Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #262 üzenetére

    ...

    [Szerkesztve]

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #262 üzenetére

    Szerintem nem azzal van a baj amit mondasz, hanem ahogy mondod:

    ''Jó, akkor ti játszatok még PC-n pár évig olyan játékokkal, amikben csak mutatóban van egy minimális kis fizika.'' Ez peldaul elegge lenezo/nagykepu volt...

    ''Egyébként miért lenne fordítottan arányos a hangulat és a játékélmény a fizikával?''
    Ezt senki sem allitotta. De egy jatek rendes elkeszitesehet rengeteg ido kell, ha ennek az idonek a nagyresze azzal tellik, hogy realtime fizikat kell kodolni, akkor ket lehetoseg van. Vagy rengeteget csusznak a jatekok, vagy a ''jatekelmenyre mar nem marad ido''.

    Egy igazan jo jatekot nem a grafika/elethu fizikai modellezes ad el...

    MOD: #264 latod errol a stilusrol beszelek. Gondolom te meg sosem kuldtel el veletlenul egy hozzaszolast...

    [Szerkesztve]

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #262 üzenetére

    ''Mert? Tudtommal nem ez a legnagyobb piac.''
    De eleg nagy, japanban elonye van a sonynak, gyakorlatilag usnanal inkabb MS foleny varhato, arra mondtam hogy piacra belepokent az elso X is eleg komoly eredmenyeket ert el.

    ''És pl. szerinted 1-1 karakternek való paraméterhalmaz nem fér el 1-1 SPE 256kB lokális ramjában?''
    Szerintem nem. Emlitettem, csoportot sokkal jobban tudunk modellezni, mint egyent, ha meg csoportszinten akarjuk, akkor az osszesnek bele kell fernie, jopar lepes melysegig. Pusztan lokalisan gondolkodo MI-nel meg mar ma tudunk sokkal jobbat..

    ''Annyi, hogy nem nagyon lehet egyszerű újrafordítással portolni rá PC-s motorokat, mert a központi PPU kevés hozzá, hogy egyedül vigyen el mindent. Ezért sírnak, akik portolásból élnek, vagy ez az egyik fő profiljuk, ill. PS3-on is PC-s módszerekkel és programozókkal akarnának fejleszteni.''
    Az viszont mar nem egy olyan irrealis elvaras, hogy pc-re megirjak ugy, hogy nehany altalanos szamitoegysegen parhuzamositva + eros grafikus mag, x-re ugyanez, nehany altalanos mag + eros grafikus rendszer, akkor ez mehessen PS3-ra is. Nem a jelenlegi soros PC-kod ujraforditasa kell hogy jol menjen, hanem legalabb vmi nem megszabott szamu vegrehajtoegysegre irt kod portolasa legyen viszonylag problemamentes. Lehet hogy igazabol az, csak rosszul latjak, vegulis alapjaiban veve a jelenlegi PS es X sokkal jobban hasonlit meg igy is egymasra, mint az elozo generaciok, marpedig ott is voltak multiplatform cuccok, minden bizonnyal akkor is voltak kozos kodreszletek.

    ''Idézek magamtól: ''nem Excel futtatására való''. Pontosabban, elfutna rajta (ha futna PowerPC-n, bár talán van korábbi Mac verzió, nem tudom), csak nem lenne benne sebességbajnok.''
    tudod hogy nem ez volt a dolog lenyege, hanme az hogy a legrosszabb eset az erdekes. Ha a legrosszabbra is eleg jo akkor lehet hasznalni.

    ''Sok kicsi sokra megy... Ha sok ilyen cucc van, az már nem kevés számítási feladat.''
    De ketszer annyi targy ketszer olyan latvanyos, es csak ketszer annyi szamitas. Ellenben egy gazaramlasokat valosagosan modellezo fust / kodaramlas sokszorta nagyobb feladat, mint amennyit hoz.

    ''Pár év múlva szerintem magad is csak mosolyogni fogsz ezeken a kijelentéseken.
    Egyébként miért lenne fordítottan arányos a hangulat és a játékélmény a fizikával?''
    Azert, mert limitaltak a fejlesztesi koltsegek, sok reszlet sok penzbe kerul. Meg ha az engine kesz es azt csak hasznalni kell, akkor is sokkal reszletesebben kell a palyakat megcsinalni, egy targyrol nem eleg ismerni az alakjat, hanem tomeget, annak eloszlasat, toresek, ilyesmik eseten egy rakat egyeb tulajdonsagat tarolni kell. Le lehet meg modellezni a karakter vernyomasat is, hogy meg elethuebbes spricceljen, csak az a baj hogy egy szint utan reszletesseg - mint mondtam baromi koltseges - emelese nem hoz annyi javulast az elmenyben, mint amit 1-2 erdekesebb otlet, szepen kidolgozott jelenet adna.

    ''Jaj, ilyen alapon a 3D grafikához sem kellett volna hozzákezdeni, hiszen néha 200fps, néha meg 10.''
    Olyan nincs, hogy egy konfigon egy beallitassal neha 10 neha 200. Oke hogy ingadozik, meg lehet neha extrem alacsony, PC-n ez az olcsobb/regebbi komponensek miatti kompromisszum. Fix hardveres konzoljatek eseten viszont semmilyen korulmenyek kozott nem engedheto meg hogy lathatoan szaggasson, ugyanis pont ilyesmik adjak az egesz konzol koncepcio elonyet.

Új hozzászólás Aktív témák