-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz
user2 #254390 üzenetére
Köszönöm szépen. Pár hónapja én sem igazán posztoltam, egyrészt nem volt időm bringázni, másrészt ha mégis volt, az csak commuter célzattal. Ez a váltósítás... Hosszú gondolatmenet, de karbon mellé ez inkább edzős kerékpár. Mivel nagyjából ismertem a szettet, és nekem nagyon is bevált az 50-es sor, XT szettel, így gondoltam miért ne. Rövidebb cockpit adott, stucni picit magasabbra került, nekem elég, mivel amúgy tökéletesen méretem ez a váz. Ha mégsem jönne be, akkor megy vissza az SS fül, 18-as Cog és 9sp lánc.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ZolkoW
őstag
válasz
user2 #254390 üzenetére
nem esett volna le magamtól, hogy váltós lett, az a változás, de egy pofás acélváz mindig megér egy lájkot (ízléskudos!) !
A múltkori acél fullyra is elfelejtettem adni, pedig az is menő volt...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Atomgeszi
veterán
válasz
user2 #256748 üzenetére
Köszi, megnéztem, de itt mindkettő videón van egy "quick release lever" . Nálam az hiányzik, csupán a csavar van.
Akkor simán csak a csavart kicsavarom, behúzom a féket addig, hogy megnyomja és ezáltal a dugattyú kijjebb essen, aztán a csavart visszahúzom?
[link] 8:50- körül mutatja, hogy quick release lever -
válasz
user2 #257220 üzenetére
Köszi a részletes beszámolót, az egymásra tett kormányos összehasonlítás a legjobb
Tehát, a Kyote-tal előrébb lenne a fogáspont, az nekem pont nem hiányzik, meg azt írod, az egyébként is merevebb.
Furának amúgy tényleg fura, kicsit tanyabike jelleget kölcsönöz a gépnek, de már nem érdekel, kipróbálom.
Tin: ülésmagasság elvileg jó. 660 mm széles a mostani kormányom, szóval biztos, hogy nem túl széles.
Ringman: van ergonomikus markolatom. Van amikor tök jó rátenyerelni, és tényleg segít, van, amikor meg nem.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
tknof1871
őstag
válasz
user2 #257825 üzenetére
Igen, szimmetrikusnak kellene lennie.
Mert ha nem szimmetrikus akkor az egyik oldalon a fékgumi jobban fog kopni mint a másikon? Ugye eltaláltam.
Akkor ha középvonalba teszem utána egy másik problémát kell megoldanom. Egy ideje már így használom.és igen, macerás tud lenni.
Lehet, hogy túl szorosra akartam húzni és azért ment el a középvonalból? Úgy kell meghúzni, hogy a bovden nincs a középvonalban de megszorul a csavar, aztán jól megszorítani és remélni, hogy a bovden a középvonalnak megfelelően áll be és a csavart is jól megszorítottam?Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
RexpecT
addikt
válasz
user2 #258400 üzenetére
It’s appalling if public and industry perception is such that a typical service life of a bike is considered to be less than 10,000km, but it makes the corrosion question moot given that a good steel frame will last decades if not left to rot.
Elég érdekes és részletes cikk(egyelőre csak átfutottam és beleolvasgattam).[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz
user2 #258400 üzenetére
Szerintem ez az egész CO2 lábnyom kalkuláció az eneriga szükséglet alapján egy ótvar nagy b*romság. Alapvetően az energiatermelést kéne fosszilis vonalról egyszer s mindekorra elvinni nukleáris és megújuló irányba. Ez-a-megoldás, nem pedig az, hogy a fogyasztókaat gyötörjük a karbon lábnyomukkal. Ezt a koncepciót amúgy az olajtársaságok marketingesei találták ki, így mindenkinek lelkiismeret furdalása van inkább ahelyett, hogy az olajtársaságokat gyűlölnék, és politikai nyomást gyakorolnának a döntéshozókra.
A galvániszap és társai természetesen más tészta, de nagyságrendekkel kisebb probléma (jelenleg) a talajszennyezés, vagy bármi, ahhoz képest, hogy kukták csinálunk a bolygónkból.
Emellett pedig egyetértek abban, hogy tartós, jó minőségű termékek vásárlásával a piacot legalább tudjuk befolyásolni. Csak ugye 8 milliárd ember, mindenki bringát akar, ennyi bringát pedig csak a bolygó kizsákmányolásával tudunk előállítani. Persze ez igaz minden fogyasztói cikkre.A vér nem válik VAZZE!™
-
ZolkoW
őstag
válasz
user2 #258488 üzenetére
vegyetek használt cuccot!
Az igaz, hogy valahol az is gerjeszti az új cuccok vásárlását, de talán az is valami, hogy ami már meg van véve, és méltatlanul keveset használva, az nem a kukában végzi.
Egyébként nem tudom, hol tart ma a hulladékok újrahasznosítása, de ebben komoly lépéseket várok még. Biztos eszméletlen mennyiségű fémet, meg mást juttatunk valahova újrahaszosítás nélkül. Meg végre az ásványvizes palackok címkéje nem papír, hanem ugyanúgy műanyag... tök jó, de a 6-os zsugor füle még mindig papírral van megerősítve, és 10 termék csomagolásából 9-en a műanyagra rá van ragasztva a papírcímke, utálom, mert vagy veszem a fáradságot, és az ollót, hogy két külön szemetesbe dobjam, vagy nem, ha nincs kedvem... bubifóliás papírzacskó dettó. Legyen már vagy egyik, vagy másik, azt a pár forint különbséget biztos kifizetném a termék megnövelt árával..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz
user2 #261394 üzenetére
Jó kis gép
Ezzel a SS váltónélküli rendszerrel átlag ember elboldogul könnyebb terepen?
Mert próbálkoztam régebben, h nem váltok, és valami hasonló kiosztásban tekerek, de túl sok helyen nem tudtam feltekerni kiállva sem.Gondolom hozzá kellene edződni a valamennyire haladós, dombozni nehéz kiosztáshoz. Áhh.. túl nehéz falatnak tűnik
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz
user2 #262705 üzenetére
Hasonló tapasztalataim vannak a mechanikus MTB Shimano BR-M375 fékkel. Nekem a limitáló tényező a fékkarok, mert egy sima Shimano Alivio T400-asok. Ezeken semmit nem lehet állítani. Gondoltam régebben az Avid karokon, csak elmaradt.
A bowdenezés először Acor hosszanti szálas volt (sokáig a váltó bowdene is ebben volt vezetve), jó volt meg erős, de cseréltem egy év után kábé, mert szeretett a vége kinyomódni a bowdenház-kupak mellett. Végül én is Jagwire CEX spirálszálas házat vettem (piros színben). Semmivel sem lett rosszabb a fékerő, de kevésbé merev a ház, ami előny is, mert könnyebb szerelni. (Váltóhoz meg Shimano OP-SP41 OptiSlick bowdenházat vettem, szintén piros). A Bowden pedig rozsdamentes, köszörült, teflonos Trinity huzalok.
Így összességében meg vagyok elégedve a fékekkel, annyit javítottam, hogy elől 180-as tárcsa van, így nagyobb a fékerő, hátul 160-as (első Ashima tárcsa, hátul Extend), a betét még a gyári organikus B01s.
Javítani kétféleképpen tudnék javítani. Az általad írt Avid SD7 karokkal (kábé 7e Ft/db) vagy ha átállok hidrós fékre. Van olcsón MT200/201 (10e Ft/db) vagy MT401 (15e Ft/db). Plusz kell mellé egy légtelenítő szett, meg 100 ml Shimano olaj is. Elvileg a fékvezeték vágásnál a kapilláris hatás miatt nem szabadna levegősnek lennie, de gyakorlatban meg rá kell tölteni egy kis olajat és ki kell légteleníteni. Nyilván nem olyan sok bubi jönne ki, de érdemes megejteni. Viszont hosszútávon érdemesebb a hidraulikus fékre átállni.
0-ról venni tárcsaféket viszont egyértelműen érdemesebb hidraulikusat venni, mert tényleg nagyon jók az Avid fékek, de nagyon drágák. A BB5 jelenleg kb. 20e Ft/db, a BB7 pedig 25e Ft/db. Ehhez még persze hozzájön a vezetékelés. Ez MTB-re igaz. Outi terén, ha a fékváltókar mechanikus fékhez való, akkor olcsóbb az Avid BB7 Road, mint a teljes hidraulikus fékcsere a fvk-ral. Így érdemes rögtön hidraulikus fékkel venni a biciklit.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ringman
nagyúr
válasz
user2 #273928 üzenetére
köszi az infót!
tegnap este elindítottam a visszaküldést, majd feladom a kerekeket vmelyik nap.
van még egy 15 mm-es átalakítóm itthon, majd ha összeraktam a bringát, akkor a g1800-asban kicserélem az 12 mm-es átütőt.
érdekes amúgy, mert a többi dt agy 12 mm-es kupakkal nem ilyen, ott gyak. semmilyen oldalirányú mozgás nincs.
-
user2
csendes tag
-
Ringman
nagyúr
válasz
user2 #293566 üzenetére
tesztek szerint vannak szarabbak is, na azok nem tudom milyenek lehetnek.
érdekességképp egy összehasonlítás a fékezés kényelmességével/könnyedségével (mennyi erő kell, hogy fogjon) - koskormányos fvk-oknál elég nagy a különbség:
Brake LEVER Force Measured