Új hozzászólás Aktív témák

  • ConantheBarb

    csendes tag

    Sziasztok!

    Írtam egy 5 oldalas hozzászólást, aztán kiléptetett a rendszer... Megpróbálom reprodukálni.

    Elolvastam nagyjából az egész starcitizen.hu-t. Az itteni fórumon még van mit olvasgatnom. Elmesélek egy történetet.

    Jó ideje keresem a játékot amivel maradéktalanul elégedett vagyok, és játszanék vele. De nem találtam sehol. Úgyhogy úgy döntöttem kifejlesztem. Kickstarteren akartam kampányt indítani..

    A játék gyakorlatilag egy Imperium Galactica lett volna MMO környezetben, iszonyatosan részletgazdagon. A célom az volt, hogy bármit meg lehessen csinálni a játékban.
    Megvolt a név, a történet. 100 bejárható bolygóval akartam kezdeni..
    Egy rendkívül erős központ bolygó lett volna, amely a központi bankot adta volna, a biztosítást, és a kutatást. Kutatással kapcsolatosan lenne még pár elképzelésem. Tehát adott a kutatható dolgok fája. És mondjuk minden játékosnak van 1000 egysége. És ezt eloszthatja aközött, amit szeretne minél előbb a játékban tudni. Így gyakorlatilag befolyással lehetne a játék menetére. A technológia azonban végtelen lett volna. Tehát nem lett volna utolsó fejlesztési fázis. Például felszerelhettél volna a hajódra egy "level 3"-as lézert, de akár egy "level 2000"-est is, ha alkalmas lett volna a hordozására a hajód. Nyilván a level 3 lett volna 10 000 credit, a level 2000 meg 50 milliárd. És az üzemeltetési költsége is iszonyatos lett volna.

    De a lényeg, hogy olyan játékot akartam, ahol megéri fejleszteni, és egyáltalán nem kiegyensúlyozott. Ahol tényleg lettek volna olyan pillanatok, hogy megjelenik a radaron egy hajó, és ordítanak az emberek teamspeaken, hogy "baszki ez az orosz "Aurora", meneküljön aki amerre lát, 150-es lézerei vannak". Tehát lettek volna hajók, amik egyediek, és számon vannak tartva. Mint pl, amikor gumicsónakkal csónakázol, és megjelenik egy anyahajó. Ilyesmi. Eszem ágában se lett volna "balanszolni". Mert az élet is ilyen.
    Plusz mindezeken kívül Entropia Universe-hez hasonlóan valódi pénzt lehetett volna kivenni belőle. Hogy megérje rákölteni azt a kétmillió dollárt arra a lézerre pl...

    Aztán találkoztam a Star Citizennel. Ami gyakorlatilag ez. :D

    Egy-két dolgot kivéve persze, de ez még változhat.

    Mi én elképzelésem az ideális "bármit megtehetsz játékról", ami űrben, és planetside-on is játszódik? Ami ehhez elengedhetetlen szerintem:

    Űrharc, és földharc. Kifejtem.

    Űrharc: űrhajók, űrbázisok, űrvédelmi ágyúk, bolygópajzsok. (lásd: Idris IV. csata ahol felszíni ágyúk pusztították a flottákat)
    Földharc: gyalogos egységek minden jellegű fegyverrel, páncélozott járművek, tankok, lövegek, repülő csapatszállító járművek, légvédelmi egységek, légi támogatás, erődök, barikádok, aknák. De akár az űrvédelmi ágyúk földi csapatokra átkalibrálása és pusztítás. De akár az, hogy a csatahajómmal becsapódhassak a városba mindent elpusztítva ezzel.

    Ami hiányzik jelenleg az SC-ből jelenleg, az a járművek planetsideon. Nagyon nem tudom elképzelni az FPS-t planetsideon járművek nélkül. Hiszen ha az egyik hajóhoz van egy kis jármű, akkor miért ne lehetne olyan jármű amin fegyver is van? Vagy páncélozott? Miért ne lehetne ezeket is fejleszteni mint az űrhajókat? Aztán a végén olyan szárazföldi egységet csinálni ami előtt nincs akadály? Miért ne? Ha már van planetside, akkor legyenek epikus földi csaták is. Főleg, hogy a katonaság is az UEE része.. Erődöket is lehetne építeni, és fejleszteni ugye.. Sokkal életszerűbb lenne. Itt ugyanúgy le lehetne követni azt amit a hajók fejlesztésével. Lenne pl. egy org tankunk amit széttuningolnánk, és szinte legyőzhetetlen lenne.. Vagy erődünk, védelmi tornyok.. Stb.. Ha ez nem lesz benne, nagyon nagyon fog hiányozni.
    Pl. ha elmegyünk felfedezni egy bolygón akkor sétálunk majd járművek nélkül? Nagyon furcsállnám.

    Lapozzunk, elmondom a játékbeli boldogulás biztosításának forgatókönyvét az én szemszögemből. Nem lesz rövid.

    Alapvetően bolygófelszínekben gondolkozok. Fontosabbnak tartom az ELEJÉN. És alapvetően org-ban gondolkozom. Hogyan működhetne sikeresen a játék már az elejétől véleményem szerint.

    Mindenképpen azzal kell kezdenünk, hogy planetsideon elmegyünk nyersanyagokat felfedezni. Ha megvan a nyersanyag, akkor a bányászathoz szükséges eszközöket kell megszereznünk, valamint ezek javítását-utánpótlását megoldani. Ezen kívül a területet biztosítani. Raktározást megoldani, méghozzá úgy, hogy hangárt/raktárat építünk a helyszínre. Vagy a kettő kombinációját. Ezek után a nyersanyag szállítását, és a szállítmány biztosítását kell megoldanunk. És vevőt szerezni az árura. Jó ötletnek tűnik egyből egy gyárat, vagy finomítót megkeresni, és ajánlatot kérni. Ha ez is megvan, és haszonnal tudjuk eladni a cuccot, akkor van egy alapszintű profittermelő rendszerünk.
    Ezek után újabb lelőhelyeket kell kutatnunk, és a leírt folyamatot ismételni.
    Ha már elegendő nyersanyagot termelünk ki, és adunk el, akkor elkezdhetünk terjeszkedni.
    Továbbra is bolygófelszínekben gondolkodok. Tehát másik bolygókra kell mennünk, és ott is kitermelést felépíteni.
    FONTOS. A kitermelés helyszínét titokban kell tartani. Gondolom érthető, hogy miért.. Nagyon növelné a biztonsági kockázatokat egy "nyilvános" lelőhely, alacsony számú védővel, és teli raktárakkal...

    Ha már elég sok típusú nyersanyagot termelünk ki különböző bolygókon, és ezek eladása is megoldott, utána a következő lépés a főbolygó kitalálása. Célszerű azt a bolygót választani, ahol a legtöbb/legtöbb-féle nyersanyagot termeljük ki. Ha megvan a bolygó, akkor ott építenünk kell egy központot. Egy központi raktárral, ami 10-szer (vagy többször) akkora mint bármelyik másik bolygón lévő raktár, és egy központi hangárral. Gyakorlatilag egy főhadiszállás/központ/klánvár építése. Remélem, hogy annyira modulálható lesz a hangár, hogy ez megvalósítható lesz. És azt is remélem, hogy mást is építhetünk majd hangáron kívül.
    A központi raktárba minden nyersanyagból amit kitermelünk készletet gyűjtünk.
    Minden más bolygón is készletet tartunk minden nyersanyagunkból, de 10-ed akkora raktárakban mint a központban.

    És itt lép be a következő lépés a képbe, a kereskedelem. Minden bolygón figyelni fogjuk az árfolyamot. Ahol nagyobb profittal tudunk eladni, ott értékesítjük az adott bolygón lévő készletet. És megfelelő szerződéssel a vevővel, szállítmányokat indíthatunk a többi bolygóról, de elsődlegesen a főbolygóról - ugye a sokkal nagyobb készletei miatt.

