Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Peat;) #21 üzenetére

    ''túlszárnyalásról meg szó nincs már, a két nagy konzol tök egy szinten fog teljesíteni''
    Ez egy jó nagy butaság, már ne is haragudj. Néhány SPU-val (mellékproci [nem sima vektorproci!] a Cellben) pl. igen komoly fizikát lehet megvalósítani, hol van ennek megfelelője az x360-on? És a többi SPU-val is biztos kezdenek majd valamit...

    Newell meg majd akkor pofázzon, ha átírta a motorját legalább dual-core-osra... (Bár szerintem már rég nem ő csinálja, és már csak azt nézi, milyen kis befektetéssel mennyit kereshet.) Meg Carmack is...

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz shev7 #58 üzenetére

    Rosszul tudod, nagyon is. Azért ilyen kacsákra, amit később cáfoltak is, ne emlékezz már tényként. Még csak közelében sincs a gép ilyesminek. (Ellentétben mellesleg az x360-nal.)

    BTW, itt is igencsak bulváros a cím, az újságírási etika minimum egy kérdőjelet megkövetelne.

    Komplikató: Nem. Az asszimetrikus arra vonatkozik, hogy a Cellben van egy főproci-mag, és 8 (ebbő 7 használt a PS3-ban) mellékproci--mag. Az x360 procijában 3 főproci-mag van (ami megegyezik a Cellben lévővel mellesleg), és slussz.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Komplikato #69 üzenetére

    Költői a kérdés...

    Raktárkészletek: igen, most már mindenhol van néhány darab. De nem áll csak ott, veszik őket, de kb. olyan ütemben pótolják.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Peat;) #71 üzenetére

    ''61-es linkelt oldalt fusd már át ha ilyeneket írkálsz...''
    Pontosan azt teszem. Csak én nem csak átfutottam a szöveget, hanem el is olvasom. Javaslom neked is. :U

    McNealy said availability in stores of PS3s, which are more expensive than Wiis, does not necessarily indicate slack demand and that he would continue to monitor PS3 inventories closely.

    Sony spokesman Dave Karraker said the company is airlifting more than 100,000 systems into the United States every week, which is why units can be found at retail.

    ''It isn't because demand has weakened, it is because we have kept the supply pipeline moving,'' Karraker said.


    Ezen kívül, az eredeti ArsTechnica-s idézett egyik bolt-tulaj is ezt mondta, tehát hogy amilyen ütemben fogy, olyan ütemben pótolják.

    ''mutass egy prezentációt ami ezt igazolja!
    Pl.: [link]
    Vagy: [link]
    És itt még találhatsz jópár másikat: [link]
    Elég, vagy keressek még?

    ''a wii miért hiánycikk több eladott darabbal?''
    Egyszerű: éppen azért hiánycikk.

    ''F1-es game ami tetszik ps3-on egyébként, ott talán majd kijön ha fizikában többet tud''
    Nem feltétlenül itt fog kijönni, egy F1-es (nem tudományos igényű) szimulációjához még nem kell Cell. Hanem olyan játékokban, ahol minden objektum valósághűen viselkedik.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Peat;) #78 üzenetére

    Jólvan, akkor nem is válaszolok, pedig lenne mit. Egyébként meg mitől vagyok Sony fanboy? És főleg elvakult...!? Ja, ne is válaszolj te se. LOL. :P

    szerk: közben rájöttem: olyasmit képzelsz az írásomba, ami nincs is ott. :U
    Egy szóval sem mondtam (ill. nem én mondtam), hogy az eget nyaldossa az igény, csak már azt is ki tudják elégíteni. Éppen azt írtam, hogy (per pillanat) nagyobb az igény a Wiire (hogy már ki sem tudják elégíteni).

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    Amúgy meg ott van pl. a Getaway demo (bár aki még nem látta, valószínű nem is érdekli).

    Jim Tonic: Thx.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Notes #85 üzenetére

    Ez így van, a komolyabb PS3 fejlesztésben többet fognak keresni a (jó) programozók, mint eddig. (Ez nekem speciel nagyon tetszik. ;) ) Viszont egy nagyobb projekt összköltségének ez csak töredéke. De nem is csak a mérleg egyik oldalát kellene megnézni. A brutális, mai leggyorsabb PC-knél is sokkal nagyobb számítási teljesítmény (minden egyes PS3-ban, nem drága extraként) olyan játékok készítésére ad lehetőséget - miután megtanulták kihasználni ezt, és magát a HW-t -, ami máshol nem, vagy még x évig nem elérhető -- egy átlagos konfigon [mivel 3db szuper-csúcsgépre nem fejlesztenek játékokat]! És azt hiszem, ezekre elég sokan kíváncsiak lesznek...

    Én nem is csodálkozom, hogy a nagyrészt PC-érdekelt, átlagos PC-s programozókat alkalmazó cégecskék ennyire ágálnak a PS3 ellen...

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz czappa #79 üzenetére

    Az az észlény Carmack - akinek szavában te bízva bízol :) - valamivel korábban azt találta kvázi mondani - Newell mintájára átfogalmazva -, hogy az Intelnek és az AMD-nek vissza kellene vonnia a dual-core-os procikat, és helyettük továbbra is a GHz-re kellene gyúrni... :P Csak ugye az a fránya fizika közbeszól... :D

    A Cell is hasonló okokból született: x fogyasztásból, és méretből y matematikai számítási teljesítményt kihozni (+ annyi általános teljesítményt, ami a legtöbb feladatra elég [ha a mellékproci-magokra terhelik a többit).

    Jut eszembe, ez a Carmack nemrég persze a Cellt is kritizálta (és talán az x360-as prociját is, lévén magonként az sem nagy teljesíményű). Azt mondta, sokkal jobb lenne inkább egy db, de nagy teljesítményű proci (és persze legjobb, ha mindaz a telj. egy magban adott -- kár, hogy mat.szám.telj.-ben egyszerűen fizikailag csak a töredéke lehetne a Cellének). Hát... Akkor a konzol nem lenne egyéb, mint egy hétköznapi PC-utánzat... Na persze így lenne a legkönnyebb dolguk... Könnyedén portolhatnának egyik platformról a másikra (leginkább PC-ről a konzolokra). Már csak az a kérdés, akkor mi értelme lenne konzolt venni...?

    ps. dabadab figyelmébe is. (Kérdés: te talán nem látod át, hogy az itt leírt megnyilvánulások nem valami okosak...? Illetve a céljukat [ami csak a saját érdekeiket veszi figyelembe]?)

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz czappa #90 üzenetére

    Hmm, kissé mintha szelektív lenne a látásod, meg eXodusnak is. ;)
    Akkor még1x: ''Newell mintájára átfogalmazva''
    Szóval, ilyen alapon a dual-core procikat is vissza kellene vonni, mert nehezebb rá fejleszteni. Csak hát nincs más lehetőség.
    A Cellnél is, az adott méretű lapkából egy 3-közepes-magos procit lehetett volna kihozni (x360 procija), vagy egy 2-erős-magosat. (Jelen gyártástech. mellett.) Könnyebb lett volna a fejlesztés (bár a multithread bejátszott volna -- mondjuk Carmackék és sokan mások csak 1 magot használtak volna, mert minek bonyolítság ugye az életüket, pár játéknál éppen ez van x360-nál, PC-n meg ugye alap egyelőre), viszont így semmi extra nem lenne benne, közelébe sem érne a Cellnek szám.telj.-ben.
    És ez csak bonyolódni fog a jövőben. Bár tudnak majd csinálni 10GHz-es procit x nm-en, de akkor az már rég kevés lesz, rég több 10 magos procik lesznek, ráadásul nem is egyformák lesznek azok a magok, lásd Fusion, stb.
    Akkor mit fog csinálni Carmack és Newell? Ja, hát persze ülnek majd egy főnöki székben (Newell már ezt teszi), és utasítgatják az ifjú titánokat, és eszükbe sem jut majd ilyeneket nyilatkozgatni, mert kiröhögnék őket.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz lolee #100 üzenetére

    Asszem előbb állnak át a játék-fejlesztők több-magra, mint hogy ezt bevezessék. ;)

    Ja, előzőben a Jelen=90nm, mert IBM (bár már állnak át ők is 65-re).

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #103 üzenetére

    Igen, PC-s FPS-fejlesztésben... És azért sírnak, mert nem tudják olyan egyszerűen portolni a kódjukat.
    Nem kell hozzá olyan sok ész, hogy az ember ezt átlássa. (Meg a sok GHz vs. sok-mag témát sem.)
    Főleg, ha olvastad a másik oldal, tehát a már gyakorlott és a Cellt alaposan kihasználni akaró fejlesztők véleményét is... Nem tetted? Akkor sajnos nem kiegyensúlyozott az információs bázisod...
    Azt meg honnan tudod, hogy én mit csinálok, és mit nem? Egyébként ha velem ellentétben ezek az emberkék nem olvasták az említett, Cell-programozásba magukat alaposan és már ''régen'' beleásott fejlesztők szakmai cikkeit, akkor még az is lehet, hogy bizonyos dolgokról kevesebbet tudnak. Attól, hogy valaki ász PC-n, nem lesz automatikusan ász midnenhol.

    #104-re: hát éppen ez az! Épp a napokban panaszkodott ismerősöm, hogy csak pár % gyorsulást hozott a dual-core v. multi-thread kapcsoló bekapcsolása... (Talán ezért nincs is neki rendes menüpont, csak konzolból lehet.)

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #105 üzenetére

    Olyanról hallottál már, hogy procedurális textúra?
    De különben is, nagyon szép játékok vannak, amik beérik 256MB(-frame-bufferek)-videorammal is. Nem csak ettől lehet valami ''nextgen''.
    De engem pl. az sem vágna földhöz, ha ''csak'' ilyen szinten lenne valami, 1-1 állóképet nézve, viszont mozgóképen, a Celles fizika és egyéb szimulációk és számítások által teljesen új világot jelenítene meg. Amire egy átlag-PC (de ma még egy szuper-csúcs sem) még sokáig nem lesz képes.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dark100 #108 üzenetére

    ''Aztan ugynezki nem igy tortenik.''
    Ezt talán nem 2 hónap után kellene eldönteni... Hanem legalább 1 év múlva, de inkább 2.

    ''Vicc de lehet a wii fogja nyerni ezt a generaciot.''
    Ez nem kis részben a Nintendo hatásos marketing-kampányának köszönhető. De a játétosok beszámólói alapján nem egészen úgy működik a távirányító, mint a bemutató videókon. Nem a balesetekre gondolok, hanem arra, hogy a játékbeli mozgások jóval sablonosabbak, mint amit a távirányítóval csinálsz. Erre azért egy idő után rá lehet únni.

    ''Hiaba is, a jatekoknal a jatekelmeny a fontos, nem pedig technikai lozung.''
    Csak addig lózung, amíg nem valósul meg. Utána már nagyon is befolyásolja a játékélményt, nem gondolod?

    rudi: bocs, de te is csak kiragadott tényeket veszel figyelembe. A Cell eddigi játékokban kiaknázatlan ereje sem elhanyagolható tényező...

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #112 üzenetére

    Neked külön válaszolok, mert úgy tűnik, különben nem veszed észre. :U
    1. Lennél oly szíves, és megnéznéd a #101-est? Köszi.
    2. Nem csak erről az interjúróla van szó, hanem korábbi megnyilvánulásokról is. Itt is meg van említve pl.: ''At QuakeCon two years ago, you were very adamant during your keynote about not being too thrilled about developing for multi-core systems.''

  • dezz

    nagyúr

    válasz rudi #120 üzenetére

    Valóban, a PS3-as fejlesztői környezet nem olyan kényelmes, mint a MS Visual környezete. Viszont azt gondolom, egy jó programozónak nem a kényelem a legfontosabb szempont. ;) És folyamatosan fejlődik a dolog. A többivel nem is igazán vitatkozom, csak ki szerettem volna egészíteni az elhangzottakat, mert a teljesebb kép azért nem olyan sötét, legalábbis hosszabb távon, mint egyesek szeretnék. (A folytassam a sort nem egészen értem [szerintem a tények számánál fontosabb a tények súlya].)

    dabadab: jmp #117, 2. :)

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #127 üzenetére

    Főleg asm-ben fejlesztek sok éve, de a ''copy con'' parancsot nem ismerem. Az mi? :DDD
    Nyilván nem mindegy a fejlesztői környezet, jobb esetben IDE, de ha annyira nehéz lenne a Visual C, Basic, stb. nélkül fejleszteni, nem létezne sem a Linux az összes rá írt programmal, sem az OS-X, és még sorolhatnám. (/OFF Tudjuk, milyen sikeres pl. a Visual Basic, bárki összehoz benne valamit, viszont: ez meg is látszik nagyon sok programon. :( )

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #128 üzenetére

    Most hadd ne nézzem végig az összes eddigi nyilatkozatát. 2 éve még sokan hittek az órajel további növelésének lehetőségében (mármint jelen körülmények kötött is), de már kezdtek megjelenni a dual-core procik, és látszott, hogy inkább ez lesz az irány. Hát Mr. Carmacknak ez nagyon nem tetszett, és a másik irányt propagálta.

    BTW, másik érdekes megnyilatkozása nemrégről: a DX10 semmi újdonságot nem hoz, csak sebességnövekedést. Na ja.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz hétalvó #132 üzenetére

    ''A 360-nak is kevés,de mégis 2x akkora''

    Nanananana. Végülis a ps3-nak is ugyanannyi van grafikára, mivel majdnem olyan sávszéllel tud olvasni a GPU (RSX) a main (XDR) ramból is, mint az x360-beli GPU (Xenos) a gép közösített (video-)ramjából, amin utóbbinak osztoznia kell a CPU-val (Xenon) is.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #136 üzenetére

    Semmi ilyet?

    ''There’s no massive pull for me for DX10.''
    ''it might just save us development and support things to say it’s a DX10 game--but there’s no huge thing where we’re dying to use any particular DX10 feature. It would just more be a question about practically, is the market there where we can write off everything else? Quake Wars is definitely not DX10.''
    ''I doubt there’s going to be any radical, obvious sweet spot where it’s like, ‘Now is the time to go get things.’ It’s fairly mature, the pace that things are going on, and I don’t expect there’s going to be any huge sea changes in the way things are moving.”
    ''There were some clear wins going from Windows 95 to Windows XP for games, but there really aren’t any for Vista. They’re artificially doing that by tying DX10 so close it, which is really nothing about the OS. It’s a hardware-interface spec. It’s an artificial thing that they’re doing there. They’re really grasping at straws for reasons to upgrade the operating system. I suspect I could run XP for a great many more years without having a problem with it.''


    (Azt még keresem, ahol emlékeim szerint szó szerint is azt mondta, amit írtam.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz Peat;) #139 üzenetére

    Örülök, ha tényleg olyan jó a Wii mozgásérzékelése. Azért magam is érdeklődök iránta. Viszont a jétékok nagy részében nagyon is igaz, amit írtam. Gondolj bele, milyen bonyolult lenne mindig minden mozgásra felkészíteni egy karaktert.

    Írjam le, miben nyújt többet a PS3? Ezt teszem már hetek óta, hadd ne írjak le mindent újra. Lényeg ugyebár a Cell által nyújtott többletteljesítmény. Hogy mire lehet használni? Hát nekem lenne pár ötletem. Valósághűbb szimulációk, sok-elemes particle-systemek, sok számítást kívánó egyéb effektek, sok-sok karakter egyedi mozgatása, fejlettebb ''mesterséges intelligencia'', stb. Hogy a fizikával ne jöjjek, mert arra 1 mag is elég? Ugyan, ne hülyéskedj! Amit 1 maggal meg lehet csinálni, és amit 20x akkora számítási kapacitással, az nem lesz éppenséggel ugyanaz. Láttad te már a Physixos demókat? (És most te ne gyere azzal az esettel, hogy egy játéknál kiderült, hogy pár szétrepülő pöttyöt a sima proci is ki tudott számolni. A másikat nézd meg, amiben pár nem is túl komolynak tűnő effekt [szél fútta lepel, stb.] sem jelenik meg a chip nélkül.) Bizonyára az Nvidia és az ATI is tök feleslegesen fejleszti a GPU-alapú fizika motorját... Csak sajnos a x360 nem nagyon támogatja a CrossFire-t. (És PC-n sem lesz egyhamar mindenkinek, ez, vagy SLI, vagy esetleg olyan komoly kártya, aminek meg sem kottyan a fizika a grafika mellett.) Az első 1-2 hónapban az x360-ra megjelent játékok talán még riasztóbbak voltak, szóval talán itt sem az első percben kellene ítélkezni...

  • dezz

    nagyúr

    válasz czappa #148 üzenetére

    Hát, bocs, hogy az általad félistenként kezelt úriemberk kicsit kifiguráztam. Azért ne sértődj halálra ezen.
    De egyébként volt ott más is, sőt, maga a lényeg, de mindegy. És mégpedig az lett volna, hogy egy dolog a fejlesztők vágyálmai, és egy másik a lehetőségek. A Sony nem csak egy PC-utánzatot akart.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #150 üzenetére

    Kissé talán mégis rosszindulatú vagy. Nyilván nem arról van szó, hogy én többet tudok minderről, mint ő. Elsősorban nem is a saját véleményemet állítottam szembe az övével az alábbiakban, hanem - mint már írtam - náluk a ps3-hoz kisső jobban értő fejlesztőkét. Meg ugye itt van az erős PC-s érdekeltség, és ps3-ellenérdekeltség, ami nem elhanyagolható tényező. Ha nem lennél ennyire nyilvánvalóan elfogult velük szemben, talán te is észrevennéd.

    Na de nézzünk 1-2 dolgot konkrétabban: alább azt írtad, semmi ilyet nem mondott. Azért a beidézett szövegek némileg egybecsengenek vele, nem gondolod? Csak képzeld hozzá a mondatomhoz azt a szót, hogy különösebb (tehát semmi különösebb újdonságot). De ez teljesen implicit, beleértendő. (A Vistás részben is ott van: nem érdemes a DX10 miatt átállni rá, még évekig el lehet lenni az XP+DX9-cel.) Egyéb óhaly-sóhaly? Ja! Szóval voltak korábbi megnyilatkozások is, ahol még konkrétabban azt mondta, amit írtam. A Hardwireden volt erről egy kis cikk, de már nem találom, és azt sem, honnan vették. De az eddigiek alapján talán számodra sem annyira hihetetlen már, vagy még mindig?

    czappa: de ugye azért látod, hogy van bennetek közös, nem? Carmack és Newell mindkettőtök szemében: 1. szuperzsenik, akik mindenki másnál jobban értenek mindenhez, ami számítógépes játék, legyen az PC, PS3, stb.; 2. saját érdekeiket nagyvonalúan teljesen a háttérbe szorító, szuperönzetlen lények. Ezek utána talán nem olyan nagy csoda, hogy hasonlóan reagáltok.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz rudi #156 üzenetére

    Őőő, nem én teszek úgy, mintha... És ezt megjegyezni, főleg védekezésül, talán nem akkora szemtelenség.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #158 üzenetére

    Váljék egészségedre! De engedd már meg, hogy másnak más lehessen a véleménye...
    Vagy most te teljesen komolyan azt várnád, miután Newell kinyilatkoztatta, hogy ''a PS3 katasztrófa'', hogy mindenki elfelejti, hogy a PS3 valaha is létezett, aki már vett, szemétbe dobja, összes többi fejlesztő is ezt teszi, és ennyi? Hát, van egy olyan érzésem, hogy nem egészen ez fog történni. :D

    ps. a rosszindulatot (te hoztad be a szót) már nem is nagyon tudnád tagadni: harmadszorra már nem kerülhette el a figyelmedet, hogy nem nekem kell itt hinni (kivéve az általam leírt tényeket, mert azoknál ugye nem az számít, ki írja le ide), hanem jobb ps3-as fejlesztőknek, akik szerint egyátalán nem katasztrófa a ps3 -- igaz, ők nem annyira sztároltak, mint a két szóban forgó úr.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #161 üzenetére

    ''aki szerint a Cellre direkt egyszeru fejleszteni'' -- Mondtam volna ilyet? Hol? Azért ilyen mélyre már ne sűllyedjünk, ha lehetséges.

    ''ellent mond annak, amit szerinted mondott'' -- Úh, ez is... Aha, teljesen az ellenkezőjét mondta annak, amit szerintem mondott... Tényleg.

    Na jó, inkább hanyagoljuk egymást...

    ps. talán nem kellene mindent össze-vissza összekeverni
    ps.2. ja, láttam mit alkottak konzolon, lealázott mindent... :DDD

  • dezz

    nagyúr

    válasz eXodus #163 üzenetére

    Kezdjük ott, hogy eleve erősen sértő, amit Newell mondott, és nem ért egyet vele mindenki a játékfejlesztői vonalon sem. Én az utóbbiakkal értek egyet. És amikor ezt leírom, egyesek személyeskedésbe kezdenek, hogy hogy jövök én ahhoz, hogy nem tekintem kőbe vésett ténynek, amit mondott. Hát nem tudom, sírjak vagy nevessek. Mindenesete ilyen stílusban biztos nem folytatom ezt a vitát. Főleg, hogy őket úgysem győzi meg semmi, hiszen ezt már ''lezárt ügy'', a PS3 katasztrófa, pont. Mindegy, maradjanak meg ebben a hitben pár hónapig. ;]

  • dezz

    nagyúr

    válasz rudi #165 üzenetére

    ''Szerintde a PS3-ban nagy potenciál van és egyszer majd nagyon ki fogják használni?''
    Igen, van képem ezt feltételezni. :)

    ''Mikor?''
    Folyamatban van, számos fejlesztőnek egyre jobban sikerül. Csak szét kell nézni a neten, de itt is linkeltem pár oldalt erről.

    ''Szerinted Carmack egy lusta hülyegyerek?''
    Lusta lehet (mert ugye ''minden programozó lusta'' :) ), de nyilván nem hülyegyerek. Sőt, nagyon is jól tudja, mi áll érdekében. (Newell is.) És ettől még az évekkel ezelőtti GHz vs. több mag megnyilvánulás tény marad. (Utóbb persze rá kellett jönnie, hogy ez van, ezt kell szeretni.) Stb. Szóval ők sem tévedhetetlenek.

  • dezz

    nagyúr

    válasz rudi #166 üzenetére

    Ájjáj, hát te is ennyire félreértettél volna? Egy szóval sem mondtam, hogy gyerekjáték Cellre fejleszteni. Hanem azt, hogy egyesek erősen eltúlozzák ennek nehézségét, vagy egyenesen játékprogramozásra alkalmatlannak mondják, ami nem igaz. És ami a lényeg: megvan a ''jutalma'' az ''erőfeszítésnek''. Ezeket mondom már hetek, hónapok óta. (Ezzel nem fényezni akarom magam, bárki tisztában lehet ezzel, ha nem csak az egyik oldalra figyel. [Na jó, én a Cellt is alaposabban megnéztem azért magamnak.]) Na, most olvasd csak el, amit Kojima mondott... Nekem úgy tűnik, ő is pontosan ezt mondja.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz rudi #170 üzenetére

    Jaj, hát már mindenki ilyen negatív, senki sem nézi a mérleg másik oldalát, a dolog napos oldalát, stb.? Számomra az is éppen eléggé érdekes, sőt még érdekesebb, hogy ezt a ''nehézséget'' kihasználva valami újat, valami mást hoznak létre, mint a szokásos...

    Vagy itt van pl. ez: [link]
    (Két ps3-as fejlesztőt kérdeztek meg különféle dolgokról, érdemes elolvasni a többi részt is.)

    at least one of our sources admitted that PS3 was taking some time to get used to, but perhaps not as much as some parts of the media have suggested.

    ''I'd say PS3 was a challenge to work on,'' he said, ''but every new platform takes a while to get used to. Put it like this, I worked on early PS2 games, and those were a real nightmare - we're getting code up and running on PS3 much faster than we did last time around.''

    ''Once people start doing really impressive stuff on PS3 and Xbox 360, they're both going to be much the same [in terms of difficulty],''


    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    Tapping the Power of the Cell - Mike Acton - High Moon Studios [link]

    High-performance code is easy to port to the Cell. -- Poorly performing code from any platform is hard to port.

    * The Cell is not a magic bullet.
    * The Cell is not a radical change in high-performance design.
    * The Cell is fun to program for.


    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #176 üzenetére

    Oké, én még nem olvastam azt a beszédet eredetiben, csak egy kivonatot valahol.
    Mindegy, lényeg, hogy akkor nem lenne más, mint egy egyszerű PC-s processzor.
    Nyilván ez feküdt volna Carmacknak, és a többi PC-s programozónak, ehhez vannak szokva.

    dr faustus: és TE hogy jössz ahhoz (ha már így számon kértek engem is), hogy így leszóld egy neves konzolos developer több éves munkáját?
    Az egyébként nem ''cikk'', hanem egy prezentációs anyag, ami az Austin Game Conference, Sep 06. nevű rendezvényen hangzott el.
    A cellperformance meg nem egy marketing-oldal a Cell erejének mutogatására -- akkor tele lenne benchmark-adatokkal, és hasonlóval, és agyon lenne reklámozva, nem gondolod? Látsz te ott ilyeneket?
    Ha a Cell erejének demonstrálására szolgáló oldalra vágysz, arra van jópár más oldal.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #178 üzenetére

    Teljesen felesleges már ezen siránkozni, az többmagosítás elkerülhetetlen, és már elkezdőzött.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dr faustus #182 üzenetére

    Te is nagyon vicces vagy... A ppt file csak összefoglaló, beszéd is tartozik hozzá, melynek megállapításai kb. 2 éves Celles munka eredményei, tanulságai. Az oldal elkészítése, és tartalommal megtöltése sem 5 perc lehetett (amúgy több Celles programozó írásai is szerepelnek). A nyelvezet meg szándékosan nem komolykodó -- fejlesztők egymás között.

    dabadab: lényeg, hogy ez jön PC-n is, nem csak a konzolokkal kapcsolatos ''nyűg'' lesz. (De ps3-on lesz a legtöbb eredménye.) Mellesleg már rég ebben él, aki GPU-s shadereket is ír. Jobb esetben egy fejlesztő eleve mindkettőhöz ért (CPU-s kód és shader-kód).

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #184 üzenetére

    Olvastam én már x360-as sirámot is, bár nem ilyen intenzívet. Az első játékok többsége ott is csak egy magot használt ki, talán ma is akad olyan.

    Annak fekszik a Cell, aki ki akar törni a PC-s játékok egyszínűségéből.

    Az meg nem igaz, hogy lehülyéztem Carmackot, csak annyi, hogy ő sem tévedhetetlen, és neki is vannak komoly érdekei. Newellel egyeteben. Az sem igaz, hogy a sok éves munkásságát vontam volna kétségbe, csak 1-2 megnyilatkozás megkérdőjelezhetetlen igazságát. Látod a különbséget? Vagy nem?

  • dezz

    nagyúr

    válasz dr faustus #186 üzenetére

    ''De abban sincs semmi okom kételkedni, hogy azok a fejlesztők, akik a Cellt nem dicsérik, ne rendelkeznének megfelelő mértékű tapasztalattal''
    Hát én eddig olyanoktól hallottam nagyobb sirámokat, akik még éppen hogy csak ismerkedtek az architektúrával. Úgy látszik, aki jobban belemélyed, rájön, hogy azért nem a világ vége. (A rosszabb programozók meg eleve bele se mélyednek.)

    Kiegészítés a #188-hoz: ha valaki nem hinné, hogy x360-on is lehet ok ilyesmi panaszra: 1-1 cpu mag ott is gyengébb, mint egy átlagos gamer-pc-s proci-mag, így utóbbira írt kód egyszerű portolás után lassan fut 1 magon, szét kell(ene) szedni 2-3 magra, ami ugye szintén nem olyan egyszerű.

    marcee: hát ja, eléggé háborgató ez a cím, és olyan blikkes. Bezzeg a ''A PlayStation 3 nyeri a konzolháborút?'' végén ott a kérdőjel, pedig oda nem is kéne. :DDD

    shev7: majd máshogy beszélsz, ha bejön PC-n is... Mondjuk az nem holnap lesz, lévén nem adott minden átlag-gamer-PC-n hozzá a vas. (Physix valószínű bukás is, tehát inkább megfelelő erejű, vagy 2.-3. GPU, és az Nvidia és az ATI/AMD fizikai csomagja még kész sincs.)

    Szerintem sem csak ez számít egy játékban, de nem csak pár érdekes effektben merülhet ki ez a dolog, hanem a korábbiaknál összetettebb játékokban is. Mint írtam, pl. sokkal több karakter egyedi mozgatása, nagyobb játéktér, stb. Különben sem zárja ki a kettő egymást (ötletes játékmenet, hangulat vs. technika). Ennek felvetése különben is vicces itt, a ps-ps2 játékok többsége jellemzően hangulatos.

    Dare2Live, #190: nagyszerű, akkor az olyanokhoz különösebb optimizálás sem kell ps3-on. ;)

    dr faustus, #191: ''ha ppt file alapján is, hogy a Cell programozása gyakorlatilag visszatérés az assembly szintű programozáshoz'' -- 1. inkább csak az optimizált SPU-s kódoknál, nem a main kódnál, 2. eddig sem volt ez kivételes, 3. többnyire nem asm, hanem HLSL/Cg szerű C, 4. shadereket, illetve erre alapozott GPGPU-s kódokat sem éppen C++-ban és más effélében írnak.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dr faustus #195 üzenetére

    Én sem vonom kétségbe, mint már írtam. És természetesen az is igaz, hogy nehezebb párhuzamos, főleg aszimmetrikus kódot írni. Meg hogy előnyben vannak azok, akik eleve így kezdenek hozzá valamihez, mint akik egy korábbi PC-s kódot próbálnak portolni...... (Kénytelenségből ugye, mert a konzol nagyobb üzlet már, játékok terén, mint a PC.) Arról van szó, hogy talán mégis valamivel kevesebbet tud a ps3-as fejlesztésről egy olyan fejlesztőnél, aki évek óta aktívan azzal foglalkozik. Mindezeket a dolgokat összerakva, én jobban hiszek az utóbbinak arra vonatkozólag, hogy mennyire életképes vs. katasztrófa a ps3.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #198 üzenetére

    Nos, az a helyzet, hogy sokan abba a hibába esnek, amikor felületesen megnézik a Cellt, hogy az SPU-kat egyszerű vektor egységeknek hiszik, így a Cell szerintük: egy nem túl erős cpu-mag + pár vektor-egység. (Plusz még azt is hozzá szokták gondolni, hogy a cpu magnak kell kiszolgálni a vektor-egységeket, stb.) Hát ez egy tévedés. Az SPU-k mellék-procik. Tudják a PowerPC utasítás-készlet nagy részét, és emellett a VMX/AltiVec SIMD utasítások nagy részét, plusz pár újat. Így normál skalár proci kódot is tudnak futtatni, két SIMD hadművelet között, nem kell a fő proci-magra várni ilyen műveletekhez, stb. Ez így még túl egyszerű lenne, persze van itt 1-2 csavarás még. 1. Nem tudják megcímezni a main ramot, csak DMA-val (saját DMA egysége van mindegyiknek). 2. Viszont van a lapkán mindegyikhez 256KB (L1 sebességű) sram. 3. Nincs branch-prediction (de ezt valamennyire ellensúlyozza a saját belső gyors ram, és a közepes hosszúságú pipe).

    Egyébként kíváncsi vagyok, akkor hogy fognak panaszkodni ezek az úriemberek, ha 2-3 év múlva a PC-ben is megjelennek az aszimmetrikus procik (lásd AMD Fusion, és az Intel hasonló tervei [bár az Intel először inkább a sok egyforma magot erőltetné]). Végülis a Cell, és vele a ps3 csak egy előfutára ennek.

    Dare2Live: ha nem kell őket optimizálni, semmivel sem nehezebb ps3-ra sem portolni őket. :) Persze az igaz, hogy ha sokkal több Wii van a piacon, akkor inkább arra érdemes. De leginkább mindkettőre/mindháromra. Ne feledjük, mindhárom konzol PowerPC alapú. Ha a Wii grafikája OpenGL alapú (DX biztos nem), akkor főleg mindkettőre. (Viszont az x360 akkor kakukktojás ilyen szempontból.)

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #204 üzenetére

    Lehetséges, hogy van valami minimális elágazásbecslés az SPU-kban is. De mint írtam, nem a ''lassú'' main ramból olvassa a kódot, hanem az 1-ciklusos local storage-nek nevezett integrált/embedded sramból. Valamennyire persze fogják az ugrások, de az ''ugrástalanítás'' (ami nem azt jelenti, hogy nem maradhat egy darab sem, csak lehetőleg minnél kevesebb legyen, ahol könnyen megoldható nélküle is, ott ne legyen, stb.) már az optimizáció része.

    Különféle hétköznapi feladatok teljesítése közben elérhető teljesítmény tekintetében lásd ezt az oldalt: [link] (Majd figyelj oda, hogy néha egyetlen SPU teljesítménye van feltüntetve.)
    Példák:
    Mpeg2 dekódolás (eléggé összetett feladat, nem éppen csak szorzás): 1db SPU kb. hozza egy P4@3GHz teljesítményét
    Triangle T&L: 1db SPU kb. 3x gyorsabb, mint egy PPC970@2GHz
    Cryptography (encript/decript): 1db SPU kb. 1.5x gyorsabb, mint egy P4@3GHz

    Ezek után inkább hagyjuk a sablon szöveget... ;)

    ''A fusion meg cpu/gpu egyesitese lesz ha jol tudom, egyaltalan nincs ez a ''mit kezdjek a vektorprocikkal ha epp nem az kell'' problema.''
    Ez csak amennyit pár laikus újságíró megértett belőle. Semmi érdekes nem lenne a Fusionban, ha csak ennyi lenne...
    Az integrált GPU alapvetően optimális GPGPU (General-Purpose computation on GPUs, lásd gpgpu.org) alkalmazásra lesz ott, mert ez az alkalmazási trend már elindult, készülnek a GPGPU-s kódok különféle alkalmazásokra. Később kimondottan számításokra szolgáló magok leszne helyettük, melyeket Accelerator magoknak hív az AMD. Itt nézelődj: [link]

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #208 üzenetére

    ''Es ezt igy hogy? Az ugroutasitasok amugy is a teljesitmeny ellensegei, vagyis ahonnan lehetott, onnan mar reg kioptimalizaltak oket, ahol meg megmaradtak, annak meg valoszinuleg nyomos okai vannak.''
    Akkor így kb. jó is lesz. De ha 0-ról fejlesztesz valamit, először még benne van mindenhol.

    ''Ne rohogtess, biztos egesz veletlen, hogy ezek a ''hetkoznapi feladatok'' csupa olyan dolgot tartalmaznak, amik jol fekszenek a vektorprociknak''
    Attól ezek még hétköznapiak. Tit szerettél volna, Excelt? :D
    Mellesleg nem igaz, hogy ezek mind, ill. egy feladaton belül minden jól fekszik a vektorprociknak. Az SPE-k 5x gyorsabbak a többi részben, mint egy egyszerű vektorproci.

    Mindegy, nem győzködlek titeket tovább, teljesen világos, hogy nem a tények érdekelnek titeket, hanem ott rúgjátok, kritizáljátok a ps3-at és a Cellt, ahol éritek, Newellékkel együtt. Ugyanazt a sablont (ami az ellenérdekeltek FUD-ja) mondjátok csak tovább és tovább. :U
    Mindenesetre az alábbiakból látható, hogy csak annak ''katasztrófa'' a Cell/PS3, akinek esze ágában sincs kicsit se dolgozni vele (csak egy recompile-lal portolni a PC-s kódját), és/vagy erősen ellenérdekelt. Mindegy, legfeljebb PS3-on nem ők lesznek az ászok.

    ps. ezt ki is felejtettem:
    In Terrain Rendering Engine (TRE): Cell Broadband Optimized Real-Time Ray-Caster , Minor, et al. showed that their implementation of the Terrain Rendering Engine on the Cell BE runs 50x faster than a PPC970 with the VMX running at 2GHz.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #210 üzenetére

    Kösz, tudom, mit jelent az általános művelet. :U
    1. Nos, ha téged érdekelnének a tények, tudomásul vennéd, hogy pl. egy mpeg2 dekódolás nem kis részben átlalános műveletekből áll (pl. a videokártyás gyorsítás max 40-50%-ot gyorsít). Egy ray-casteres rendererben sem csak SIMD kód van, és nem kevés ugrás.
    2. Te ferdítesz itt megint, mert én nem is a teljesen általános kódra hoztam ezt fel, hanem tomcs azon felvetésére, hogy kit érdekel, hogy mátrix-szorzásban 98% a kihasználtság. :U

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #211 üzenetére

    ''egesz ugyesen lehet mar forditasi idoben is becsulni''
    Csinálják is, meg ugye ott van a kézivezérlés is (_expect).

    ''az eredmenyek nagy reszet meg ugyis olyasmik hozzak hogy pl hosszu ciklus amig visszaugral addig jol becsul aztan a vegere is bekeszit egy visszaugrast, ott azon az egy helyen meg nem jon be.''
    Hát azért egy hétköznapi kód tele van if-ekkel, switch()-ekkel, stb.

    ''megneztem az ibm fele osszefoglalot meg a bencheket, ezek tovabbra is SIMD mintapeldak, en is azt mondtam hogy a cellt matekra, jelfeldolgozasra meg kodolasra kell hasznalni mert arra nagyon jo.''
    Azért nem 100%-ban SIMD kódok ezek sem. Ezek a feladatok egy pusztán SIMD kódot ismerő cuccnak (normál vektorprocinak, GPU-nak) eléggé megfektetőek lennének. És mindenesetre láthatod, hogy nem csak full mátrix-szorzásban jó a cucc. Ebből látható, hogy jópár játékprogramos alkalmazásra is jó, nem csak egyszerű jelfeldolgozásra.

    Az egzotikumokat viszont inkább hagyjuk. :)

    Fusion: max. irodai gépekben, meg esetleg notebookokban lesz ez monitor-vezérlőként használva. GPGPU alkalmazásokban sokat dob a teljesítményen.

    shev7: az mpeg2 dekódolás ezekből a fő műveletekből áll: 1. VLD - Variable Length Decoding, 2. IQ - Inverse Quantization, 3. IDCT - Inverse Discrete Cosine Transform, 4. MC - Motion Compensation. Egy ismerősöm nemrég optimizált meg magának erősen egy open-source mpeg2 decodert, amit lehetett, SIMD-re. Hát messze nem lehetett az egészet. Azt mondta, az idő felét általános műveletek viszik el (főleg a VLD-ben, mert rengeteg bit-művelet és ugrás, de a többi sem csak ömlesztett SIMD-kód).

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #215 üzenetére

    A mátrix szorzásnál általánosabb példákat kértél, nem teljesen általánosakat. Már írtam, hogy az SPU-k nem Excel futtatásra valók, hanem olyan kódra, aminek nagy része SIMD, és csak kisebb része általános/scalar. Így nyilván ilyenekkel demonstráltak.

    A rotációs kapa nagyon rossz példa. Inkább egy traktorhoz hasonlítanám, ami azért 100-zal elfurikázik.

    Már írtam pár dolgot, milyen alkalmazások jöhetnek - többek között - szóba. De akkor nézzük újra. Először említeném a legközhelyszerűbbeket: fizika, AI. De itt nem ér véget a sor: egyéb összetett szimulációk, T&L jellegű számítások (lásd T&L teszt!) által játéktér elő-kalkulációk a GPU munkáját megkönnyítendő, kiegészítendő (láthatóság, árnyékok, ray-casting, geometriai manipulációk, algoritmikus textúragenerálás, stb.), ezzel játéktér-kiterjesztés, rengeteg karakter egyedi mozgatása, szimulációkkal együtt játéktér ''élettel megtöltése'', stb. stb. (Ha nem láttad még a The Getaway PS3 Demot, talán nézd meg, pont ezeket demonstrálják...) Nem kell olyan nagyon megerőltetni az embernek a fantáziáját, hogy számtalan dolog jusson az eszébe...

    Goose-T: hát ja.

    Dare2Live: mit kellene visszaolvasnia? Pl. Carmack 2005-ös beszédét, amelyben kifejti, hogy egyrészt fölösleges is ez a sok hűtó, a képen is van még mit javítai, a többi nem olyan sürgős (aztán közli, hogy ő nem is ért a többihez...), másrészt túl nehéz is, túl nagy fába vágja a fejszéjét, aki fizikával vagy AI-val próbálkozik...??? Meg az utóbbival még az is a baja, hogy azok nem pontosan a direktor rendelése szerint fognak majd viselkedni... Ez azért tényleg LOL.

    BTW, említetted a The SIMs-t. Hát oda talán nem lenne jó sokkal jobb AI?

    ps. néha el kellene olvasnod a saját aláírásod... :(

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #221 üzenetére

    Abban van igazság, hogy nem egyszerű egy játékot fizikával átszőni, vagy normálisabb AI-t csinálni (na persze csak olyan szintűt, ami elég egy játékba). De attól még napirenden vannak, és ha nem ő, majd mások megcsinálják.

    Ami LOL volt, az a direktoros kifogás.

    Már gondolkodtam egy sort rajta, mi az oka, hogy rendre nem veszed figyelembe, amit az ember írt, akár másodjára, harmadjára. Most meg újra leírod, hogy Carmack nevéhez fűződik a 2. mag kihasználása (amire már válaszoltam is, hogy egy ismerősöm épp nemrég próbálta, és minimális hatása volt, azaz alig használta a 2. magot). Lehet, hogy nem emlékszel? Kicsit mintha szétszórt lennél? Talán ennyire ideges vagy? Vagy ennyire együttérzel Carmackkal?

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #228 üzenetére

    Tessék egy kis összehasonlítás:

    Én: ''kifejti, hogy egyrészt fölösleges is ez a sok hűtó, a képen is van még mit javítai, a többi nem olyan sürgős''
    Ő: ''[...]But the contention that graphics is essentially done I really think is way off base.
    First of all, you can just look at it from the standpoint of “Are we delivering everything that a graphics designer could possibly want to put into a game, with as high a quality as they could possibly want?”, and the answer is no. We’d like to be able to do Lord of the Rings quality rendering in real time. We’ve got orders of magnitude more performance that we can actually suck up in doing all of this.[...]''


    ''másrészt túl nehéz is, túl nagy fába vágja a fejszéjét, aki fizikával vagy AI-val próbálkozik...''
    Ő:
    ''the problem with those, both of those, is that both fields, AI and physics, have been much more bleeding edge than graphics has been.''
    ''it’s difficult to see how we’re going to be able to add a level of richness to the physical simulation that we have for graphics without adding a whole lot more processing power, and it tends to reduce the robustness of the game, and bring on some other problems.''
    ''I do think it’s a mistake for people to try and go overboard and try and do a real simulation of the world because it’s a really hard problem''
    (stb.)

    ''(aztán közli, hogy ő nem is ért a többihez...)''
    Ő: ''I’m not really a physics simulation guy''

    ''Meg az utóbbival még az is a baja, hogy azok nem pontosan a direktor rendelése szerint fognak majd viselkedni...''
    Ő: ''[...] and especially in AI, it’s one of those cases where most of the stuff that happens in especially single player games, is much more sort of a directors view of things. It’s not a matter of getting your entities to think for themselves, it’s a matter of getting them to do what the director wants, to put the player in the situation that you’re envisioning in the game.''

    Elégedett vagy? :U :U :U
    Jó lenne, ha te is visszafognád kicsit magad, és pihentetnéd a ''Carmack managere'' mániád is.

    tomcs, #223: Teljesen általános példát nem tudok, de minek is az neked?

    Egy szóval sem mondtam, hogy a The Getaway demóban AI van. A lényeg benne éppen a grafika, mégpedig a nagyrészt Cell általi renderelés volt a fő lényeg (miközben ugye mást is csinál). HDR+AA együtt, miközben ilyen alapból nem tud a G7x. (Lehet, nem ray-casting, vagy itt valami újabb értelemben használták, majd utánanézek.)

    AI: többféle módszer létezik, pl. a neuronális háló alapúhoz (persze itt nem emberi agy szimulációról van szó) nagyon is jó lehet a SIMD. És attól, hogy AI (kezdetleges), még nem lesz teljesen öntörvényű. (Majd később, az igazán fejlett AI-k, de az egy másik történet.)
    Fizika: már miért is ne lehetne fizikailag csak az a környezet aktív, ami számít? És miért is kellene teljesen egybefüggőnek, és egyben a memóriában lévőnek lennie az egész játéktérnek? Erre ugyanúgy ki lehet találni megoldásokat. Kifogást persze könnyebb találni.

  • dezz

    nagyúr

    ''We already know that the Cell's architecture does not lend itself to games and graphics processing''

    Pure nonsense. This guy has obviously not been paying attention to IBM's work with raytracing and rendering on Cell for example (or The Getaway demo which was apparently rendered only using Cell) and too much time reading Major Nelson-style ramblings. If you simply listen to what developers are saying they are using more CPU power for, Cell starts looking exceptionally suited for games. Most devs seem to be using extra cores for physics, animation, particle systems, graphics, audio, fluid/hair/cloth dynamics - these are the things which are most compute intensive, and these are the things the SPUs in Cell are really good at. As good, if not better than a conventional core, and there are 7 of them there in addition to the PPE. If you don't believe me, look up Tim Sweeney's comments about Cell on anandtech.com - basically he says that the things SPUs aren't suited toward only take a small proportion of execution time anyway, and can be easily accomodated on the PPE. Or Crytek's comments about potentially achieving a linear speedup across the SPUs. Cell is a clear and large advantage for PS3 when it comes to games, there's no doubt in my mind.

    (Sajnos már nem elérhető az oldal, ahonnan származik. Itt persze elhivatottabb PS3 fejlesztőkről van szó.)

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #232 üzenetére

    Azért ne vegyünk már mindent isteni kinyilatkoztatásnak, amit Carmack mondott.
    Más fejlesztők nyilván nem egészen úgy gondolják, ahogy ő, hiszen foglalkoznak a fizika implementálásával.
    Carmack szerint az IBM Cellt létrehozó mérnökei el vannak tévedve. De akkor az Nvidia és az ATI/AMD mérnökei is el vannak: már készülnek a GPU alapú fizikai alap-csomagok. Majd mit fog mondani Carmack, azokat miért nem használja?
    Vannak megoldások az általa említett problémákra. Előre ellenőrízhető, hol történik valami, hol változtak meg a körülmények, és csak ott kell behatóbb fizikai számításokat végezni. Egy játékban a Brown-mozgást nem kell leszimulálni. :DDD

    AI: magam is követem mint a mesterséges, mint a természetes intelligencia, és egyéb idegrendszeri kutatásokat, így magam is tudom, hogy sokminden gyerekcipőben jár. (Magam is szóvá szoktam tenni, amikor holmi ''okos'' robotokat mutogatnak.) De egy játékban ennél sokkal egyszerűbb AI-król van szó. Jóval kevesebb, előre meghatározható variációkból kell kiválasztani a megfelelőt. Ebbe némi tanulékonyságot is bele lehet vinni. Biztos vagyok benne, hogy 1-2 éven belül megjelennek a nem egyszerű script-alapú karakterek. A másik előnye az eddiginél jóval nagyobb teljesítménynek ilyen téren: nem csak pár ilyen fejlettebb karakter lehet, hanem jóval több.

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #233 üzenetére

    ''Az alahuzott resz ott van az idezett reszben (amiben konkretan teljesen igaza van), a tobbi a te talalmanyod.''
    A többi is benne van a szövegben, csak nem szó szerint.

    ''Es, nincs igaza?''
    Valószínűleg nem. Nagyba, de nem túl nagyba.

    ''A ''nem ert hozza'' es a ''nem a szakterulet specialistaja'' kozott van nemi kulonbseg. Teljesen nyilvanvalo, hogy egy ilyen kis cegnel, mint az iD, a foguru nagyjabol tisztaban van mindennel, ami a fejlesztesben folyik, igy a fizikarol alkotott velemenyeben benne van az is, hogy tudja, hogy mit gondol rola az, aki tenyleg ert ehhez.''
    Még csak most kezd ezzel foglalkozni mindenki, most alakulnak ki a dolgok, így náluk sincs olyan személy, aki már minent tud erről...

    ''Es, nincs igaza?''
    Maga a kijelentés nagyjából igaz, de ez attól még egy kifogás. Egyre unalmasabbak ezek a sematikus ''viselkedések''. És később majd úgy is el lehet játszatni egy karakterrel egy meghatározott ''szerepet'', hogy az ne legyen ennyire sematikus.

    ''Szoval tovabbra is ott tartunk, hogy mondott egy csomo, jol megalapozott dolgot, ami vhogy nem azt bizonyitja, hogy hulye lenne.''
    NEKED vannak itt különféle fixa ideáid. Már 5x mondtam, hogy Carmack nem hülye (és többször már nem szeretném), nem erről van szó. Hanem arról, hogy megvannak az indíttatásai, miért mondja azt, amit. Szóval nem teljesen elfogulatlan.

    Dare2Live: Magas ló, Carmack??? Én ezt mondtam: ''Newell meg majd akkor pofázzon, ha átírta a motorját legalább dual-core-osra...''

    dr faustus: az általad nekem tulajdonított kijelentések Carmack kijelentéseivel kapcsolatban nem esnek egybe azzal, amit valójában mondtam.

    ''Carmack nem azt mondta, hogy nem kell fizika''
    Inkább azt mondta, kellene, de egy kiterjedt fizika túl sok erőforrást fog, és nem is látja, hol tenne ez hozzá a játékélményhez... ( :U )

    ''és semmi olyat nem mondott, hogy a Cell azért rossz architektúra, mert nem kell fizika a játékokba.''
    Én nem mondtam, hogy ezt mondta. Olvasd el, mit mondott.

    [Szerkesztve]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #243 üzenetére

    Csak utólag linkelted be a cikket. Előtte meg úgy említetted meg a dolgot újra, mintha előtte nem is beszéltünk volna róla. Egyéb esetekben is mintha elfelejtetted volna, hogy már válaszoltam, reagáltam valamire. Mellesleg most sem korrekten írod le, amit írtam. :U Nem azt mondtam, hogy egyátalán nem használja ki. Továbbá egy tapasztalati tényt írtam le, nem egy véleményt. Nagyon unalmas állandóan ilyen korrekciókat írkálni. (dabadabnak is.)

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák