- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szplöttyy
senior tag
-
karakpecze21
senior tag
válasz Motion_Blur #9901 üzenetére
Én most ilyet tettem bele, mert haver már régóta ilyet használ és nagyon dícsérte.
-
Giot
addikt
válasz Szplöttyy #9902 üzenetére
Talán az hogy elég nagyban hamisítják. De ha eredetit veszel nincs gond.
-
xmad
őstag
van egy masik eszrevetelem a csorges zorgessel kapcsolatban.
1800as fordulaton csinalja csak.ha esik vissza a fordulat akkor
csak 1800 nal csörög be.se folotte se alatta nem. Valoszinuleg
hidegebb idoben ezer hallom mer akkor 2000 az alapjarat es
hamar lemegy 1800 ra es kezd zörögni.meleg idoben meg jo
ha 1500ra megy csak fel az alapjarat vagy addig se.es csak akkor hallani a zorgest ha gazt adok es megy vissza a
fordulat..van otletetek? -
Xmodule
őstag
Hello. Van egy Suzuki Alto 1.0 2000 -res modell. Az a gond, hogy lyukas a benzintank a felsö részénél. Kérdésem szerintetek hogy lehetne megoldani? Glettelni? Vagy ha cserés bele menne e 2009 ces modell benzintankja is? Valtozott a tank mérete csavarok elhelyezkedése ? Mit csinalnatok?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
-
Xmodule
őstag
Köszönöm a valaszokat. A tank sajnos nem muanyag.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Kornel
veterán
Megvan az első "tele tankos" fogyasztási eredményem a splash-el.
90% országút, 10% város
787,6 km-re 38,25 litert tankoltam, ez 4,85 literes átlagot jelent, ami több, mint a board által mutatott 4,5 liter, de őszintén szólva én rosszabbra számítottam! most megpróbálom mit mutat maxxmotion 95-el, ha nem jelent semmit, akkor marad a sima super 95!
szerintem fogyasztás szempontjából fejlődés a k12b, az m13a-t swift2-ben sose sikerült 5,5 alá vinni átlagban, tele tankon. -
Motion_Blur
félisten
"m13a-t swift2-ben sose sikerült 5,5 alá vinni átlagban, tele tankon"
Nekem 5,7l a rekordom de jellemzően 6-6,4 körül eszik, pedig nem talpalom. Ez 70% országút, 30% város. Mondjuk 195-ös gumik és klíma. Benya: Shell V-Power 95
Nagyon finoman vezethetsz ha ilyen jó értékeket produkálsz. Vagy 3 báros virsligumikkal mész
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #9914 üzenetére
nincs túlfújva a kerék, gyári 2,3 bar!
viszont tényleg finoman vezettem, de nem is fogom taposni, lemértem, a 45 perces utat leggyorsabban 40 perc alatt teszem meg, de akkor már csekk is jöhet, ha pechem van, meg ön- és közveszélyes is vagyok olyankor -
nagyúr
válasz Motion_Blur #9914 üzenetére
ennyit eszik a swift2?l
mondjuk, lába válogatja.
ékes példa rá a keresztanyám első szériás mazda 6-osa, amivel a család 10-11 literrel közlekedett, én meg elmentem vele 6,5 literes fogyival Szegedre, meg vissza.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Motion_Blur
félisten
válasz fokukac #9916 üzenetére
Amikor vettem mindenki azzal riogatott hogy 7 alatt nem áll meg, de inkább 8.
Nagyon finoman 6 liter alatt épphogy. De mondom, a 195-ös gumi is lehet szerintem pár deci. Télen 175-ös gumival hidegben is ennyit eszik.
konkrétan itt vannak a fogyasztási adataim: [link] - kicsit nagyobb fogyira emlékeztem, így már akkor hasonló mint amit a kolléga írt
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #9917 üzenetére
szerintem swifttől kifejezettem jó fogyasztási adatok, végre valaki, aki tud vezetni.
ismerek olyat, aki azért adta el a fél éves! swift 2-jét, mert neki 8 litert evett... és bukott 1 millát kb... ahelyett, hogy elment volna egy vezetéstechnikai tréningre[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #9919 üzenetére
én is regisztráltam most, legyen ellenpélda is a 8 literes átlag mellé
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Motion_Blur #9919 üzenetére
Tavaly nyaralási útak, 6.2 volt az átlagom országúton, most hasonló körülmények között 7 lityi.
De én nehezebb lábú vagyok mint az átlag olyan 100-110-es tempót szoktam tartani országúton. Meg ha előzni kell akkor szükség szerint, visszaszúrom a harmadikba is, nem szoktam gatyázni vele.
6 liter alá simán le lehet vinni 90-es átlag tempóval 5.ben. Előzéseket kerülve. -
Kornel
veterán
110-nél visszaszúrni 3.ba tényleg nem takarékos megoldás
Viszont ez az 1,2-es motor 3000 felett úgy megindul, mintha VVT lenne, de sehol nincs róla info, annyit találtam, hogy az új swift/splash motorja, aminek ugyanez a kódja (k12b) már dual VVT, de hogy a régi milyen, arról sehol semmi.
-
Mercutio_
félisten
Villamossági szerelőt senki nem tud?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
domojko
senior tag
Ha jól emlékszem 69KW- 94 LE.
Nos megnéztem most már. [A suzuki honlapján ] max teljesítmény 69 kw. Vagy nem K12B-ről van szó?
(#9925) kornelka: OK már értem
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
Az M13A blokk fedélzetije 5.5 lityi környékét mutat 100 magasságában.
Valszeg sima DOHC blokk a tiéd. A Suzuki kiteszi az autóra ha VVT a blokk. Lásd Ignis-ek, vagy a Swift2 1.5-ösén is kint van hogy VVT. Hisz az 1.5 már VVT blokk, míg az 1.3 csak DOHC.
Az M13A blokk 4e környékétől indul meg olyan emberesen. Ott még kellemes taszítást is érezni. Hogy miért a megoldás, egyszerű 4e-nél van meg a max nyomatéka ennek a blokknak ezzel a vezérléssel.
Egyébként 3e-től kezd el éledni. Bár azalatt is szépen használható, csak kicsit lustácskának érződik.
Egyébként ez egy öreg probléma a pörgős kis köbcentis motoroknál, ha nem forgatod nem eszik sokat, de nem is igazán megy, ha meg megforgatod megindul de akkor a torka is nyílik.
Vezettem 1.4-es VW Polo-t úgy éreztem úgy megy mint a disznó, alsó fordulaton, de nem bírtam megállni hogy ne forgassam meg.
És nagy csalódás lett a vége. 4e-ig tisztességesen megy de ott kifogy szuszból és csak ordít. Az M13A blokk meg ott éled igazán, Szóval mindez a furat löket arányának, és a vezérlésnek a játéka.
Egyik gyártó így a másik úgy.
Nah jól el filozofálgattam itt magamnak. -
-
addikt
Nem tudom srácok de én az 1.3-as swift 2 -vel országúton 100-110 es tempóban simán 6 alatt megyek még légkondival is! Vegyesben most éppen 6.5 -6.6 az átlagom de nem igazán nyugdíjas stílusban........
Egyébként a swiftet szokni kell! Én is simán feltoltam neki 8 litykóig (sőt) városban az elején......
...az a véleményem, hogy ha jól bánnak vele akkor a suzukinál megbízhatóbb autó nem sok létezik.....[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
addikt
-
Xmodule
őstag
válasz Xmodule #9906 üzenetére
vettem 2 komponensu poliészter gittet és azzal bekentem a lyukat és körulötte. Kb egy gombostü nagyságu lyuk volt, mert ugye ahogy folyt ki a benzin folyamatosan nagyobbodott aztan mikor drotkefeztem akkor is egy kicsit nagyobb lett. vegulis erösen megkötött szerintem jo lett. majd teli tankolom megint aztan kiderul jo lett e. bontoban nem talaltam sehol sem tankot sajnos.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Giot
addikt
válasz mefistofeles #9931 üzenetére
Ha forgatod eszik, ha nem, nem eszik de totyogós, igazán ezzel nincs mit kezdeni.
-
Mercutio_
félisten
Ezeknek az új motoroknak is hasonló a nyomatékgörbéje - és a váltó áttétele - mint a régi szuziknak, - pl. swift szedán - vagy azoknál jobban kell forgatni azonos dinamikához?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Giot
addikt
válasz Mercutio_ #9934 üzenetére
A helyzet az hogy Suzuki-ék, változtattak a furat löket arányát. Az előző 1.3-as (G13) blokkhoz képest az M13 blokk rövidebb löketű. Emiatt jobban pörög felül, alul viszont kevésbé nyomatékos.
Ez érezhető is, alul kicsit komótosabb 3-4e-től viszont életre kel.
Persze ezt azért ne vedd problémának csak ez ilyen karakterű. Jól lehet vezetni alsó fordulaton is. Nekem nincs bajom vele.
De az 1-es swift 1.3-asa nekem lineárisabbnak tűnt emiatt.
A váltó áttétel hasonló a 2-es 1.3-as Swift esetében. -
a_tesz
Korrektor
Már a régi 1.3 16V-n (G13BB) is érezni lehetett, hogy nem akar úgy alul menni, az M13A blokkoknál még jobban kijön a tipikus hengerenkénti négyszelepes karakterisztika, nekem meg főleg a 1.3 8V (G13BA) után, ha beülök szülők M13 blokkos swiftjébe. Ez sajnos ilyen, forgatni kell, de nem haragszik meg érte Az új K12 blokk sokkal jobb ilyen szempontból, sokkal "kockább" a furat-löket arány, meg a motorvezérlőt is másként hangolták, nem kéri annyira a fordulatot.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Kornel
veterán
Valóban, K12B-nél a furat x löket 73,0 × 74,2 sűrítési arány 11
M13A-nál 78,0x69,5, sűrítési arány 9.5
itt van egy érdekes "marketing" szöveg: "Az új benzinmotor jellegzetessége az alacsony és közepes
fordulatszámnál jelentkező erős nyomaték."
Nálam ez úgy jelentkezik, hogy országúton ésszel használva board szerint 4,5, rátankolással 4,8 literre jött ki a fogyasztás, 60-nál simán 3-ból 5-öt kapcsolok, nem rángat, nem fullad, pedig 2000 rpm nem sok, úgy használom, mint egy dieselt. Kb. annyit, vagy kevesebbet fogyaszt, mint az ezres swiftem anno benzinből. Egyedül városban lenne előnyben, a kis önsúlya miatt. -
Giot
addikt
Igen de a blokk ugyanaz a G13BB esetében, csak a vezérlése más. SOHC 16V hengerenkénti.
Az M13A a DOHC, hengerenkénti, vezérlés, a furat löket aránya miatt még inkább előjön a lustának tűnő karakter alsó fordulaton.
"Ez sajnos ilyen, forgatni kell, de nem haragszik meg érte"
Egyébként a legújabb Swiftbe kellene egy tisztességes 1.5-ös moci.
Pld az a 110 lovas amit az SX4 is megkapott.(#9939) kornelka: Én is simán beteszem 60-nál 5.-be, nem rángat nem köhög, de nem is történik túl sok minden ha lenyomom a gázpedált. Csak álmosan elkezd felfele menni a km/óra mutató, de azt gyorsulásnak nem nevezném. Viszont ha ottfelejtem a lábam, sunyin eléri a 70 majd 80-at, és az ember észre sem veszi, máris jön a csekk.
[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
Mondjuk ez így különös, összehasonlítva a M13 motorral, kiderül, hogy annak nagyobb azonos fordulatszámon a nyomatéka, bárhol.
Itt egy kép hozzá:
képViszont a váltókat összehasonlítva azért az új Swiftnek rövidebb valamivel a váltója, ez kompenzálhatja a dolgot, de érdekes, az biztos.
Szerk: #9940 Giot: tudom, hogy a blokk ugyanaz, pont ezért hoztam fel, mert hiába ugyanarra az alapra épül, mégis sokkal tunyább alacsony fordulaton. Másabb a karaktere a hengerenkénti négy szelep miatt, ez ezzel jár.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
karakpecze21
senior tag
Ma megvolt a kocsiban a gyertyacsere. (Ignis)
Elvittem a szerelőhöz, mert ehhez nem volt kulcsom meg amúgy is az öreg autómat mindig ő javította.Ingyen kicserélte nekem.Viszont mondtam neki, hogy hamarosan elhoznám váltó olaj cserére a kocsimat (139.000Km) és elég érdekes választ adott.
Azt mondta, hogy a váltóban teljesen felesleges olajat cserélni.Ugye jól érzem, hogy ez baromság ugye?
Az olaj, még ha nincs is használva akkor is amortizálódik valamennyit.Ez meg 9 éves kb. és azért kilómétert is futott rendesen.Vagy én vagyok a hülye?[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
válasz karakpecze21 #9943 üzenetére
Azthiszem valami 60ezrenként kell, aztán hogy mi igaz nem tudom. Azt tudom, hogy az enyémben ~80ezer van már asszem, és hidegen reccsen a 3adik, meg egyre gatyább a váltó, bár tőlem aztán olyan kíméletlen használatot kap, hogy az hihetetlen.
Smoke & Torque
-
Giot
addikt
válasz karakpecze21 #9943 üzenetére
"Ugye jól érzem, hogy ez baromság ugye?"
Igen. A Suzukiknál kell a váltóolajat cserélni. Nézd meg a szervizkönyvében hogy az Ignisnek milyen időközönként. -
karakpecze21
senior tag
Értem, köszönöm.Akkor jól éreztem.
Hát ha kell, akkor ebben már tuti megérett rá, mert 139.000km van benne.
Szerintem a legjobb az lessz, ha kiviszem a Suzuki-hoz, eddig úgy is kellemesen csalódtam bennük.Szplöttyy: Hát akkor lehet már neked sem ártana egy olajcsere.Az én váltóm igazából még frankó, de ezen kívül mmár csak a fékolaj csere van hátra.Mondjuk a váltója kicsit olyan nem is tudom hogy mondjam, talán a legjobb szó rá hogy "lötyögős", de ez gondolom ilyen.Nagyon könnyen vált, csak olyan löttyedt kicsit mint hadd ne mondjam mi.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz karakpecze21 #9946 üzenetére
Az a műanyag váltókulissza miatt van szerintem. Valszeg megkopott. Az enyém (swift2) törött ez úgy jelentkezik hogy van ,hogy nem hajlandó bevenni az 1-est. 12e ft lenne a cseréje, de majd ha romlik a helyzet akkor cserélem, most még simán használható.
[ Szerkesztve ]
-
tomsics
senior tag
válasz karakpecze21 #9943 üzenetére
Ezeket úgy birom akik azt mondják nem kell cserélni.Ha logikusan gondolkodtok ott is mozgó,surlódó fogaskerekek érnek egymáshoz.Ott is ugyan úgy elfárad az olaj egy idő után.Én olyan 40 ezrenként abba is lecserélem.Inkább veszek 4-5 ezerért egy doboz olajat,mint a váltót keljen felujjítanom x ezrekért
░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /
-
karakpecze21
senior tag
Értem, az enyém egyelőre akkor szerintem nincs vészesen állapotban, csak valóban ahogy te is mondod valószinüleg már meg lehet kopva.Majd ha nagyon odalessz akkor csere.
Tomsics: Hát én is pont ezt gondoltam magamban.Már ha csak használatlanul áll egy olaj sokáig akkor is egy idő után már a szagán is érezni, hogy nem az igazi.
Most a váltókban lévő olaj gondolom valamennyivel időtállóbbak, de gondom alapjaiban mégsem különböznek túlzottan sokkal a többitől.
Nekem anno volt egy simsonom, amit apukámtól kaptam meg.Jópár évig használatlanul állt mikor megkaptam.Leengedtem az olajat és rettentő büdös avas szaga volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...