- Microsoft Excel topic
- Zyxel NAS326
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Hálózati / IP kamera
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- SkyShowtime
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
válasz Somatom #191448 üzenetére
“...mennyit kéne edzeni ahhoz, hogy a 300 -ból, 600 legyen. A válaszok alapján Irreálisnak tartom. ”
Ja, hát van az úgy. Akkor keress másikat, ahol csak 400 kell, hátha az még megy. Vagy adj rá több kakaót, aztán hadd szóljon!p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191451 üzenetére
Így van. A Pedeleces ráadja a kakaót. De, azt ne próbáld meg beadni, hogy Te kettőt rágyúrsz a 300 -adra, lesz 600 és feltekersz! Szóval, ott tartunk, hogy ugyanazt a 300 -at képes leadni, mint Te sportolás közben, de szted ő azért nem sportol, mert van mellé még 300 -nyi villanya.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
FerNandor
őstag
válasz 6030D #191450 üzenetére
A videóban, amit linkeltem, arról beszélnek, hogy Bradley Wiggins volt az 1 órás tekerés rekordtartója 54,526km-rel, mely során kb 440W-ot átlagolt. Ezt próbálja ki egy full kezdő, egy amatőr és egy pro, hogy meddig tudná tartani. Azt elvileg amúgy már Campanaerts megdöntötte, 55,089km-t ment (de Wiggins lehet, hogy nagyobbat teljesítményt átlagolt). Elég durva lenne a 200km-en keresztüli 500W.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Alg
veterán
válasz Somatom #191452 üzenetére
Továbbra sem az a téma hogy ki mekkora erőt fejt ki meg ki sportol meg ki nem, hanem hogy annak a 300W-ot tekerő pedelecesnek mire kell a motor?
Mert ha csak a sport a cél, akkor tökmindegy hogy síkon tekerek 300W-al, vagy egy 20%-os emelkedőre megyek fel 300W+300W-al... Mondjuk előbbi esetben ott a kihívás meg az érzés hogy "tavaly itt még nem tudtam felmenni megállás nélkül, most sikerült".
Vagy azért kell hogy távolabbra jusson vele? Ok, de akkor nem a sport miatt kell a motor, hiszen nélküle is lehet sportolni.
Az egyetlen dolog amit el tudok képzelni, hogy valaki nagyon downhillezni akar és a domb tetjére feljutni csak felesleges erőfeszítés - na de a motor ott sem a sport miatt kell, hanem hogy eljusson az általa sportolásnak tartott tevékenységig (->downhill)"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
xy.zsolt
őstag
válasz 6030D #191450 üzenetére
6-7 W/kg teljesen reális, de igazatok van abban, hogy kb 100-150km távon, szintekkel. Mindegy, a lényegen szerintem nem változtat amit a pedelec-ről írtam. Túl sok W megy el a súlyára és legtöbb esetben kevés a hozzáadott teljesítmény....ezért ha max-on tekesz hamar lemerül, ha meg nem (25kmh-val) akkor pedig simán verhető egy analóg bringával...kivéve hegyre. Viszont milliós összeget kell költeni csak a mászás miatt. Vagy azért, hogy 100w-al tekerjen valaki 25kmh-val max 100 km-en át 99%-ban tehetősebb idősek használják és edzettlenek. Sokan csak bérlik, pl itt a Fertő körül...mert önerőből képtelenek élvezhetően letekerni.
Alg-nak igazat adok downhill témában.....de ez a felhasználok elenyésző 1%-a se
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Somatom
veterán
és xy.zsolt:
Nincs 100Km, ne outiból induljatok ki! Outiban nem nagyon van pedelec, mert nem lenne értelme. Terepen fölfelé a 25 nagyon komoly tempó tud lenni. Teljesen más dimenzió. Pedelecet trekkingbe és montiba raknak, mert azokban van értelme. Trekkinget valóban az erő helyettesítésére szoktak venni. Outisként nyilván ilyenekkel találkoztok, mert nem jártok olyan helyen, ahova az e-montit veszik.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Alg
veterán
válasz xy.zsolt #191455 üzenetére
A bérlést ne is mondd, múltkor Wachauban volt hogy alig lehetett haladni a sok bér-villanyos fogalmatlan miatt... jönnek szembe egymás mellett, fagyiznak közben(!) hely nincs, de le nem húzódna, csak bámul rám hogy na most akkor mi lesz?
