-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Most hogy olvastam az utolsó pár kommentet, jól látom hogy mai napig nem megoldott hogy például VLC-vel nézze az ember a fizetett szolgáltatást PC-ről?
Csak mert az anyaországban ebből nem csinálnak nagy ügyet, simán elérhető a multicast stream.
-
őstag
válasz Teko001 #46653 üzenetére
Furcsa, máshol a csatornák ebből nem csinálnak gondot.
Mondjuk már igazán hozzászokhattam volna, de még mai napig képes megdöbbenteni hogy a magyarok torkán mindent le lehet tolni, mi mindent elviselünk, velünk mindent meg lehet csinálni, nekünk minden jó.Német telekomos fórumokon külön topic van erre, hogyan lehet megoldani.
Blogokban szintén képes leírásokkal útmutatók a kevésbé képzett egyéneknek. Sőt, az igazán R=1 usernek még tovább van egyszerűsítve.De Kelet-Európába meg jó lesz így is...
-
őstag
válasz redbiro #47293 üzenetére
T le se tojja hogy milyen eszköz marad kint a usernél.
Nálunk is hagytak már távirányítót, pedig rákérdeztem hogy "ezt itt hagyják?"Ha mégis begyűjtik, akkor meg épp arra sem veszik a fáradtságot hogy deaktiválják rajta az előző előfizetéshez tartozó beállításokat. Így fordulhatott elő, hogy leszereltek egy STB készüléket máshol, megkapta anyám a tönkrement helyett, és rögzített minden vackot magától...
-
őstag
"Miért hogy máshogy?"
Ugye tudod hogy az a sor és a mögötte lévő textbox mire szolgál?"Oda tegyem vissza az eredetit?"
Nem tudom mi volt az "eredeti", de DHCP szerver konfigurálásakor az a klasszikus megközelítés, hogy a kliensek számára a gateway maga az eszköz, ami osztotta az IP-t.
Persze van olyan amire ez nem igaz, például egy hatalmas eszközparkot működtető nagyvállalatnál akik B osztályú privát IP tartományt használnak. Ott már komoly, racionális az igény a részfeladatok szétosztására.
De akár kisebb, még mindig több ezres végpontot számláló hálózatban is akár.De a te kis otthoni internetednél eléggé unortodox, ha megadsz egy a világ másik felén lévő eszközt alapértelmezett átjárónak, amiben nem is vagy biztos hogy adott funkciót ellátja (kétlem hogy google DNS szervere általános átjáróként is funkcionálna).
-
őstag
válasz dchard #47805 üzenetére
Épp mögötte. Maximum kábelhossz úgy 25 méter, hiszen nem tudni onnan a kábel milyen útvonalon keringőzik tovább.
Itt per pillanat csak 8/2-es DIGI kábel van. Mondjuk ára se sok, 3500 HUF
Megnézem hogy áll a DIGI-vel a szerződésem (hűség és társai), és elgondolkodom rajta kell-e nekem az a plusz sávszél, kétszeres áron, vagy sem.Köszi az infót.
-
őstag
válasz kabelmania27 #47807 üzenetére
Hmm...LOL?
Bemegyek a nem messze lévő ügyfélszolgálatra és rákérdezek akkor.
Ugyanis DIGI online felülete másképp mondta pár hónappal ezelőtt. -
őstag
válasz poli27 #47836 üzenetére
Bár néztem, de nekem ez nem mond semmit. Egy kötődoboz.
Ez alapján laikus nem fogja tudni eldönteni hogy milyen szolgáltatás van a környéken, ha a szolgáltatók nem tájékoztatják megfelelőenPár hónapja pedig a DIGI honlapján lévő térkép azt jelezte, itt bizony nincs FTTH.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bambano #48196 üzenetére
"tegyük meg az ellenkezőjét. vegyük bele a te szerződésedbe, hogy mindig 0% a csomagvesztés és 15ms alatt van a ping.
ezzel jutottál valamire?"Én a szolgáltatóval kötöttem szerződést, így a minőségi internetszolgáltatást tőle várom el. Az, hogy milyen paramétert vonok be a minőség definíciója alá meg elsősorban rajtam múlik, hiszen senki, sehol nem definiálja ezeket...sajnos.
Erre próbált rámutatni dchard is, rengeteg a hiányosság ilyen téren mai napig. Mindez érthető, mert ha valamilyen paraméter leírásra kerül a szerződésben, azt nem biztosítja a szolgáltató (önhibáján kívül is), azért felelősségre vonható.Így lehetséges az hogy megadnak kettő (2!) darab számot egy komplex szolgáltatás minőségi paramétereként, úgy mint maximális letöltés és feltöltés. Utóbbi időben kötelező megadni a garantált sávszélességeket is, amik több szolgáltatónál röhejesen alacsonyak (elkerülendő a sok hibajegyet / azok megoldását).
A kívánt szolgáltatásig a *teljes* vonal biztosítása már az ISP és partnereinek a hatáskörébe tartozik. Engem hidegen hagy hogy miképp, és hogyan oldják meg azt. Én, mint végfelhasználó, nem kívánok ezzel foglalkozni / kutatásokat végezni, hogy kinek milyen eszközpark, szerződés, és infrastruktúra áll rendelkezésére hogy nekem az én minőségi elvárásaimnak megfelelő internetet biztosítson.
Az általad leírt "értelmes előfizető" definíciója is felvet további kérdéseket.
Először is, mi alapján lesz egy előfizető értelmes vagy értelmetlen?
Persze, a kérdést úgy is feltehettem volna, mégis honnan vetted a bátorságot ahhoz hogy bárkit is minősíts?A felvázolt értelmes előfizetők azok, akikre bármilyen szolgáltatást rá lehetne sózni, mivel sávszélesség igényük minimális, és pont nem fogják észrevenni ha a kedvenc index / prohardver / origo lapjuk egy másodperccel később tölt be, mert a honlap felét újra el kellet küldeni. Az értelmes előfizető legfeljebb az ISP oldaláról értelmes, mert a meglévő infrastruktúrát marginális mértékben terheli, így további fejlesztést a végfelhasználó miatt az ISP szolgáltatása nem igényel, de cserébe két marokkal lehet behajtani a pénzt hónapról-hónapra.
Kíváncsi vagyok, hova sorolod például azt az előfizetőt aki GRE tunnelt használ különböző végpontok között, vagy mondjuk több száz játékkal rendelkező Steam profilja van és alpári módon még online játékra is meri használja ezeket, az alkalomadtán 12GB-ot meghaladó játékokat (amiket természetesen online installált).
-
őstag
válasz bambano #48200 üzenetére
Nem tudom eldönteni hogy csak egy eltévedt troll vagy, vagy valamelyik ISP-nél dolgozol és emiatt szívedre veszed bizonyos definíciók valós hiányosságának felhantolását. Udvariasságból megelőlegezem utóbbit.
"olyan a világon sincs, hogy te, mint ügyfél, önhatalmúlag és egyoldalúan megmondod, hogy egy szerződésnek mi legyen a tartalma. még ha nem is lenne róla jogszabály, tán az isp-nek is kéne hagyni kis beleszólást, nem?"
Keresem, keresem, de nem találom, hogy azt mondtam volna, én írom a szerződést. Épp ellenkezőleg, semmi ráhatásom nincs annak valódi vagy vélt tartalmára. Viszont ami nincs a szerződésben jogilag rögzítve paraméter, azzal kapcsolatosan elvárom a szolgáltatótól a maximumot, pont azért mivel nincs minimum limitálva szerződésben.
Mellesleg párhuzamosan olvasom a szolgáltatói ÁSZF, a "AZ ELŐFIZETŐI SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉGE,
BIZTONSÁGA" mellékletét, hátha meglelem benne így utólag a nagy titkokat.
De sajnos egyelőre csak azt látom, nekem mint végfelhasználónak miket kell betartanom, vagy miért felelek. Hogy mit is kapok a pénzemért cserébe az eléggé...hézagos.Örömteli, hogy vannak különböző célértékek definiálva benne, csak a pontos definíciók hiányoznak mögüle, vagy nem használható az értelmes előfizetők által.
Például igazán megnyugtató, hogy különböző módon jogi szöveggel leírják a százalékos rendelkezésre állás mérőmutatóját másfél oldalon át, de csak annyit fűznek hozzá, szolgáltatás kiesés az, amikor karbantartás van, vagy váratlan meghibásodás miatt szünetel. De ha imént azt mondtad, 95%-os csomagvesztés még az okos-ügyes-értelmes előfizetőknek elég, akkor ugyebár nincs mire fel reklamálni. Kivéve persze, ha hitelesített statisztikát vezetsz a bithibák számáról, mert arra is van definiált célérték. És most tegye fel a kezét az a értelmes előfizető, aki naplót vezet az átvitt bitekre eső hibás bitek arányáról!
És ezzel a lépéssel máris csökkentve van a jogos minőségi panaszok számának mutatója, ami megint csak az ÁSZF része."én, mint isp, biztosítsam számodra a teljes vonalat az összes szolgáltatásig, amit te igénybe akarsz venni?"
Engedd meg hogy idézzem amit írtam.
"A kívánt szolgáltatásig a *teljes* vonal biztosítása már az ISP és partnereinek a hatáskörébe tartozik"
Ugye így már érthető? Én egy céggel szerződök internet szolgáltatás címszó alatt. A többit intézzék ők."önmagában vicces, mivel az ip csomagkapcsolt és nem vonalkapcsolt technológia"
Vicces, igen. Ezért is idéztelek karakterpontosan. Ügyeltem rá, hogy a csillagot se hagytam le a "*teljes* vonal" kifejezésről. Úgy látszik legközelebb muszáj leszek odaírni azt is, hogy sic erat scriptum az érthetőség kedvéért.
"engem meg az hagy hidegen, hogy tisztelt ügyfél miről álmodozik. jogszabályban elvártat teljesítem"
Ismétlem, pont ez a gond. A jogszabály tele van hiányosságokkal. Erre próbált rámutatni (még mindig) dchard, illetve hogy pont a jogszabály hiányosságai miatt, simán lehet publikus IP nélkül szolgáltatást teljes értékűként szolgáltatni. És ez nincs rendben. -
őstag
válasz bambano #48207 üzenetére
"te vagy az egyetlen, aki ezt nem tudja eldönteni"
Pár posttal ezelőtt épp tisztázták; csak egy kötekedő troll. Nincs több kérdésem ezzel kapcsolatosan."implicit azt is kijelentetted, hogy te írod a szerződést, ami pedig érhető ingerültséget okoz egy isp-nél"
Hmm...nem. Többszörösen nem. Alapvető kompetencia problémák vannak nálad úgy látom, kezdetnek javaslom az 10. osztályosoknak szánt legfrissebb teszt kitöltését, hátha feltár különböző szövegértési gondokat nálad, amiket még nem késő orvosolni.
Az, hogy milyen minőségi elvárásaim vannak egy internet szolgáltatással szemben, ez az én saját privát követelményem. Az nyilván nem fog működni, hogy fentről valaki azt üzeni (jelen esetben az ISP), hogy ami nincs kőbe vésve szerződés formájában, arról mondjál le, azzal kapcsolatosan elvárásod ne legyen.
Nekem természetesen van, és ha nem olyan a szolgáltatás színvonala amit én elvárok, akkor lépek tovább. Szerencsére nem vagyok olyan kiszolgáltatott helyzetben, hogy rá legyek utalva egyetlen egy internet szolgáltatóra."ami a szerződésben nincs rögzítve, azzal kapcsolatban semmilyen jogos elvárásod sem lehet. az téves felfogás, hogy maximumot akarsz elvárni olyan esetben, amikor nem lehet elvárásod."
Jogilag valóban semmilyen elvárásom nem lehet azzal szemben, ami nincs rögzítve. Ettől függetlenül bármilyen elvárásom lehet, maximum ha számomra nem tetszik amit kapok, bontom a szerződést és továbbállok. Nem olyan komplikált."egyébként meg ez a mondatod zagyvaság. ha a minimum nincs limitálva, annak mi köze a maximumhoz"
Ismételten rámutatnák az előbb említett szövegértés problémákra. Nem szégyen, sőt. Manapság egyre több embert érint."vagy te nem ismered a pontos definíciót, annak fellelhetőségét."
Megismétlem, mert úgy látom átfutottál afelett a mondandóm felett hogy átolvastam párhuzamosan a poszt írásával az ÁSZF összes ide vonatkozó pontját.
Nem, nem volt benne. És mivel ez egy jogi dokumentum két fél között, ami ugye abban nem szerepel...(a mondatot fejezd be kérlek)."semmi ilyesmit nem mondtam, ezt te erőltetted volna, de nem jött be. ne adj a számba olyan mondatokat, amiket te találtál ki"
Ha már előbb helytelenül felvázoltad, miért jelentettem ki szerinted implicit módon azt, hogy én írom az ÁSZF-et, akkor ezt az elvet követve:
- "vegyük csak az előbb kiemelt csomagvesztést, növeljük az értékét százalékos arányban 95%-ra"
- "tegyük meg az ellenkezőjét. vegyük bele a te szerződésedbe, hogy mindig 0% a csomagvesztés és 15ms alatt van a ping. ezzel jutottál valamire? nem jutottál az értelmes előfizetők zömét nem az érdekli, hogy a kábelmodemjétől/adsl nt-jétől a cmts-ig/dslam-ig mennyi a csomagvesztés. az értelmes előfizető indexet, prohardvert, origót akar olvasni, tecsőzni, stb"Bárhogy is olvasom, nekem ebből az jön le, pont ugyanúgy megfelel index / prohardver / origo / youtube használatára a 95%-os csomagvesztés is, hiszen az ellenkezőjével se jutott az értelmes előfizető semmire. Akkor pedig kár neki a 0% csomagvesztés és a kevesebb mint 15ms ping. Nyilván nem ezt akartad belemagyarázni, de így sült el.
"van rá előírás, hogy hogyan és mivel kell az ilyet mérni és igen, hitelesített statisztikát kell róla vezetni."
És én meg elhiszem, hogy majd ha a szolgáltató által vezetett hiteles statisztika alapján nagyobb a bithibák száma mint a célérték, akkor majd önként és dalolva jelentkezik az ISP-től valaki nálam személyesen, miszerint szerződést szegtek és itt egy zsák zseton kárpótlásul? Ne röhögtess."tegyük hozzá, hogy te nemigen tudsz minden átvitt bitről ilyen naplót vezetni. viszont a szolgáltatód valószínűleg vezet."
Lásd előbb.
Pontosan tudom, hogy nem tudok hiteles naplót vezetni erről, csakis a szolgáltató.
Pontosan tudom, ez csak jogi önvédelmi blamázsként van a szerződésben, hiszen mint elismerted, nem tudom ellenőrizni, fellebbezni nem tudok ez ellen a paraméter ellen.
Pontosan tudom, hogy mint a szerződés több mint 90%-a, csak is arra szolgál az ÁSZF-ben ez a pont, miszerint védje a szolgáltatót, nem azért hogy definiálva legyen a szolgáltatás maga."a tecsővel meg az arckönyvvel nem kötöttem semmilyen szerződést tehát nekem ők nem partnereim"
Már majdnem kellemetlen helyzetbe hoztál, azt hittem én utaltam erre. De visszaolvasva szerencsére nem tettem ilyet."nincs olyan, hogy teljes értékű meg nem teljes értékű ip szolgáltatás. olyan van, hogy egy szolgáltatás megfelel az előzetes tájékoztatásnak vagy sem"
Elég nagy gond ha ezt egyesek így gondolják. Innentől már csak egy lépés és mondjuk minden ami nem 80 / 8080 porton kommunikál, blokkolva lesz. Hiszen az értelmes előfizetőknek ez elég. Ha meg mégis megkérdezné az előfizető, hogy is van ez, a hozzád hasonló értékrendet képviselő ügyvédek jönnek és mutogatnak az ÁSZF-re, nincs benne hogy én mit kapok a pénzemért cserébe.Részemről itt zártam a témát. Remélem, a hozzád hasonló gondolkodásmódú embereknek nincs döntő / szavazati joga ilyen kérdésekben internetszolgáltatóknál.
-
őstag
válasz bopeti98 #82808 üzenetére
"a Fox-ról ami még érdekelne is, egyetlen egy műsort sem lehet visszanézni, függetlenül attól hogy a T honlapján fel van sorolva mint archív tv "kompatibilis" csatorna, de pl az RTL2-ről is csak az esti híradókat lehet visszanézni. A többi műsort nem. Ennek így túl sok értelme nincs."
Azok a tartalmak érhetőek el az ArchívTV menüpont alól (függetlenül attól melyik csatornáról van szó), amelyikre a tartalomszolgáltató erre szerződés keretein belül engedélyt nyújt. Például Comedy Centralon is legalább két tucat program van, de alapvetően a Spongya Bob és South Park az, ami rögzítésre kerül, mint látható.
-
őstag
Amikor megkapod a friss új HGW-t, már bent van egy user/pass kombináció. Ezzel te már tudsz IPTV-t nézni (talán VoIP is van). Internet nincs, ahhoz kell a szolgáltatáshoz kapott user/pass kombinációd.
Nekem itthon dual WAN hálózat van kialakítva, failover jelleggel. Egy router intézi a két WAN kapcsolatot, és az egyszerűség kedvéért meg van adva statikusan a Google DNS szervereinek a címe, nem a szolgáltatók DNS szervereit használom.
Ez addig rendben is van, amíg az IPTV unicast forgalmat nem akar használni, mondjuk különböző alkalmazások formájában. Ugyanis azok címét csak a Telekom saját DNS szerverei oldják fel, nincs kint publikus domainen.Egy idő után ezt megelégeltem, és azóta újra csatlakozik a Telekomos HGW is külön, a gyári PPPoE kapcsolattal, ami így már fixen Telekomos DNS szerverek címeit továbbítja DHCP-n a STB-nak szemben azzal, amikor a router osztotta neki az IP-t.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Tigerclaw #83801 üzenetére
"Azt mondjuk nem tudom, hogy ezt a tiltást a HGW adja-e csak, vagy a hálózat is, vagyis hogy át lehet-e verni."
Ennek HGW oldalról kell jönnie. Hálózati oldalról ez két külön access-nek minősül. Átverni úgy lehet, ha külön 4G modemet alkalmazol másodlagos WAN kapcsolatnak, amit megfelelő szabályrendszerrel párhuzamosan használsz a xDSL kapcsolatoddal.
-
őstag
válasz #22718208 #83828 üzenetére
"Létezik olyan box amiben 2,5" HDD van?"
Természetesen."Ha igen kicserélik ha kérem?"
Természetesen, nem."Ha nem és rakok bele egyet azzal működik?"
Próbáld ki! (Természetesen előbbi mondatomtól elhatárolódom, nem bujtottalak fel arra, hogy megbontsad a szolgáltatótól bérelt eszközt saját céljaidra, és minden ezzel kapcsolatos tevékenységed csak is kizárólag téged terhel)"Illetve ha működik ,akkor hazapofázik a box ,hogy hardver változás történt?"
Ülj le a sarokba, gondolkodj egy kicsit, és szerintem kitalálod.A múltkori kérdésedre (ami bár szakmai kérdés, privátban tetted fel) a válasz, nekem a STB akkor is életre kell, ha később indítom el a HGW-t, nem csak akkor ha egyszerre kapnak tápot (pl. áramszünet után).
-
őstag
válasz #22718208 #83833 üzenetére
"Nem a kapacitás érdekel , hanem hogy ne legyrn hangja."
Azok a STB-ok amik 2.5" HDD-vel vannak szerelve, jellemzően nem hallhatóak menet közben. Nekem konkrétan az ágytól 50-60 cm-re van."Át kellene tenni a hálóba, de az asszonyt vazarja a hangja. Így addig nem megoldható ,amíg nincs benne 2,5" lemez."
Hívd fel az ügyfélszolgálatot, hogy kérsz új STB-ot. Lehetőleg ne kamu indokot adjál meg, hanem a valós problémádat vele. Vagy kérjél HDD nélküli második STB-ot. Azt hiszem 800 HUF / hó az ára, és lát minden felvételt amit az elsődleges STB, le tudja onnan játszani távolról.
-
őstag
Újpesten nem csak 10 Mbit a maximum amit szolgáltat a Telekom xDSL-en.
A Telekom hozzáállása meg leginkább azért "kedves", mert sajnos az ÁSZF mozaikszóban az Á az általánost jelenti. Így ami ott le van fektetve, igaz kell hogy legyen a felhordó hálózat összes tagjára, függetlenül annak fizikai elhelyezkedésétől és gerinchálózattól történő távolságától. Ezek általában a technikai korláttal összefüggő paraméterek. Az-az, ha már olyan rossz az xDSL kapcsolatod minősége, 1 Mbit/s se jön át rajta (mert mondjuk 8-10 km-re vagy a DSLAM-tól), akkor inkább lekötnek.
De valószínűtlen, hogy az ismerősöd aki a Telekom ügyfele, Újpesten, akár egy kilométerre is lenne a legközelebbi gerinc csatlakozástól.
Amit tennék a helyedben ezután:
- a lehető legrövidebb kábellel csatlakoztassátok a modemet a telefonhálózathoz
- ha tudsz, cserélj szűrőt / próbáld ki szűrő nélkül jobb-e
- felhívnám még egyszer az ügyfélszolgálatot...
- kérd le a vonali adatokat, többiek majd megköpködik. -
őstag
válasz Kabirbadi #91532 üzenetére
Ha jól értem a leírásod, akkor ezek szerint kábelen marad továbbra is, közvetlenül a HGW-en az IPTV-s STB, csak a többi WIFI-s forgalmat bonyolítod le az AP-n?
Mert ebben az esetben teljesen függetlenül kellene működnie egymástól az AP-nek és az IPTV-nek.
Vagy félreértettem amit leírtál, és WiFi-n kergeted keresztül a multicast csomagokat. -
őstag
válasz Misi1980 #91534 üzenetére
"Azt szeretném kérdezni hogy ha több mint 3 tv-t szeretnék iptv-re kötni az hogy működik?"
Egy előfizetéssel (egy access-en) jelenleg sehogy.
Bár nem egyértelmű, ugyanazt az adást akarod több mint 3 TV-n nézni? Mert akkor egy HDMI splitter-rel megosztod ugyanazt a kimenetet. De feltételezem nem ez a use-case amit szeretnél megvalósítani, hanem több mint három TV-n, több mint három stream-et nézni. -
őstag
válasz Kabirbadi #91541 üzenetére
"telóban ráadásul azt mondták a T-nél, hogy valahogy meg van oldva a külön VLAN az IP TV-nek, bár nem értem hogyan"
A kapott CPE megoldja, valóban külön VLAN-on utazik."Megoldás lehet, ha egy menedzselhető switchen csinálok egy külön vlan-t a TV-nek és az AP-nek?"
Nem, ezzel nem fogsz tudni érdemben segíteni.Ha van HUB-od, vagy port mirrorral rendelkező menedzselhető switched, iktasd be a STB és a HGW közé, és wiresharkkal rögzítsd a forgalmát.
Abból kiderülhet. -
őstag
válasz Kékes525 #91839 üzenetére
"Ha ugratom előre a felvételt, akkor látom a felvétel pozícióját a háromszöggel, fél perccel előre ugrik, majd megáll, habár a háromszög látható, mint amikor rendesen játssza a felvételt."
Ha a Fast-Forward gombbal léptetsz 7 másodperceket, akkor is megakad egy ponton?
"Lehet, hogy merevlemez hiba?"
Lehet, bár másfél éves STB esetében ez még eléggé korai. Persze, nem tudom ki hogyan bánik a szolgáltató által rábízott STB-al.
Mivel több ezer fordulat per perc sebességgel pörgő finommechanikai alkatrész van benne, én ezért személy szerint csak kikapcsolt állapotban (nem standby) mozgatom csak, nem lökdösöm, stb. -
őstag
válasz #19482368 #92063 üzenetére
"De mindegyiknek vérzik a nyaka. Azt hiszed Diginél minden rendben van? Vagy a UPC-nél?"
Nekem speciel anno nem volt semmi bajom az UPC-vel a XI. kerületben.
A DIGI viszont a XIX. / XVIII. kerületben siralmas hibákat produkált úgy, nekünk kellett visszafejteni melyik hálózati eszközükkel van a probléma, és azzal az információval feladni a hibajegyet, "lécci-lécci ezt az eszközt cseréljétek már ki köszi-köszi".
Másik alkalommal pedig mintha lejárt volna a TTL, eltűntek csomagok a forgalomból. Mind a két esetben természetesen csak pingvinezett a DIGI ¯\_(ツ)_/¯Telekom-mal viszont az első ADSL-em bekötése (kb. 2002-2003) semmilyen általános problémám nem volt.
Még egy HGW / modem csere se. Bár ez is csak szerencse kérdése lesz mint UPC esetében."UPC-nek, Digi-nek is szar időnként a DNS szervere, éppen ezért sokan alapban google, norton, opendns állítanak be."
Pontosan ez a megoldás erre a problémára.
-
őstag
válasz Gabesz87 #92310 üzenetére
"Azt mondták (talán itt?) Hogy egy "jól sikerült" szoftver frissítés miatt lehet."
Nem túl sok köze volt az illetőnek a témához, mert nem töröl SW frissítés a dobozodról semmit.
"Szerintetek döglődik a HDD?"
Igen.
"Jelentsem be aztán új boxot adnak?"
Igen. Sajnos a felvételek bukók.
Ami számodra igazán fontos és pótolhatatlan, azt mentsd ki analóg kimeneten. -
őstag
"UPC-nél van egy családi HD csomagunk is. Ennek a beltéri egysége azonban botrány"
Nem ismerem a UPC dobozait, de hogy melyik beltéri botrány, melyik nem, többnyire (és véleményem szerint szinte kizárólag) szubjektív indokokon alapul. A T többféle dobozt szór az ügyfeleknek, utóbbi időben jellemzően Tatung-ot.
Ezeknek (a Tatung dobozoknak) van jelenleg egy apró, de sok ügyfelet annál jobban zavaró problémája; hajlamos a csatornaváltás gombot többször venni, mintha kétszer nyomtad volna meg. Ez a probléma még megoldásra vár."Ami pozitív, hogy (amikor működik) az adások egy része visszatekerhető, így az olimpia pl. követhetőbb volt, mint hajnalban."
Bár nem tudom melyik technológiai megvalósításra gondolsz, de feltételezem arra amikor napok múlva is odaváltasz az EPG-n adott programra, és le tudod játszani elejétől a végéig. Ez adott a T esetében is, ha a kívánt csatorna programja engedélyezett erre a funkcióra.
"Bár a T is kínál ilyesmit, de azt nem tudom mennyire jól működik."
Ha adott programra ez a funkció engedélyezve van, akkor működik természetesen és 72 óráig utólag is megtekinthető.
"Ezzel vannak tapasztalatok?"
Mivel korábban írtam, ezek szubjektív dolgok, erről neked kell dönteni. T-Pontban általában van kint IPTV végpont, pont ilyen céllal. Meglehet masszírozni, nyomkodni, próbálgatni.
-
őstag
válasz pinnacle #92714 üzenetére
Ahogy már megírták a többiek is, hiába van neked egy 250 Mbyte/s írási sebességgel rendelkező SSD-d, ha gigabites port van az alaplapodon, és jobb esetben is Cat5e kábeled.
Az meg külön fűszerezi a történetet, hogy a torrent nem egyenlő lineáris 250 MByte/s kiírásával. Ekkora sebességhez óriási buffer kell (sok-sok GB), jelentős CPU teljesítmény (titkosított csomagok + hash számítás.
Nem feltétlenül az internet a szűk keresztmetszet a 2 Gbit/s internet linux imagek torrenttel való terítésére és letöltésére.
-
őstag
válasz demars #93087 üzenetére
"A szerelő srác húzta be anno az összes vezetéket." ... "Ami picit bosszant, hogy meg sem kérdezte, hogy meg tudom e csinálni, oldani... "
Neki ez a dolga, ezért fizetik.
Én anno, mikor még mikor bevezették az IPTV-t és előfizettünk, bekábeleztem előre mindent, saját elvárásomnak megfelelően, saját anyagból. Meg is lepődött az illető. Nyilván ők arra vannak felkészülve és felkészítve, az előfizetőnél mindent A-tól Z-ig meg kell csinálni. ADSL-ünk volt, hozták az ADSL2+ HGW-t, lecserélték a modemet, betettük a STB-okat a helyére, kábelek bedug és ment is.
Aztán úgy alakult, egy másik ingatlan esetében sok-sok évvel később, meg el volt fúrva a telefonkábel VDSL bekötéskor (sosem használtuk, nem tudtuk). Akkor is be volt készítve minden, de végül újra kellett kábelezni kb. a lakás felét a kiszálló embernek. És erre is fel volt maximálisan készülve az illető.
"Mindegy szerintem holnap ismét hívom Vandát, aztán tettetem a hülyét, hogy xar a rendszer, nincs adás, aztán oldják meg...!!" ... "Jöjjön ki, csinálja meg, aztán ha kell, kifizetem."
Valószínűleg ez lesz. Ugyanis ha az átadási ponton hibátlan az access és az ingatlanon belül van probléma nem-Telekom eszközzel (az-az nem a HGW vagy STB halt meg), akkor az külön díjas.
-
őstag
válasz Tesztelo.hu #93171 üzenetére
Szerintem nem jár a kötbértől való eltekintés. Miért?
Meghivatkozod azt a "kivételt", miszerint ha téged a csatornaszolgáltató megkárosít azáltal, az általad preferált csatornát kiveszi a kínálatból, és ezáltal neked mondjuk továbbiakban már nem kívánatos a szolgáltatás, akkor valamilyen folyamatot követve végül eljuttok oda, kötbér összegét visszaadja neked a szolgáltató.
Ha országosan távozik a tartalomszolgáltató? Ehhez semmi köze a közvetítőnek, jelen esetben a Telekom / UPC / Digi és még mások. Ha téged kár ért azáltal, nem lesz neked többet Fox csatornád, ez a kár nem a csatornaszolgáltató által keletkezik, így nem is fogják benyelni az összeget. A Fox-tól pedig nem látom esélyesnek a kötbér összegét kiperelni.
Az-az, szerintem csak azért ne mondd fel.
-
őstag
válasz ferikek #93195 üzenetére
"Ez szerintetek eleg iptv-hez?"
Technikailag igen, de eléggé a határon van. Milyen accessről is beszélünk?
"Telekom ugyfelszolgakat ezt nem tudja, csak a szerelojuk. Lehet ilyen?"
Hogyne lehetne. A servicedesk-en (többnyire) nem műszaki kollégák dolgoznak, és pont az ilyen billegő, vagy igen vagy nem esetekben nem foglalhatnak állást.
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER