-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #261348 üzenetére
Nekem most épp egy SKS van, hasonló az itt lévőhöz, simán felfújom 8 barra az országútit. A dual szelep tényleg trükkös, mert azon a szelepen fúj, amelyen nyomást érzékel, lapos guminál trükközni kell, ha szelepnél benyomod a külsőt annyira, hogy érezze a nehezebb ellenállást, akkor elindul, onnantól meg problémamentesen.
A korábbi pumpámon volt olyan ikerfej, ami itt a linkelt Topeak pumpán van, annak meg kikopott a presta szelepes fele, és kb. négy barnál már lerepült a szelepről. Szerencsére csővel együtt le tudtam cserélni, utána még évekig használtam, amíg a pumpa belső része bírta.
-
Gaben92
őstag
válasz Lacerta #261327 üzenetére
“Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy a kisgyőri aszfaltos TSZ-utat, amire rámegy, újrahúzzák-e, mert helyenként erősen mállik.”
Pont azért nincs még hozzá nyúlva mert az építkezés miatt járnak a teherautók. Azért haladnak “visszafelé”, hogy az a szakasz legyen kész utoljára. Azt mondták nem lesze felmarva mert sanszos, hogy addigra mire kész lesznek nem marad semmi az útból amit felmarjanak. Viccen kívül új alapot kap és újra lesz húzva az egész.Leányvár… Véget nem érő bürokráciai mélytorok. Egyrészt mivel régészeti lelőhely, nem lehet hozzányúlni amíg a régészeti valami nem csinálja meg a próbafeltárásokat és ad engedélyt (de ez már kész van). Amivel viszont csúszott kicsit, hogy a nyomvonal mellett találtak valami védett virágokat és (lehet kapaszkodni), áttelepítési és utógondozási tervezetet kellett készíttetni ami papírmunka (meg sok pénz), hogy kiássák azt a 2 virágot és odébbtegyék 300m-rel. Na ezek miatt nincs még hozzányúlva de elvileg csak ott vannak megcsúszva egy picit. Elvileg nem lesz gond ettől függetlenül de majd elválik.
Az erdészeti használatról nincs infóm de elvileg 40 tonnát kell elbírnia az útnak pont amiatt, hogy ha az erdészeti autók néha bemennének ne legyen gond.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Friczy #261351 üzenetére
Nekem SKS 12 bar-os van. Amíg 25 mm belsős Panaracer abroncsot használtam simán 9,7 bar felfújtam.
Ha meg trükközik a dual fej akkor egy átalakítót csavarok a presta szelepre. Ha már van menne minimális nyomás akkor tökéletesen müxik.
És hab a tortán, hogy van és vásárolható a pumpához mindenféle alkatrész.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #261348 üzenetére
Ez a Max HP egész jó árban van. ~13e
Régebben ahogy emlegették itt, keresgéltem a Topeak JoeBlow-ra, és a booster-est ajánlgatták/promózták/tesztelték több helyen is. Az is jónak tűnik.
Igaz árban túl izmos, ~49e
Topeak JoeBlow Booster Floor Pump
https://www.rosebikes.hu/topeak-joeblow-booster-floor-pump-2688229【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
flash-
veterán
válasz tknof1871 #261342 üzenetére
en már 8 éve a bikefun air force műhelypumpát használom.
minden tekerés előtt fujok vele+sokat volt hurcolva nyaralásra stb de még mindig teljesen jó, nekem ettől nem kell jobb.
[link]
8bar felett mar nehez nyomni de az lehet a külső miatt is mert 8bar a max a 28c gp5k nak.
nem tudom .. mindenesetre 7-7.5ig komnyu fújni vele a 28c külsőt biztosan
ikerfej atom stabil.egy kallamtyú allitásaval tudod állítani hogy presta vagy autó szelepet kell fujni[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
chubby2o6
senior tag
válasz andrisbandi #261354 üzenetére
Nekem persze akkor linkelte, mikor 17000 volt .
[ Szerkesztve ]
-
semmiho
tag
A mai XCO VB kapcsán van magyar vonatkozás is... https://www.pinkbike.com/news/top-xc-racers-criticize-last-minute-uci-rule-change-around-elite-start-order.html
Nem véletlenül hozzák fel Vas Blanka esetét - aki ugye 47. helyről kellett, hogy startoljon (5. lett így is!!!) - míg a mai futamon MvdP például már nem hátulról indul, hanem indulhat az első blokkokból...Egyébként nagy pirospont Jolanda Neff felé, hogy Blanka mellett kiállt.
Blanka Strava log: https://www.strava.com/activities/9627701240
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
ReFleXx
addikt
Filozok egy holnapi tekerésen a BuBan, Kelenföldről - Székesfehérvárig kis Velencei tavi kitérővel. Ugy latom a Buba a Velencei tó fölött megy el, én lehet lemennek Gárdony felé, de majd meglátom. A kérdés igazából az, hogy mennyire kell félni ettől a kb 800méters szintemelkedéstől? Nem mentem még ennyit korábban igy nehezen tudom megitelni, de a Belváros - Normafa megy egy-két pihenővel. A 10+%os emelkedők már nem annyira kellemesek, nemtom BuBa ezen a szakaszán milyenek vannak.
A 85km-es táv az nem hiszem hogy probléma, nem akarok annyira sietni, nem KOM gyujtes a cel , szeretném élvezni az utat, neha megállni fotozni stb.[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
nagyúr
válasz Mezga Aladár #261353 üzenetére
Nekem is ilyen van már nem is tudom hány éve és tökéletesen teszi a dolgát.
Més que un club!
-
Hammerhead Karoo 2 tapasztalatok vol2. (utolsó)
Ma megvolt a nagyobb próba. 105km / 4óra / 1660m szint.
A négy óra alatt 34%-ot merült. Végig navigált, előre megtervezett route alapján.
Kérdeztem, hogy mi van akkor ha két Strava szegmens ugyan onnan indul, de kettéágazik. Nos akkor mindkettő elindul, két külön fülön, és az elágazás után az marad aktív, amelyiken mész. Ez marha jó dolog.
Ahogy a navi is jó. Pontosan is navigál.
Ezért nem értem azt, hogy a Climber akkor miért nem pontos. Mert az nem az. "Siet minden emelkedőnél". Még van pár méter a végéig, de ő már kiírja, hogy sikerült az emelkedő. És ezt tényleg mindig így csinálja, fixen. Ami annak fényében, hogy a navi tök pontos, nagyon fura. Szóval ez szerintem valamiért direkt van így. Előre tervezett úton, és "spontán" is ez a jelenség.Én teljesen elégedett vagyok a Karoo 2-vel. Nagy segítség emelkedőkön. Lett is ma pár PB.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Jester01
veterán
válasz FireKeeper #261362 üzenetére
Nem kell túldramatizálni, azért 15km-enként van víz. Elejét nem tudom, de Etyeken, Gyúrón, Tordason, Pázmándon és persze a tónál.
Jester
-
nagyúr
Ja azt én is észrevettem hogy a Climber hamarabb jelzi az emelkedő végét mint ahol valójában van.
Ha Segment + Climber egyszerre van akkor meg lehet váltani hogy melyiket akarod nézni. Amúgy megint volt frissítés rá a héten, ez nagyon szimpatikus hozzáállás.Més que un club!
-
válasz Napfénysüti #261367 üzenetére
És nem csak váltani lehet, hanem ki lehet húzni teljes képernyőre mindet. És akkor ott van még pár adat. Ez is tökre tetszik.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Friczy
senior tag
Na ilyet még nem láttam. A szokásos lánccserémet csináltam - használt láncot le, tisztítottat fel -, és amikor fel akartam rakni, a patentszem egyik fele szétesett (elengedte a stiftet), és egy kis mozgatás után a másik is. Semmi plusz erőt nem fejtettem ki. Még szerencse, hogy volt itthon tartalék 11-es patentszem. Tény, elég sokszor szedtem már szét, ezek szerint mégis érdemes figyelni rá, hogy hányszor szedjük szét.
-
addikt
válasz andrisbandi #261354 üzenetére
Annyiért már kompresszort veszek, basszus.
chubby2o6: jó tett helyébe...
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #261369 üzenetére
Van olyan amit egy összerakásra adnak, az új 8100 XT láncé olyan nehezen pattan össze, hogy csodálkoznék ha jó lenne másodszor is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #261371 üzenetére
Én amúgy azon gondolkodom, hogy nem maga a lánc szélesebb-e valami századmillimitérekkel és amiatt pattan nehezen össze.
Most pattintottam fel nemrég az XT láncot páromnak és szerszámmal nem ment össze csak pedálra tehénkedve. SLX lánc patentszeme viszont összement simán szerszámmal, ahogy (szintén SLX láncra) a külön vásárolt patentszem is. De elvileg pont ugyanazt a CN-910 patentszemet adják minden lánchoz és külön is ugyanazt veszed meg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz Friczy #261369 üzenetére
A patentszemek egyszer használatosak elvileg. Csak azért írom, mert sokan lehet nem is tudják. Van aki meg direkt kísérti a sorsot, és mivel egyszer sem járt még pórul, kimondottan ajánlja is újrahasználni az egyszerhasználatost.
Vannak kivételek, ott ezt ki is emelik, mint előnyt.Ha rendel az ember külföldről valamit, érdemes mellé tartalékba újrahasználható patentet venni. Van amelyik szerszám nélkül nyitható. A színes változatok meg segítenek pl olajozáskor.
Chain Lock
MissingLink
Connex Link---
#261372 Gaben92
Nemrég volt itt szó a shimis patentszem összezáró technikáról.
Első kerék a falnak szembe,
alsó láncvonalon összeakaszt,
fölsőre áttekerni a szemet, rálépni, vagy ütni egyet a pedálra. Így a helyére záródik.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-=RelakS=-
veterán
Kipróbáltam, mit tud a Squirt, ha 200km-en át nem kenem a láncot.
A végére már úgy csilingelt, mintha szellemek rázták volna mellettem a rabláncot, de megváltozott láncnyúlást pl nem tapasztaltam.Röviden: Egy nagyobb túra előtti este meg kell kenni a láncot, és jóvanazúgy, nem kell aggódni. Gondolom, egy nap 200km-nél nem nagyon teker többet senki. Több napos, minden nap hosszú etapos túra esetén meg esténként egy kevés utánkenés, aztán kész.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Gaben92
őstag
válasz andrisbandi #261374 üzenetére
Igen, pont így csináltam én is (mondjuk én csak behúztam az első féket) de korábban sose kellett pedálra lépni és izomból összerántani. Van egy ilyen Pro patantentszem szerszámom és fél kézzel tudtam zárni a CN-910-et vele SLX láncon de most az XT-n két kézzel se sikerült.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz -=RelakS=- #261377 üzenetére
De igen, még SLX láncnál vettem észre, hogy ha miután összeakasztom játszok vele egy picit, hogy mindkét rész koppoljon a láncszemek oldalán akkor sokkal könnyebben összepattan. Magán a szerszámon éreztem, hogy más-más erő kell a pattintáshoz attól függően, hogy "mennyire van a helyén". De XT lánc esetén bármit csináltam nem ment kézzel, emiatt is írtam, hogy talán inkább az XT láncban egy kis extra anyag széltében ami pont elég ahhoz, hogy a patentszem máshogy viselkedjen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
cobranco
csendes tag
Ha nyár, Alpok! Ennyire egyszerű, legalábbis számunkra :)
Néhány spontán összedobott mozzanat az itt készült filmekből kedvcsinálónak...vagy kedvelvevőnek :)
Felvétel helyszíne: DolomitokTúráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
zzola
félisten
Sziasztok.
Ismét kérdésem volna. Ma az első fogaskeréknél - váltást követően - ledobta a láncot (másodszorra). Kb 120 km-t mentem a kerékpárral, kopott, megnyúlt lánc - elvileg - nem lehet. Mit tegyek?
Lehet laza a lánc?
1x9 a váltó.
Decathlonba nem akarom visszavinni, elég gyenge a szerviz.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Castellinel, a kiss air 3 betét vs progetto x2 (gél vs szivacs)
Aki használta (tapasztalta) már mindkettőt miként vélekedik kontra kontra alapon? Mire esküszik, itt hosszú táv érdekel 5 orán túli...[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
Burgos-on megy Ati Rogliccal, már hivatalos
-
senior tag
válasz fulton #261382 üzenetére
Még mindig a progetto x2 de nem sokkal azért itt viszonylag kevesen tekerünk sokszor 5 órán túl...
de hidd el 5 órán túl valami már úgy is fájni fog.. ezt el kell fogadni... ne mondja senki, hogy egy tour/giro /vuelta szakasz után nem fáj a versenyzők segge... nem hiszem el................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #261379 üzenetére
Ezer meg egy oka lehet. Ha jól rémlik az SLX és az XT lánc között valami felületkezelési/hőkezelési különbség van szóval lehetséges, hogy emiatt változnak a dimenziók egy hangyányit és emiatt pattan nehezebben XT-n. Igazából azon gondolkodtam, hogy ha kibontom a másik XT láncot egyszer akkor megpróbálom a hozzá adott patentszemet rápattintani egy SLX láncra és akkor kapok egy tisztább képet, hogy a patentszem más (amit kétlek) vagy a lánc okozza.
Régi 2015-ös Bosch ebike motorok forgórészénél láttam hasonlót, hogy a performance line (vagy mi volt a neve akkoriban) forgórészét más beszállítótól hozott szegmensekből állították össze és irgalmatlanul nagy szopás volt mert minimálisan nagyobb volt mint a többi a tűrések miatt és úgy kellett beleerőszakolni a dummyba amit a hegesztéshez használnak. Vagy valami ilyesmi… rég volt, nem emlékszem pontosan.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Lacerta
aktív tag
válasz ZolkoW #261334 üzenetére
Hja, nekem is volt olyan ( valahol még meg is van ), az se tökéletes, mert
1) pattogott a kormányon fel-le, megette a festést, kellett hozzá még külön egy heveder, ami lehúzta fixen a drótkeretet a kormánycsőre.
2) a táska folyamatosan előre-hátra csúszkált a két villa szárán, hába tépőzáraztam a kormányhoz a lehető legszorosabban.
Sokat mókoltam rajta, hogy fasza legyen, de nem jött össze soha igazán. Aztán vettem gyorsrögzítőset jó drágán, mert az biztos jó. Nem az, csak máshogy sz*r. -
Friczy
senior tag
-
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #261350 üzenetére
Nem látok különbséget sem az alapozásban, sem a szélességben, egyelőre.
Ettől még lehet, hogy lesz, a tömörített, homokkal szórt kavicságynál tartanak, ahol a legjobban előrehaladtak.
Tapolcáról felfelé új a nyomvonal, az igaz, csak itt-ott keresztezi a leányvári makadámot, nagyrészt a villanyvezeték mentén fog menni a karózás alapján, a Juhdöglő és Tapolca közti emelkedőn pedig a makadámtól délre, a völgyben. -
Grekooo
csendes tag
Sziasztok!
Hátha vkinek van erről tapasztalata. Ti milyen árkategóriájú csapágyat vesztek BB30 PF-hez? Nem tudom eldönteni, hogy miért kattog a csapágy cserék után pár héttel a hajtóművem a nem középpontosan benyomott csapágy miatt vagy a nem jó minőségű csapágy miatt. -
Lacerta
aktív tag
válasz Gaben92 #261352 üzenetére
Viccen kívül új alapot kap és újra lesz húzva az egész.
...meg aztán biztos örülni fog ott a két Dallas stílusú kúria tulaja is, hogy megcsinálják nekik a bekötőutat.
Amikor tegnap ott tekertem, jött is szembe egy elég felsőpolcos merdzsó, szegény csak úgy verte a port, amiközben nem győzte kerülgetni a kátyúkat, hogy oda nem b*ssza az alját.Leányvár… Véget nem érő bürokráciai mélytorok.
Ehhez képest vele szembe a Csehvárra épült a két említett kúria egyike.
Tizenvalahány éve jártam arra a, épp a várat kerestem, aztán hirtelen egy kerítésbe botlottam. Kb. 2 perc múlva ott állt egy Marcona a belső oldalon, és rendőrséggel fenyegetőzött, hogy magánterület, tűnjek el.Az erdészeti használatról nincs infóm
A Homokkő-forrásnál egyszerűen csak az a nyomvonal van, muszáj lesz mindenkinek ott menni. Arrébb meg több helyen láttam a sárvetős felhajtókat megkezdve.
A teherbírás mellett a szélesség sem mindegy, pl. a komlóstetői új bicikliútnál is bőven dolgoztak oldalra, de maga az aszfalt csak kb. 2m széles. Klasszikus bicikliútnál ez rendben is van, de a Kamaz már aligha férne el rajta, ott mondjuk nem is volt szempont.
Itt akkor valszeg egysávos közút szélességben lesz aszfaltozva. -
user2
csendes tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
zzola
félisten
válasz Hasaggymeg #261396 üzenetére
Elöl csak egy fogaskerék van. Amikor a Decathlonban a tag beállította a hátsó váltó alsó végállását, na utána dobta le a láncot először. Nincsen még állványom sajnos...
-
orbano
félisten
válasz zzola #261381 üzenetére
Egyszerűen rosszul állította be az alsó határt, meg úgy mindent. Park Tools youtube videója nagyon jó, az alapján beállítod két perc alatt magadnak is a váltót. Állvány, négy lába van, annyira rossz nem lehet, főleg ennyiért. Nekem a legolcsóbb decathlonos van, az is teljesen jó, pedig csak 3 lábú és kicsit instabilnak mondják.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
andrisbandi
őstag
válasz zzola #261397 üzenetére
Gyanús ez a váltó probléma. Gyárilag úgy tűnt nincs beállítva, később a szervízesnek sem sikerült, majd a tulajnak sem.
Egy csavar beljebb tekerésőtől függ, mennyire engedi kifelé a kisfogaskerék felé ( rossz esetben túl) a váltót, a tegelyvég irányába.
magyar videókép derailleur h screw
Ha a kisfogason túlejti,
a "H" csavar van túlságosan kitekerve.
- Óramutatóval megegyezően, befelé kell tekerni. Apránként (1-2 fordulatonként), ellenőrizve a változást.Állvány nélkül nem tudom mennyire lehet ezt megcsinálni.
Talán ha segít valaki. Pl megemeli a gép hátulját, amíg tekersz. Vagy udvaron vízszintesen ha fel tudsz erősíteni egy fa seprűt valamihez mellkas magasságban, arra a nyerget ráakasztva, a bicó s3gge a levegőben marad.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Linux kezdőknek
- Autós kamerák
- Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
- ESET NOD32 Antivirus / Smart Security
- Fotók, videók mobillal
- Motoros topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Háztartási gépek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen