- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Crypto Trade
- Mozilla Firefox
- Windows 10
- Proxmox VE
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Aliexpress tapasztalatok
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
Új hozzászólás Aktív témák
-
szaniszlokar
aktív tag
Hello. Nekem is ez a bajom. Ugyanilyen Swiftem van nekem is. A suzuki szervizben azt mondták, hogy csak eredeti Suzuki alkatrészt javasolnak beszerelni, ami 71.000 ft. Ez eredeti Suzuki? Gyanúsan olcsó. Esetleg meg akarnak vezetni a szervizben?
Minden ellenállás hasztalan.
-
szaniszlokar
aktív tag
Megköszönöm, ha valamikor küldesz cikkszámot.
Működik a szonda, nem rángat az autó, nincs elszaladva a fogyasztás. Jó lenne, ha nem világítana a check engine lámpa. A 71-et sokallom érte. A webshopban eredeti, gyári alkatrészeként hirdetik. Akkor ez most gyári vagy utángyártott?Minden ellenállás hasztalan.
-
tboldi
nagyúr
Nyilván a Suzuki címkés alkatrészeket is azok a gyárak állítják elő, amik az utángyártottakat is, szinte mindennek meg lehet találni a párját, csakhogy a Suzuki - meg a többi autómárka is - szigorúbb minőséget követel meg a gyári alkatrészeknél, ezért van magasabb ára. Ennek ellenére néha célszerűbb azt választani az olcsóbb utángyártott helyett, nehogy meglepetés legyen.
-
tboldi
nagyúr
Még szerencse, hogy csak kb. 3-500 gramm kell, és amit lefejtenek, azt leszámolják az árból. Mondjuk ha már elszökött mind, az cink.
De amúgy egyetértek, csak annyit még hozzátennék, hogy a kenés miatt célszerű is néhány évente cserélni a töltetet.
....................................................Más: Megjött a légterelő a WagonR-re, Heko lett, 4 db-os. Ha hazaért apum az autóval egyetemben, akkor gondolom, fel is rakjuk.
Plusz pénteken viszem a féltengely gumiharangjának cseréjére, apum meg addig Hondázik (csak nehogy megszeresse ).[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, főleg hogy a +7-et nem a Suzuki hanem egy biztosító társaság vállalja rá...
Bár megnyugtató hogy a BoosterJet motorkat sem cska úgy "összehányták a tervező asztalon", hanem átgondolt és aprólékos tervezés eredménye... (lásd vízhűtésű turbó, ami nem változó geometriás...)@ncc1701: Le vagyon írva mikor kell vinni, nem később, inkább előbb... manapság a papír nem azért kell hogy betartsuk, hanem hogy legyen mit a hátsó elé tartani ha jön a rugás.
@Zsolt_72: Az anyós ülés vagy a vezető ülés mögé tedd a földre.
@tboldi: Pedig apudnak nem lesz nehéz dolga, a Jazz minőségi előrelépés a WagonR+-hoz képest, mondjuk az árcédula sem egyezik...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Engem érint az 1,4 BoosterJet miatt, de ha nem lenne hozzá, akkor is ezt vettem volna, mivel a konkurenciánál ebben az árban 1,33-1,4-es szívóbenzines volt vagy 1-1,2-es 3hengeres változógeomtriás turbóval kettőstömegűvel stb.
Több bizodalmam van benne mint egy EcoBoost motorban... (Kuga) vagy 1,2TFFSI (octavia kombi)
Egy fontos dolgot megtanultam, és ezt tartom a mai napig: Új autót nem veszünk alapmotorral ha szeretsz autózni és fapadosan, minimum az első lépcső mindkettőből... ez csak az én véleményem.
Az első 3 év az a gyári Suzuki garancia, a plusz hetet egy biztostó vállalja, rajtuk kell leverni a harmadik év után a költségeket, sok sikert mindenkinek hozzá, reméljük nem lesz rá szükség... (biztosítóból pénzt kiszedni...)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
Engem már 23000km-nél elhajtottak a hátsó nyüszögő futóművel. Cégautó, nem érdekel, főnök pereskedni nem akart egy vacak 3 millás swifttel, de gondolom ez erős lökés volt, h a 30 ezres szervízt már szerelő haverral csináltattuk meg. Gyanítom ez a kocsi nem megy többet márkaszervízbe.
-
2ozzmexy
aktív tag
Vagy 'asszonka addig nyökögtette h a kukaérett akksi már be sem tudja húzni...
Nem tudom h az M13A-ban van e védőrelé, de sok autóban ha kevés a kakaó az akkuban, akkor kiold a relé és nem is kezdi el forgatni az önindítót, egy akkucsere után meg pöc-röff...
Bár ettől még lehet igazad van.@Ataxia: Kábellel dugod rá a telefont vagy csak bluetooth-on csatlakozol a fejhez?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
Én mindig kérdeztem és valaki ezeken a fórumkon valaki hihetően el is magyarázott nekem valamit hogy a benzinesek esetén nem olyan "rossz" a helyzet DPF ügyileg. De az igazán durva ebben ha jól értem az hogy ok hogy az autónak regenerálni kell és emiatt szükséges hosszabb üzem, de az nem feltétlenül akkor lesz amikor a user heti egyszer hosszabb útra megy. Az meg teljesen életszerűtlen hogy reggel mész dolgozni, kigyullad a regenerálás visszajelző (ha van ilyen, már ez is egy dolog), és te akkor még fél órát autózol. Főnök meg ügyfelek várnak egy kicsit... Kellene valami pontosabb visszajelzés és kontroll (a DPF 60%-ig tele pl, és regenerálás indítás manuálisan amikor az ember kirándulni megy).
-
mvkly
senior tag
2020-as Ignis GL+. A Pajzs szerű védelmekről más fórumon nem olvastam sok jót, túlbonyolított és az árához képest nem elégséges. Nem az ár miatt gondoltam valami egyszerűbbre, de egy fizikai kapcsoló vagy kapcsolási lánc megkerüléséhez még ma is bontani kellene az autót vagy hosszasan kutakodni benne (utcán állna). Ennél többet szerintem ma sem lehet elvárni.
-
TommyY2
tag
Engem is érdekelne egy valóban jó és normálisan beszerelhető lopásgátló, ha esetleg van valakinek valami jó ötlete.
Visszatérve a korábbi motorolaj témára, várom a véleményeket, hogy a 0w20, vagy 0w16 olaj miért nem jó az 1.4T S-Cross autóba (én is úgy gondolom, hogy nem megfelelő, mivel az a szívó motorokhoz való, de nálunk a márkaszervizben nem használnak 5w30-at). Nem tudok mit tenni, legfeljebb elviszem majd másik városba még 2 alkalommal, aztán lehet, hogy lemondok a +7 év garanciáról.
TommyY[ Szerkesztve ]
-
Fulár
senior tag
Köszönöm!Mindenképpen megnézetem,ha másért nem is akkor azért,hogy időnként meg tudjam járatni mert nem szeretném,hogy a sok állástól majd még rosszabb legyen a helyzet.
laca891 :Itt mifelénk(Nyergesújfalu.Komárom-Esztergom megye)az átlag árak 25 ezer forint körül mozognak.Ebben benne van a feltöltés-tisztitás-átvizsgálás-nyomás próba stb.A javítás ha szükséges nyilván nem.
Nem tudom ez mennyire mondható korrekt árazásnak.Olcsóbb vagy esetleg drágább mint mondjuk a fővárosban. -
2ozzmexy
aktív tag
Jaja, ezért is fújtam a nyárit 30+ fokban 2,8-ra a kompresszorral, de ez most a téli garnitúra, remélem most jó lesz, mert a szelepek aftermarket cuccok (6 hó gari volt rájuk).
Remélem nem defekt, mert akkor szívhatom a fogamat...@beef: Lehet, mert 230kPa körül szaladgált bennük amikor felraktam és volt kint 16-17fok, most ugye lement nálunk 2 fokra tegnap. Csak azt nem értem hogy amikor mentünk vele nem volt gondja, leállítottam max 1 percre szó szerint és annyira lehült? Fura mindenesetre, úgy gondolom jobb lenne ha időben szólna, h "halló kedves L'User, kezd gond lenni...". De legalább működik, ezt is megtudtam.
@ncc1701: Mérője válogatja, a gyári contis kompresszorral ha felfújom 2,8bar-ra, akkor mér a rendszer 25x kPa-t. Mindig felrakáskor ellenőrzöm, de ez most az eső miatt elmaradt. Tankoláskor szoktam még ránézni - ha nem felejtem el - és hosszabb utak előtti tankolásnál, mert nem szeretem ha 30lityi hullámzik hátul...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Volt ajánlat, hogyha ráfizetek 300k-t akkor kapok egy jobban felszerelt hybridet, de mondtam h köszi nem érdekel a biznisz... hadd pusztuljon a bolygó
(bár kétlem hogyha a teljes életciklust nézzük akkor a politikusokon kívül bárki is profitál ezekből a mild-hybrid rendszerekből)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
-
SirKero
őstag
Régen mikor a meló miatt kinn parkolta a szabad ég alatt sima viaszos vásznat terítettem rá. Akkorát kell venni ( piac ) hogy az első ajtók alá belehessen hajtani akkor a vihar sem tépi le. Jól bírja az időjárást a víz nem árt neki és olyan mintásat veszel amilyet akarsz
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
2ozzmexy
aktív tag
Én belülre teszem, onnan nem lopják le a buckalakók hogy áttegyék a sajátjukra...
Mondjuk nekem nincsen bajom a jégkaparással, de ahogyan elhallgatom mindenki gyűlöli, pedig 2 perces mutatvány ha ügyes az ember..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
2019 novemberi Vitara 1,4T+GPF (140LE/220Nm) GL+ galaktikus szürke metál (5.08M volt), idén azt mondták hogyha otthagyom a 2400km-t futott ismert előéletű 1 éves autómat és ráfizetek 300-at, akkor kihozhatom az új hybridet (alapfelszereltséggel), ami felszereltségben ugyanaz mint a mostanim csak kevesebbet eszik....
"Há' nóóóórmális, Margit!?" Majd ha hülye leszek, hogy vegyek egy ugyanannyit tudó autót, ami gyengébb, nagyobb a szervíz igénye és még metálfényt sem kapok hozzá!? Egy frászt... Szerintem nem fogom eladni ha nem lesz nagy probléma vele, még gyűjtök pénzt és vagy elviszem vagy megcsinálom én az alváz- és üreg-védelemet, maximum még teszek hátra is DRL-t és annyi, használjuk amíg szét nem hullik..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
beef
őstag
Nem digites, sima buta egykörös radiátor van benne és biztos, hogy az a ludas, mert a jobb oldalra fűt rendesen, a bal meg hideg.
A be/kijövő cső rendben meleg. Ventilláció jó.
Most úgy is kikerül belőle (már darabokban az autó) és akkor kiderül, mindehol egyformán melegszik-e. -
2ozzmexy
aktív tag
Valóban... 2007-nek olvastam hirtelen, akkor nem ez lesz a baj. Annyira írta h a gyári folyadék okozza h elgondolkoztam a legutóbbi ilyen szerelésemen (Stilo, annál ki is lukadt később). Ott az volt a baj, h sosem cseréltek és amikor a haverom lecserelte a 16 éves gyári vizet akkor hallgatott valami fórumos arcra és ioncserelt helyett csapvizzel töltötte fel... (fagyálló nélkül term.) Természetesen levegős maradt és hol fűtött hol nem majd később győzött a kémia és kirohadt, úgyhogy nem volt mese, ki kellett cserélni.
Valaki írta korábban h az s-crosst üres kiegyenlítővel vette át, lehetséges h fellevegősödött és azért nem melegszik csak az egyik oldala mert oda szorult be a buborék!? Tudom elvont, de ha egy 3 éves autó nem fűt, ott a baj már nem kicsi..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
Nálam meg indító kábel + a zsebbika pár hete. Üldözési mánia az igazi Mondjuk nem csak engem segített ki gyorsan a zsebbika, valakit mást is kisegítettem a bajból vele a liftes mélygarázsban (éppen azért vettem hogy itt milyen ciki lenne leragadni amíg mindenki rám vár, és másik autóval odaállni is elég trükkös).
-
őstag
Hát gondolom igen, ez is "csak" egy akku. És 20 ezer volt szóval olcsónak nem mondanám. Mondjuk mióta megvettem kb 1 hónapja már 2-szer használtam, jól sikerült az időzítés. Mondjuk nálam a kényelem mellett az is benne volt a vásárlásban hogy sok horrort halottam a bikázás és a modern elektronika összefüggésében (és nem értek hozzá szóval nem tudom kiszűrni hogy alapos-e az aggodalom) . És nem akartam az az ember lenni aki nem segít (voltam ennek másik oldalán amikor a 4-ik ember segített vagy 1 óra után). Így ha segítek és valami baki van csak a zsebbika lesz kuka nem az autómban valami.
-
TommyY2
tag
Én is sok mindent olvastam már, szerencsére még soha nem volt rá szükség, illetve egyszer be kellett tolni a Splash kocsinkat. 1.2 szívó, gondolom azt szabad?
Szabadna betolni az S-Cross-t is (start-stop)? Ha nem, hogyan kell bikázni? Mit szólsz a következő cikkhez (a lényeg a negatív pólus)? Szívesen fogadnék más fontos tanácsot is, ha van még.
https://villamautonyitas.hu/bikazas-veszelyei/
TommyY
-
TommyY2
tag
Köszönöm a válaszokat, én is így képzeltem el, csak nem tudom, hogy szabad-e járó motor mellett indítani a másikat? Nem tesz kárt a generátorban (én néhány perc járatás után leállitva próbálnám)?
Dizelt én se merném behuzatni, de egy benzinest talán lehet, legalábbis eddig nem történt baja.
TommyY
-
Zolás
addikt
6. Ha beindul az autó, leveszed a pozitív bikakábelt valamelyik járműről. Amíg a kezedben van, leveszed ugyanazon kábel másik felét a másik autóról. Normális kábelen műanyaggal van borítva a csipesz, nem ér semmihez. Felesleges leállítani a járművet, aztán 2 perc múlva megint beindítod, hogy elmenj onnan.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
SirKero
őstag
Erre a turbó hibára én is kíváncsi vagyok. Eddig nem hallottam róla hogy bárkinek is gondja lett volna vele. Azért már pár ezer darab szaladgál belőle
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
csiga8
senior tag
Lehet rossz kontrukció a turbó, nem tudom, még nem hallottam róla. Figyelni fogom.
Azt tudom mivel tudod megölni a turbót.
1., Indítás után hagyni kell pár másodpercig alapjáraton a motort, ( 6-8) nem nyúlunk a gázhoz, hogy az olaj odaérjen a turbóhoz is, ne szárazon, félszárazon fusson a turbó tengelye
2., A longlife csereperiódussal. Az olajból előszőr mindig az adalék kopik ki. Régebben a kén és foszfor ( SAPS, azaz szulfáthamu ) adalék többszöröse volt a mostaninak. Ezek a kopás ( főleg indítás-leállítás) miatt voltak felelősek, de a kipufogáz utókezeő rendszert eltömítik, ezért próbálják más adalékkal pótolni, több-kevesebb sikerrel...
3., Rossz minőségű olaj, bár ma már szinte minden olaj képes a turbó okozta terhelésnek megfelelni, de azért van jobb-rosszabb választás
4., Ha VTG a turbó ( variálja a lapátszöget) időnként (100 km-ént minimum ) szándékosan picit mehuzatod a motort magasabb fordulatokon és nagyobb terhelésen, ugyanis akkor fog változni a lapátszög, nem fog letapadni. (Értelemszerűen üzemmemelegen)
5., Tartós autópálya után legalább két perc alapjárat. Normál terhelés esetén ( városi-elővárosi használat) a turbó kb 350 C fokos, egy autópályás rész után meg 600-650 C fok körüli.
A turbót az olaj hűti, ha leállítod, nem hül vissza, akkor az ott lévő olaj megég. Nem túl szerencsés, ha a csúszó felületen megégett koksz marad, mert rosszabb lesz a siklási tulajdonság, idővel pedig eltömi az olajjáratot...6., Indítás után egyből nagy terheléssel használjuk az autót. Nem melegedett még át, nagyobbak az illesztési hézagok, a kenés sem jó még... ( mondjuk ezzel nem csak a turbót, hanem a motort is megölöd elég hamarl)
A Kia Ceed-nél tán a turbóhoz vezető olajcsőben szűrő van. Azt rendszeresen elfelejtik cserélni, ( szar helyen van, nehéz hozzáférni) ami ugye baj, mert ha az eltömődik, jön a turbó halál.... ( Egyébként még a Ceed-nél is teljesen normális, hogy 300-350 K után is a gyári turbó van fenn)
-
dethroner
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Portfolio Performance - befektetések nyomonkövetése
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Óra topik
- PlayStation 5
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- További aktív témák...