Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #256 üzenetére

    De képzeld, megvan. Magam is programozó vagyok, és tanulmányozom a Cellt. Na persze ilyen extrém tekintélytisztelettel szemben az én nyilván kevés vagyok, mondhatok akármit.

    Értem, tehát te játékprogramozással foglalkozol, és van egy PS3 hardvered + PS3 SDK, amivel teszteled. Megosztanád velünk a tapasztalataidat a párhuzamosítással kapcsolatban?

    Warning: Explicit Content

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #256 üzenetére

    volt ez a newell interju. ennek meg nem lattam a szoveget, mert eddig csak osszefoglalokat lattam rola, kivancsi lennek hogy indokolta-e es mivel amiket mondott

    Ezzel kapcsolatban nekem is az a velemenyem, hogy volt benne egy kis ''sajat hatorszag fele huzas'', de ertelmes ember nem nyilatkozik ilyeneket, ha nincs egy kis tenyleges alapja is, mert azzal nagyon elasna magat. PS3 jelenleg nem all valami fenyesen, azon szerintem kar vitatkozni hogy a mostani eladasokat a brand meg a ''varhato szep jovo'' indukalja. X360 is igy indult, kezdetben ha jol emlekszem szarabbul is teljesitett, csak volt egy eve konkurencia nelkul felfutni.. Fene tudja hogy ez a sony brand meddig tart ki, amerikaban mar az elso, gyakorlatilag kiserleti X is egesz szepen belepett a piacra. Japanoknak a PS3 a favorit, ez se volt kerdes, de az onmagaban meg nem igazan eleg. Nagyon nagy kerdes hogy mi lesz europaban, gyakorlatilag azon mulik a PS3 sikere. Nem varok totalis bukast, van epp eleg vasarlo aki alapbol a sony fele huz, de megjelentek az olyanok is, akik a ms fele, es ujra vastagodik az a reteg aki a nintendohoz, voltak ok mar a gc idejen is.

    Azt szerintem senki sem mondta, hogy a cell ugy alapjaban veve alkalmatlan jatekokra. Csak epp nincs is akkora technikai folenye, mint amit evek ota hangoztattak rola, az elonyei mellett igen komoly hatranyai is vannak. Csak azt, hogy nem a legszerencsesebb, szerintem a felepitese miatt nem lehet tulsagosan hatekony vmi teljesen altalanos kodra.

    Hogy miert erdekel vmi teljesen altalanos, rosszul optimalizalhato benchmark, meg mar asszem boven indokoljak a korabbi MI fejtegetesek. Ha az elemekbol epitkezos, mindig a megfelelobbet valaszto mudszerrel iranyitjuk a npc-ket, az bizony sok elagazasos, grafot heuriosztika szerint bejaro kodok lesznek minden bizonnyal. Ezert erdekes, hogy mit hozna vmi teljesen altalanos koddal, a worst case ismerete nelkul az egesz mericskeles semmit se er.

    Az hogy jobba teszi-e a jatekot a teljesen valosaghu fizika, vagy eleg a latvanyosabb felet megcsinalni, elegge szubjektiv dolog. Jobb lenne, de mennyivel.. Az se teljesen realis, hogy minden hackeres filmben az van hogy vmi urhajokinezetu guin megnyom ket gombot, jon egy progress bar aztan felrobban a foellenseg. Szerintem ugyis a tortenet meg a hangulat a lenyeg, az ilyen reszletek fel se tunnek ha a tobbi rendben van. Szal szerintem eleg annyi, hogy a szilard testekre hato eroket, nyomatekokat korrektul lemodellezed, magyaran a szilard dolgok mechanikajat. Ennyi nagyjabol eleg is, mert foleg az latszik. Ez meg nem kezelhetetlen feladat, lasd HL2. A tobbi meg legyen csak jatekmenetet nem befolyasolo effekt, ha van kapacitasod szebb robbanast szamolsz ha nincs akkor meg eloregyartottat.

    Egyebkent te mar irtal teljes, folyadekok, gazok dinamikajat, toreseket, robbanasokat, torzulasokat, erotereket meg ugy mindent alaposan modellezo rendszert? Vagy legalabb ismered vmi ilyennek a felepiteset, tudod hogy hogyan kezdenel hozza, amikor azt irod hogy annyira nem komplex hogy egy jatekba erdemes belerakni? Tudod becsulni es minden korulmenyek kozott fix keretek kozott tartani az szamitasi es memoriaigenyet?

Új hozzászólás Aktív témák