Ha hátulról jövök még rosszabb, szerintem némelyik nem képes felfogni, hogy valaki gyorsabban szeretne menni mint ahogy ő megy villannyal...
És mialőtt valaki belekötne, igen, néha az outis group ride-osok sem jobbak
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #191450 üzenetére
Úgy úgy.
Pedelec... hagyjátok már srácok, ahogy száz lóerős motorbiciklivel lehet keményen sportolni, pedelec-el főleg lehet, és 7végén, félórára csili-vilibe öltözött műmájerek (nem igaziak mint 6030D ), akik kerülik a hegyet mint ördög a szentelt vizet sima bringások is vannak éppen elegen. Emberen múlik van-e sportértéke annak amit tesz, vagy csak bohóckodik drága eszközökkel,puccos ruházatban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #191458 üzenetére
Valahogy úgy. Kiegészíteném egy harmadik kaszttal, akik közlekedési eszközként használják a kerékpárt. Ők ugyanis a többség.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
A Downhill és hasonló lejtő orientált MTB sportok ugyan úgy megterhelőek mint a fölfelé tekerés, maximum a nem hozzáértők szerint nem sport. Itt sem úgy tűnik, hogy lazaság lenne a lélegzetvétele alapján: [link]
Számtalanszor leírtam, de most is tartom, hogy az adott sportban tapasztalat nélkül beleszólni, lenéző jelleggel, nem túl bölcs dolog és akkor nagyon finoman fogalmaztam.
Annyi igazság van abban amit írsz, hogy a pedelec leginkább a zúzósabb mtb sportokban valódi segítség, talán itt hasznosítható legjobban, úgy, hogy mellette kemény sport is legyen, de alapvetően minden azon múlik, hogyan használod. Pont mint egy hagyományos bringa esetében. Ahhoz, hogy megértsd bele kéne kóstolni.xy.zsolt: Kíváncsi lennék nálad is, hogy a pedelec-el kapcsolatos feltételezésed és elméleted milyen gyakorlati tapasztalatokon nyugszik? Itt is annyi igazság van, hogy ha mondjuk XC montizás a cél, megfontolandó egy analóg profi XC a maga 9-10kg körüli súlyával, ellenben a 20-on kilós XC pedelec-el. De ez is csak akkor igaz ha tényleg profi az az analóg XC, egy nagyobb súlyú, alap XC monti már hatalmas hátrányban lesz felhasználói élményben. Trail/Enduro-ban pedig már nem kérdés a pedelec előnye, ott már az analóg mellett nem sok érv szól a legtöbb átlag montis számára se. Az árak mindenképpen magasak ha jó bringát szeretnél. Analóg XC-nél maradva, bőven 1 millió egy tényleg könnyű darab, amit mondjuk felhasználói élményben, hatékonyságban oda lehet állítani egy XC pedelec mellé.
Ahol egyértelmű az analóg létjogosultsága az pont az outi, de ennek ellenkezőjét senki nem is vitatta. Különböző szakágakból átkiabálni a másikba szerintem totál értelmetlen. Adjuk meg a tiszteletet a másiknak, ha kíváncsiak vagyunk rá, kóstoljunk bele, utána talán sok mindent máshogy fogunk látni.
Negatív felhasználói példát bárhonnan lehet hozni, mindenhol vannak gyökerek.Visszatérve még egy gondlat erejéig, Shimano EP8 rendszer olyan szinten testre szabható, hogy kb mindenki megtalálja benne a számítását. Rácsatlakozol telefonnal és az ingyenes, gyári Shimano Etube alkalmazással be tudod állítani mindhárom rásegítési fokozatot az általad kívánt mértékűre. Van két profil, létrehozhatsz egy normál Eco/Trail/Boost
fokozatot és egy teljesen átszerkesztett, gazdaságosat is. Nem kezdők, hanem kicsit edzettebb emberek körében ez valódi kritika volt, hogy már az Eco fokozat is kicsit többet segít mint kéne, ha kikapcsolod túl nagy az ellenállás és így nem találták a megfelelő rásegítési fokozatot, csak amikor már fáradtabbak voltak. Erre az új EP8 megoldást jelent, mert külön tudod állítani adott rásegítési fokozaton belül a motor karakterért, hogy mennyire érezhetően avatkozzon be, külön állítod a nyomatékot és a nyomatékszenzor érzékenységét, hogy azonnal vagy késleltetve segítsen. Az EP8 emellett rendkívül csendes és rezonancia mentes működés közben, gyakorlatilag szinte nem hallod, ahogy működik. Ha az Eco-t lehúzod, 100%-ban elő lehet idézni azt az állapotot, amikor csak annyit tesz hozzá a bringázáshoz, hogy elvegye a bringa plusz súlyát és a 22 kilós bringa 13-14-nek érződik. Ezzel kvázi át tudsz váltani analóg üzemmódra, így a fogyasztás minimális, és a bringázás elején amikor még fitt vagy, analógos élménnyel tekerhetsz. Utána ahogy fáradsz tudsz módosítani, ezáltal végig megmarad a terhelés és nagyon hosszú lesz a hatótáv is. Összességében sokkal többet ad mint egy csak analóg Trail vagy Enduro. Azért a Shimano-nál nem bohócok dolgoznak, nagyon komoly tesztelés és mérnöki munka előzi meg egy ilyen termék piacra kerülését, nekik sem céljuk, hogy kiöljék a sportot a kerékpárokból és motorokat gyártsanak kerékpár helyett.[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Runner_fxr #191463 üzenetére
Lehet így hangzott, de nem néztem le senkit....pláne azt nem aki terepen sportszerűen használja. Amiről te is írsz az a felhasználók töredékére igaz....akik sportolásra és nem pedig kényelmes helyváltoztatásra használják, nyilvánvalóan erőnléti gondok miatt. Nem kell használnom ahhoz, hogy lássam a többség miért és mire használja.....azokról írtam amit írtam. És ezekbe te nem tartozol bele. Nem is értem miért veszi magára aki ténylegesen sporteszközként használja Van ismerősöm aki használja és néha bele is tesz apait anyait.....de saját bevallásai szerint is azért vette, mert már nem tud erőben olyan szinten montizni mint 5-10 éve.....megszakadni meg nem akar már. (50 éves)
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #191461 üzenetére
Azt olvastam én is, valahol 6-7 W/kg között a max.
xyzsolt... én sem tudom úgy nyomni mint 10 éve csak azt hazudom magamnak, hogy igen. ... még jó hogy 10 éve nem mértem, így megcáfolni sem lehet. 🤭
bszg@... 👍
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
szerintem lapozzunk is a pedelec témáról....úgyis számtalanszor elő fog jönni még ha pl valaki az ezzel elért teljesítményével dobálózik mert azt egy analógos sem hagyja szó nélkül
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
itouchfan
senior tag
válasz xy.zsolt #191461 üzenetére
De ez a Strava által saccolt watt, mert nincs wattmero adat megjelenítve. És a Strava nem tudja beleszamolni, hogy a felét mezőnyben/szél árnyékban töltötte. 250-300 watt között vannak a verseny teljesítmények átlag értékei. Ennél több lehet egy-egy szakaszon, 15-20-25 percig vagy időfutam alatt. De a profik is max 400 nagyon max 450 wattos FTP-vel rendelkeznek, de ezt is testsúly arányában érdemes nézni.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
xy.zsolt
őstag
válasz itouchfan #191470 üzenetére
A valós adatot nem fogják a profik kirakni....és nem azért mert kevesebb hanem mert nem akarják, hogy tudják az ellenfelek valójában milyen szinten vannak. És tegyük azt hozzá, hogy ők minden híresztelés ellenére nem kenyéren és vízen tolják. Mindent szabad ami nem derül ki
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
itouchfan
senior tag
válasz xy.zsolt #191471 üzenetére
De csomóan kirakják, Valter Attinak is kint van a Katalán körös szakaszokrol.
Senki nem megy 5-600 wattot 4-5 órán keresztül, és ennek nagyon egyszerű oka van, mégpedig az hogy ez jóval meghaladja a 400-450 wattos FTP-t, amit max egy órán keresztül tudnának tartani, ez az egyik. A másik pedig az, hogy a mezőnyben nincs is rá szükség, 150-200 wattos teljesítménnyel tekernek a peloton közepén lévő versenyzők. Azok akik elől vannak, na ők szívnak, de az is 300-320-350 watt (Peák Barna tavalyi TdH-n rengeteget vezetett a Mitcheltonnak pl, neki is ezek a számai voltak).„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
parandroid
nagyúr
válasz Runner_fxr #191463 üzenetére
Most tényleg leírtad azt, hogy azért kell a motor, hogy ellensúlyozza a súlyt, amit a motor nyom?
“az analóg mellett nem sok érv szól a legtöbb átlag montis számára se.”
Már azon kívül, hogy lássa, mire képes önerőből? És akkor most vegyük komolyan, hogy ez sport?
”...ahogy fáradsz tudsz módosítani, ezáltal végig megmarad a terhelés és nagyon hosszú lesz a hatótáv is.”
A terhelés mindig megmarad amúgy is, csak a user fárad. Ez a sport lényege. Minél többet edzel, annál később fáradsz el. Jó, ahogy tudjuk, ezzel hátbatámadod apedeleceskollégákat.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
SOAD19
addikt
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. A kérdésem az lenne, hogy ez a 48-as lánctányér is megérett a cserére, vagy még bőven használható? Itt van pár kép róla: [link]
Bő négy éve volt hajtás cserélve, de mivel szinte kizárólag, csak városban használom a bicajt, így nagyon ritkán van, hogy felváltok, erre a tányérra, a középső (36-os) tányérral elvagyok.
Lenne még egy kérdésem. A bicajom hajtóműve Shimano 48-36-26 CG. Legalábbis ennyit adott meg a Merida a bicaj leírásánál (Crossway TFS-500-D 2011). Kinézetre úgy néz ki, mint az FC-M590 és 591. A kettő között mi a különbség? Csak, mert itt azt írják, hogy külső raktárból elérhető a 36-os, és a 48-as tányér is, viszont, csak az FC-m590-es van a leírásban, mint amivel kompatibilis. Bár, tartok tőle, hogy ők se tudják már beszerezni, kifutottnak tűnik.Eladó új Barton tropical óra szíj fekete és fehér színben.
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #191474 üzenetére
Ezzel a logikával a gramm mánia és a gép tömege is teljesen irreleváns, hisz egy 20 kilós acél szörnyeteggel még többet lehet edzeni és az még inkább "sport" egy mászásnál és lehet fintorogni lenézően a melletted elsuhanó pehelysúlyú kollégákra, hogy nekik mi abban a kihívás: 7 kilós outival minden hülye fel tud tekerni, bezzeg a 20 kilós acélszörny, na az már valami!
Pedelec az csak hozzátesz a hatótáv(od)hoz (mielőtt kidöglesz) és a nagyobb hatótáv több mókát jelent. Ennyi.
MTB-nél ez meg azért nagy szó, mert hegyet mászni senki* nem szeret 1 órát, hogy utána leguruljon 5 perc alatt, majd újra és újra...
Nekem nincs pedelecem, de tényleg olyan nehéz ezt belátni?
*Mazochistákat leszámítva.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Teasüti #191477 üzenetére
Egyszerű bringás vagyok, a témában a véleményem, hogy a pedelec pl. hétköznapi használatban Ausztriában már vagy 5 éve nem volt újdonság. Láttam idősebb házaspárt azzal tekeretek a kompról a Fertő tavi bungiba és úgy ott hagytak mint a sicc. De nekik az volt a cél, hogy kényelmesen, pláne nagyobb megerőltetés nélkül, viszonylag gyorsan célhoz tekerjenek a szép időben. Sportra meg szerintem akkor korrekt, ha mindenki hasonló technikával megye. Részemről nem tartok rá igényt, mert azt mondanám, hogy hosszabb túra távon nehéz, a motor meg nem bírja folyamatosan. (Pedig emelkedőn jól jönne. Majd akkor, ha nem lesz jelentős súlytöbblet vele). Tehát maradok a láncosnál hobby sport-túra célra,ahol nem a sebesség, hanem az utazás, az élmény és nem utolsósorban a testedzés a cél.
[ Szerkesztve ]
-
varmi2
nagyúr
Tudtok ajánlani valami puhább ülést? 10k alatt gondoltam.
Klaustrofóbia- Félelem a zárt helyektől, például, ha zárva van a KOCSMA!
-
Teasüti
nagyúr
válasz arcitec #191478 üzenetére
Sportra meg szerintem akkor korrekt, ha mindenki hasonló technikával megye.
Verseny sport engem hidegen hagy. Hobbira meg senkit nem érdekel az esélyegyenlőség. Havert megvárom a domb tetején majd kipihenve, míg neki lóg a nyelve.
Aztán ő kidől 2 óra után, míg én mondjuk 3 után. Ez trail felhasználásban simán lehet a különbség a között, hogy menjünk fel még kétszer vagy menjünk haza. Azért az nagyon nem mindegy. Na meg a másnap sem mindegy.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz Teasüti #191482 üzenetére
Ééés, vissza is értünk az elejére, hogy a pedelec arra való, hogy ne fáradjunk el, meg hogy gyorsabban haladjunk (
és hülye, aki magának teker, amikor motorral is hajthatna). Akkor most min is megy a vita?Amúgy valszeg én vagyok rosszul bekötve, mert én mászni szeretek, lejtőzni meg nem. Nem mondom, hogy a mászások után/között nem esik jól egy kicsit gurulva pihenni, de magát a gurulást különösebben nem élvezem, az csak úgy van, igazából csak fölösleges stressz, meg veszélyforrás. Azért persze le nem szállok, hogy lefelé toljam a bringát, de na...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz Teasüti #191482 üzenetére
Ja most látom pedelec-es vagy. Akkor nem ment át amit írtam. Azt teszel amit akarsz, használd egészséggel. Jómagam is használnám, ha nem lenne +10kg-al nehezebb, no meg sok-sok 100eft-al drágább. A másnap nem mindegy, véleményed meg csak az önigazolásod már elnézést, de egyébként nem kell bizonygatnod, mindenki azt teszi ami számára megfelelő. Azt azért TE is elismerheted, hogy ez nem érv, ügye amit mindig elérhetsz így is úgy is. (Összevetésnek meg nincs értelme)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz arcitec #191486 üzenetére
Nincs pedelecem. Az szemléltetés volt.
#191485peterkeT
A vita azon van, hogy sport vagy nem sport. Ha a te logikád szerint ez nem sport, akkor ugyanazon logika alapján a súlykönnyítés is sport ellenes, mert pehelysúlyú modern géppel könnyebb mászni, mint egy 50 éves acél Csepellel. Utóbbi sokkal nagyobb kihívás ezért sport értéke elvitathatatlan, de az előbbi azért mégis csak több élvezetet nyújt. Ebike vs analóg ugyanez. A hobbisták meg élvezkedni akarnak, legalábbis az én szótáramban. Abban meg a nagy terhelés csak egy szükségszerű velejáró, nem pedig a cél. Nekem pl a technikai edzés és az MTB skill-ek fejlesztése a szempont, nem az erő-állóképességi edzés. Arra nekem ott a konditerem. Aztán végsősoron mivel a pulzus és a légzés megugrik pedelecen is, ezért semmivel se kevésbé sport, mint rásegítés nélkül. Csak tovább élvezkedhetsz vele, mielőtt kidőlnél. Ezt kellene látni benne.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #191484 üzenetére
+maximilian4: valami címkementes Fulcrum, egyenes fejű küllőkkel, 1750 g. Sajnos a szereléses mérés során derült ki, hogy nem jó a mérleg, a kerekenként 100-150 g csökkenés a teljes bringás mérésnél -50 g-ot hozott. Úgyhogy majd valahogy lemérem a szerelt kerekeket, de merevebb, azt már aszfalton is érezni.
A gumik meg azért Kratos és Zefyros, mert nincs Scylla sehol, forgalmazónál se. 2-3 hete szereztem, azóta Kratos sincs már. Előre is a Zefyrost kicsit erősnek éreztem.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
parandroid
nagyúr
válasz Teasüti #191487 üzenetére
“...végsősoron mivel a pulzus és a légzés megugrik pedelecen is, ezért semmivel se kevésbé sport, mint rásegítés nélkül. Csak tovább élvezkedhetsz vele, mielőtt kidőlnél.”
Ne tegyük azért magunkévá a fizikát az élettan hátán, ha a pulzus, és a légzés ugyanannyira ugrik meg a pedelecen, mint a nem pedelecen, akkor honnan jön a később kidőlés? Ha később dőlsz ki ugyanazon edzettséggel, az azt jelenti, hogy energiát spóroltál, azaz alacsonyabb volt az edzésintenzitás.
Megint ugyanott vagyunk: ha gyorsabban akarsz menni, vagy tovább akarod bírni, mint amire az erőnlétedből futja, akkor ott a pedelec.
A sakk is sport, persze, meg a motocross is, meg az agyaggalamb-lövészet, meg a horgászat, meg az ezermillió másik tevékenység, csak mind másik. Senki nem alacsonyabb rendű, csak azért, mert mást sportol, mint én, csak mindig úgy kerül elő a téma, mint nálad is, hogy ‘majd bevárom a havert, mert már rég ott vagyok a pedelecemmel’, meg ‘sikerült lehagynom két sportolónak öltözött biciklistát dombnak fölfelé’, meg ‘jól ráijesztettem, amikor a hekkelt pedelec-kel elhúztam mellette 45-tel’, meg a hasonló gyöngyszemek, hogy csak a topikból idézzek (nem feltétlen szó szerint, de a teljesség igénye nélkül). Amúgy nekem mindegy, mert nekem attól nem lesz sem több, sem kevesebb watt az activity logban, kevésbé, vagy jobban sem leszek attól fitt, hogy megelőzött-e egy pedelec, vagy én őt, de amikor jönnek a bunkóságok, hadd szívjam már egy kicsit a vérüket. Főleg, hogy láthatóan jól dolgozik a kisebbrendűségi komplexus, ahogy merülnek fel az egyre képtelenebb érvek (
go to első bekezdés- ja, ez mellément, írtad, hogy személyesen nem. agy érintett, sry, efölött elsőre elsiklottam - ettől még az önellentmondás adott).p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191490 üzenetére
A normálisabbját nem érdekli, hogy mivel és hogyan teker a másik. De, van néhány idióta, akiből előtör a sportolhatnék, amikor meglát egy olyan pedelecet, amin nem nagypapi ül. Mint a bikának a vörös posztó. Persze, tudja, hogy a pedelecesnek csak 25 -ig fog tartani a móka, aztán majd önelégülten lepörgeti az outival. Azért nem fogom 25 -nél abbahagyni a tekerést, hogy neki ne kelljen pszichológushoz járnia a lelki megrázkódtatás kikezeltetéséhez. Ha ő sportolni akar, hát sportoljon, én viszont épp nem sportolok, hanem haladnék. Nekem a terep a sport, az aszfaltot csak közlekedés céljából használom (mint egyébként a kerékpározók többsége).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
parandroid
nagyúr
válasz Somatom #191491 üzenetére
Valószínű, hogy azért akar megelőzni, mert éppen van rá lehetőség, ő meg ahhoz van szokva, hogy ha pedelecet kerül elé, az csak útban lesz, amikor ő haladna. A pedelec-hekk meg szerencsére nem egy elterjedt dolog - nem mellesleg törvénytelen is. Persze ha fizeted rá a kötelezőt, meg rendszámod is van rá, akkor nem szóltam, de akkor az országútisok sem fognak keménykedni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #191490 üzenetére
Ne tegyük azért magunkévá a fizikát az élettan hátán, ha a pulzus, és a légzés ugyanannyira ugrik meg a pedelecen, mint a nem pedelecen, akkor honnan jön a később kidőlés? Ha később dőlsz ki ugyanazon edzettséggel, az azt jelenti, hogy energiát spóroltál, azaz alacsonyabb volt az edzésintenzitás.
Ilyen állítás nem hangzott el.
Én azt állítom, hogy több élményt kapnék 40 km alatt terepen, mint mondjuk 25 alatt amit önerőből tudnék menni. Meg azt állítom, hogy nekem a lejtőzés adja az élvezetet, nem a visszamászás. Bringás parkban a felszállítás nem ingyen van, feltekerni meg nem igazán szupi (mert a második kör után elmegy az életkedved). Ha vki pl bringás parkban éli az életét, annak már a liftezés költségéből megvan a pedelec felára egy idő után. Aztán ott vannak azok, akik szerint sokkal jobban kihajtják magukat pedeleccel, mint analóggal mert arra fordítod az energiádat, ami igazán számít, nem pedig arra, hogy eljuss a startig. A nap végére többet mentél, többet kaptál és legalább annyira elfáradtál ha rendeltetésszerűen használod.
Persze lehet menni nyugdíjas módban is, az már kevésbé sport szerintem is.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #191492 üzenetére
Nálunk nincs rendszám, kívülről nincs látható különbség egy pedelec és egy s-pedelec között. A "törvénytelen" nem épp a legjobb szó rá. Sztem a szabálytalan a helyes kifejezés. De, azt már korábban kitárgyaltuk, hogy ha nálunk szigorúan vennék a kerékpárosokra és egyéb közlekedő izékre vonatkozó szabályokat, akkor nagyon sok bringa, roller, egykerekű gördeszka, monocikli, stb. válna "törvénytelenné". Innentől viszont szubjektív, hogy kinek, milyen szabálysértés fáj. Én ebből a szempontból sztem nagyon toleráns vagyok. Felőlem mindenki azt csinál, amit akar, amíg engem nem veszélyeztet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
flash-
veterán
üdv, lehet hogy hülye kérdés, de ha a mostani 8-as deore hátsó váltos kerékpáromon 11-32T-es sor van(shimano hg41 aw) ez kezeli a shimano 11-28-as sort is gondolom?(Hg50-51 bf)
mondtátok a sunrace-t, de sajnos ott a 11 után 12 jön, a 13 (elöl 48on)-ast márpedig sokat használtam ha alacsony pf-en akartam jobb átlagokat menni
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
xy.zsolt
őstag
válasz parandroid #191490 üzenetére
+1 Aki ténylegesen sportosan használja (erőnlétnövelésre) az pedig ne vegye magára.
flash-
Hosszabb távon (km-ben) pörgetve fogsz jobb átlagot elérni....90es cad-on. És nem mellesleg az ízületeket is kíméli a pörgetés a taposással szemben. Most tapostam 3 hétig...80-85 cad-on és rápróbálgattam a hosszabb távokra....ki is dőltem mint a rohadt nád[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Toobee
veterán
Srácok, nem kell senkinek maszek meló? Itt marha sok unatkozó ember van ezt az óvodás vitatkozást átpörgetni is fájdalmas.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
flash-
veterán
válasz xy.zsolt #191496 üzenetére
pont azér kéne inkább a 13 mint a 12..
pörgetösen megyek próbálom a 80at tartani már 3 éve,azóta mentem vagy 5000km-ert de azóta nem tudom azt az átlagot hozni (29-es egy 70es körön,most olyan 28 ugyanazon a körön pörgetősen),és jobban is kifáradok és a pulzus is magasabb..nemtom még mennyi idő kellhet hogy átszokjak,egyátalán át lehet e..
egy egész napos túrán is sokkal kényelmesebb 65 körüli átlag pf el tekerni mint a 80...
de még erőszakolom magamba a 80-as pf-et..hátha valami majd csak változni fog..
láb probléma(fájdalom) sose volt, persze lehet hosszútávon lenne ha mindig alacsony pf-el mennék..
lehet hogy taposópedállal senkinek se kényelmes a 80,és ahhoz már mindenféleképp spd kell?
esetleg fokozatosan kéne szoknom(tehát kicsit még vegyek vissza és tekerjek 70-75 körül,majd ha már kellemes úgy növeljem), vagy pedig csináljak nagyon magas pf-es szakaszokat a tekeréseimbe és az fogja emelni az alap átlag pf-emet is?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #191489 üzenetére
Igen. Elvileg Red Power HP. 19 mm széles
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #191498 üzenetére
Szerintem ne erőltesd, ami neked jobb azon menj, nem szentírás az állandó 90+ csapásszámmal tekerés. Ha megnézel egy versenyt ott is nagyon különböző csapásszámokat fogsz látni.
Pl. [link]6030D... ne ijesztgesd itt a marhaszélesállatipuha gumikkal nyomulókat ilyen 19cm-el.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen