- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
- Gépész 3D tervezőrendszerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
válasz roti86 #69899 üzenetére
Köszi, ez a bilincs jó ötlet (a gumiharang billinccsel lehet, hogy nem mertem volna, mivel a folyamatos tágulástól előbb-utóbb szétkapcsolódna).
Már csak az a kérdés, hogy érdemes-e visszatenni? Most néztem meg, az S-Cross-on is rajt van.
Gyöször: köszönöm neked is.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #69901 üzenetére
Ladán aknán tudom levenni az önindítót, elvittem egy haverhoz akinek volt mikor nekem még nem. Az önindítónak is van hővédője, haver ( aki egy _szerelő_) egyből kérdi, hogy a hővédőt minek rakom vissza, ő sosem szokta.. ezek ilyenek. Tedd vissza szépen.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz atika88 #69657 üzenetére
Szia!
Bocs, nagyon megcsúsztam mostanság az élettel, de nem felejtettelek el, remélem még hasznos lesz:
[link]
Sorry, kicsit sokáig tartott mire átküldtem a csatornatulajnak a vidit...
Hátha valaki keresi egyszer milyen hangja van hidegindítva 10k km-el az órájában."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz roti86 #69908 üzenetére
Köszönöm még egyszer segítséget, meg is csináltam.
A 2. - 3. Képeden látszik, hogy ez előtte lévő másik hőterelő lemez vége el van rohadva.
Az enyémen még ép volt, csak a vékony fém kötegelő szalag volt ott is elszakadva.
Most egyúttal azt is megfogattam a másik lemezzel osszefogva.
Egyébként 45mm-es bilincs kell hozzá. A csavarok végét befújtam fekete hőálló festékkel, nehogy lelazuljon a rázkódástól.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
Hello.
Milyen nyomatékkulcsot érdemes venni a kerék levételéhez/felrakásához?
Suzuki Ignis (2002)
Ezidáig nem foglalkoztam vele lévén most szerzem meg a jogsit (már csak az vizsgaidőpont kérés van hátra).
A neten talált kerékcsavar meghúzásához 85Nm írnak elő.
Ez valós érték?
Hátsó kalatartót hol érdemes venni?
Aki szerelt be GPS multimédiás rendszert abból melyiket érdemes megvenni? -
ViZo72
tag
Szia!
2003-as magyar gyártású Ignisnél a kerékcsavarok meghúzási nyomatéka valóban 85Nm (8.5kg).
Ha a Tiéd 2002-es az lehet, hogy még japán gyártású? Ez esetben annál lehet más érték bár nem hiszem, hogy lényegi különbség lenne.A többire nem tudom a választ.
(Nyomatékkulcsom sosem volt, csak úgy "szakszerűtlenül", érzésre szoktam meghúzni. De gumis műhelyekben ahol pisztollyal vagy nyomatékkulccsal húzzák meg a csavarokat, látszólag ott sem keresték ki sosem az adott típushoz való értéket. Vagy fejből ment nekik -ezt kétlem- vagy gondolom elég hasonlóak az előírások átlagautóknál és csak ha valami spécibb autóról van szó, akkor néznek utána.) -
burgatshow
veterán
válasz ViZo72 #69912 üzenetére
Neha a Lidl-ben lehet kapni nyomatekkulcsot, kb. egy 10-es az ara. Az evenkenti 2 kerekcserehez teljesen jo.
Igy van, a mai utcai autok legnagyobb resze 85-90 Nm es 100-130 Nm kozotti ertekkel operal (KIA Picanto 95Nm, Vitara/Scross 100 Nm, VW Passat 120 Nm, Ford Mondeo 125 Nm, stb.), tapasztalt gumis mar szemre be tudja loni az auto/kerek merete es a csavarok szama alapjan, hogy kb. mennyi a lehuzasi nyomatek. De a legprofibb valoban a kezikonyve szerinti beallitas. -
AMD Power
titán
Milyen autóval hozott itt össze a sors , még az autókölcsönző.
-
Sunsetjoy
tag
Szép jó napot emberek!
Autókban laikusként, de nethasználóként megkértek valamire engem utánanézni.Egy Suzuki Splash 1.2 (2008) esetében lenne felni tekintetében kérdés csere/vásárlás.
A leírások szerint ugye 4x100 14RJ5 54,1 ET45 egy 165/14R abroncskészlethez.
Utána keresgélve nem találok már sok 5 colos 14-es felnit, de olykor vagy a központifurat mérete nagyobb vagy az ET kisebb...Mire kell / illetve nem fontos figyelni felnivásárlásnál?
A Google csak akkor az igazi barátod, ha értesz angolul :) | http://sunsethungary.atw.hu/
-
Vigneau
félisten
válasz Sunsetjoy #69917 üzenetére
Az ET ne legyen nagyobb (max 1-2-vel), mert jó eséllyel beleérhet a féknyeregbe a felni. Vagy pogácsát (és hosszabb tőcsavarokat) kell használni, bár annak én nem vagyok híve, no meg vizsgán sem biztos, hogy átmegy. Ha pedig sokkal kisebb, akkor meg beleérhet a kerékdobba, főleg forduláskor.
A KF nem baj, ha nagyobb, mert a központosítógyűrű megoldja a problémát. Viszont szélesség terén ne menj 5.5 col felé, ha nem muszáj. 6 colnál már eléggé passzos lehet a 165-ös gumi.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
-
Vigneau
félisten
válasz Gyöször #69922 üzenetére
Lehet nagyobb, csak kisebb ne legyen (mert esztergálni kell, már ha kiadja az anyagvastagság), aztán tesz a felnibe központosító gyűrűt. De ezt írtam is. Pl. KF 54 a 2017-es gyártású Swiftem felnije. Arra lehet venni pl. KF 60 felnit, abba pedig 60 --> 54 központosító gyűrűt (vagy tehermentesítő gyűrűt, ki hogy hívja) tenni.
A mozgókúpos (100 --> 98) csavaros megoldásokat viszont én sem szeretem. Vagy legyen egy felni 4x100 vagy 4x98.
[ Szerkesztve ]
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
AMD Power
titán
válasz donbig #69918 üzenetére
4 felnőtt egy gyerek + klíma. Háát.. nem volt egy villám.
Mondjuk itt Zakynthoson 30-40 tempóval lehet menni átlagosan. Maximum ha mentem vele 65-el akkor sokat mondtam.Egyébként nem volt rossz. De amúgy ha azt veszem ,hogy az SX4 ér kb 2 milliót, egy ilyen 4-5 éves Swift 3.5-4 millió forint akkor nem jó.
-
jeni
félisten
Köszi a segítséget a nyomatékkulcs és a csavar kérdésében
-
blakey
titán
válasz burgatshow #69929 üzenetére
Nyomkodni kell a jobboldali pöcköt. Régi, monokróm kijelzőnél így működik.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
Janusz001
őstag
Scross -ra tud valaki ajánlani ár/érték bajnok tetőboxot?
-
blakey
titán
válasz burgatshow #69931 üzenetére
Ennyire nem vagyok hulye. - kérdezted, megírtam, hogy a régi kijelzőn így működik.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Gyöször
senior tag
Ja, a lidiben múltkor 80-210Nm nyomikulcs volt, az nekem nem szimpi. Én olyat vadásztam, sőt régen csak olyan volt a lidiben ami 28-120Nm közti. Alapvető szerelgetésekhez még ez is sok mert a gyertya az 18Nm, az olajleeresztő csavart meg nemtom de ráírtam a deknire. így tehát vennem kellett egy kicsi 2-24Nm eset is. Szerintem nagy traktorhoz meg nagy repülőhöz kell 210Nm, a féltengely anyát meg még nem kellett macerálni. És nem is tudom mennyivel kell meghúzni.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz burgatshow #69929 üzenetére
Ez a "miótónkon" így van a "tiótótokon" ami újabb meg valószínűsítem akkor máshogy. Venned kell egy 2013-2021 közti eskrosszt, ha egyszerre akarod nézni a napi kmet a totállal.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
válasz burgatshow #69931 üzenetére
Nekem ott gyújtás után ugyanúgy a hátsó biztiövek vannak, de mikor eltűnik a három biztiöves piktogram, akkor automatikusan a napi számlálóra áll át és azt mutatja.
A-t vagy B-t, amelyiket akarom. Olyan lehetőség nincs is, hogy csak az össz km-t mutassa és a napit ne.[ Szerkesztve ]
-
donbig
tag
válasz AMD Power #69941 üzenetére
Elképesztő árak vannak az biztos. Felmerült, hogy a 2019-es 120.000 -et futott céges Swiftet le lehetne cserélni újra - legalábbis mi szerettük volna :-) Akkor újonnan volt 3,5M ha jól emlékszem. Szerintem marad a másik véglet, addig hajtjuk amíg nem kell évente néhány napnál többet szervizben tölteni. Mondjuk eddig nem kellett, mégiscsak Suzuki....
"Ember, most jövök ki a templomból!"
-
SkiDev
senior tag
Sziasztok!
Autócserén vagyok, jelenleg egy 1-es focust hajtok, szeretnék kicsit újabbra váltani.
Valakinek van itt 2-es vasalója? (1.2-es motoros, nyújtott lámpás)
Egy kicsit parázom tőle, mert kevés teszt van róla, kevés információ, kevés példány.
Van valakinek konkrét tapasztalata alkatrészárakról, megbízhatóságról?
Az 1-es vasalót elvetettem, mert kérdéses az előélet, nem szeretnék ABS-kockába, nyelescsapágyba, katalizátorba beleszaladni, elég volt pénzelni a jelenlegit.Siemens A40 \ Siemens C35 (BOCI Ver.) \ Siemens AF51 \ SE k310i \ Nokia 3110c \ SE k800i \ LG GT 500 \ SE Xperia X8 \ Sony Xperia SP \ LG G4 Brown Leather \ Huawei Mate 10 Pro \ Realme X2 Pro \ Samsung Galaxy S21 Ultra 12/256
-
AMD Power
titán
válasz donbig #69942 üzenetére
Pontosan. Ráadásul ez egy kisebb, és gyengébb autó lenne nekem. A mérete talán még nem is zavarna, de az,hogy gyengébb és ez a körübelül 2 millás, de Inkább 2.5 milliós árkülönbség már jobban elriaszt. Mert egyébként meg jó volt menni vele, pofás jól is néz ki, váltója is jó volt, a kicsi kormány kimondottan sportos és kényelmes volt nekem.
-
mouzrr
őstag
válasz SkiDev #69943 üzenetére
Miért vetetted el? Előre tudhatod milyen hibái lehetnek, vétel előtti átnézésnél ez eléggé nagy előny, tudsz kalkulálni vétel utáni javítással is. A katalizátor annyi, hogy hibát dob, ki kell törölni, a károsanyag kibocsátási értékek nem változnak, nekem is fel szokta dobni, 1 hónapja voltam műszakin vele, semmi gondja nem volt. Bőven van alkatrész is hozzájuk.
Egy felújított ABS kocka 45k 5 év garanciával + ki-beszerelés. -
SkiDev
senior tag
válasz mouzrr #69945 üzenetére
Kinézetre is jobban tetszik az újabb, illetve itt olvastam, hogy az újabb az kiküszöbölt minden hibát az előzőből. Ezért gondoltam, hogy ha a régebbi esetén ennyi hibával kell számolni, akkor az újabb gyakorlatilag hibátlan.
Másik szempont, hogy az átlagos 17X cm magasságomhoz egy masszív 130 kg is társul, ahhoz viszont nagyobb autó kell és úgy tudom nőtt valamennyit a 2010 utáni.
Valamint visszakanyarodva az első részhez a mostani autóm egy temető. Egy év alatt a másfélszeresét locsoltam vissza vételárának és még mindig van gondja, így minimalizálnám a lehetséges problémákat. Ezelőtt Honda Jazzre gondoltam, de a lakatolás sem sokkal vonzóbb.
Ezért gondoltam, hogy itt kérdezek, mert csak tesztek vannak, hosszútávú tapasztalat már nincs és arról sem tudok sokat, hogy alkatrészárban hogy áll az előző generációhoz vagy éppen a Fordomhoz képest.Siemens A40 \ Siemens C35 (BOCI Ver.) \ Siemens AF51 \ SE k310i \ Nokia 3110c \ SE k800i \ LG GT 500 \ SE Xperia X8 \ Sony Xperia SP \ LG G4 Brown Leather \ Huawei Mate 10 Pro \ Realme X2 Pro \ Samsung Galaxy S21 Ultra 12/256
-
fogkefe21
csendes tag
válasz SkiDev #69943 üzenetére
Vasaló facebook csoportjában sokszor felmerül ez a kérdés, jobb lett igen ha teheted azt vedd, de a nyelestengelycsapágy hiba a szerelők szerint ott is előfordul. Amúgy egy használt 1-es vasaló már szinte tuti hogy átesett az abs kocka cserén és a váltófelújításon. Ha pedig nem akkor meg, ahogy előttem is mondták tudsz vele kalkulálni.
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
senior tag
válasz SkiDev #69943 üzenetére
"Egy kicsit parázom tőle, mert kevés teszt van róla, kevés információ, kevés példány."
A bankválság éveiben volt ez az autó új, amikor az újautó eladások összeomlottak. Ezért van belőle kevés a piacon. Egyébként jó autó, bátran vehető. Szívó benzines suzuki, láncos motorral, nagy baj ezzel nem lesz. A kopó alkatrészek nem lesznek drágák, viszont a karosszéria elemek igen. -
Qtya123
őstag
válasz kenguru99 #69949 üzenetére
A kopó alkatrészek nem lesznek drágák, viszont a karosszéria elemek igen.
Nekem is ez lenne a red flag azzal az autóval. A korábbi vasaló esetén hegyekben áll a bontott alkatrész, de ez pont az a típus, amelyhez sokkal kevesebb van.
Persze nem abból kell kiindulni hogy kell, de ha kell akkor nagyon kell.
Én anno az IS200al a végén eljutottam oda, hogy a zabszem a seggemben volt, hogy ne legyen semmi karosszéria elemre szükség. Ami vergődések végigmentek a facebook csoportokban, az kész volt.
Gyakorlatilag első fényszórókat nem tudtál bontottan venni. 99% angol autóról volt bontva, annak meg a vetítési képe nem jó irányban van ugye. A maradék 1%ot két perc alatt elvitték mindig a használt piacról.Nem hobbi autó esetén én tuti nem vállalnék ilyen nyűgöt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- EA Sports WRC '23
- Amazon Kindle
- Kés topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Interactive Brokers társalgó
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest