- Vírusirtó topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Játékfejlesztés
- SkyShowtime
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #191499 üzenetére
Ha a csapágyak gyáriak akkor arra figyelj, a Fulcrum gyári csapágyak nem túl erősek. Kb. 1 év után most lettek cserélve nálam a hátsók. Mondjuk ez pár ezer ft-os tétel.
Az enyémek már Red Passion (5 v 7) néven futnak. De szerintem kb. ugyan az a kettő.
Nem rossz kerek. Nyilván semmi extra, de egyenlőre elégedett vagyok vele. -
modflow
veterán
válasz modflow #191412 üzenetére
Egy Kellys Cliff 90 kerékpár van olyan jó, mint egy Rockrider ST540?
Ez már 210k, ennél többet már tényleg nem tudok rászánni. Ebben az első teleszkóp lock-olható, ugye?
[Kellys Cliff 90] -
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #191500 üzenetére
Azért mert verseny versenytől eltérhet.....nyilván pl egy 3000m szittel tarkított távon nagy lehet a szórás mászóstílustól függően....én mondjuk többnyire felfele is pörgetek amennyire lehet.
Mi van, ma mindenki kötegszik velem
flash-
Nem tudom mennyi idős vagy és fiatalon csináltál-e állóképességi sportot Gondolom idősebb korban már nehezebb elérni a jobb keringést, de talán nem lehetetlen ha addig sosem volt. Amúgy a 80 cad még nem pörgetős tekerés SÍKON. Na, meg becsatolt cipő is szükséges az átlag 90 cad-hoz, hogy húzni is tudj[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Dreadloord
senior tag
Sziasztok,
jelenleg egy 2014-es Gepida alboin 300 CRS-em van. Viszont mivel szinte csak (99%-ban) aszfalton tekerek, de városban is rendszeresen, így nem egy cross-treking bringát vennék, hanem valami sportosabbat.
A kinézett a TREK FX 2 DISC lenne.
A kérdésem: A mostanimhoz képest ez alkatrészekben előrelépés lenne?
230e az ára, a mostani 2021 gepida alboin 300 crs csak 170e lenne, ezért, illetve a 7 évvel későbbi verziók miatt "várnám el", hogy jobbat kapjak.Szóval éreznék előrelépést, vagy felesleges lenne a csere? (a mostanim évente szervizeltetem, és hibátlanul működik, csak páromnak veszünk ilyen bicajt nőiben, és gondoltam, akkor én is újítanék, a pénz nem gond, ha van értelme a cserének)
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #191500 üzenetére
19 cm-rel a lányokat ijesztgetjük.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #191507 üzenetére
mer' itt aztán igencsak kitavaszodott
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
flash-
veterán
válasz xy.zsolt #191508 üzenetére
36,és 6 éve kezdtem kerékpározni, előtte nem igazán végeztem állóképességi sportot,ritkán jártam úszni 1-1 órát de azt nem venném ide...,
és nekem a 80 is sok de igaz, nem feltétlen kell végig "magas" pf, lehet fokozatosan kéne egyre több ... na majd meglátaom próbálkozok, hát spd nincs, nem tudom kezdésnek milyet-hol.stb... ebbe full ismeretlen vagyok még[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Khelben
nagyúr
válasz Dreadloord #191509 üzenetére
Ezt a Trek-et nem értem, miért fitnessnek hívják, ez sima cross trekking. Olyat keress, ami 10 kg körüli és országúti szettel (Tiagra, 105) szerelt, karbon villával. Az előrelépés lesz.
Pl: Cube SL Road Pro kerékpár (k2-bike.hu) Mondjuk a 40-es gumit ezen is le kell cserélni 28-asra.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
xy.zsolt
őstag
válasz flash- #191513 üzenetére
Igen, próbáld fokozatosan szoktatni a szervezeted hozzá. 1-2 cad-onként emelve, ahogy érzed. A lényeg, hogy ne szálljon el a pulzus semmiképpen. A nyeregmagasság is stimmeljen (majdnem kinyújtott láb legyen a pedál alsó állásában) különben pattogni fogsz a nyergen.
nézd mit láttam, visszatérve a régi témára...(név beillesztése ide) Csak egérrel a kívánt avatart áthúzod ide Látod pedig én milyen rendes vagyok veled, megkönnyítem az életed
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
SSJmeszes
senior tag
RockShox levegős telókhoz keresek olajat ( lower leg szervízhez ) . Itt az országban, hol tudok beszerezni olcsón, és nem sok kiszállítási idővel?
[ Szerkesztve ]
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #191464 üzenetére
Abban tévedsz, hogy a felhasználók töredéke. Akik terepen használják, azok nem nagyon tudják megúszni a sportot pedelec-el se. Ez az összehasonlítás azért is sántít, mert hagyományos analóg bringát is a felhasználók többsége sima helyváltoztatásra használja, kényelmes tempóban, nem igazán a sportolás a cél. Látom nap mint nap. Ne abból induljunk ki, hogy a szakmai fórumon mi az általános. Ez itt csak a jéghegy csúcsa.
Minden embernek megvannak a maga céljai, az 50 éves hétköznapi montisnak is, meg az Enduro-s arcoknak is. Nem lenne itt vita analógosok és pedelecesek között ha a pedelec-et nem csípőből fikázná a többség, hogy az csak és kizárólag a sport megúszásáról és lustaságról szólhat. Azt senki nem vitatja el, hogy azonos táv, azonos szint egy analóg géppel nehezebb feladat mint ha van rásegítésed is. Ugyanakkor ez még nem jelenti azt, hogy a túra végén a pedelec-es nem fáradhat el, főleg ha jóval többet is ment.#191474peterkeT:
Nem azért kell a motor, hogy ellensúlyozza a plusz tömeget, ha ennyit értettél meg, akkor olvasd el újra figyelmesen azt amit leírtam fentebb. Az maximum a túra elején lehet fontos, amikor még fitt az ember, nincs szüksége a pedelec segítségére, de azért rásegítés nélkül, plusz teherrel sem akar menni. Később aztán jól jöhet a nagyobb segítség.Persze beleköthetsz minden mondatba, lenézheted a pedelec használót, szíved joga mindenhez, bár nem tudom ennek amúgy mi az értelme. Sokkal többre menne mindenki ha érdeklődve közelítene egy adott téma iránt és inkább a gyakorlati tapasztalatok után mondana nagyobb hangvételű véleményeket, nem bele a vakvilágba minden hülyeséget.
Semmi szégyellni való nincs azon ha valaki pedelec bringát használ, ugyan úgy a felhasználón fog múlni minden, az edzés mértéke, a terhelés stb. A MTB szépsége szerintem az, hogy nagyjából bármilyen terepen el tudsz menni, a legnagyobb hegyeket is megmászod, de lejössz a durva terepen is. Erre a legalkalmasabb egy Pedelec Trail vagy Enduro gép, minden más erősen kompromisszumos lesz vagy brutál edzettséget kíván, amire a legtöbb átlag dolgozó embernek egyáltalán ideje sincs. Nem arról van szó, hogy átlag embernek nincs ideje sportolni, de a top verseny forma keveseknek adatik meg, ahhoz nagyon sok szabadidő és pénz is kell, nem csak eltökéltség.
[ Szerkesztve ]
-
SSJmeszes
senior tag
válasz Runner_fxr #191520 üzenetére
Szerintem mindkettőnek egy a célja!
Kint legyél a természetben, élvezd, és mozogj. Ezt mindkettő tudja!
Kár ezt bárkinek feszegetni szerintem.YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
-
xy.zsolt
őstag
-
attiati
veterán
Bicikli választásnál megállja a helyét az alábbi pár állítás még ma is?
(Aláhúztam a lényeget. 2013-as Bikepro kisokosából vannak - Hogyan vásárolj jó kerékpárt?)1. Méret választásnál a legfontosabb adat a felsőcső-hossz (nem a vízszintes, hanem a valós). Fejcső és nyeregcső távolsága, csőközéptől csőközépig.
2. Hobbi- és haszonkerékpárok esetén szinte egyáltalán nincs teljesítményigény, csak legyen megbízható és olcsó. Éppen ezért helyből felejtsd el a nagy múltú és híres sport márkákat. A belépő modelljeik nagy részénél igencsak megkérik a márkanév árát. Kisebb nevek nagyságrendekkel jobb ár-érték arányt tudnak produkálni. Azért a totál névtelen, csak és kizárólag belépő szintű cuccokat készítő cégeket is hanyagold. Nézd meg a kiválasztott márka teljes termékpalettáját és ha látsz benne akár 200.000 Ft-nál drágább gépeket is, akkor jó helyen vagy. Ha keveset használod és azt is inkább esőmentes napokon, akkor bátran vehetsz acél vázú és villájú gépet is.
3. Ha nem kell jelentős szintkülönbségeket leküzdened, ha nem kell teljesítmény centrikusan, minél rövidebb idő alatt leküzdened az A és B pont közötti távolságot, ha nem kell extra nagy csomagokat cipelned sok-sok kilométeren át, hatalmas ellenszélben, bizton állíthatom, hogy totál felesleges többfokozatú kerékpárban gondolkoznod, főleg láncváltósban. A hagyományos értelemben vett haszonkerékpározásra az egysebességes (helyesen egyfokozatúnak kellene nevezni) vagy esetleg a 3-8-11 fokozatú agyváltós kerékpárok a legalkalmasabbak -
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #191523 üzenetére
kép beillesztéssel megy de szerintem túl macerás
-
Gython
csendes tag
Üdv,
Országúti bringát szeretnék venni, elsősorban újat hobbi sportoláshoz, körülbelül 200-250et szánnék rá, ha nagyon megéri akkor valamennyivel rugalmasabb lehet a keret.
Igazából a tárcsafék nem érdekel, a villa viszont jó lenne, ha karbonból lenne és az egész szerkezet tartós lenne.
A piacon nagyjából ezeket találtam:Neuzer Whirlwind - Claris - 150k
Mali Revolution - Claris - 189k
Triban RC120 - Microshift - 200k
Neuzer Courier CX - Claris - 205k
Kross Vento - Tourney - 230k
Triban RC500 - Sora - 230k
Gepida Brandon - Claris - 240k
Merida Scultura - Sora&Claris - 249k
Scott Speedster 40 - Claris - 250k
Giant Contend - Claris - 256k
Rock Machine Gravelride 200 - Claris - 260k
Cube Attain - Claris - 299k
Van valakinek tapasztalata valamelyikkel?
A szettektől nem dobtam hátast, szerintetek inkább érdemes használtat venni normális szettel?
A Decathlonos bringak eleg jonak tunnek ar/ertek aranyban. -
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #191500 üzenetére
Nekem 80-90 között van az átlagom tekeréseknél. 75-80 alatt nehéz áttétellel nagyon gyorsan elkezdek savasodni.
Maxi
-
nagyúr
-
Hínár929
tag
válasz attiati #191527 üzenetére
Szia,
Ma is helytálló megállapítások.
Az egysebességesen vitatkoznék. Ha nincs szint, mindig ugyanolyan fittségi állapotban vagy és soha nincs szembeszél akkor talán, de ilyen ideális állapot nincs, szerintem tehát kényelmetlen.
Az agyváltós megoldás viszont tényleg jó, az említett felhasználásra, ha mondjuk szíj hajtásos az a legjobb.
Igazuk van, nem érdemes márkanévre plusz pénzt kiadni. A felszereltség, alkatrészek, az összeszerelés minősége és a jótállás megfelelő feltételei, ez legyen a döntő. Az alsó kategóriában a név nem ad semmi pluszt. -
szimpláncsak
tag
válasz Napfénysüti #191532 üzenetére
Nekem haverom adta kölcsön, roadlite-hoz kapta :) De tényleg baromi erősen kell már húzni a 12nm-hez ami az átütős tengelyhez kell. Viszont az egyik schwalbe gumi rohadt nehezen ment fel a felnire, ég a tenyerem rendesen
-
rétisün
veterán
válasz szimpláncsak #191531 üzenetére
múlt héten adtam el nem pont ezt, ilyent
(#191534) szimpláncsak: szerintem én még soha nem háztam az átütőtengelyt 12 Nm-re mezei imbusszal meghúzom, sose vettem észre, hogy lazult volna a következő kivételig
amúgy én kaptam olyant is, ami olyan mint egy sima imbuszkulcs, műanyag borítással. 4Nm-nél (szerintük) 'elmozdul' egy részén a műanyag, akkor van meghúzva eléggé a nyeregcsőbilincs.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
Panaracer GravelKing Slick TLC 27.5" Folding Tyre - OEM Packaging
42 mm széles, 11 euro -
Gython
csendes tag
válasz Hínár929 #191539 üzenetére
Triban RC500 - Sora - 230k
Gepida Brandon - Claris - 240k
Merida Scultura - Sora&Claris - 250k
Scott Speedster - Claris - 250k
Leszukitettem a listat a valoban aktualisakra. Igazabol a Decathlonos eleg szimpatikus, viszont nem elerheto jelenleg sajnos. -
Hínár929
tag
válasz Gython #191540 üzenetére
A Merida jó lenne, ennek karbon a villája, a másik kettő alu. Súlyban is a Merida a legjobb, de a 28-as hátsó nagy fogaskerék lehet túl sportos és nagyon béna ez a meridás fűzés.
A Gepidán nem tudom értelmezni az áttételezést. Minek a 3 tányér elől 23-as hátsó nagy fogaskerékhez?
Én a Scott-ot választanám, ha nem alu lenne a villa.
Szóval nem tudom -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #191530 üzenetére
Én nem mérem csak időnként figyelem 1-1 percig (síkon, emelkedőn, fáradtan, pihenten stb.) és 85-90 síkon, pihenten, 80-85 fáradtan, 60-70 emelkedőn, meredekséktől függően... 60 körül a legmeredekebbeken, terepen. Sosem igyekeztem másra, ez így alakult, taposóval.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz attiati #191527 üzenetére
1. Szerintem az effektív felsőcső hossz fontosabb, mert abból látod, hogy kb. mennyire kell nyújtózkodnod. A valós felsőcső hosszt már nem is értem egyáltalán miért adják meg, egy modern geo-s montinál teljesen mindegy. Egy régi vintage montinál, vagy outiknál talán még számít, mert ott a felsőcső vízszintes.
2. Ez is hülyeségnek tűnik, mert bőven vannak olyan nagy nevek, akik a jó ár/érték arányukról híresek, pl. Marin, GT, Cube és egy jóféle akcióban akár egy túlárazott Scott-ot vagy KTM-et is kifoghatsz olcsón. Szerintem ha jó üzletet akarsz, akkor inkább nézd a jó ár/érték arányt és ne a márkát, szal ne zárd ki a nagy neveket sem.
3. Ezzel sem értek egyet, ha hobbi bringás vagy is számít az áttétel, ha dombos helyen élsz, ahol vannak nagyobb emelkedők.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #191544 üzenetére
Próbálják Covidos hátszéllel eladni a sz@rokat is.
Szimpláncsak... pfff, ilyent adnak a bringa vásárlásoknál?! 🤭 Mondjuk máshol még ezt sem adnak. Amúgy a nyomaték a tengelynél annyi, vagyis 9-12 Nm.
rétisün... nekem meg azt tanácsolták a kjúbnál, hogy addig szorítsam a nyeregcső gyorszárat míg nyomot hagy tenyeremben. 🤦♀️
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Khelben
nagyúr
válasz Gython #191540 üzenetére
A Triban is karbon villás, szerintem ezek közül az a legjobb ár-érték arányban. Figyelni kell az oldalt minden nap többször is, mert amikor beesik egy-egy darab, akkor rövid ideig rendelhető lesz. Aztán persze hamar elviszik. Múltkor egy RC520 kb. másfél napig volt fenn és már el is vitték.
-
parandroid
nagyúr
válasz Gython #191540 üzenetére
Atyaég, ezek az árak!
Sora alatt mindent felejts el (Microshift, Tourney), az nagyon belépő szint. Nejem most egy sorás Canyont kapott, de nagyon nem tetszik, ahogy vált (nem a csaj, a váltó), egyszerűen durva az egész szerkezet egy Tiagrához, pláne egy 105-höz képest. Persze 2 éve egy belépő, karbon villás, tiagrás, felnifékes, alu gép 800 eur alatt megcsíphető volt újan, és akkoriban még csak 320 Ft volt egy Euro. Én a mostani helyzetben inkább keresgélnék egy ilyet használtan.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #191545 üzenetére
aha, aztán amikor a kezükbe adod, hogy akkor technokolozzátok ti vissza, akkor azt mondják majd, hogy nem garis probléma.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hínár929
tag
válasz attiati #191537 üzenetére
Csak, hogy ne legyen félreérthető, nem agitálok a neves gyártók ellen.
Persze érdemes nézni az akciókat, ami átírja az árakat, de alapból és erre gondoltak a kisokosban és én is, drágábbak a "márkás" bicajok. Ha két gép teljesen egyforma, a nagy nevű gyártó bicaja drágább, de nem 1-2%-kal és semmi pluszt nem ad, max annyit, hogy könnyebb eladni ha arra kerülne a sor.
A lényeg szerintem, hogy nem a nevet kell nézni hanem a felszereltséget, az alkatrészeket, és a garis hátteret.
A belépő kategóriában minnél több Shimano alkatrész legyen, rozsdamentes küllők és a név másodlagos, legalábbis a felhasználás szempontjából.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs