- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz band1103 #6450 üzenetére
Itt egy jó kis leírás a többfokozatú motorolajokról.
Röviden a hideg (pl. 10W) és melegoldali viszkozitás (pl. 40) azt a hőmérsékleti tartományt adja meg amiben a motor megfelelő kenéssel üzemel.
[ Szerkesztve ]
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
band1103
őstag
válasz Latissimus Dorsi #6451 üzenetére
"A bölény királyul néz ki: tisztára mint egy rasta tehén !" # * Have a Nice Death!* ...powered by vérpistike... #
-
nagyúr
Van infója valakinek arról hogy a régi swifteknek (esetünkben 94) mennyire pontos a benzin szintet jelző mutatója?
Csak mert múlt hét kedden tankoltam tele, (elsőnek mióta megvan) és azóta mentem 191Km-ert és a benzin mutató már pont középen van. Ha továbbra is ilyen ütemben kúszik majd lefelé akkor kb 400km-ert tudok menni vele, ami a 40l-es tankhoz viszonyítva 10L-es fogyasztást jelentene. Az meg azért nem kicsit lenne dúrva. Benzin sehol nem folyik el az tuti, mert hétvégén nem voltam sehol, és reggel is annyit mutatott amennyivel leraktam.
Szóval most kicsit parázok hogy wtf van. Igaz ukrán bezin van benne amivel kevesebbet lehet menni mint a magyarral de nem ennyivel.Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
burasu4
senior tag
Ne izgasd megad!
Amugy biztos hogy 40 litert tankoltál?
Mert nekem amikor a jelzés szerint csutka üres akkor 28l-nél kattan a benzinpisztoly. A legtöbb amit tankoltam, az 31 liter volt. Nekem is régi Swiftem van.
Szóval, azt tanácsolom Neked, hogy legközelebb tankold meg teli, azaz az első kattanásig, ird fel mennyit benya folyt bele, majd utána megint tankold teli és az első kattanásnál megint NE rakjál többet bele. Én igy szoktam.Amugy most nekem is pont a felénél van és 198 km mentem azóta.
-
nagyúr
válasz burasu4 #6455 üzenetére
Nem annyit tankoltam, 37.1 ment bele akkor volt csurig, illetve valamennyi volt benne.
De ha neked is a középen van akkor kicsit megnyugodtam
Már kezdtem fosni hogy ha 200km-ert mentem egy fél tankal akkor az elég karcsú lesz.
De godolom akkor a felétől a nulláig majd kicsit megtorpan.
Te mennyit tudsz menni kb egy tankolással?Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
a_tesz
Korrektor
nekünk anno a régi swiftben a szintjelzőn egész az E betű középső szára alá ment le a mutató, akkor ment bele úgy 38 liter de nem teljesen pontos az a mutató, ni is mindig inkább a napi számlálóval számoltuk hogy mikor kell menni tankolni. ha meg bizonytalan vagy, állj be egy kútra, szerdától úgyis megint drágul a benzin...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
nagyúr
nekünk anno a régi swiftben a szintjelzőn egész az E betű középső szára alá ment le
Fordulatszámmérős volt vagy sima? Mert nem mind1 mert a simának sokkal lentebb esik az E betü közepe.
Sima vs FordulatszámmérősÚj hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
band1103
őstag
Ha jól megnézed akkor lehet hogy az E lentebb esik de az F is. Tehát maga a tartomány mind a 2-nél ugyan akkora vagyis 85 fok. Tehát valójában nincs különbség ebből a szempontból.
"A bölény királyul néz ki: tisztára mint egy rasta tehén !" # * Have a Nice Death!* ...powered by vérpistike... #
-
Reaper
őstag
Hali,
aki esetleg használ itt E85-öt, tudna adni, valami how-to leírást?
Ezt úgy értem, hogy ugye megint emelte a kedves MOL a benzin árát, viszont legutóbb tankoláskor láttam, hogy kapható E85 a kedvenc kutamnál.
Na most a 98'-as 1,3-as 8v megeszi minden gond nélkül, vagy kell valami átalakitás, vagy egyéb elővigyázatosság?
Thnx! -
band1103
őstag
Magyarországon 2007 eleje óta szabványos E85 üzemanyag keverék 85% bioetanolt és 15% benzint tartalmaz. Ezt az üzemanyagot hagyományos Otto-motoros autókban nem lehet felhasználni. Mivel az E85 nagyobb kompresszióviszony mellett tüzelhető el, nagyobb fogyasztás mellett lényegesen nagyobb motorteljesítményt ad le, de ezeket a motorokat kopogásfigyelő automatikával és turbóval látják el, hogy minden üzemanyag keverék mellett optimális teljesítménnyel üzemelhessenek a motor tönkremenetele nélkül.
Forrás: Wiki
"A bölény királyul néz ki: tisztára mint egy rasta tehén !" # * Have a Nice Death!* ...powered by vérpistike... #
-
Latissimus Dorsi
senior tag
Itt egy nagyobb csokor válasz sok E85 kérdésre.
Az új autókban 50-50% 95-E85 keverési arány mellett nem nagyon lesz gond vele.
Nyáron pláne...MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
-
Reaper
őstag
Köszi a válaszokat, tegnap raktam a kocsiba 1/3 2/3 arányban E85-95 keveréket, semmi változás... eddig.
-
SpeedR
őstag
Üdv
99-es 1.0 stiftnek mekkora szelephézagot kell beállítani?(#6456) Shkiz0
Ahogy már más is mondta, ne izgulj. Szar a mutató.[ Szerkesztve ]
-
hossszú
őstag
-
Yushchenko
őstag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy 96-98-as évjáratú régi swiftet.
Le tudná valaki írni, hogy mit és hogyan nézzek meg rajta? Nem vagyok teljesen hozzáértő, de annál lelkesebbElőre is köszönöm!
Üdv. Yush -
SpeedR
őstag
válasz Yushchenko #6477 üzenetére
Hogy mit nézzél meg rajta? Mindent!
Valamit biztos kifelejtek, de azért megpróbálok leírni néhány jótanácsot.A papírok átnézése után(forgalmi, törzskönyv, esetleg szervizkönyv) kezdheted a külsejével, sorban átnézed a tipikus rozsdásodási pontokat: küszöbök, ajtók alja, sárvédőívek stb. Kisebb karcok ilyen korban már természetesek, ilyen szempontból hibátlan autót nem fogsz találni. A kasznielemek színárnyalata között ne legyen eltérés, a hézagok legyenek egyenletesek. Ha komoly rozsdásodásba futsz, akkor inkább hagyd a francba azt az autót, van választék bőven. Viszont a kipufogó a hátsó dobnál majdnem mindegyiken rozsdás, amelyiken pedig nem azt már cserélték. Ez típushiba, úgyhogy rozsdás kipuff esetén még nem muszáj elszaladni, előbb-utóbb mindegyiken cserés lesz. Érdemes megnézni a gumik állapotát is. Ha kopottak vagy öregek, akkor hamarosan cserések lesznek. (ez egy jó alkualap is lehet)
A külső után jöhet a beltér. Érdemes a kilométer-futással összehasonlítva vizsgálódni. Komoly szakadás, lyuk, lelakottság, erősen megkopott kezelőszervek intő jelek.
Ha belül nagyjából minden okés akkor nyisd ki a motorteret. Az a legjobb ha egy kicsit poros, és sehol nincs olajfolt. Ha túl tiszta az nem szerencsés, mert nem látod, hogy szivárog-e valahol olaj, vagy vmi egyéb folyadék. Ettől függetlenül a tiszta motortér sem kizáró ok, mert utalhat akár a tulaj igényességére is. Érdemes megnézni az olajszintet is. (leállítás után minimum 10 perccel) Ha a minimum alatt van akkor fuss! Ha ok, akkor beindítás, motorfülelés.Ha eddig minden ok, akkor jöhet a próbaút. Ha vezettél már autót, akkor nagyjából tudod hogyan kell viselkednie. Ne rángasson, ne adjon ki fura hangokat (főként a motorra és a futóműre gondolok), az egyenesfutás legyen jó, a fék fogjon rendesen, lehetőleg ne húzzon egyik irányba se, a váltás legyen sima, a kezelőszervek működjenek megfelelően. Az elektromos dolgokat érdemes egyesével mind-mind kipróbálni.
Miközben nézed át az autót kérdezgesd a tulajdonost, érdemes feltenni pár keresztkérdést is.
FONTOS: Ha kezdő vagy használható vásárlásban, akkor ne egyedül menj, hanem olyannal, aki ért hozzá. Ha egyedül mégy, akkor az autót nézesd át egy szervizben (lehetőleg nem ott, amit az eladó ajánl) , azt a pár ezer forintot bőven megéri.[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Még ehhez hozzáírnám, hogy a belső térben a kormány mennyire van elkopva, ami utalhat a valódi km állásra, valamint ha kinyitod a motorház tetőt, akkor a hűtő fölötti merevítésnél látszódhat, ha az eleje törve volt. Ha elviszed szerelőhöz, akkor én ajánlom a kompresszió mérést is (én nem tettem ->motorcsere ), és ha alánéztek, akkor látszik igazán mennyire van egyben a kocsi, egy dolog, hogy a szerelő azonnal megmondja, ha törve volt, de még az avatatlan szem is látja. A lengéscsillapítókra is mindenképpen rákérdeznék, főleg ha pesti az autó. Az eladó megbízhatóságát én pl úgy állapítottam meg, hogy kaptam a nem dohányzó, megkímélt szöveget, én meg beleszagoltam a hamutartóba, és persze büdös volt mint állat... de lehet csak nekem vannak rossz tapasztalataim.
Én is a szerelőt javasolom, ha lehet ismerős, vagy vidd magaddal, vagy vidd el a kocsit hozzá. -
Tigi
őstag
válasz Yushchenko #6480 üzenetére
Hali
Ha neked vagy ismerősnek van aknája akkor ti is könnyen kicserélhetitek (hátsódob).
Ha nincs, és nem az egész rendszert kell cserélni és nem laksz túl messze akkor pl. hozzám is nyogodtan átjöhetsz és kicseréljük, hogy feleslegesen ne adj ki pénzt.Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
Yushchenko
őstag
Ide is megírom, hogy megvettem a kocsit.
Most van eredetvizsgán. Alja le van alvázvédőzve, kipufogóval semmi gond nincs. Egy gumiharangot kell kicserélni. Amúgy nagyon sok mindent felújított tulaj eladás előtt(lengéscsillapító, féktárcsák, fékbetétek stb...)
Azt mondta hogy 40k-val ezelőtt cserélte a vezérműszíjat. Nem tudom, hogy elhiggyem, vagy lecseréljem, mert autószerelőnél természetesen ijesztgetnek rendesen... -
a_tesz
Korrektor
válasz Yushchenko #6483 üzenetére
gratula! milyen évjárat, motor, felszereltség?
szerintem a vezérműszíjat ha nem bízol a tagban, és megteheted, inkább cseréld le görgőstől, mint utána nagyobb baj legyen... ha nem, inkább várj vele de próbálj meg gyűjtögetni, félretenni rá, még mindig olcsóbb mint utána újrafűzetni a motort, vagy másikat keríteni beleスバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
SpeedR
őstag
válasz Yushchenko #6483 üzenetére
Grat itt is.
A vezérműszíjon azért látszik ha nagyon gatya. Egy vizuálisan jónak tűnő szíj nem nagyon szokott szakadni. Ettől függetlenül ha van rá kess, akkor cseréld le inkább. (mondjuk a következő olajcserekor) -
burasu4
senior tag
válasz Yushchenko #6483 üzenetére
Grat!!
Évjárat? Motor? Szín? -
burasu4
senior tag
Van valakinek "hosszabb" tapasztalata az E85 - 95 benzin fele-fele párosításáról? (régi swifthez?)
-
Yushchenko
őstag
Na, szóval. 96-os évjárat, de még a régi típusú, 1.3 GLS. Felszereltség 0 Alufelni, cd-s rádión kívül aszem semmi. Kék színű, de a motorháztető karcos kissé
Vezérműszíjat, hosszb. szíjat, vízpumpát, és egy gumiharangot cseréli autószerelő, én olajat, szűrőket.
3 napja lett vizsgáztatva!
Új féktárcsák, fékbetétek mindenhol, új lengéscsillapítók, silentek mindenhol. Néhány éve kipufogót is cserélték. Alja alvázvédővel van ellátva, sehol egy rozsdafolt.
Úgy gondolom ezután egy igen problémamentes autót kell kapnom.
Nagyából ennyi -
a_tesz
Korrektor
válasz Yushchenko #6488 üzenetére
ez jól hangzik, leld sok örömöd benne!
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Reaper
őstag
válasz Yushchenko #6488 üzenetére
Gratula hozzá, és sok szerencsés és balesetmentes kilométert
-
Yushchenko
őstag
Köszönöm szépen!
Egyébként 3 ajtós, majd ha lemostam dobok fel képet.
Ma hoztam el szervízből, 50k-t kellett fizetnem a következőkre, ráadásul "okosba": vezérműszíj, görgő csere, hosszb. szíj csere, vízpumpa, hűtővíz csere, egyik gumiharang csere. Szerintetek reális összeg volt ez?
Most lecserélem olajat, szűrőkkel, kicsit kitakarítom a kocsit, és úgy érzem eléggé okés lesz. -
Tigi
őstag
válasz Yushchenko #6491 üzenetére
Hali
Én is gratulálok és kívánom, hogy hűséges társad legyen amíg csak lehet.
Én is várom a képeket.Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
burasu4
senior tag
válasz Yushchenko #6488 üzenetére
Gartulálok hozzá! Sok örömet benne!
Várjuk a képeket! -
Sas madár
őstag
válasz Yushchenko #6491 üzenetére
Gondolom megfigyeled majd a fogyasztást is érdekelne az eredménye.
Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.
-
Sas madár
őstag
válasz Yushchenko #6495 üzenetére
ok.mivel sokan ajánlják de igazándiból nagyon nagy a szórás az üzemeltetési költségekről.
Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.
-
Yushchenko
őstag
válasz Sas madár #6496 üzenetére
Nézd, leírom neked a saját példámat:
Nagyon sokat kerestem autót. Néztem Astrát, Corsát, Felíciát és Swiftet. Kb ez volt a saját népszerűségi sorrendem... Elég kevés pénzből 3-400e-ből meg akartam oldani a dolgot. A Skoda kiesett, mert nem fértem bele, Corsa sokat fogyaszt nagy hosszú utaknál, aminél én használom, Astrát meg nem találni ennyiért normálisat. Szóval meggyőztek a Suzukiról... Amit megtapasztaltam, hogy most a válságban hihetetlenül gyorsan eladják ezeket a kocsikat. Egyik nap 12db-ot kiválogattam másnapra 6 volt meg. Persze, hogy a jobbak tűntek el...
Szóval megtaláltam ezt a kocsit, 96-os, eléggé karcos, de sérülésmentes kocsi. Friss vizsgás, lengéscsillapítókat, féktárcsákat cserélték vizsga előtt. Sehol egy rozsda, rendesen karbantartott vidéki kocsi volt.
Én elvittem 230!e-ért. Utána beadtam szervizbe, ahol egyik lengőkar gumiharangját, a vezérműszíjat görgővel, a hosszb. szíjat, a vízpumpát hűtővízzel lecserélték, plusz eredetvizsgát csináltak összesen 69k-ért.
Én lecseréltem az olajat, szűrőket összesen 6k-ba volt.
Átírás 36k volt.
Tehát összesen 341k-ba van a kocsi, és most eléggé egyben van. Persze tapasztalatok még nincsenek vele, max az, hogy elég puritán, de ennyiért mit akarunk?többiek: lecseréltem az olajat és 5l kifolyt!!! Már feltűnt mikor néztem vételnél is, h mintha kicsit túl lenne töltve, de erre azért nem gondoltam...
Ill. Nem tudjátok a kagylóülésre hol tudok huzatot venni? Mert most feleslegesen vettem 6k-ért egyet.
Képeket nem tudtam feltölteni, mert mire lemostam elkapott egy hatalmas vihar.
-
SpeedR
őstag
válasz Yushchenko #6497 üzenetére
Gyertyákat nem cseréltél? 40-45 ezrenként ajánlott kicserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Sas madár
őstag
válasz Yushchenko #6497 üzenetére
Sajnos nekem is a fent tarthatóság lenne a szempont de még a típust sem sikerült belőni.
Nem egyszerű a vétel.
Alacsonyabb árkategóriánál meg a járulékos költség szépen elviszi az árat.Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs