Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Peat;)

    veterán

    válasz dezz #70 üzenetére

    61-es linkelt oldalt fusd már át ha ilyeneket írkálsz... :((( Tényekről kéne beszélgetni nem arról hogy a jövőben majd így meg úgy kihasználják, mutass egy prezentációt ami ezt igazolja! A képsségeket nem tekintve meg nem úgy veszik ahogy akarja a sony, ott a 61-es link, ne ferdítsd a tényeket. Vagy ha a sony kimagyarázó kampányára gondolsz akkor a wii miért hiánycikk több eladott darabbal? Hmmm?
    F1-es game ami tetszik ps3-on egyébként, ott talán majd kijön ha fizikában többet tud.

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

  • he7edik.

    addikt

    válasz dezz #66 üzenetére

    ''Newell meg majd akkor pofázzon, ha átírta a motorját legalább dual-core-osra... ''

    Szerinted miért csekkolja minden telepítésnél a Steam a rendszeredet?
    Ha lesz már elég dual tulaj kijön majd a frissítés, de addig csak a játékosok túlnyomó többségét taszitanák hátrányba.Newell kiépitett egy olyan rendszert ami egyedülálló a on-line játékok világába jól sáfárkodik azzal amilye van a Sonyval ellentétben ami pont azzal nem törödött amiből a pénz akarja látni :W gondolták hogy a userek meg a programozók pusztán a PlayStation névtől össze fogják magukat fosni Pff...

    Ja és mondj egy játékot amit csak tized annyira supportolmnak mint a STEAM-et..

    Égő szöveg a flém vázon

  • Peat;)

    veterán

    válasz dezz #74 üzenetére

    Utolsó hsz-om feléd, mert az elvakult sonyfanok táborát erősíted bármennyire is próbáltam nem úgy tekinteni az írásaidra.

    Én talán elolvastam a cikket ha már lineltem :U , ahol rám nem hatott a sony mellékduma mint rád. Egy frissen megjelent konzolnál nincs olyan szállítás ahol raktárkészlet marad és a keresletnek megfelelő utánpótlást tudnak megteremteni, kivéve ha az egy elbaszott (marketingű)termék vagy akkora darabszámot tudnak legyártani amihez a Föld összes gyára kell. Wii-ből a több eladott darab ellenére a kereslet még mégis nagyobb és nem tudják kielégíteni ami ilyenkor a szokásos(és engem pl zavar mer nem jut Mo-ra..), a sony ps3-at már bárki megveheti odaát mégsincs akkora kereslet mint várták és egyre több helyen álatlános dologgá válik hogy ott áll a polcon...ha ez normális akkor gratulálok a gazdasági szakértelmedhez, ha sony marketing alkalmazott vagy peace, remekül végzed teendőidet :)

    Prezentáció: én gyakorlatira gondoltam, mint amikor pc-n egy új videokártyacsaládnál bemutatják techdemokkal mit fognak tudni a játékok, vagy amit a nintendo csinált a wii megjelenése előtt ahol bemutatták milyen érzékenyen és sokoldalúan használható a konrollere nem papíron hanem működés közben felvett videoval, vagy amit a fizikai gyorsító kártyával mutattak be hogy így meg úgy hullanak a részecskék stb... Számok és szövegek nem hatnak meg még semmi újat nem mutatott sony az xboxhoz képest, ugyanolyan játékok..én többet vártam el, de ha még hosszú idő hogy megmutatkozzon az a többlettudás a játékokban mutassák be leglább egy bemutatóprogramon keresztül ami valósidőben fut a cuccon...erre gondoltam, és akkor betömnék a sok zavargó száját is pl enyémet.

    F1-es írásod nekem nagyon fura, pont egy f1-es világ az amit ha jól modelleznek le akkor minden objektum a pálya, az időjárás, autók, gumi, felfüggesztés stb jóval több fizikát és számolást igényel mint jelenleg legtöbb más játék, pc-n például kifejezetten egy f1-es játék számított nagyon processzorgyilkosnak miközben grafikailag nem mutatott semmi extrát sőt..azt persze nem tudom mennyire kívánja a sony megcsináltatni valósághűnek, pont ezeket a dolgokat hiányolom, hogy ha képes rá a cucc akkor mi az akadálya?! Hát az hogy nem tudják a fejlesztők megcsinálni?

    Nem vagyok sony ellenes, inkább xbox ellenes vagyok, mert az egy brutál pc semmi több, ezért nézem ilyen ellenszenvvel azt amit a sony csinál, mert eddig semmit nem mutatott fel amiben többet nyújtana és csak az igéretek vannak, szedjék össze magukat, koncentráljanak többet a játékosok és fejlesztők igényeire és ne csak a papíradatoknak dolgozzanak, ps3-at mindenképp kihagyom, de ps4 remélem egészen más konzol lesz. Te meg remélem nem csalódsz benne, xboxnál nem rosszabb más meg nincs is ha fontos a garfika szóval ha a játéktámogatottság helyreáll biztos jókat szórakozol rajta, én most inkább baromkodok majd a wii-vel mert nem is telne ps3-ra. (az is ellenszenves hogy arra nem gondolta a sony hogy a magasabb költségek nem elsznek jók :((( , ha az amcsiknak sok az ár akkor mi mit szóljunk)

  • czappa

    aktív tag

    válasz dezz #88 üzenetére

    ''akinek szavában te bízva bízol :)''
    Talán érthető, hogy Carmack szavában jobban bízom mint bárkiében itt a ph!-n. Ez talán érthető hiszen ő már letett ''ezt-azt'' az asztalra.
    ''az Intelnek és az AMD-nek vissza kellene vonnia a dual-core-os procikat''
    Persze ez megint csak a szokások félreértelmezés/belemagyarázás; nem azt mondta h vissza kellene vonni a dual magos procikat, hanem abban a nyilatkozatában is azt mondta h azért lenne szerencsésebb az egy ''erős'' mag, mert könnyebb rá fejleszteni. Persze ez nem így lesz és ezen ő sem fog tudni változtatni, ami persze megint csak nem baj.
    (zárójelben jegyzem meg, hogy a neten keringő Carmack-os fordításokkal óvatosan, kb fél éve ph v. it.news is leközölt egy interjút C-től, amiben is ''azt mondta'', hogy ''[itt a magyar változatból egy rész kimaradt] a cell proci is egy átlag pc teljesítményével ér fel'', aztán hopp kiderült, hogy nem is ezt nyilatkozta.)
    Egyébként nem arról van szó, hogy Carmackban bízva bízom, csak:
    1) Carmack fan vagyok :DDD (Doom1 foreva!)
    2)Amikor C mondott rosszat a ps3-ról akkor a HW-n ''megtudtam'' h ő egy kiöregedett, hülye lúzer,
    most kb. ugyen ezt történt Gabe-el itt, és én ez ellen emeltem hangot.

    mod.: Carmackal ellentétben én örülök a duplamagos prociknak.:)

    [Szerkesztve]

  • eXodus

    őstag

    válasz dezz #88 üzenetére

    ''hogy az Intelnek és az AMD-nek vissza kellene vonnia a dual-core-os procikat, és helyettük továbbra is a GHz-re kellene gyúrni..''

    Félreértelemzés!!!

    Ő csak azt mondta h sokkal könnyebb fejleszteni 1magosra, mint 2re.
    Neki nem kell bizonyítania. Amikor ő már fejlesztette a dc/ht támogatású enginet, a többiek még csak elképzelni sem tudták h ilyen hamar elterjed a dc.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #88 üzenetére

    carmack, newell, a crysis főfejlesztője mind aszondja a PS3 kaki.
    hupsz a legnagyobb nevek akik FPS fejleztésben léteznek.? Ja persze marad még a Halo dehát az azt fejlesztők megse nézték mitud a PS3.....


    Az ebben a forumban megszólaló emberek közül egynek sincs 10ed annyi fogalma a ps3 programozásáról mint a fentieknek, sőt 10000ed annyi tapasztalata sem Game fejlesztésben.

    De ugye te jobban tudod mint ők... hogy is hívjnád ezt?


    Amit Carmack mond meg nem túl okos. Ja persze te megtudod itélni, őmeg nem. Probálj meg egy DOOM szintű piszlicsáré motort megírni aztán utána gyere az ő hülye énmeg okos szöveggel ésmég utána is kiskacsa vagy.


    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dark100

    aktív tag

    válasz dezz #107 üzenetére

    Na en is erre vartam :) hogy majd a ps3 lemos mindenkit. Aztan ugynezki nem igy tortenik. Vicc de lehet a wii fogja nyerni ezt a generaciot. Hiaba is, a jatekoknal a jatekelmeny a fontos, nem pedig technikai lozung.

    Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #88 üzenetére

    Namarmost en is szeretem a tulzasokat annyira, mint barki mas, a konkret hazugsagokat viszont nem annyira. Itt az interju: [link]

    Azt mondja benne Carmack, hogy a parhuzamos programozas nehez dolog.
    Igaza van? Teljesen nyilvanvaloan.

    Azt mondja, hogy jobban jartak volna egy darab gyors maggal.
    Igaza van? Teljesen nyilvanvaloan.

    Meg azt is mondja, hogy nem igy alakult, de azert megbirkoznak a helyzettel.
    Igaza van? Teljesen nyilvanvaloan.

    Hat akkor meg mirol beszelunk?

    DRM is theft

  • rudi

    nagyúr

    válasz dezz #116 üzenetére

    Éppen ezért írtam, hogy folytasd a sort a tényekkel kapcsolatban. Cellel kapcsolatban tényleg rengeteg jót írtak, ami a teljesítményét illeti, viszint a kényelmes és hatékony fejlesztésről nem nagyon hallottam. A nagy nevek halasztásából is látszik, hogy a jókra várni kell, méghozzá elég sokat.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Shabranigdo

    tag

    válasz dezz #116 üzenetére

    ''Ez nem kis részben a Nintendo hatásos marketing-kampányának köszönhető. De a játétosok beszámólói alapján nem egészen úgy működik a távirányító, mint a bemutató videókon. Nem a balesetekre gondolok, hanem arra, hogy a játékbeli mozgások jóval sablonosabbak, mint amit a távirányítóval csinálsz. Erre azért egy idő után rá lehet únni.''
    inkább 1-1 játék marketing kampányának(elsősorban red steelre gondolván itt),mivel játékfüggő,mennyire követi a mozgást.(haver pl azzal szórakozott,mikor először játszottunk baseballt,hogy lengette az ütőt,mert hogy milyen jól követi a mozgását)
    és kérdés mennyi ez az idő,amit a társaság még plusszban kitol.tegnap játszottunk 4en csak wii sportsot ,aztán csak azt vettük észre,hogy mindjárt éjfél
    és elmondaná valaki mi az a lózung? :B :U

    [Szerkesztve]

    ''Tudom, hogy naponta csak egy hülyét lehet kérdezni, de nekem ez ma az első''

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #117 üzenetére

    Lattam a #101-et, de tovabbra is eleg messze jarsz a tenyek kemeny talajatol.

    A lenyeg az, hogy a #88-ban megprobaltad Carmackot idiotanak beallitani, aki belebeszel a processzortervezesbe.
    Ez meg baromira ne igaz. Carmack osszesen arrol beszelt, hogy sokkal egyszerubb egy processzort programozni, mint tobbet parhuzamosan, es meg ennel is macerasabb az, ha az adott processzorok nem is egyformak.
    Ennyit mondott, nem mast, ez meg teljesen igaz.

    Akkor meg, kerdezem ujra, mire fel ez az eszlenyezes?

    DRM is theft

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #125 üzenetére

    jó programozonak legalább annyira fontos a fejlesztői környezet, a fejlesztés ismerete mint a kevésbé jónak.

    Gondolom fejlesztettél már copy con parancsal assemblyt.....

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #125 üzenetére

    Nezd, akkor volnal szives olyan helyet idezni, ahol tenyleg hulyeseget mondott?
    ugyanis ez eddig nem sikerult, amit ideztel, ott baromira nem mondott semmi olyasmit, amit te inszinualtal, sot, az idezetet elnezve a QuakeConon sem.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #130 üzenetére

    Ertem, tehat nem tudsz hozni ra semmi konkretumot, de Carmack hulye, higyjuk el neked.
    Nana.

    ''másik érdekes megnyilatkozása nemrégről: a DX10 semmi újdonságot nem hoz, csak sebességnövekedést''

    Gondolom ide viszont tudsz konkret idezetet hozni, nem csak megint s.gget csinalsz a szadbol. (En DX10 es Carmack viszonylataban igy hirtelen csak a mar linkelt cikket talaltam, ott semmi ilyet nem mondott.)

    DRM is theft

  • Peat;)

    veterán

    válasz dezz #135 üzenetére

    A wii-hez csak annyit, hogy a fejlesztők lenyilatkozták hogy tökéletes, játékos tudást meghaladó mozgásra is képes. Szóval amit írtál már nem igaz, hogy nem pontos.

    Egyébként ha értesz a dolgokhoz írd le miben fog többet nyújtani a ps3, és akkor elhallgatnak a kétkedők, mert a sony ezt nem tette meg. Én pl. ps3-vételre adtam a fejem tavaly aztán átálltam wii-re. Azért mondtam le a ps3-ról mert 1. kiderült hogy a gpu része még kicsit gyengébb is mint xbox 360 2. kiderült hogy nehéz fejelszteni rá és kevés játék jön hozzá lassan és sok idő mire beindul 3. az égvilágon semmiféle tájékoztatást nem adtak a játékosok felé hogy miben fog többet nyújtani, nehogy megint a fizikával gyere, mert ha pcn egy maggal megoldották akkor xbox360-on is megtudják ahogy igény lesz rá és a ps3-on is. Fizika mellett mia a bánat az amire használható a cell egy játékban és amire nem képes az xbox360? 4. számomra nem tetszik a ps3 kontrollere 5. megilyedtem az alapgép és a hozzá készülő valószínűleg magasabb árú játékoktól és az élmény szintjétől (eddig megjelent cuccok = xbox360 kb, ráadásul kicsit gyengébb graffal, amit biztos a fejlesztők hibája is, ezt elfogadom) kb ennyi

    Én is leírom miért éppen a wii-t veszem hibái ellenére: 1.elmaradt technológia (baromira leszóltam érte a fórumában, ha a pénzmen múlik a dolog nálam nem a márkaszimpátia dönt, ezt nem neked szántam csak vki írta hogy megettem a microsoft pudingját, miközben az xbox az amit eszembe se jutna megvenni mert akkor már bika pc), 2 új kontroller amiről eleinte azt hittem mint te, hogy pontatlan lassú vacak, de kiderült hogy nem mert megnéztem bemutatókat róla és a játékfejlesztők is bizonyították, illetve tesztelt játékokból pl. a legújabb golfos game már jóval érzékenyebben használja
    3 sokkal nagyobb játékélmény és rengeteg lehetőség, amivel nem értek egyet hogy unalmas lesz egy idő után, szerintem ez az új kontroller jóval több élménylehetőséggel szolgál mint mondjuk a karakterek poligonszámának növelése (ha még az van) mert minden játékot el tudok vele képzelni és már vágyom is rá hogy minden fajta játékot így játszak
    4 magas ár, xbox 360 játékár-mégis e mellett döntöttem, meg a rengeteg készülő játék miatt és egyre több fejlesztőt is nyernek meg, tehát nem hal be mint a gc ellátottság terén

  • czappa

    aktív tag

    válasz dezz #101 üzenetére

    ''Hmm, kissé mintha szelektív lenne a látásod, meg eXodusnak is.:)
    Akkor még1x: ''Newell mintájára átfogalmazva'' ''
    Ok, ezen tényleg átsiklottam, tehát az történ a 88. hsz-ben, hogy X egy állítását átfogalmaztad Y stílusában, ebből kijött egy marhaság, aminek a végére nyelv-nyújtogató szmájlit raksz, és tényleg úgy jött le h Carmack hülye. Ehhez akkor két megjegyzés:
    1)Én itt akkor hanyagolom a dolgot, mert ennek sok értelme nincs, amúgy dabadab kb. válaszolt helyettem és egyetértek vele.
    2) <ezt inkább hagytam, túl hosszú lett volna>

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #146 üzenetére

    Ha mar beidezted ezt, akkor mondjuk vegig is olvashattad volna.
    A sebessegrol egy szot se ir, az altalad kiemelt reszben meg megemlekezik a DX10 feature-okrol (vagyis megiscsak lat valami ujdonsagot).
    A cikkben egyebkent arrol van szo, hogy szerinte gamer-szempontbol igazan semmi ujat nem hoz a Vista, ezert sutotte el a MS azt, hogy a DX-10-et csak Vistara hozza ki (pedig kihozhatta volna XP-re, technikailag ennek semmi akadalya nem lett volna). A DX10 viszont nem hoz olyan ujdonsagokat, ami miatt erdemes lenne Vista-only jatekokat csinalni (es igy lemondani a potencialis piac jo reszerol).


    Ne haragudj, de ha mondjuk par bekezdesnyi szoveg feldolgozasa ennyire nem sikerul, akkor talan nem vagy meg kesz arra, hogy a szamitogepes grafika egyik vezeto szakertojet kritizald (ha rosszindulatu lennek, akkor most megkerdeznem, hogy mik voltak a siggraphos eloadasaid cimei - de mivel nem vagyok az, ezert nem teszem ;) ) - foleg ugy ne, hogy a ''kritikad'' lenyege az, hogy annyit se tud a temarol, mint egy atlagos ph-s forumoz.

    DRM is theft

  • czappa

    aktív tag

    válasz dezz #151 üzenetére

    A kifigurázás miatt az jött le, hogy az illető hülye, továbbá:
    1) Lehet te fogalmaztál rosszul: nem csak én értettem félre a kifigurázást;
    2) Nem sértődtem meg picit sem;
    3) Nem kezelem félistenként, csupán a ''srác'' egy zseni, akinek nagy szerepe volt abban, hogy hogy néz ki egy mai pc.

    Egyébként nekem semmi bajom a ps3-val, korábban asszem írtam is, hogy biztos siker lesz, itt inkább csak arról van szó, hogy ha az xbox ''jobban hasonlít'' a pc-re, akkor lehet néhány old-scholl pc-s fejlesztő csak pc-re és boxra tolja ki a gammát, max később vkivel átportoltatja egy csapattal. Csak az ilyen esetek nem jönnek jól a sonynak, de nyilván lesz ami csak arra jön, stb.

  • rudi

    nagyúr

    válasz dezz #154 üzenetére

    Azért nem kell a falvédőe visszamászatni a fórumtársakat! Egyrészt Newell és Carmack is nagyon ott volt a szeren a maga idejében. Most is ott vannak a szeren, de az a szer már nem a kódolás, hanem a cégvezetés! Önzetlenséget meg biznisszel kapcsolatban emlegetni marhaság, más szájába adni meg szemtelenség.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #151 üzenetére

    Én jobban hiszek olyanoknak akik már leraktak vmit az asztalra: Carmacknak, Newellnek, Crysis főfejlesztőknek mint neked. Főleg mert az én logikám szerint is kb uarra jutok mint ők.

    Sőt a professzor úrnak is jobban hiszek, mint egy kuruzslónak főleg ha a véleményem egybevág az övével.... Ha gondolod akkor most hidd azt, hogy akkor most én félistennek nézem a profot.


    btw Ezek a statisztikák nagyon durvák.... WII agyon alázza a Ps3at? :R

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #154 üzenetére

    Elsosorban a sajat velemenyedet allitottad ossze azzal, amit a szajaba adtal. (Amugy meg erdekelne annak a PS3 fejlesztonek a velemenye, aki szerint a Cellre direkt egyszeru fejleszteni.)

    Basszus, ha tudsz valamit konkretan, akkor idezd, de lehetoleg ne olyan szoveget, ami konkretan ellent mond annak, amit szerinted mondott. (Egyebkent erdekelne, hogy szerinted milyen forradalmi ujdonsagot hoz a DX10 a kb fel ev mulva varhato atlag HW-n. Szerintem semmilyet.)

    Szoval az van, hogy csak kavarod, megprobalsz vhogy rugalmasan elszakadni az eredeti allitasaidtol, de egyelore csak az derult ki, hogy neked vannak nehezsegeid a vilag megertesevel, nem pedig az, hogy Carmack hulye.


    Egyebkent meg szerintem Carmack jomunkasember, akinek van onbecsulese es hirneve (nem veletlenul emlegettem a Siggraphot: JC munkassagat tudomanyos korokben is elismerik, nem csak a 12 eves gamerek), ezert nem csinal segget a szajabol par dollarert. Van ilyen ember is, nem is ritka fajta, egyebkent.

    Amugy erdekelne, hogy mi lenne az a nagy PC-erdekeltseg meg PS3-ellenerdekeltseg: mindegyik platformra csinalnak jatekot.


    [Szerkesztve]

    DRM is theft

  • eXodus

    őstag

    válasz dezz #162 üzenetére

    Te sem vagy ''semmi''...
    A lényegre nem válaszolsz, de apró részekbe belekötsz.
    Vagy szmájlikkal elrendezed és átfogalmazod a szöveget más ember értelmezése szerint..
    Ennyi erővel ezt is lehetne:
    '' Mondtam volna ilyet?''
    -dabadab mondta bárhol is h ezt te mondtad?
    Ilyen válaszokat lehetne végtelenségig folytatni...




    [Szerkesztve]

  • rudi

    nagyúr

    válasz dezz #162 üzenetére

    No, én már teljesen beléd keveredtem. Akkor mi is a bajod és mit is akarsz mondani? Szerintde a PS3-ban nagy potenciál van és egyszer majd nagyon ki fogják használni? Mikor? Szerinted Carmack egy lusta hülyegyerek?

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz dezz #169 üzenetére

    Igen, Kojima azt mondja, hogy Cellt kódolni nehéz (és még ott van az a záró mondat). Ami szerintem még érdekes, az a többi szöveg a PC-s és Xbox 360-as megnyilvánulása. Ő menne az M$ platformok felé, de az M$ platformosok többsége nem menne a PS3 felé. Szerintem ez nem túl jó hír a Sony-nak. És ami még fontos Kojima szövegében, sakrítva fordítva magyarra: szarik bele a technológiába, nem érdekli a hardver csak a játékélmény és a nagy felbontást sem különösen akarta. Ergo célja az élvezetes és nem a fícsörgazdag játék.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #168 üzenetére

    ''És ettől még az évekkel ezelőtti GHz vs. több mag megnyilvánulás tény marad''

    Teny. Persze. Csak nem igaz.
    (Egyebkent eloastam a 2005-os QuakeConos keynote-jat ([link]), ott se mond ilyet. Annyit mond, hogy a konzolok CPU-inal a tobb mag helyett hajtogathattak volna inkabb out-of-order meg prediktiv vegrehajtoegyseget a tranzisztorokbol, mivel - a grafikaval ellentetben - a jateklogika kevesbe parhuzamosithato. Ez meg eleg messze van a ''nyilvanvalo baromsag'' kategoriatol, amibe szerinted ez a kijelentese tartozik.)

    DRM is theft

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #174 üzenetére

    Megmosolyogtató ez a ''cikk''. ''www.cellperformance.com'', érdekes, hogy marketingoldalt csináltak azért, hogy a Cell erejét bizonygathassák.

    [Szerkesztve]

    Warning: Explicit Content

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #180 üzenetére

    Vazze, nem sirankozok, csak arrol beszelek, hogy nehezebb igy programozni. Tenymegallapitok, ha ugy tetszik.

    DRM is theft

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #179 üzenetére

    dr faustus: és TE hogy jössz ahhoz (ha már így számon kértek engem is), hogy így leszóld egy neves konzolos developer több éves munkáját?

    Hmm, ez a powerpoint prezentáció éves munka lenne? :) Akkor nem szóltam egy szót sem. Csupán beleolvastam, és viccesnek tűnt a nyelvezete (WTF, meg ehhez hasonló kifejezések :) ), meg úgy a témakörök is mókásak voltak, ahogy gyakorlatilag optimalizáló compilert próbálnak faragni az egyszeri programozóból. :)

    Warning: Explicit Content

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #179 üzenetére

    A pc programozóknak meg a ps2 programozoknak meg az X programozoknak meg.... nemfekszik.
    Nem a többmaggal vanitt a baj..... X360nál senki se siránkozik gondolom feltünt pedig ottis 3mag van.

    egyaltalán kinek fekszik a cell? A telekomunikációs rendszerek fejlesztőinek? Ja nekik igen.... mégvalaki akinek nemkell egy teljesen új programozási stílust megtanulni? Hát akkor necsodálkozzunk nemújonganak, óriási késéek vannak, nincs húzónév PS3hoz ami eladná....


    egyébként vicces a te szádból a ''és TE hogy jössz ahhoz (ha már így számon kértek engem is), hogy így leszóld egy neves konzolos developer több éves munkáját?'' Te aki gyak lehülyézed Carmackot, tőled ez elég vicces nemdebár?

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #185 üzenetére

    Te is nagyon vicces vagy...

    Örülök neki, igyekszem, amennyire csak tellik tőlem. :)

    A ppt file csak összefoglaló, beszéd is tartozik hozzá, melynek megállapításai kb. 2 éves Celles munka eredményei, tanulságai.

    Hát beszédet azt nem láttam, csak egy ppt file volt belinkelve, nyilván azt olvastam el. De abban sincs semmi okom kételkedni, hogy azok a fejlesztők, akik a Cellt nem dicsérik, ne rendelkeznének megfelelő mértékű tapasztalattal, mivel nekem saját PS3 - programozói tapasztalataim nincsenek.

    Az oldal elkészítése, és tartalommal megtöltése sem 5 perc lehetett (amúgy több Celles programozó írásai is szerepelnek).

    Hát azt nem tudom, mennyibe tellett, de te bizonyára tájékozottabb vagy ebben a témában.

    A nyelvezet meg szándékosan nem komolykodó -- fejlesztők egymás között.

    Nem is igyekeztem annyira negatív tulajdonságként kiemelni, de ha gondolod, jobban fogom szidni ezután őket, hogy egyszerűbb támadási felületet nyújtsak neked.

    Warning: Explicit Content

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #194 üzenetére

    ''De abban sincs semmi okom kételkedni, hogy azok a fejlesztők, akik a Cellt nem dicsérik, ne rendelkeznének megfelelő mértékű tapasztalattal''
    Hát én eddig olyanoktól hallottam nagyobb sirámokat, akik még éppen hogy csak ismerkedtek az architektúrával. Úgy látszik, aki jobban belemélyed, rájön, hogy azért nem a világ vége. (A rosszabb programozók meg eleve bele se mélyednek.)


    Nekem semmi okom, hogy kétségbevonjam Carmack hozzáértését. Ha ő nincs tisztában a témával, akkor mégis milyen alapon higyjek xyz konzolprogramozó cégnek? Olvasd csak el, mit ír az x360 és a Cell programozhatóságáról, meglehetősen egyértelmű, pedig az x360 nem PC.

    Warning: Explicit Content

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #194 üzenetére

    azoknak sehol sem kell optimalizáció egy WII is überbrutál nekik.
    A kérdés csak melyikre könnyebb implementálni, hol tömik őket jobban suskával.
    Nemkérdéses. :)


    tomcs: szted mennyi mb tömöritett textúra kell egy nextgen játéknak? Crysis, QuakeWars.... Mert PS3ban van össz 512 mindenre.
    Na nembaj majd a kodot vagy a textúrát a blurayről olvassák be. Akár 1-2fps is összejöhet így.... :)
    vagy majd jól lebutítják a grafikát/zenet/kodot, de akkor már most elvan avulva a hperbrutál nextgen konzol?

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #201 üzenetére

    ahem. mondjuk abbol hogy nincs elagazasbecsles, en azt a kovetkeztetest vonom le hogy a fejlesztes soran inkabb ugy gondoltak ra, mint ''picit altalanositott vektoregyseg'', mert annak tenyleg nem kell, viszont altalanosabb kodhoz meg vmi abszolut kobalta modszer is eleg sok stallt tudna megfogni. Ahogy mondod, ket szep nagy SIMD muvelet kozott megoldja maganak a koztes teendoket. Kerdes, hogy mennyire rovid az a pipeline, meg mennyire hatekonyak a fordito optimalizacioi, nem akarok hasbol talalgatni hogy mennyit jelent. Wikipedian neztem, irtak vmit hogy sikerult 98%on kihasznalni a szamitasi kapacitasat matrixok szorzasaval. Csak az a baj, hogy az a ''tokeletes feladat'' egy ilyen egyseg szamara, altalanosabb feladatokban ennel csak rosszabbul teljesithet, konnyen elkepzelheto hogy vmi keves szamitast de sok felteteles ugrast tartalmazo kod allatira megfogja.

    Tovabbra is tartom a velemenyem, hogy a cell egy baromira eltalalt dolog szuperszamitogepekhez, ott mar sok eve megvan az elosztott szemlelet es jellemzoen a feladatok nagy reszenel szinte adja magat hogy hogyan lehetne hatekonyan parhuzamositani, de jatekgephez nyugodtan adhatott volna vmit a sony ami kevesbe eloremutato, de a jelen viszonyokhoz jobban passzol.

    A fusion meg cpu/gpu egyesitese lesz ha jol tudom, egyaltalan nincs ez a ''mit kezdjek a vektorprocikkal ha epp nem az kell'' problema. Persze, a SPU tud skalar kodot is futtatni, de akkor a ''fele nem dolgozik'', raadasul rosszabb hatekonysaggal csinalja mint egy ''hagyomanyos'' mag mert a vektoros muveletekre van tervezve ugy igazan, tehat kozel se hozza a szamitott teljesitmenyet. Plusz a memo hozzaferes is relative lassu, akkor igazan optimalis ha sokat tud dolgozni a 256kb-al amije van es csak ritkan kell cserelnie. Csak magamat ismetlem, jelfeldolgozasra vagy matematikai szamitashoz tokeletes lenne, de jatekra.. Amiben igazan jo lenne, az meg szerintem jatekokhoz ritkan kell es akkor se igazan sok a munkaja, osszessegeben lehet hogy az xenon a harom maggal ugyan papiron joval kevesebb, megis a jobb kihasznaltsag miatt kb. ugyanazt megcsinalja, de a programozoknak meg mindig kevesebb munkajuk volt vele. (elvegre csak (''csak :) '') parhuzamos kodot kell ini, legalabb nem kell tekintettel lenni az elegge specialisan hasznalhato SPU-kra, ket onmagaban is nehez lepes helyett csak egy)

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #207 üzenetére

    ''az ''ugrástalanítás'' (ami nem azt jelenti, hogy nem maradhat egy darab sem, csak lehetőleg minnél kevesebb legyen, ahol könnyen megoldható nélküle is, ott ne legyen, stb.)''

    Es ezt igy hogy? Az ugroutasitasok amugy is a teljesitmeny ellensegei, vagyis ahonnan lehetott, onnan mar reg kioptimalizaltak oket, ahol meg megmaradtak, annak meg valoszinuleg nyomos okai vannak.

    ''Különféle hétköznapi feladatok''

    Ne rohogtess, biztos egesz veletlen, hogy ezek a ''hetkoznapi feladatok'' csupa olyan dolgot tartalmaznak, amik jol fekszenek a vektorprociknak :DD

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #209 üzenetére

    ''teljesen világos, hogy nem a tények érdekelnek titeket''

    Elnezest, ha szova teszem, hogy veletlenul sem reprezentativ, hanem tendenciozusan osszevalogatott mintaval (kvazi hazugsaggal) illusztralod a Cell altalanos szamitasi muveletek teren nyujtott teljesetmenyet es erre te megsertodsz, akkor kit nem erdekelnek a tenyek?
    Most vagy abszolut nem erted, hogy mit is jelent az ''altalanos muvelet'' (hint: SISD + branching) vagy tenyleg nagyon melyen a homok alatt van a fejed.

    DRM is theft

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #207 üzenetére

    elagazasbecsles franctudja. egesz ugyesen lehet mar forditasi idoben is becsulni, az eredmenyek nagy reszet meg ugyis olyasmik hozzak hogy pl hosszu ciklus amig visszaugral addig jol becsul aztan a vegere is bekeszit egy visszaugrast, ott azon az egy helyen meg nem jon be.

    megneztem az ibm fele osszefoglalot meg a bencheket, ezek tovabbra is SIMD mintapeldak, en is azt mondtam hogy a cellt matekra, jelfeldolgozasra meg kodolasra kell hasznalni mert arra nagyon jo.

    mondok vmi egyszeru, kicsit sarkitott peldat. szamolhunk fibonacci-sort. Adott a klasszikus rekurziv algoritmus, minden lepes egy osszeadas, tehat n elem meghatarozasa kb. n muvelet, de mivel rekurziv, ezert ezt a format nem lehet parhuzamositani. (mas kerdes, hogy pipeline feldolgozasra se az igazi.. mondom, sarkitott)

    aztan lehet ugy is, hogy a zart formulat hasznaljuk, ekkor minden elem meghatarozasa ot muvelet (igaz abbol ketto hatvanyozas es egy osztas, de ettol most tekintsunk el, darab-darab). Ezt mar lehet parhuzamosan feldolgozni, itt n elem meghatarozasanak a muveletikenye kb. 5n. Ennek az a hatranya hogy sokkal tobbet kell dolgozni, kell legalabb hat vegrejhajtoegyseg, mire egyaltalan gyorsabb lesz, mint szekvencialisan.

    Probalkozhatunk ugy is, hogy blokkonkent parhuzamositjuk, a blokk elso ket elemet meghatarozzuk a zart modszerrel, majd onnan a rekuziv keplettel, ez vmifele ''optimalizalt'' megoldas, itt ha az n eleg nagy, akkor az osszes muveleti igeny nem sokkal tobb mint n, de a megoldas jol parhuzamosithato. Itt meg az a baj, hogy mindket valtozatot meg kell valositani, plusz meg osszeszinkronizalni, azaz a programozonak ketszer annyi munka (sarkitott, a peldanal mindketto ilyen egysoros ize :) csak nem minden problemanak vannak egysoros megoldasai)

    SIMD feldolgozasra viszont csak a masodik modszer hasznalhato, akkor viszont az otszoros muveletigeny miatt baromi sok kapacitast kot le.

    fusiont meg ertem en, hogy a gpu esetleg masra is jo lehet, ha mar egyszer gpunak kell, de nem 0-24, akkor amikor nem, meg rossz kihasznaltsaggal is megeri masra hasznalni + van meg 1 rakat elonye, gyorsabb kommunikacio, rendszer koltsege csokken, notiban csak egy dolgot kell huteni, stb.. de a ps3-ban van kulon gpu, tehat nem az az ''ott van, ennyi erovel csinaljunk vele valamit'' a helyzet.

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #207 üzenetére

    ''Mpeg2 dekódolás (eléggé összetett feladat, nem éppen csak szorzás): 1db SPU kb. hozza egy P4@3GHz teljesítményét''

    Ha jol tudom az mpeg2 kodolasban eleg nagy szerepuk van a matrix muveleteknek, bar ebben nem vagyok 100%ig biztos

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #213 üzenetére

    csak azt kifogasolom, hogy ez szerintem sem reprezentativ, ugyanis boszen hallgat a worst-case esetrol, amikor semmilyen SIMD szamitas nem hasznalhato, csak elosztott vegrehajtas, vagy meg az se.

    mittomen demonstralhatjak akarmennyit hogy egy rotacios kapa milyen baromi jol turja a foldet, meg lehet ra kereket is tenni, szal lehet vele haladni is. abbol meg nem fogom elhinni hogy tokeletesen jo lesz autopalyan kozlekedni. ahoz azt mutassak meg.. tenyleg nem kotekedni akarok, csak nem vagyok meggyozve.

    szerinted megis milyen jatekprogramos alkalmazasok lennenek, amikkel figyelembe veve a PS3 egyeb adottsagait jo kihasznaltsag mellett le lehetne kotni hat alapvetoen SIMD mukodesre tervezett egyseget?
    szerintem ebben a generacioban komoly fizikat meg csak effektekre fognak alkalmazni, de azrt viszonylag keves olyan jatek kepzelheto el, ahol allandoan szovet lobogast meg robbanasokat, toreseket, aramlasokat kellene modellezni. A teljes vilag konkret fizikai modellezese szep lenne, csak ha keves memoriaba kell belepakolni egy rakat nagy texturat, sok kodot, bonyolult modellt sok geometriai es fizikai adattal, meg valahol meg komoly mesterseges intelligencianak is kene lennie, az nem igazan fog menni. Szerintem a dolog inkabb ugy fog kinezni, hogy a fizikai effektek csak mint eyecandy, m.i. (es nehany helyen fizika) helyett scripteles, texturakat meg meg jobban osszetomoritik es az SPU-k dekodolni fognak ezerrel. Azt en is elhiszem, hogy vannak olyan feladatok meg a jatekokban is, amit pont szepen lehet ezekkel megoldani, csak azt vitatom hogy szerintem nem valami sok. De komolyan kivancsi vagyok a te velemenyedre, szerinted megis mit csinaljon az a hat SPU?

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #219 üzenetére

    Nemismerem SIMSet.

    Ja kifejtette, aztán kidobta a placcra a Doom3at, Quake4et és jön a Quake Wars. Mellesleg az egyetlen motor ami rendesen kihasználja a dupla magot valós +fps eket ad szintén hozzá kötődik.
    Idén majd 2évre rá, hogy kiadta az első gamet, ami kihasználja rendesen a 2.magot talán másnak is sikerül uez?

    Röhelyes tudod amikor egy kezdő fizikus lollerezi Einsten tévedéseit....

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #219 üzenetére

    oke, akkor most kerek teljesen altalanos peldat, mert az erdekel. vagy ha lesz idom, akkor nekiallok keresni, mert tenyleg erdekel, csak idom nem sok van.

    a peldaval meg nem az a baj hogy minek nevezzuk, hanem az hogy csak azt mutattak meg hogy hogy turja a foldet, az meg nem bizonyitja hogy mire kepes mas kornyezetben..

    AI szerintem meg nem igazan SIMD-alkalmas dolog, melyebb szinten szep nagy grafokat kell bejarni, ha csak hiheto de nem ''igazan okos'' mi-t csinalunk akkor meg elore definialt sablonokat kell alkalmazni egy csomo npc-re, gyakorlati tapasztalatom nincs a temaban de gondolom jatekokban leginkabb a ketto kevereke hasznalatos.

    Fizika modellezeserol mar elmondtam a ketelyeimet, szerintem nincs annyi memo hogy meg egy igazan komplex teljes fizika is beleferjen. Persze egy autoszimulatorba lehetseges realisabb utkozeseket csinalni, meg legalabb a sajat jarmuvet hihetoen torni, ez elengedhetetlen resze a fejlodesnek. Azert mar a HL2 fizikaja se volt rossz az egymasra pakolhato, neha leborulo cuccokkal. Eltulozni viszont nem kell, ha pl minden falat szet lehetne robbantani, akkor kene moge meg egy fal mert a vilagbol nem illik kimenni, de azt is kirobbanthatod, ... , ha teljesen korrektul modelleznenek mindent akkor a modell csak none folyamatosan, es visszajutottunk a memoriahoz.

    Megneztem par videot, az a varosresz tenyleg szep, csuromig van effektezve meg minden. Csak epp ebben a formaban nem egy komoly AI feladat, legalabbis nem erdemes azt csinalni belole. Egyszeruen folosleges elmelyiteni a modellt, eleg hiheto viselkedest lehet mar ugy is csinalni hogy vmi interakcional lokalisan eldontod mit reagaljon, ha meg nem bantod akkor egyszeruen elmegy A-bol B-be nehany szabalyt kovetve, neha hibazva.. Egy csoport viselkedeset modellezni sokkal egyszerubb, mint egy konkret egyenet, mert a reszletek kevesbe erdekesek. Mindegy hogy melyik jarokelo rohan at a piroson, melyik autora dudalnak ra, par egyszeru semat kovetve egeszen hiheto tomeget lehet csinalni. Igazan melyen modellezni az egeszet meg mar az egesz cell elmeleti teljesitmenye se lenne eleg.

    Sokkal nehezebb feladat, hogy egy konkret szereplo, akire vegig figyelsz, az realisan viselkedjen. Persze nem azt mondom hogy minden jo ahogy eddig volt, nehany regebbi jatekban emlekszem, ha az ellenfel ''nem latott'' teged akkor allt bekesen a helyen, amint kozel mentel akkor mozdult csak meg, kicsit ugyeskedve meg mozdulatlan allapotaban le lehetett loni. Mostansag az a realis, hogy amig ''nem latod'', vagy nem erdekes karakter, csak ahogy mondod, eletet ad a jatekternek, addig scriptelt semak alapjan csinal valami ''hihetot'' amikor meg epp harcolsz vele akkor kicsit komolyabbra kapcsol, megprobal kicselezni, menekulni eloled, bevarni az erositest, fedezeket keresni, stb. Szal meg mindig eloregyartott viselkedesformakbol kivalasztani a varhato legjobbat, csak kozben reszletesen kielemezve a korulmenyeket. Az is fontos, hogy az AI ne legyen hibatlan, nem jo ha te csak futsz a mellekszereplo mellett az meg vegigjatssza helyetted, meg az se ha az ellenfelek legyozhetetlenul jok.

    Nem tudom, carmack milyen szinten gondolta ezt a ''nem kell fizika meg ai'' dolgot, gondolom valahogy igy. Nem ertem miert nevetseges az az elvaras, hogy lehessen tortenetet csinalni.. Ha mindent meg lehet oldani erobol, akkor az egesz jatek csak arrol fog szolni hogy legyen nalad eleg robbanoszer / medikit, ha nem kenyszerulsz ra hogy megkeresd a trukkosebb megoldasokat akkor szerintem hamar unalmassa valik az egesz. Sokszor a tortenetvezetes miatt csak a scriptelt esemeny hasznalhato, ha pl szerencsetlenul lovod ki a pillert es ugy omlik ossze az egesz hogy elzarja az utat ahol tovabb kene haladnod, az baj. A felhasznalo sokaig keresi az utat, nem talalja, frusztralt lesz, szidalmazza a fejlesztok csaladtagjait, erre te meg jossz es megmondod hogy ez ficsor, nem bug :D Ilyenkor egyszerubb az egeszet kivaltani egy elore kiszamitott osszeszakadassal, nem veszes kompromisszum.

    A videoban egyebkent csak a grafika ami az erdekes, elhiszem hogy a PS3 renderelte valos idoben, de ez akkor is techdemo, valoszinuleg egy beallitott jelenet az egesz, javits ki ha nem. Az a celja, hogy aki megnezi annak csorogjon a nyala. Be kell valljam, egy kicsit csorgott is, de attol meg kritikus szemmel fogom nezni..

    A grafikai effekteket meg direkt hagytam ki, arra van egy kulon GPU, ami erre elvileg eleg is. Texturageneralas szerintem is lesz boven, tegnap majdnem meg is emlitettem vmelyik hsz-ben hogy minden bizonnyal a kkrieger hagyomanyait muszaj lesz tovabbvinni :) Azt meg nem igazan ertem hogy a ray castingot miert mondogatod, en vagyok nagyon eltevedve es azt manapsag meg hasznaljak valamire?

    Carmack meg azt nyilatkozik amit akar, az ido meg eldonti hogy igaza van-e. Neki a sajat szempontjai a fontosak, lehet hogy teved es par even belul lemossak a szinrol, de ezt en nem tudom megitelni. Nekem is vannak otleteim, hogy mit mire hogyan lehetne jol felhasznalni, meg a sajat otleteimmel szemben ellenerveim is. Mindenesetre szerintem egy ilyen kaliberu tapasztalatokkal rendelkezo ember valoszinuleg jobban raerez a problemakra es a lehetosegekre, mert mar nem egyet oldott meg. Majd elvalik ugyis, ha az emlitett techdemobol jatek lesz, kivancsi vagyok ra.

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #222 üzenetére

    Gondolom kurva nehez lett volna elolvasni a linkelt szovegeket, amikben JC arrol beszel, hogy driverek meg OS eppen aktualis verziojatol fuggoen a masodik mag 0 es 40% kozotti gyorsulast hozott, ugy, hogy a jatek kodjahoz hozza se nyultak.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #222 üzenetére

    ''Ami LOL volt, az a direktoros kifogás.''

    Ami LOL, az az, hogy ilyen nagy arccal osztod az eszt. Ott van belinkelve az eredeti szoveg olvasd el, ertsd meg, utana irjal.

    DRM is theft

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #230 üzenetére

    azert volt egy nagyon fontos megallapitasa carmacknak, miszerint a fizikai modell semennyire nem skalazhato, ha rendes modellezest csinalnak akkor az egesz jatekter modelljet karban kell tartani, ugyanolyan pontosan meg kell mindent csinalni, akar osszesen egy gurulo hordo van a jelenetben akar vki robbantasokkal spekelt domino day-t csinalt a jatekteren. Amig csak effektekre hasznalnak reszletesebb fizikat, addig azt lehet csinalni hogy amig masra kell a teljesitmeny addig csunyabban lobog, de a jatekmenetet erinto modellezest nem lehet menet kozben egyszerusiteni. kulonben is, attol, hogy o konkretan nem szakertoje a temanak, valamilyen szinten azert latnia kell, hogy megis mekkora nehezsegu dologrol van szo, meg mit lehet ma megcsinalni es mit nem.

    mesterseges intelligencianal meg mondtam, szerintem tovabbra is a regi megkozelites marad, eloregyartott mozdulat-cselekmenysorokbol fognak valogatni, mert manapsag meg nincs jobb modszer.

    az igazi mesterseges intelligencia manapsag meg boven alapkutatasnak szamit, nincs tul sok gyakorlati alkalmazas, azok se igazan latvanyosak. Jelenleg nem keszitik, hanem kikiserletezik az alkalmazasokat, ez viszont egy kereskedelmi szoftver fejlesztesebe nem fer bele, ott biztosan kell valami elfogadhatot hozni adott ido es eroforrashasznalat mellett. Raadasul, rendes MI mellett azt se egyszeru megoldani hogy kezelheto is legyen a rad tamado ellenseg, de amit hibazik azt ne irrealisan nevetseges modon tegye.

    Mellesleg. Egyetemen meseltek vmi kiserletrol, mar eleg regota tudnak chatbotokat csinalni, amik egy emberrel egesz ertelmes beszelgeteseket tudnak osszehozni, viszont ket ilyet osszeeresztve csak egy jo hosszu kapitalis zagyvasag keletkezett. Ez tudtommal a jelenlegi MI minden teruletere igaz, emberi intelligenciat mar egesz jol kiegesziti / segiti de onmagaban meg semmire sem kepes.

    Szerintem meg sokaig az lesz a fejlodes utja, hogy mukodeset tekintve buta, de azert latszolag hihetoen tevekenykedo npc-k lesznek, a cel ugyis csak annyi hogy a jatekos okosnak lassa. Fejlodes lesz, ugyanarra a cselekvesre tobbfele picit eltero mozdulatsor, amig csak varakozik addig vmi idokitolto tevekenyseg (ragyujt, nezegeti orajat/mobiljat), interakcio eseten meg vagy valamilyen szempontrendszer szerint sulyozva harcol, vagy ha nem ellenfel akkor meg - az annyira rettenetesen gyuloletes - direktor utasitasai szerint scriptelt mozdulatokkal vezeti a tortenetet. Ezen a modszeren is van mit fejleszteni, de a hihetoseghez es a jatekelmenyhez sokkal tobbet ad, ha pl van egy rendes csontvazmodellje es a mozdulatokat igazi szineszek bedrotozasaval veszik fel, mintha neha kiszamithatatlanul reagalo kiserleti MI alkalmazasokkal hulyeskednek.

    Nem mondom hogy a tenyleges MI hulyeseg, csak meg nagyon gyerekcipoben van az egesz. Vannak szep eredmenyek, lattam egy videot hogy egy emberi labakat mintazo eszkozt tanitottak meg genetikus algoritmusokkal jarni. Az elso nehany generacio csak elesett es kalimpalt, a vegere meg egesz turheto, emberi jarashoz hasonlo jott ki. Csak sajnos amit tudnak, az mostansag meg csak ilyen egyszeru dolgokhoz jo, nem tudom mennyit kiserleteztek a dolgon, de meg igy se kiszamithato, elofordulhat hogy egy igy mukodo valami egyszercsak elesik es nem all fel. Szegeny juzer kvekelni akar, erre a foellenseg meg elesik es kalimpal? Szal az, hogy a csontvazat kozvetlenul vmi komoly mi mozgassa, az nagyon tavol van ha egyaltalan eljutunk oda, szerintem JC erre monta hogy meg nem erdemes. Azert o se a doom 1 vonalat vitte tovabb, ahol csak mentek feled amig le nem lotted vagy ok teged.

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #230 üzenetére

    Most tenyleg ragaszkodsz ehhez?...

    ''Én: ''kifejti, hogy egyrészt fölösleges is ez a sok hűtó, a képen is van még mit javítai, a többi nem olyan sürgős''''

    Az alahuzott resz ott van az idezett reszben (amiben konkretan teljesen igaza van), a tobbi a te talalmanyod.

    ''''másrészt túl nehéz is, túl nagy fába vágja a fejszéjét, aki fizikával vagy AI-val próbálkozik...''''

    Es, nincs igaza?


    ''''(aztán közli, hogy ő nem is ért a többihez...)''
    Ő: ''I'm not really a physics simulation guy''
    ''

    A ''nem ert hozza'' es a ''nem a szakterulet specialistaja'' kozott van nemi kulonbseg. Teljesen nyilvanvalo, hogy egy ilyen kis cegnel, mint az iD, a foguru nagyjabol tisztaban van mindennel, ami a fejlesztesben folyik, igy a fizikarol alkotott velemenyeben benne van az is, hogy tudja, hogy mit gondol rola az, aki tenyleg ert ehhez.


    ''nem pontosan a direktor rendelése szerint fognak majd viselkedni...''

    Es, nincs igaza?


    Szoval tovabbra is ott tartunk, hogy mondott egy csomo, jol megalapozott dolgot, ami vhogy nem azt bizonyitja, hogy hulye lenne.

    DRM is theft

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #222 üzenetére

    [link]

    Mostpedig kérlek szálj le a magas lorol, hogy kiderült, hogy hülyeséget zagyváltál haverodra hivatkozva.

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #240 üzenetére

    Carmack szerint az IBM Cellt létrehozó mérnökei el vannak tévedve. De akkor az Nvidia és az ATI/AMD mérnökei is el vannak: már készülnek a GPU alapú fizikai alap-csomagok.

    Carmack nem azt mondta, hogy nem kell fizika, és semmi olyat nem mondott, hogy a Cell azért rossz architektúra, mert nem kell fizika a játékokba.

    Warning: Explicit Content

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #242 üzenetére

    ''Már gondolkodtam egy sort rajta, mi az oka, hogy rendre nem veszed figyelembe, amit az ember írt, akár másodjára, harmadjára. Most meg újra leírod, hogy Carmack nevéhez fűződik a 2. mag kihasználása (amire már válaszoltam is, hogy egy ismerősöm épp nemrég próbálta, és minimális hatása volt, azaz alig használta a 2. magot). Lehet, hogy nem emlékszel? Kicsit mintha szétszórt lennél? Talán ennyire ideges vagy? Vagy ennyire együttérzel Carmackkal?''

    Akkor részletesen válaszolok.
    Azért veszem figyelmen kívül, mert hülyeség amit leírtál. Ezt linkel/tesztel is bizonyítottam.

    Mégeccer:
    [link]

    No akkor melyik az az egyetlen grafikus motor ami véleményeddel nem egyező módon kihasználja a 2.mag meglétét? Melyik? És véletlen van vmi köze ennek a játéknak Carmachoz?

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #242 üzenetére

    Haggyuk.

    Szélmalomharc.

    Cellakiráj.

    Warning: Explicit Content

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #246 üzenetére

    ''Szélmalomharc, amit Carmack és Newell csinál? Hát igen.''

    Azert eleg jol sikerult szelmalomharc az, aminek eredmenyekent az ember a vilag egyik legismertebb programozojakent F50-nel meg ezer loeros Testarossaval furikazik :)

    DRM is theft

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #246 üzenetére

    Nem.
    A veled való vitatkozás, az a szélmalomharc.

    Warning: Explicit Content

Új hozzászólás Aktív témák