Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Senhi

    aktív tag

    válasz Tom1939 #15351 üzenetére

    Szerintem a papír forma csak azért ennyire eltérő, mert nem a nefz/wltp ciklusokhoz igazították a fogyasztást, hanem valós körülményekhez ;] .

    A hatékonyabb hajtás mellett meg véleményem szerint a szoftveres oldalon történt optimalizációk is sokat jelentenek. Értsd, több tapasztalat van azzal, hogy hogyan és milyen körülmények közt használják az emberek ezeket az autókat és arra optimalizálják. Konkrét példa amit látok: auris esetén városi tempóban a benzines többnyire hajtott és relatíve keveset töltött az akksin amikor ment. Legtöbb energiát fékezéskor nyertem vissza.
    Rav4-nél ez egy kicsit más, amikor megy a benzines pl. 50-nél, elég magas a fogyasztás (mutató simán 10+-t mutat rendszeresen), de pikk-pakk teletolja az akksit és után 60-70-et is könnyen tartja elektromosan.
    Autópályán/városon kívül viszont olyan, mint az auris, akkor a benzines inkább a hajtásban vállal szerepet és 6 litereket ír ki. Végeredmény, hogy fogyasztásban kb. ugyanott vagyok, mert az én vezetési stílusomhoz jobban illeszkedik a rav4 módszere :))

Új hozzászólás Aktív témák