetjük.

    [Szerkesztve]

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #254 üzenetére

    Ha valakit nem tudsz meggyőzni, még nem biztos, hogy egy fix álláspontja van. Hanem talán nem elég jók az érveid...

    Hát most erre mit mondjak? Azt, hogy ezt akár én is mondhattam volna a te érveidre? Nem vagyok én ügyvéd, hogy ilyen általános frázisokkal lövöldözzek egy szakmai vitában.

    Én úgy érzem inkább ti vagytok egy fix állásponton, miszerint a PS3 rossz, játékkészítésre alkalmatlan, katasztrófa, bukás, stb. (mert ugye Carmack és Newell, meg még 1-2 hasonszőrű társa azt mondta), és ebből nem lehet titeket semmiféle észérvvel, ténnyel kizökkenteni.

    Nem, baj, előfordul az ilyen, egyszerűen rosszul érzed, mert abból indulsz ki, hogy a PS3 processzora újfajta, jobb, és minden más észérvet ennek rendelsz alá. Szíved joga ezt hinni, de talán ne szintetikus benchmarkokkal próbáld már bizonyítani ezt, ha lehet. Carmack sem a szintetikus teljesítményét kritizálta, akkor miről beszélünk?

    Én elmondtam az érveimet, ti meg csak azzal jöttök, hogy hogy jövök ahhoz, hogy ellentmondjak eme hatalmas szaktekintélyeknek.

    Még neves PS3-as fejlesztők véleményére sem adtok egy fillért sem.

    Neves PS3-as fejlesztők, kontra ''hatalmas szaktekintélyek'' minősítgetés? Pffff, nincs meg hozzá az alapod, hogy te meg tudd ítélni, kinek van igaza, ezért eldöntötted, hogy a ''neves'' PS3 fejlesztőnek hiszel, nem pedig a ''hatalmas szaktekintélyeknek''. Te dolgod. De legalább ne próbáld már ezt objektív szemléletmódnak eladni.

    [Szerkesztve]

    Warning: Explicit Content

  • dezz

    nagyúr

    válasz dr faustus #255 üzenetére

    ''Hát most erre mit mondjak? Azt, hogy ezt akár én is mondhattam volna a te érveidre?''
    Mint pl.? (Á, de inkább ne, nem akarom újraiterálni az egészet, főleg így.)

    ''Nem vagyok én ügyvéd, hogy ilyen általános frázisokkal lövöldözzek egy szakmai vitában.''
    A ''szélmalomharc'' kifejezést talán én hoztam fel? ;)

    ''Nem, baj, előfordul az ilyen, egyszerűen rosszul érzed, mert abból indulsz ki, hogy a PS3 processzora újfajta, jobb, és minden más észérvet ennek rendelsz alá.''
    Ez így teljesen hamis. A véleményem sokkal részletekbe menőbb, és nem alárendelem az észérveket, hanem a részletekből következnek. Felületesebben nézni a dolgokat értelmetlen.

    ''Szíved joga ezt hinni, de talán ne szintetikus benchmarkokkal próbáld már bizonyítani ezt, ha lehet.''
    Csak nem az IBM tesztjeiről beszélsz? Mert azok a legelső, mátrix-szorzás kivételével a legkevésbé sem szintetikusak. Nem SPEC értékeket, és hasonlókat látsz ott! De a topik folyamán linkeltem már pár egyéb valós alkalmazást is. (Látod, látod, hiába próbálkozok én itt bármivel, ti csak nyomjátok a sablon motívumokat. ''Csak szintetikus tesztekben jó''... :( )

    ''Carmack sem a szintetikus teljesítményét kritizálta, akkor miről beszélünk?''
    Hát nem erről, az biztos.

    ''Neves PS3-as fejlesztők, kontra ''hatalmas szaktekintélyek'' minősítgetés? Pffff, nincs meg hozzá az alapod, hogy te meg tudd ítélni, kinek van igaza''
    De képzeld, megvan. Magam is programozó vagyok, és tanulmányozom a Cellt. Na persze ilyen extrém tekintélytisztelettel szemben az én nyilván kevés vagyok, mondhatok akármit.

    ''ezért eldöntötted, hogy a ''neves'' PS3 fejlesztőnek hiszel, nem pedig a ''hatalmas szaktekintélyeknek''. Te dolgod. De legalább ne próbáld már ezt objektív szemléletmódnak eladni.''
    Én nem hiszek egyiknek sem, csak meghallgatom őket. Ezzel szemben ti vagytok azok, akik vagy az egyiknek, vagy a másiknak hisztek, és ezért érdektelenek itt az érvek.

    Na jó, most már tényleg befejezhetnénk, erre nincs időm.

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #256 üzenetére

    De képzeld, megvan. Magam is programozó vagyok, és tanulmányozom a Cellt. Na persze ilyen extrém tekintélytisztelettel szemben az én nyilván kevés vagyok, mondhatok akármit.

    Értem, tehát te játékprogramozással foglalkozol, és van egy PS3 hardvered + PS3 SDK, amivel teszteled. Megosztanád velünk a tapasztalataidat a párhuzamosítással kapcsolatban?

    Warning: Explicit Content

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #256 üzenetére

    volt ez a newell interju. ennek meg nem lattam a szoveget, mert eddig csak osszefoglalokat lattam rola, kivancsi lennek hogy indokolta-e es mivel amiket mondott

    Ezzel kapcsolatban nekem is az a velemenyem, hogy volt benne egy kis ''sajat hatorszag fele huzas'', de ertelmes ember nem nyilatkozik ilyeneket, ha nincs egy kis tenyleges alapja is, mert azzal nagyon elasna magat. PS3 jelenleg nem all valami fenyesen, azon szerintem kar vitatkozni hogy a mostani eladasokat a brand meg a ''varhato szep jovo'' indukalja. X360 is igy indult, kezdetben ha jol emlekszem szarabbul is teljesitett, csak volt egy eve konkurencia nelkul felfutni.. Fene tudja hogy ez a sony brand meddig tart ki, amerikaban mar az elso, gyakorlatilag kiserleti X is egesz szepen belepett a piacra. Japanoknak a PS3 a favorit, ez se volt kerdes, de az onmagaban meg nem igazan eleg. Nagyon nagy kerdes hogy mi lesz europaban, gyakorlatilag azon mulik a PS3 sikere. Nem varok totalis bukast, van epp eleg vasarlo aki alapbol a sony fele huz, de megjelentek az olyanok is, akik a ms fele, es ujra vastagodik az a reteg aki a nintendohoz, voltak ok mar a gc idejen is.

    Azt szerintem senki sem mondta, hogy a cell ugy alapjaban veve alkalmatlan jatekokra. Csak epp nincs is akkora technikai folenye, mint amit evek ota hangoztattak rola, az elonyei mellett igen komoly hatranyai is vannak. Csak azt, hogy nem a legszerencsesebb, szerintem a felepitese miatt nem lehet tulsagosan hatekony vmi teljesen altalanos kodra.

    Hogy miert erdekel vmi teljesen altalanos, rosszul optimalizalhato benchmark, meg mar asszem boven indokoljak a korabbi MI fejtegetesek. Ha az elemekbol epitkezos, mindig a megfelelobbet valaszto mudszerrel iranyitjuk a npc-ket, az bizony sok elagazasos, grafot heuriosztika szerint bejaro kodok lesznek minden bizonnyal. Ezert erdekes, hogy mit hozna vmi teljesen altalanos koddal, a worst case ismerete nelkul az egesz mericskeles semmit se er.

    Az hogy jobba teszi-e a jatekot a teljesen valosaghu fizika, vagy eleg a latvanyosabb felet megcsinalni, elegge szubjektiv dolog. Jobb lenne, de mennyivel.. Az se teljesen realis, hogy minden hackeres filmben az van hogy vmi urhajokinezetu guin megnyom ket gombot, jon egy progress bar aztan felrobban a foellenseg. Szerintem ugyis a tortenet meg a hangulat a lenyeg, az ilyen reszletek fel se tunnek ha a tobbi rendben van. Szal szerintem eleg annyi, hogy a szilard testekre hato eroket, nyomatekokat korrektul lemodellezed, magyaran a szilard dolgok mechanikajat. Ennyi nagyjabol eleg is, mert foleg az latszik. Ez meg nem kezelhetetlen feladat, lasd HL2. A tobbi meg legyen csak jatekmenetet nem befolyasolo effekt, ha van kapacitasod szebb robbanast szamolsz ha nincs akkor meg eloregyartottat.

    Egyebkent te mar irtal teljes, folyadekok, gazok dinamikajat, toreseket, robbanasokat, torzulasokat, erotereket meg ugy mindent alaposan modellezo rendszert? Vagy legalabb ismered vmi ilyennek a felepiteset, tudod hogy hogyan kezdenel hozza, amikor azt irod hogy annyira nem komplex hogy egy jatekba erdemes belerakni? Tudod becsulni es minden korulmenyek kozott fix keretek kozott tartani az szamitasi es memoriaigenyet?

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dr faustus #257 üzenetére

    nálad is kiborolt a bili? :)

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz tomcs #258 üzenetére

    Á Ps3 ha csak nem szúr elvmit újra nagyon a sony tutifix legtöbbet eladott ng konzol lesz. Nem mert annyira jó, hanem mert Ps2 kikövezte neki az utat.
    Mondjuk kiváncsi vagyok, hogylesz egy konzol nextgen summa 512memoval.....

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dezz

    nagyúr

    válasz dr faustus #257 üzenetére

    Rossz szöveg...
    1. most nem foglalkozom vele, korábban viszont jópár évig, és talán majd később is.
    2. a Cell SDK szabadon hozzáférhető, és egy pc-s emulátor is van hozzá
    3. még nem programoztam rá, de alaposan tanulmányoztam, és tervezem, hogy a későbbiekben fogok
    4. Celles/PS3-as fejlesztők írásait is olvasom, nem csak Carmackét és Newellét
    5. az 1-3. +4. pontok alapján saját véleményem is van a Cellről/PS3-ról
    6. nem félistenként tekintek Carmackra és Newellre, akiknek minden szava szent, és tökéletesen elfogulatlan, érdek nélküli, stb. (mielőtt valaki mondana valami idiótaságot, nem azt mondom, hogy részben nincs igazuk)

    Ha te is ilyen paraméterekkel rendelkeznél, talán nem lennél ennyire extrém módon tekintélytisztelő.

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #258 üzenetére

    ''Ezzel kapcsolatban nekem is az a velemenyem, hogy volt benne egy kis ''sajat hatorszag fele huzas''
    Csak az szerint nem, aki végtelenül naív.

    ''de ertelmes ember nem nyilatkozik ilyeneket, ha nincs egy kis tenyleges alapja is, mert azzal nagyon elasna magat.''
    Természetesen, de már kurvára uncsi újra és újra leírni, hogy más a valóság, és más az eltúlzás, és kiegyensúlyozatlan szemlélés (csak a mérleg egyik oldalát nézni).

    ''mi lesz europaban, gyakorlatilag azon mulik a PS3 sikere.''
    Mert? Tudtommal nem ez a legnagyobb piac.

    ''Nem varok totalis bukast''
    Newell meg igen (úgy tűnik, ill. úgy tesz, mintha), kíváncsi vagyok, melyikötöknek lesz igaza. ;)

    ''Azt szerintem senki sem mondta, hogy a cell ugy alapjaban veve alkalmatlan jatekokra.''
    De, volt, aki egyenesen ezt mondta.

    ''Csak epp nincs is akkora technikai folenye, mint amit evek ota hangoztattak rola''
    Attól függ, miben. Számítási tejlesítményben van, általános teljesítményben nincs. (Bár 8 [9] mag azért mégis 8 [9] mag.)

    ''az elonyei mellett igen komoly hatranyai is vannak.''
    Ilyen az élet, nem lehet minden egyszerre ennyire jó, mert ahhoz 16db c2d kellene...

    ''Csak azt, hogy nem a legszerencsesebb''
    Annyi, hogy nem nagyon lehet egyszerű újrafordítással portolni rá PC-s motorokat, mert a központi PPU kevés hozzá, hogy egyedül vigyen el mindent. Ezért sírnak, akik portolásból élnek, vagy ez az egyik fő profiljuk, ill. PS3-on is PC-s módszerekkel és programozókkal akarnának fejleszteni.

    ''szerintem a felepitese miatt nem lehet tulsagosan hatekony vmi teljesen altalanos kodra.''
    Idézek magamtól: ''nem Excel futtatására való''. Pontosabban, elfutna rajta (ha futna PowerPC-n, bár talán van korábbi Mac verzió, nem tudom), csak nem lenne benne sebességbajnok.

    ''Hogy miert erdekel vmi teljesen altalanos, rosszul optimalizalhato benchmark, meg mar asszem boven indokoljak a korabbi MI fejtegetesek.''
    Mint írtam, az MI-re sokféle megközelítés létezik. Van, amelyik éppen párhuzamosításra termett.

    ''Ha az elemekbol epitkezos, mindig a megfelelobbet valaszto mudszerrel iranyitjuk a npc-ket, az bizony sok elagazasos, grafot heuriosztika szerint bejaro kodok lesznek minden bizonnyal. Ezert erdekes, hogy mit hozna vmi teljesen altalanos koddal, a worst case ismerete nelkul az egesz mericskeles semmit se er.''
    És pl. szerinted 1-1 karakternek való paraméterhalmaz nem fér el 1-1 SPE 256kB lokális ramjában?

    ''Az hogy jobba teszi-e a jatekot a teljesen valosaghu fizika, vagy eleg a latvanyosabb felet megcsinalni, elegge szubjektiv dolog. Jobb lenne, de mennyivel..''
    Mindenesetre élethűbbé válna, és egyben változatosabbá.

    ''Szerintem ugyis a tortenet meg a hangulat a lenyeg, az ilyen reszletek fel se tunnek ha a tobbi rendben van.''
    Jó, akkor ti játszatok még PC-n pár évig olyan játékokkal, amikben csak mutatóban van egy minimális kis fizika. ;)

    ''Szal szerintem eleg annyi, hogy a szilard testekre hato eroket, nyomatekokat korrektul lemodellezed, magyaran a szilard dolgok mechanikajat. Ennyi nagyjabol eleg is, mert foleg az latszik. Ez meg nem kezelhetetlen feladat, lasd HL2.''
    Sok kicsi sokra megy... Ha sok ilyen cucc van, az már nem kevés számítási feladat.

    ''A tobbi meg legyen csak jatekmenetet nem befolyasolo effekt, ha van kapacitasod szebb robbanast szamolsz ha nincs akkor meg eloregyartottat.''
    Pár év múlva szerintem magad is csak mosolyogni fogsz ezeken a kijelentéseken. :)
    Egyébként miért lenne fordítottan arányos a hangulat és a játékélmény a fizikával?

    ''Egyebkent te mar irtal teljes, folyadekok, gazok dinamikajat, toreseket, robbanasokat, torzulasokat, erotereket meg ugy mindent alaposan modellezo rendszert? Vagy legalabb ismered vmi ilyennek a felepiteset, tudod hogy hogyan kezdenel hozza, amikor azt irod hogy annyira nem komplex hogy egy jatekba erdemes belerakni?''
    Ezt is sikerült kicsit félreolvasni. :( Én azt írtam, játékokba nem kell tudományos szintű szimuláció, nem azt, hogy tudományos szintű szimulációt könnyű játékokba tenni. :))

    ''Tudod becsulni es minden korulmenyek kozott fix keretek kozott tartani az szamitasi es memoriaigenyet?''
    Jaj, ilyen alapon a 3D grafikához sem kellett volna hozzákezdeni, hiszen néha 200fps, néha meg 10.

    Dare2Live: remélem, a fejedre. :))

    [Szerkesztve]

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #262 üzenetére

    ...

    [Szerkesztve]

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #262 üzenetére

    Szerintem nem azzal van a baj amit mondasz, hanem ahogy mondod:

    ''Jó, akkor ti játszatok még PC-n pár évig olyan játékokkal, amikben csak mutatóban van egy minimális kis fizika.'' Ez peldaul elegge lenezo/nagykepu volt...

    ''Egyébként miért lenne fordítottan arányos a hangulat és a játékélmény a fizikával?''
    Ezt senki sem allitotta. De egy jatek rendes elkeszitesehet rengeteg ido kell, ha ennek az idonek a nagyresze azzal tellik, hogy realtime fizikat kell kodolni, akkor ket lehetoseg van. Vagy rengeteget csusznak a jatekok, vagy a ''jatekelmenyre mar nem marad ido''.

    Egy igazan jo jatekot nem a grafika/elethu fizikai modellezes ad el...

    MOD: #264 latod errol a stilusrol beszelek. Gondolom te meg sosem kuldtel el veletlenul egy hozzaszolast...

    [Szerkesztve]

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #261 üzenetére

    Eljen, van emulator. De ha a cucc 1000x jobb a pc-nel akkor mire megyek az emulatorral?

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • dezz

    nagyúr

    válasz shev7 #265 üzenetére

    ''Ez peldaul elegge lenezo/nagykepu volt...''
    Dehogy is! Ez a ''nem kényszer a disznótor!'' szólás adott szitura adaptált verziója volt.

    ''Ezt senki sem allitotta. De egy jatek rendes elkeszitesehet rengeteg ido kell, ha ennek az idonek a nagyresze azzal tellik, hogy realtime fizikat kell kodolni, akkor ket lehetoseg van. Vagy rengeteget csusznak a jatekok, vagy a ''jatekelmenyre mar nem marad ido''.''
    Hát pedig most pont azt fejtetted ki, hogy emiatt fordítottan arányos. De ez szerintem csak akkor van így, ha túlságosan is kevés emberrel dolgoznak. Jó esetben van 1+ jó ''forgatókönyv-író''-féle, és x programozó.

    ''Egy igazan jo jatekot nem a grafika/elethu fizikai modellezes ad el...''
    Egy igazán jót nem (illetve nem csak ez), egy kevésbé jót meg igen (mint jópár pédából látható). :)

    ''MOD: #264 latod errol a stilusrol beszelek. Gondolom te meg sosem kuldtel el veletlenul egy hozzaszolast...''
    Azt gondoltam, pl. valamin felhúztad magad, írtál egy kis anyázásfélét, de aztán meggondoltad magad. ;)

    #266: 1. persze jó lassan fog futni, de legalább fut, működik, látod az eredményt, 2. kiszámolja a program, élőben Cellen milyen gyors lenne, mennyire használná ki, stb.

    [Szerkesztve]

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #267 üzenetére

    ''Jó esetben van 1+ jó ''forgatókönyv-író''-féle, és x programozó.''

    Ha ilyen egyszeru, akkor miert nem csinalja ezt mindenki?

    ''Azt gondoltam, pl. valamin felhúztad magad, írtál egy kis anyázásfélét, de aztán meggondoltad magad. ''

    Mindenki magabol indul ki :P

    ''1. persze jó lassan fog futni, de legalább fut, működik, látod az eredményt,''

    Ha a cell annyival jobb mint amilyennek itt beallitod, megoszulok mire lefut egy normalis szimulacio :)

    [Szerkesztve]

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • dezz

    nagyúr

    válasz shev7 #268 üzenetére

    ''Ha ilyen egyszeru, akkor miert nem csinalja ezt mindenki?''
    Azt gondolom, két fő oka van:
    1. Kell(ene) hozzá egy igazán tehetséges, kreatív, fantáziadús, technikai tudásban is topon lévő lead designer, plusz a hw előzetes nagyjábóli ismerete egy jó programozó részéről, akivel együtt tud működni.
    De ami manapság fontosabb:
    2. Nagy büdzséjű lett a játékfejlesztés, amiben a minimumra akarják csökkenteni a kockázatot, márpadig a ''túl'' fantáziadus, ill. egyátalán a meglévőktől kicsit is eltérő játékok ezt csak növelik. Nem véletlen az egy kaptafára készült, és csak kisebb és kevés dologban/dolgokban eltérő játékok tömege.

    ''Mindenki magabol indul ki''
    Ez is lehetne, de ha visszaolvasol, láthatod, hogy miből. ;)

    ''Ha a cell annyival jobb mint amilyennek itt beallitod, megoszulok mire lefut egy normalis szimulacio''
    1. Az tuti - jó kihasználás esetén az eredeti futási idő 30-40 szerese lesz.
    2. Jaj, hagyjuk már ezt az amilyennek én beállítodot. Ott vannak az IBM mérései, meg egy sor másik...

    [Szerkesztve]

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #269 üzenetére

    Akkor miben rejlik majd a PS3 sikere?

    ''1. Kell(ene) hozzá egy igazán tehetséges, kreatív, fantáziadús, technikai tudásban is topon lévő lead designer, plusz a hw előzetes nagyjábóli ismerete egy jó programozó részéről, akivel együtt tud működni.''

    Mert az utobbi szerintem ritka mint a feher hollo.


    ''1. Az tuti - jó kihasználás esetén az eredeti futási idő 30-40 szerese lesz.''

    Akkor helyben vagyunk :) egy 1 perces szimulacio futtatasa 30-40 perc. Hat nem biztos, hogy a legjobb dolog ez az emulatorosdi :)

    ''2. Jaj, hagyjuk már ezt az amilyennek én beállítodot. Ott vannak az IBM mérései, meg egy sor másik...''
    En egyetlen egy IBM mernokot nem lattam a topicba irogatni :) minden ilyen info toled szarmazik, szoval szigoruan veve ebben a topicban te allitod be :))

    [Szerkesztve]

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #262 üzenetére

    ''Mert? Tudtommal nem ez a legnagyobb piac.''
    De eleg nagy, japanban elonye van a sonynak, gyakorlatilag usnanal inkabb MS foleny varhato, arra mondtam hogy piacra belepokent az elso X is eleg komoly eredmenyeket ert el.

    ''És pl. szerinted 1-1 karakternek való paraméterhalmaz nem fér el 1-1 SPE 256kB lokális ramjában?''
    Szerintem nem. Emlitettem, csoportot sokkal jobban tudunk modellezni, mint egyent, ha meg csoportszinten akarjuk, akkor az osszesnek bele kell fernie, jopar lepes melysegig. Pusztan lokalisan gondolkodo MI-nel meg mar ma tudunk sokkal jobbat..

    ''Annyi, hogy nem nagyon lehet egyszerű újrafordítással portolni rá PC-s motorokat, mert a központi PPU kevés hozzá, hogy egyedül vigyen el mindent. Ezért sírnak, akik portolásból élnek, vagy ez az egyik fő profiljuk, ill. PS3-on is PC-s módszerekkel és programozókkal akarnának fejleszteni.''
    Az viszont mar nem egy olyan irrealis elvaras, hogy pc-re megirjak ugy, hogy nehany altalanos szamitoegysegen parhuzamositva + eros grafikus mag, x-re ugyanez, nehany altalanos mag + eros grafikus rendszer, akkor ez mehessen PS3-ra is. Nem a jelenlegi soros PC-kod ujraforditasa kell hogy jol menjen, hanem legalabb vmi nem megszabott szamu vegrehajtoegysegre irt kod portolasa legyen viszonylag problemamentes. Lehet hogy igazabol az, csak rosszul latjak, vegulis alapjaiban veve a jelenlegi PS es X sokkal jobban hasonlit meg igy is egymasra, mint az elozo generaciok, marpedig ott is voltak multiplatform cuccok, minden bizonnyal akkor is voltak kozos kodreszletek.

    ''Idézek magamtól: ''nem Excel futtatására való''. Pontosabban, elfutna rajta (ha futna PowerPC-n, bár talán van korábbi Mac verzió, nem tudom), csak nem lenne benne sebességbajnok.''
    tudod hogy nem ez volt a dolog lenyege, hanme az hogy a legrosszabb eset az erdekes. Ha a legrosszabbra is eleg jo akkor lehet hasznalni.

    ''Sok kicsi sokra megy... Ha sok ilyen cucc van, az már nem kevés számítási feladat.''
    De ketszer annyi targy ketszer olyan latvanyos, es csak ketszer annyi szamitas. Ellenben egy gazaramlasokat valosagosan modellezo fust / kodaramlas sokszorta nagyobb feladat, mint amennyit hoz.

    ''Pár év múlva szerintem magad is csak mosolyogni fogsz ezeken a kijelentéseken.
    Egyébként miért lenne fordítottan arányos a hangulat és a játékélmény a fizikával?''
    Azert, mert limitaltak a fejlesztesi koltsegek, sok reszlet sok penzbe kerul. Meg ha az engine kesz es azt csak hasznalni kell, akkor is sokkal reszletesebben kell a palyakat megcsinalni, egy targyrol nem eleg ismerni az alakjat, hanem tomeget, annak eloszlasat, toresek, ilyesmik eseten egy rakat egyeb tulajdonsagat tarolni kell. Le lehet meg modellezni a karakter vernyomasat is, hogy meg elethuebbes spricceljen, csak az a baj hogy egy szint utan reszletesseg - mint mondtam baromi koltseges - emelese nem hoz annyi javulast az elmenyben, mint amit 1-2 erdekesebb otlet, szepen kidolgozott jelenet adna.

    ''Jaj, ilyen alapon a 3D grafikához sem kellett volna hozzákezdeni, hiszen néha 200fps, néha meg 10.''
    Olyan nincs, hogy egy konfigon egy beallitassal neha 10 neha 200. Oke hogy ingadozik, meg lehet neha extrem alacsony, PC-n ez az olcsobb/regebbi komponensek miatti kompromisszum. Fix hardveres konzoljatek eseten viszont semmilyen korulmenyek kozott nem engedheto meg hogy lathatoan szaggasson, ugyanis pont ilyesmik adjak az egesz konzol koncepcio elonyet.

  • dezz

    nagyúr

    válasz shev7 #270 üzenetére

    ''Mert az utobbi szerintem ritka mint a feher hollo.
    Melyikre gondolsz?

    ''Akkor helyben vagyunk egy 1 perces szimulacio futtatasa 30-40 perc. Hat nem biztos, hogy a legjobb dolog ez az emulatorosdi''
    És? Arra nagyon is jó, hogy valaki kipróbálja, hogy futna a kódja, stb.

    ''En egyetlen egy IBM mernokot nem lattam a topicba irogatni minden ilyen info toled szarmazik, szoval szigoruan veve ebben a topicban te allitod be''
    LOL. Meg biztos feltörtem az oldalukat, és átírtam a számokat... :DDD

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #271 üzenetére

    ''Emlitettem, csoportot sokkal jobban tudunk modellezni, mint egyent, ha meg csoportszinten akarjuk, akkor az osszesnek bele kell fernie, jopar lepes melysegig. Pusztan lokalisan gondolkodo MI-nel meg mar ma tudunk sokkal jobbat..''
    Ne keverjük a dolgokat! Más a szociológia, és más az AI. :)

    ''Az viszont mar nem egy olyan irrealis elvaras, hogy pc-re megirjak ugy, hogy nehany altalanos szamitoegysegen parhuzamositva + eros grafikus mag, x-re ugyanez, nehany altalanos mag + eros grafikus rendszer, akkor ez mehessen PS3-ra is. Nem a jelenlegi soros PC-kod ujraforditasa kell hogy jol menjen, hanem legalabb vmi nem megszabott szamu vegrehajtoegysegre irt kod portolasa legyen viszonylag problemamentes. Lehet hogy igazabol az, csak rosszul latjak, vegulis alapjaiban veve a jelenlegi PS es X sokkal jobban hasonlit meg igy is egymasra, mint az elozo generaciok, marpedig ott is voltak multiplatform cuccok, minden bizonnyal akkor is voltak kozos kodreszletek.''
    Igen, ma már, hogy ideje nekiállniuk kihasználni a többmagos procikat, kicsit más a helyzet, mint pl. 2 éve.

    ''tudod hogy nem ez volt a dolog lenyege, hanme az hogy a legrosszabb eset az erdekes. Ha a legrosszabbra is eleg jo akkor lehet hasznalni.''
    Na, van itt egy ilyen: [link]
    Csakhogy: a. teljesen átlagos GCC-vel fordították a tesztet, nem a PPU-ra jól optimizáló speciális változattal (és főleg nem az IBM még jobb saját compilerével), b. AltiVec kód sehol, márpedig úgy SIMD kódban az órajeleltérés miatt 2x gyorsabb lett volna (oké, most nem arról van szó, de akkor is). (Azt mondanom sem kell, kicsit gáz, hogy ''PS3''-ként van feltüntetve, holott itt csak a PPU-ról van szó.)

    ''De ketszer annyi targy ketszer olyan latvanyos, es csak ketszer annyi szamitas.''
    Ez nem olyan biztos, ha több is hat egymásra.

    ''Ellenben egy gazaramlasokat valosagosan modellezo fust / kodaramlas sokszorta nagyobb feladat, mint amennyit hoz.''
    Ezt is lehet skálázni.

    ''Meg ha az engine kesz es azt csak hasznalni kell, akkor is sokkal reszletesebben kell a palyakat megcsinalni, egy targyrol nem eleg ismerni az alakjat, hanem tomeget, annak eloszlasat, toresek, ilyesmik eseten egy rakat egyeb tulajdonsagat tarolni kell.''
    Nono, a tárgyak többségéhez egyszerűen hozzá lehet rendelni egyforma értékeket, vagy néhány csoportba lehet őket sorolni, és úgy. Csak a kiemelt fontosságú tárgyakkal kell külön foglalkozni.

    ''Le lehet meg modellezni a karakter vernyomasat is, hogy meg elethuebbes spricceljen, csak az a baj hogy egy szint utan reszletesseg - mint mondtam baromi koltseges -''
    ...és tök fölösleges is. :)

    ''nem hoz annyi javulast az elmenyben, mint amit 1-2 erdekesebb otlet, szepen kidolgozott jelenet adna.''
    A fizikai kialakításba is bele lehet vinni jó ötleteket, stb. (Persze nem a másik helyett, hanem mellett.)

    ''Olyan nincs, hogy egy konfigon egy beallitassal neha 10 neha 200.''
    Persze, nem ugyanazon a konfigon, de attól még így van, mivel sok különböző konfig létezik. Ha ebbe előre belegondolnak, bele sem kezdenek annak idején... :)

    ''Oke hogy ingadozik, meg lehet neha extrem alacsony, PC-n ez az olcsobb/regebbi komponensek miatti kompromisszum.''
    Az, hogy egy adott konfigon, egy játékon belül is elég szépen ingadozik, az inkább az odafigyelés, alapos tervezés hiánya.

    ''Fix hardveres konzoljatek eseten viszont semmilyen korulmenyek kozott nem engedheto meg hogy lathatoan szaggasson, ugyanis pont ilyesmik adjak az egesz konzol koncepcio elonyet.''
    Persze. Viszont itt 200fps-re sincs szükség, mert senki sem fogja méricskélni.

    Dare2Live: ''Mondjuk kiváncsi vagyok, hogylesz egy konzol nextgen summa 512memoval.....'' -- x360-ban is ennyi van. nextgen compared to last gen consoles...

    [Szerkesztve]

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #272 üzenetére

    ''Melyikre gondolsz?''
    Ahogy irtam, az utobbira...

    ''És? Arra nagyon is jó, hogy valaki kipróbálja, hogy futna a kódja, stb.''
    Stb.?
    Egyebkent pont erre nem jo. Bar gondolom te tokeletes vagy, elsore hibatlan kodot irsz, igy neked csak egyszer kell lefuttatnod a szimulaciot.

    ''LOL. Meg biztos feltörtem az oldalukat, és átírtam a számokat... ''
    Hat ha te igy ertetted ami irtam, akkor no comment.

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • dezz

    nagyúr

    válasz shev7 #274 üzenetére

    ''Ahogy irtam, az utobbira...''
    Erm, azért kérdezek rá, mert az utóbbi szót néha nem úgy használják, ahogy kellene.
    Tehát, a jó programozó a ritka?

    ''Stb.?''
    Szerinted mit lehet még vele csinálni? Tesztelgetni, kitapasztalni, gyakorlatot szerezni, stb.

    ''Egyebkent pont erre nem jo. Bar gondolom te tokeletes vagy, elsore hibatlan kodot irsz, igy neked csak egyszer kell lefuttatnod a szimulaciot.''
    Ez nem egészen így megy, hogy első nekifutásra egész szimulációkat írnak...
    Az első lépés az ismerkedés, teszkódok kipróbálgatása, aztán kisebb rutinok, majd programrészek írása, tesztelése, optimizálása (persze ezt lehet utólag is), és így tovább.

    ''Hat ha te igy ertetted ami irtam, akkor no comment.''
    Nem így értettem, de kb. annyi értelme volt... :)

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #273 üzenetére

    ''Ne keverjük a dolgokat! Más a szociológia, és más az AI.''
    miert is? szerintem egy jatekba egy mukodo intelligencia akkor se lenne jo, ha eppen tudnank csinalni, es egy valoban intelligensen gondolkodo valamit szerintem nem konnyebb hihetoen lebutitani legyozheto szintre, mint vmi szabalyok alapjan, mai megkozelitessel mukodo dolograol elhitetni hogy az az aminek latszani akar.

    Karaktereket nem lehet egyenkent mozgatni, szerintem elso szinten vmi globalis strategia (tamadunk / vedekezunk / kivarunk / epitkezunk / csapdat allitunk) kell, amit a helyzet alapjan maga is el tud donteni, meg tortenetvezetes miatt triggerekkel felul is lehet biralni. Ezutan az alapveto strategiat figyelembe veve el kell donteni, hogy az egyes karakterek nagyjabol mit csinaljanak, pl az egesz strategia a tamadas, de az egy szal elol levo katona ne rohanjon rank hanem fedezek mogott varja be a tobbit, majd ezek alapjan lehet meghatarozni a konkret cselekveseket.
    Nem tapasztalatbol mondom, ez mind csak otlet, de szerinted hogyan lehetne ezt sokkal jobban csinalni? Szerintem azt ma mar nem lehet megcsinalni, hogy a karakterek a tobbitol fuggetlenul tevekenykedjenek, doom 1-ben meg jo volt hogy ami meglatott elkezdett rohanni felenk es loni de ma mar nem az igazi. Az egesz jatekter kiertekeleset minden karakterre meg te se gondolhatod komolyan.. (Lokalizalni a kulon feldolgozhato csoportokat szinten nem egyszeru es eleg jatekfuggo dolog, egy pl kozepkori kardos jatekban lehet hiheto hogy a katona nem tud a takarasban kozelito erositesrol, de egy modern shooterben nem igazan.)
    Igy is marad eppen eleg problemas dolog, sok karaktert kell mozgatni, meg egy utvonalkereses se olyan egyszeru dolog, ha olyasmiket is figyelembe akarunk venni, hogy pl olyan teruletre ahol nagyon konnyen levadasznak ne menjen be kamikazenek, meg ha beall az utba vmi mas karakter akkor ne kerulje meg az egesz hegysegrendszert.

    ''Na, van itt egy ilyen: ...''
    Nezegettem en is par dolgot, ezzel meg egyebkent az a baj, hogy csak a PPE-t hasznaljak, az meg onmagaban nem egy kifejezetten eros dolog, de a hivatalos programozasi modellje szerint a PPE nem is a szamitasra, hanem csak a szinkronizaciok kezelesere valo. Elagazasbecsles SPE szinten tenyleg nincs, de expect-elni lehet. Lattam egyeb benchmarkokat is, hogy matematikai szamitasokra tenyleg elkepesztoen jo, de ez nem is meglepo, az neki az igazi hazai palya. Olyat, amikor az osszes SPU egymastol fuggetlen SISD kodot futtat a PPU meg osszehangol, meg nem talaltam. Most nincs tobb idom tovabb keresgelni, ezek hianyaban meg a konkluziot is elhagynam.

    ''Ez nem olyan biztos, ha több is hat egymásra.''
    Persze hogy nem, nagyjabol gondoltam, legrosszabb esetre talan a negyzetes lenne jo becsles, de akkor a jatekos a palya osszes szemetet osszehordta kupacba.

    ''Ezt is lehet skálázni.''
    Ezert mondtam, hogy latvanyeffektkent, akkor nem baj hogy nem szamoljuk amikor nem nezunk oda.

    ''Nono, a tárgyak többségéhez egyszerűen hozzá lehet rendelni egyforma értékeket, vagy néhány csoportba lehet őket sorolni, és úgy. Csak a kiemelt fontosságú tárgyakkal kell külön foglalkozni.''
    Most is ezt csinaljak, ezzel tulajdonkeppen helyeseltel.

    ''Az, hogy egy adott konfigon, egy játékon belül is elég szépen ingadozik, az inkább az odafigyelés, alapos tervezés hiánya.''
    Sokkal inkabb az egymastol fuggetlen korlatok okozzak, egyik gepen a cpu a keves, masikon a memo es elkezd swappelni, a harmadikon meg a gpu nem bir renderelni. Az meg nem realis hogy vegig egyformak az igenyek, nyilvan vannak reszletgazdagabb es egyszerubb jelenetek is. Csak PC-n - bar tudom, unszimpatikus - mondhatjak hogy vegyel hozza erosebbet, konzolon meg nagyjabol be kell loni a maximumot az elerheto teljesitmenyhez, de szigoruan ala. Konzolon is elofordulhat hogy tudna tobbet is renderelni, csak szepen hozza van igazitva a tv megjelenitesehez.

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #276 üzenetére

    ''miert is?''
    Hát épp azért, mert a szociológia csoportok viselkedését írja le, egy egységként, de nem írja le, hogy egyéni szinten ki mit csinál, hova megy, stb. Persze bele lehet tenni ilyet is egy játékba, de ettől még a veled éppen szemben álló ellenfél nagyon buta v. sematikus lehet, ami egy idő után unalmas.

    ''szerintem egy jatekba egy mukodo intelligencia akkor se lenne jo, ha eppen tudnank csinalni, es egy valoban intelligensen gondolkodo valamit szerintem nem konnyebb hihetoen lebutitani legyozheto szintre, mint vmi szabalyok alapjan, mai megkozelitessel mukodo dolograol elhitetni hogy az az aminek latszani akar.''
    Valóban intelligens viselkedés még nagyon sokáig nem lesz játékokban, de még laboratóriumokban sem. Tehát egyelőre nem lebutítani kell, hanem felokosítani. :)

    ''Karaktereket nem lehet egyenkent mozgatni, szerintem elso szinten vmi globalis strategia (tamadunk / vedekezunk / kivarunk / epitkezunk / csapdat allitunk) kell, amit a helyzet alapjan maga is el tud donteni, meg tortenetvezetes miatt triggerekkel felul is lehet biralni. Ezutan az alapveto strategiat figyelembe veve el kell donteni, hogy az egyes karakterek nagyjabol mit csinaljanak, pl az egesz strategia a tamadas, de az egy szal elol levo katona ne rohanjon rank hanem fedezek mogott varja be a tobbit, majd ezek alapjan lehet meghatarozni a konkret cselekveseket.''
    Amíg egyenként nem lesznek minimálisan intelligensek, ez így is marad. De ez már kezd unalmassá válni.

    ''Nem tapasztalatbol mondom, ez mind csak otlet, de szerinted hogyan lehetne ezt sokkal jobban csinalni?''
    Ha a karakterek elérnek egy olyan minimális intelligencia-szintre, hogy már képesek értelmesen kooperálni.

    ''Szerintem azt ma mar nem lehet megcsinalni, hogy a karakterek a tobbitol fuggetlenul tevekenykedjenek, doom 1-ben meg jo volt hogy ami meglatott elkezdett rohanni felenk es loni de ma mar nem az igazi.''
    Csak ne felejtsd el, hogy ezek igencsak egyszerű scriptek voltak.

    ''Az egesz jatekter kiertekeleset minden karakterre meg te se gondolhatod komolyan..''
    Nem is kell: egy csapatban sem kell mindenkinek abszolút mindent tudnia. De pl. nem véletlenül vannak vezetők...

    ''(Lokalizalni a kulon feldolgozhato csoportokat szinten nem egyszeru es eleg jatekfuggo dolog, egy pl kozepkori kardos jatekban lehet hiheto hogy a katona nem tud a takarasban kozelito erositesrol, de egy modern shooterben nem igazan.)''
    Ez egy bit. :) Az egyéb tulajdonságok meg újabb pár paraméter.

    ''Igy is marad eppen eleg problemas dolog, sok karaktert kell mozgatni, meg egy utvonalkereses se olyan egyszeru dolog, ha olyasmiket is figyelembe akarunk venni, hogy pl olyan teruletre ahol nagyon konnyen levadasznak ne menjen be kamikazenek, meg ha beall az utba vmi mas karakter akkor ne kerulje meg az egesz hegysegrendszert.''
    Nem csak siránkozni kell, mert elhúz a konkurencia! :)

    ''az meg onmagaban nem egy kifejezetten eros dolog, de a hivatalos programozasi modellje szerint a PPE nem is a szamitasra, hanem csak a szinkronizaciok kezelesere valo.''
    Ha csak ebből az 1.6GHz-es G5 sebességből indulunk ki (bár ez nem-PPE optimizált kód, de most mindegy), abba bőven sokkal több is belefér. Az általános kód nagy része bizonyára a PPE-n fog futni.

    ''Elagazasbecsles SPE szinten tenyleg nincs, de expect-elni lehet.''
    Magam is írtam.

    ''Lattam egyeb benchmarkokat is, hogy matematikai szamitasokra tenyleg elkepesztoen jo, de ez nem is meglepo, az neki az igazi hazai palya. Olyat, amikor az osszes SPU egymastol fuggetlen SISD kodot futtat a PPU meg osszehangol, meg nem talaltam. Most nincs tobb idom tovabb keresgelni, ezek hianyaban meg a konkluziot is elhagynam.''
    Ilyet szerintem nem is nagyon fogsz, bár ki tudja.

    ''Persze hogy nem, nagyjabol gondoltam, legrosszabb esetre talan a negyzetes lenne jo becsles, de akkor a jatekos a palya osszes szemetet osszehordta kupacba.''
    Azért az sem mindegy, hogy az egyes tárgyak hány kisebb részből állhatnak, amire adott esetben széteshetnek, stb. Tehát ide is kellhet bőven a kakaó.

    ''Ezert mondtam, hogy latvanyeffektkent, akkor nem baj hogy nem szamoljuk amikor nem nezunk oda.''
    Én inkább úgy értettem, hogy kívánalmaktól függően több v. kevesebb elemből (metaball féleségből, stb.) állhat egy füst v. folyadék szimulációja.

    ''Most is ezt csinaljak, ezzel tulajdonkeppen helyeseltel.''
    Akkor mi a probléma?

    ''Sokkal inkabb az egymastol fuggetlen korlatok okozzak, egyik gepen a cpu a keves, masikon a memo es elkezd swappelni, a harmadikon meg a gpu nem bir renderelni.''
    Egy adott konfigról volt szó.

    ''Az meg nem realis hogy vegig egyformak az igenyek, nyilvan vannak reszletgazdagabb es egyszerubb jelenetek is.''
    Persze, de ki lehetne dolgozni technikákat, hogy sose essen le túlságosan. A felhasználó elnézné, ha ilyenkor picit visszaesne a részletesség, stb. Csakhogy, ez egyátalán nem állna sem a PC-ipar, sem a játékfejlesztők érdekében...

    ''Csak PC-n - bar tudom, unszimpatikus - mondhatjak hogy vegyel hozza erosebbet''
    Na ja.

    ''konzolon meg nagyjabol be kell loni a maximumot az elerheto teljesitmenyhez, de szigoruan ala.''
    Na ja 2. Ezért itt egy kicsit jobban terveznek, jobban odafigyelnek, jobban optimizálnak, stb.

    ''Konzolon is elofordulhat hogy tudna tobbet is renderelni, csak szepen hozza van igazitva a tv megjelenitesehez.''
    Persze.

    [Szerkesztve]

  • dark100

    aktív tag

    Latom elegge technikai jelegu vitaba ment at a dolog. Pedig a cell nem bena cucc, csak kerdes, hogy ha minden a Sony tervei szerint tortenik, akkor fogja-e barki is programozni... A Sony nagyon elszamolta magat, igy most probalja a veszteseget minimalizalni. Emiatt Eu-ba csak a dragabb verziot fogja hozni. Magyaul az a celja, hogy a PS3 NE terjedjen el, ezzel ugye a Sony-nak kevesebb lesz a vesztesege. Majd a PS2 athidalja az idot valahogy... Csakhogy, ezzel tovabbi elonyoket ad az MS-nek, aki nem lesz rest kihasznalni... Ha igy haladunk a PS3-ra csak atiratok lesznek. Ott meg az olcso atiras szamit, nem fognak kinlodni a cell-el.

    Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software

  • KisApám

    addikt

    Hol találhatók PS3 videók?
    Látható rajta, hogy menyivel jobb/rosszabb, mint az XBOX 360?
    Vélemény?

    ̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori

  • shev7

    veterán

    válasz KisApám #279 üzenetére

    kepeket lattam, azokon nincs lathato kulonbseg. Elvileg van/lesz egy f1-jatek, ami nagyon elethure sikeredett, arrol viszont csak kisfelbontasu videot talaltam eddig, igy nem nagyon lehet megitelni... [link] de azert eleg jonak tunik...

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #278 üzenetére

    Valahol volt egy ilyen PS3 legenda top10, az egyik közülük az volt, hogy milyen hatalmas veszteségeket okoz a Sonynak a PS3 forgalmazása. Indoklás (hogy miért csak legenda): a PS2 is úgy volt beállítva az elején, hogy milyen hatalmas veszteség van rajta, de később kiderült, hogy koránt sem annyi, és hamar pozitívba is fordult. Ne feledjük, hogy a valós gyártási költség nem ismert, ami meg ismert, az ilyen elemzői cégek saccolgatása, amik egymáshoz képest is nagy eltérést mutatnak. A legújabb ilyen elemzés már jóval kisebbre taksálja a veszteséget. Még egy kicsit módosítunk rajta, és már pozitívba van. Meg ha olyan nagy veszteség lenne rajta, szerintem egyelőre nem adna maga a Sony hozzá segítséget Linux telepítésére.

    [Szerkesztve]

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #281 üzenetére

    ''A legújabb ilyen elemzés már jóval kisebbre taksálja a veszteséget.''

    Ez azert nem ujdonsag. Minden vesztesegesen arult konzollal igy volt egy ido utan. Csokkent a veszteseg (majd atment nayeresegbe), ahogy ''avult el'' a technologia, es megnott a termelt mennyiseg. Az X-box is nyereseges mar ha jol tudom, pedig azon is volt veszteseg az elso honapokban.

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #261 üzenetére

    Rossz szöveg...

    Nem az, mert véleményem szerint a te szöveged rossz.

    1. most nem foglalkozom vele, korábban viszont jópár évig, és talán majd később is.

    Hogyan foglalkoztál a Cellel évekkel ezelőtt, amikor még nem is létezett? Megnézted a blokkdiagrammokat, és ebből vontál le következtetéseket?

    2. a Cell SDK szabadon hozzáférhető, és egy pc-s emulátor is van hozzá

    Nyilvána sebességproblémák egy emulátornál nem olyan szembeötlőek, mint magán a Cellen.

    3. még nem programoztam rá, de alaposan tanulmányoztam, és tervezem, hogy a későbbiekben fogok

    Én sem, úgyhogy máris van közös bennünk.

    4. Celles/PS3-as fejlesztők írásait is olvasom, nem csak Carmackét és Newellét

    Dettó.

    5. az 1-3. +4. pontok alapján saját véleményem is van a Cellről/PS3-ról

    Van, legfeljebb nem megalapozott.

    6. nem félistenként tekintek Carmackra és Newellre, akiknek minden szava szent, és tökéletesen elfogulatlan, érdek nélküli, stb. (mielőtt valaki mondana valami idiótaságot, nem azt mondom, hogy részben nincs igazuk)

    Én sem, nagyszerű, már ketten vagyunk. Konkrét kifogásokat említettem tőlük, és te konkrétan nem reagáltál, csak tolod ezt a süket félistene, leborulós szövegedet. Fejezd be légyszíves, ne égesd már magad ezzel a degradáló dumával. Konkrét dolgokat említettek. Algoritmusokat, azok nem könnyű párhuzamosítását, erre te jössz másfajta algoritmusokkal, azok teszteredményeivel, meg ezzel a fröcsögéssel ellenük. Ez édeskevés.

    Ha te is ilyen paraméterekkel rendelkeznél, talán nem lennél ennyire extrém módon tekintélytisztelő.

    Nem érdekel a messiás komplexusod.

    Warning: Explicit Content

  • dezz

    nagyúr

    válasz dr faustus #283 üzenetére

    ''Nem az, mert véleményem szerint a te szöveged rossz.''
    Szóval, szerinted aki nem egy ilyen sztárolt, világszerte ismert játékfejlesztő, annak kuss, és szó nélkül el kell fogadnia a ''nagyok'' diktátumát, függetlenül attól, hogy mivel foglalkozik, akár maga is fejlesztő, stb.? Ugyan.

    ''Hogyan foglalkoztál a Cellel évekkel ezelőtt, amikor még nem is létezett? Megnézted a blokkdiagrammokat, és ebből vontál le következtetéseket?''
    Játékfejlesztésről volt szó, nem konkrétan a Cellről.

    ''Nyilvána sebességproblémák egy emulátornál nem olyan szembeötlőek, mint magán a Cellen.''
    Tévedés, mert elég pontos teljesítmény- és kihasználtság-becslést is ad.

    ''Én sem, úgyhogy máris van közös bennünk.''
    Aha, egy közös a 10-ből, ez 90% különbözés.

    ''Dettó.''
    Csak ugye figyelembe sem veszed, mert ugye nem érnek fel a nagy és dicsőséges Carmackhoz és Newellhez.

    ''Van, legfeljebb nem megalapozott.''
    De megalapozott. Csak akik aktívan dolgoznak vele, azoké szilárdabb. (Főleg, hogy utóbbi is benne van.)

    ''Konkrét kifogásokat említettem tőlük, és te konkrétan nem reagáltál, csak tolod ezt a süket félistene, leborulós szövegedet.''
    Ez egyszerűen nem igaz, olvass már kicsit vissza. De ne csak azt, amit a te, és még 1-2 személy személyeskedésen kívül mást nem tartalmazó szösszeneteire írtam.

    ''Algoritmusokat, azok nem könnyű párhuzamosítását''
    Mi a francról beszélsz??? A fizika nagyon is jól párhuzamosítható. Bizonyos AI megoldások szintúgy.

    ''meg ezzel a fröcsögéssel ellenük.
    Itt inkább te fröcsögsz, nem gondolod?

    ''Nem érdekel a messiás komplexusod.''
    Ez egy tök értelmetlen kijelentés volt. Inkább nektek van valamilyen komplexusotok, hogy a Newellt és Carmackot érő kritikát személyes sértésnek veszitek.

    shev7: nem így kell érteni, mindkét elemzés még a piacra dobás előtt jelent meg. 2 hónap alatt nem is sokminden változott volna. (Bár, ahhoz talán elég, hogy egy most készített elemzés már legalábbis minimális pozitív mérleget hozzon ki. :) Szóval, az ilyen elemzések számait úgy kell venni, hogy +/- többszáz dollár.) Csak egy példa a túlzásokra: a Blu-ray olvasót annyira taksálta az egyik elemzés, mint egy fullos pc-s olvasó nagyker ára... Ehhez képest az a ps3-ban csak egy fémkeret, egy olvasófej, meg egy mini-nyák 2 kisebb chippel. Ez egy gyártónak fillérekben van.

    [Szerkesztve]

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #284 üzenetére

    neharagudj, de ezt mar nem veszem be... adott a nintendo, akik 70k-ert aruljak a konzolukat, amiben a hardver gyenge, de nyereseges a gyarto elmondasa szerint. Picivel tobbert lehet normalis x-box-ot kapni, ez mar lassan nyereseges lesz, de ez mar lassan egy eves hardver. Es jon a Sony, osszeraknak egy utos hardvert, ami gyartasi problemakkal kuzd, de te meg vagy rola gyozodve, hogy a Sony meg ebbol is siman pozitivan jon ki? Azt hiszem, jobb ha itt befejezzuk a tarsalgast, mert egy picit elvesztetted a realitaserzekedet a nagy kereszteshadjaratban.

    ''Ehhez képest az a ps3-ban csak egy fémkeret, egy olvasófej, meg egy mini-nyák 2 kisebb chippel. ''

    Most ugy viccelsz? Mert egy normal odd-ben ezen kivul mi van? meg egy burkolat? Biztos az nyomja meg az arat...

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • shev7

    veterán

    válasz shev7 #285 üzenetére

    hozzateszem, a ps3 magasan a legdragabb, es a hirek nem kiemelkedo eladasokrol szolnak, japanban is sok helyen kaphato, mikozben a wii hianycikk. Ha nyereseges lenne, nem kene talan olcsobban adni?

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • dark100

    aktív tag

    Kizart hogy minden rendben menjen a Sony haza tajan. Eleg csak a sok be nem valtott igeretre gondolni. A PS3 fanok ilyenkor bevagjak hogy a PS2 is nehezen indult, de konyorgom, az egy teljesen mas helyzet volt. Csak most van egy kreativ, ismert, nagy multu ceg (N) es egy penzes, kiterjedt kapcsolatokkal rendelkezo (MS) versenytars. Mindenkinek a profit a fontos es egyik szereplo sem ostoba. Valahol az Intel kontra AMD parharcra emlekeztet a dolog, ahol az elkenyelmesedett, nagymultu Intel es az ontudatos AMD kuzdott. Az Intel vesztett? Dehogy. Mikor eljott az ido osszeszedte magat. Eredmenye? Most lathatunk valodi teljesitmenynovekedest es zuhano arakat a processzoroknal. Szerintem a Sony is elkenyelmesedett. Es ezt a tobbi ki fogja hasznalni. Es ez jo. De abban is remenykedek, hogy az MS szokasos, kiszoritos politikaja a konzoloknal nem fog eredmenyre vezetni, meg a vista konzol arukapcsolasa sem. Talan a Sony eszhez ter majd, es lesz nkunk RSX linux alatt :)

    Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software

  • dezz

    nagyúr

    válasz shev7 #285 üzenetére

    ''neharagudj, de ezt mar nem veszem be...''
    Nem kell bevenni, csak egy lehetőség.

    ''adott a nintendo, akik 70k-ert aruljak a konzolukat, amiben a hardver gyenge, de nyereseges a gyarto elmondasa szerint.''
    ...a gyártó elmondása szerint. Persze valószínű is, sőt az is, hogy igencsak nyereséges.

    ''Picivel tobbert lehet normalis x-box-ot kapni, ez mar lassan nyereseges lesz, de ez mar lassan egy eves hardver.''
    Ne feledd, hogy ez sem tény, hanem szintén elemzői sacc.

    ''Es jon a Sony, osszeraknak egy utos hardvert, ami gyartasi problemakkal kuzd, de te meg vagy rola gyozodve, hogy a Sony meg ebbol is siman pozitivan jon ki?''
    1. Egy büdös szóval sem mondtam, hogy meg vagyok róla győződve.
    2. Nem csak én gondolom, hogy akár ez is lehetséges.
    3. Több drágább részegység van benne, de a végár is jóval magasabb!
    4. A gyártási problémák akkor emelnék meg nagyon az árat, ha külső gyártó gyártaná. Maguknak nem adják drágábban emiatt. Így csak a selejt költsége terheli a jó darabokat, de egy LED gyártása eleve viszonylag olcsó, 10db (amiből mondjuk 1 jó) sem horribilis összeg (ne a bolti árat nézd).

    ''Azt hiszem, jobb ha itt befejezzuk a tarsalgast, mert egy picit elvesztetted a realitaserzekedet a nagy kereszteshadjaratban.''
    Ezt mondhattad volna a PS2 első idejében is, és lám, utólag kiderült, hogy az is hamar nyereségessé vált.

    ''Most ugy viccelsz? Mert egy normal odd-ben ezen kivul mi van? meg egy burkolat? Biztos az nyomja meg az arat...''
    Ott azért egy fokkal több mechanika van, és teljesebb vezérlés. De nem is ez a lényeges, mint tudjuk, az alkatrész- és gyártási költség csak töredéke annak, amennyiért kereskedelmi forgalomba kerül. (A kereskedők sokszor többet keresnek a cuccokon, mint maga a gyártó, és ott vannak a szállítási és egyéb játulékos költségek.) A Sony viszont nem egy kereskedelmi láncon keresztül fogja magának értékesíteni a részegységeket, amiket maga gyárt. De amit OEM-mel gyártat, ahhoz is elég olcsón jut hozzá, közvetlenül.

    #286-ra: az is lehet, hogy csak minimális nyereség van, és azt már nem akarják feladni. Meg az is lehet, hogy veszteség van rajta - de nem annyi, amennyit az elemzők kihoznak -, és ezt már nem akarják növelni.

    [Szerkesztve]

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #284 üzenetére

    Szóval, szerinted aki nem egy ilyen sztárolt, világszerte ismert játékfejlesztő, annak kuss, és szó nélkül el kell fogadnia a ''nagyok'' diktátumát, függetlenül attól, hogy mivel foglalkozik, akár maga is fejlesztő, stb.? Ugyan.

    Nem, de tán nem kéne ennyit a sztár jelzőt ismételgetni, mert ez nem jelent semmit. Tapasztalt, elismert játékfejlesztő, és van egy véleménye, és az, hogy úgymond ''sztár'', még nem veszít semmit a jelentőségéből. Te is tekintélyt próbálsz kovácsolni magadnak azzal, ahogy a múltadat emlegeted, most akkor előtted leboruljunk, előttük meg ne? Inkonzisztenciát vélek felfedezni az okfejtésedben.

    Játékfejlesztésről volt szó, nem konkrétan a Cellről.

    Nem, a kérdésem a játékfejlesztése, és a Cellről szerzett tapasztalatra vonatkozott.

    Tévedés, mert elég pontos teljesítmény- és kihasználtság-becslést is ad.

    Legfeljebb nem értünk egyet ebben.

    Csak ugye figyelembe sem veszed, mert ugye nem érnek fel a nagy és dicsőséges Carmackhoz és Newellhez.

    Légy szíves, fejezd be a hőzöngést. Egyébként is Newell már rég nem téma, mégis mindig vele jössz elő. Én elsősorban Carmack véleményére hivatkozok, és szerintem van benne ráció sok megállapításában, ennyi, nem kell túlbonyolítani, meg leborulásnak, istenféltésnek ábrázolni azt, hogy adunk a véleményére.

    De megalapozott. Csak akik aktívan dolgoznak vele, azoké szilárdabb. (Főleg, hogy utóbbi is benne van.)

    A zárójeles részt nem egészen értem.

    Ez egyszerűen nem igaz, olvass már kicsit vissza. De ne csak azt, amit a te, és még 1-2 személy személyeskedésen kívül mást nem tartalmazó szösszeneteire írtam.

    Igen, visszaolvastam. Nem cáfolja azt a kijelentést, miszerint a túlságosan bonyolult fizika és AI a legtöbb (főleg konzol-) játékoknál nem igazán kifizetődő fejlesztési opció, illetve a játékok stílusa sokszor nem is igényli ezt, emiatt nem feltétlenül éri meg az anyagi és időáldozatot, nem ad annyival nagyobb játékélményt, így kétséges, hogy vajon a fejlesztők hajlandóak erre nagyobb energiát fordítani.
    Természetesen ebben benne van az is, hogy Carmack elsősorban a grafikával és a grafikai megjelenítéssel foglalkozott, így lehet benne elfogultság ezzel kapcsolatban.

    Itt inkább te fröcsögsz, nem gondolod?

    Nem, nem gondolom. Véleményem szerint inkább te.

    Ez egy tök értelmetlen kijelentés volt. Inkább nektek van valamilyen komplexusotok, hogy a Newellt és Carmackot érő kritikát személyes sértésnek veszitek.

    Nem, nem volt értelmetlen kijelentés. Véleményem szerint inkább neked van valami komplexusod, hogy a kijelentéseidet ért kritkát személyes sértésnek veszed.

    [Szerkesztve]

    Warning: Explicit Content

  • dezz

    nagyúr

    válasz dr faustus #289 üzenetére

    ''Tapasztalt, elismert játékfejlesztő, és van egy véleménye, és az, hogy úgymond ''sztár'', még nem veszít semmit a jelentőségéből.''
    Arra akartam finoman célozni, hogy még sok fejlesztő, vezető fejlesztő van még rajtuk kívül, csak ők jobban reflektorfényben vannak, sokan nem csak hogy odafigyelnek rájuk (ezt teszi a többi fejlesztő), de szinte megkérdőjelezhetetlennek tartják, amit mondanak (ezt meg a rajongóik), stb.

    ''Te is tekintélyt próbálsz kovácsolni magadnak azzal, ahogy a múltadat emlegeted, most akkor előtted leboruljunk, előttük meg ne? Inkonzisztenciát vélek felfedezni az okfejtésedben.''
    Ez egy nagy tévedés. A hozzáértésemet firtató kérdésre válaszoltam. Kissé gáz ez a nyuszis játék (ha van rajta sapka, azért, ha meg nincs, akkor azért)...

    ''Nem, a kérdésem a játékfejlesztése, és a Cellről szerzett tapasztalatra vonatkozott.''
    Az első pont az első ''feltételre'' vonatkozott természetesen, azaz játékfejlesztési tapasztalatokra. Az már ahhoz sem elég, hogy egyátalán megszólalhassak? Vagy hogy legalább Celles programozók véleményeit idézhessem? A Cellt is napi szinten kellene programoznom (miközben mellesleg Carmack és Newell hozzá sem szagol a Cellhez), hogy egyátalán bármilyen véleményt mondhassak? Hát tudod, kicsit sem vagy elvakult, á...

    ''Legfeljebb nem értünk egyet ebben.''
    Ez nem egyetértés kérdése. Tényt közlök: pontos teljesítmény- és kihasználtsági adatokkal szolgál. Tehát közel ciklus-pontosan emulál, és tudja, mekkora órajelbe mi fér bele, stb.

    ''Légy szíves, fejezd be a hőzöngést.''
    Ez meg nem hőzöngés, hanem szintén tényközlés.

    ''Egyébként is Newell már rég nem téma, mégis mindig vele jössz elő.''
    Nem jövök vele elő, csak nem hagyom ki a felsorolásból.

    ''Én elsősorban Carmack véleményére hivatkozok, és szerintem van benne ráció sok megállapításában, ennyi, nem kell túlbonyolítani, meg leborulásnak, istenféltésnek ábrázolni azt, hogy adunk a véleményére.''
    5x leírtam már, hogy én sem tekintem hülyeségnek az egészet, csak nem értek egyet egyes kijelentéseivel. Ti meg nem adtok a véleményére, hanem kőbe vésett igazságnak tekintitek. Van egy kis különbség.

    ''A zárójeles részt nem egészen értem.''
    A véleményformálásomban szerepet játszanak a Celles fejlesztők véleményei is.

    ''Nem cáfolja azt a kijelentést, miszerint a túlságosan bonyolult fizika és AI a legtöbb (főleg konzol-) játékoknál nem igazán kifizetődő fejlesztési opció''
    Ezt hol is mondta Carmack? Nem ezt mondta, hanem azt, hogy a fizika túl sok hw-erőforrást eszik, amit ő inkább a grafika további javítására fordítana, illetve hogy az AI még alapkutatási terület.
    Ehhez képest a PS3 DSK-ban már adott egy SPE-alapú fizikai szimulációs alap-csomag, a hozzá tartozó API-val, és tuti, hogy egyre többen fogják használni.

    ''illetve a játékok stílusa sokszor nem is igényli ezt, emiatt nem feltétlenül éri meg az anyagi és időáldozatot, nem ad annyival nagyobb játékélményt''
    Stílusokról megint csak nem volt szó, hanem arról, hogy nem látja, mivel tudna ez hozzátenni a játékélményhez. Hát nekem azért van 1-2 ötletem erre, és úgy gondolom, 2-3 év múlva már csak fejcsóválva fogunk visszagondolni rá, hogy valaha valaki ilyet mondott.

    ''így kétséges, hogy vajon a fejlesztők hajlandóak erre nagyobb energiát fordítani.''
    A fejlesztők arra fordítanak energiát, amire a fejlesztésvezetők utasítják őket, akiket a producerek utasítanak, annak fényében, milyen igényeket támaszt a piac. A piac pedig egyre jobban várja az élethűbb és kiterjedtebb fizikát.

    ''Természetesen ebben benne van az is, hogy Carmack elsősorban a grafikával és a grafikai megjelenítéssel foglalkozott, így lehet benne elfogultság ezzel kapcsolatban.''
    Arról se feledkezz meg, hogy ő elsősorban PC-s fejlesztő, a PC-ben érdekelt, márpedig várhatóan konzolon, de leginkább PS3-on hamarabb jön be a fizika, mert adottak hozzá az erőforrások, miközben PC esetén még évekbe tellik majd, amíg egy átlag gamer-pc-n is adottak lesznek, és ez kihatással lesz a játékbizniszre is. Tehát ő abban érdekelt, hogy senki se foglalkozzon a fizikával még évekig.

    ''Nem, nem volt értelmetlen kijelentés. Véleményem szerint inkább neked van valami komplexusod, hogy a kijelentéseidet ért kritkát személyes sértésnek veszed.''
    Ha nem tűnt volna még fel, kicsit más az ellenérv, és más a személyeskedés.

    [Szerkesztve]

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #290 üzenetére

    nincs sok idom, ezert most csak kerdezek.

    ''Ehhez képest a PS3 DSK-ban már adott egy SPE-alapú fizikai szimulációs alap-csomag, a hozzá tartozó API-val, és tuti, hogy egyre többen fogják használni.''
    Honnan lehet megtudni hogy ez pontosan mi, mit csinal es hogyan?

    Egyebkent meg persze hogy nem szentiras amit carmack mond, sokan buktak mar bele hogy nem lattak meg a lehetoseget, csak arrol nem szabad elfelejtkezni hogy sokan meg abba hogy nem lattak meg a problemakat.

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #291 üzenetére

    Az Ageia PhysX rendszeréről van szó. A Mobile Suit Gundam: Crossfire, és Tom Clancy's Rainbow Six Vegas már használja, és a Unreal Tournament 3 (PS3) is fogja - eleve az Unreal Engine 3 támogatja (mind a PC-s, mind a PS3-as).

    De nem csodálkoznék, ha a mostanában elkészülő, pc-n gpu-s alapon megvalósított Havok FX is megjelenne majd PS3-on.

    ps. amúgy SDK akart lenni.

    [Szerkesztve]

  • Raymond

    félisten

    válasz dezz #292 üzenetére

    ''De nem csodálkoznék, ha a mostanában elkészülő, pc-n gpu-s alapon megvalósított Havok FX is megjelenne majd PS3-on.''

    Van ra. Sot, most jott ki egy ujabb (gyorsabb) verzio. Csakhat az penzbe kerul :)

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • dark100

    aktív tag

    Mar lehet elorendelni a PS3-at valami 170 ezer pezekert. Igy nem fog egyhamar elterjedni, foleg mert 5 ev mulva fele aron is draga lesz.... Sose fogom megerteni miert jo a Sonynak ha igy kitol a vasarloival.

    Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software

  • dezz

    nagyúr

    Fizika témához: [link]

    dark100: valószínű magával sem akar kitolni (még jobban)

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #295 üzenetére

    Idezet toled: ''Valahol volt egy ilyen PS3 legenda top10, az egyik közülük az volt, hogy milyen hatalmas veszteségeket okoz a Sonynak a PS3 forgalmazása.''

    Most akkor legenda, vagy valosag...

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • dezz

    nagyúr

    válasz shev7 #296 üzenetére

    A lista összeállítói szerint legenda, legalábbis hogy többszáz dollár veszteség. Ezért tettem zárójelbe a végét.

    [Szerkesztve]

  • dark100

    aktív tag

    A nyugati gazdagabb orszagok eddigi tapasztalatai is azt mutatjak, hogy az a reteg, ami megengedhet ennyit szorakozasra bizony nem olyan vastag. Ami magaval huzza, hogy nem tud ugy elterjedni, ami azzal folytatodik hogy a jatekok multiplatformos atiratok lesznek. Ez pedig kikezdi a brand-et. Remelem beindul majd a BluRay biznic es tenyleg az teszi ki a konzol aranak nagy reszet, mert akkor van remeny 1-2 even belul a 100 alatti arra. Kulonben marad a 2. vagy 3. hely a Sonynak :( kar erte

    Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #298 üzenetére

    Úgy néz ki, beindul: [link]
    [kép]

    Kezdetben a PS2 sem volt túl olcsó, és az csak egy konzol volt, a PS3 sokoldalúbb.

  • n3x07

    csendes tag

    válasz [Anduriel] #1 üzenetére

    Azt nem értem hogy miért mindenki úgy közeliti meg hogy megirják a szofvert xbox 360ra és azt majdan milyen nehéz lesz megcsinálni ps3 re. fordítva megírjuk a progit ps3 és azt milyen szar hogy át kell irni xbox ra. Annyian szidják a ps3 fanokat hogy menniyre védik kedveskéjüket. Há de Xboxos is ezt teszi. Sztem. Sztem nem azon kell gondolkozni hogy melyik a jobb(sixaxis, blu-ray,hdmi,1080i felbontás,wifi,kártyaolvasó,halk, és még soksoksok stb) mert az egyértelmű hanem én inkább azon gondolkodnék el hogy ez megér-e 100ezret.

Új hozzászólás Aktív témák