    Ezzel a két alap tevékenységgel - a bányászat, és kereskedelem - már elegendő profittal fogunk rendelkezni, hogy költségesebb, veszélyesebb, de nagy nyereséggel kecsegtető vállalkozásokba fogjunk.

    Természetesen itt a felfedezésre gondolok. Ekkor már a masszív profit miatt elkezdhetünk idegen technológiák után kutatni, illetve katonai technológiákat megpróbálni megszerezni. Illetve egyéb felfedezéseket indítani. Ehhez persze kell majd egy külön csapat, vagy akár csoport.

    Azonban a felfedezések költségét nagyon le tudnánk csökkenteni, ha legelőször egy gázóriást kutatnánk fel. Ha az is meglenne, és biztosítva lenne a termelése, és elegendő védelmi kapacitással is rendelkezne, akkor gyakorlatilag meglenne az ingyen üzemanyag. Gyakorlatilag ez is bányászat, de sokkal veszélyesebbnek gondolom, mint a planetside kitermelőket. Ugyanis minden org saját gázóriást akar majd, és az üzemanyag nélkülözhetetlen cikk lesz. Tehát ezt megvédeni komoly feladat lesz. Viszont ha megvan, akkor akár évekig megvan az ingyen üzemanyag. Mert a nyersanyagok baromi nagy mennyiségben lesznek jelen, tehát a kifosztásuk is rengeteg ideig fog tartani.
    Ha meg már felfedezünk, találhatunk más gázóriásokat is, amik eldugottabbak. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mennyire fontos, hogy titokban legyenek tartva a lelőhelyek pontos helyszínei...

    A felfedezések-kutató expedíciók után, de akár előtt, vagy közben 2 fontos szegmensre kell koncentrálnunk majd. Kezdhetünk akár ezzel a gázóriás kutatás-felfedezés elkezdése előtt. Mégpedig, finomítókat, és gyárakat kéne építenünk.

    Ha megvan a nyersanyag, megvan a finomító, és megvan a gyár. Akkor gyakorlatilag önellátóvá tehetjük az org-ot. Minden újonc kaphat egy alapcsomagot, aki elveszít valamit, azonnal pótolni tudjuk, mindig mindenből lesz készleten. Különböző profilú csomagokat állíthatunk össze majd, bányászathoz-felfedezéshez-harchoz, stb. És a jó minőségű, és teljes felszerelés sok csatát dönthet majd el a javunkra. Például ha kalózokkal csatázunk akiknek korlátozottabbak a beszerzési forrásaik.
    Elvileg org-ok is birtokolhatnak majd gyárakat. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ne kerüljön be a játékba, hogy legyen a játékosoknak is gyára. Valószínűleg iszonyú költsége lesz. De utána gyakorlatilag ingyen tudunk gyártani mindent. Ezen kívül a gyárat célszerű lesz a főbolygón elhelyezni a központban. A nagy mennyiségű készlet miatt, alapból magasabb számú védő lesz ott. Finomítók lehetnek az egyes bolygókon is, kérdéses persze, hogy mennyibe kerülnek, és mekkora védelem kell hozzá.

    A saját gyár azért fontos, mert ha megvan, akkor összekapcsolhatjuk később a felfedezési tevékenységgel. A játékban az egyik legnagyobb előny az idegen technológiák felfedezése és megszerzése lesz, valamint a katonai technológiák megszerzése. Úgy képzelem el, hogy ha találunk ilyet, azt biztosan lehet szkennelni majd, és ezáltal egy tervrajzot kapni. Namost, ha megvan a tervrajz, megvan a gyár, megvan a nyersanyag. Akkor mi akadálya, hogy ezeket a nagyobb erejű eszközöket legyártsuk? :)
    Ennek a segítségével pedig vagy saját erőinket tehetjük egyedülállóan erőssé VAGY mocskos nagy haszonnal el is adhatjuk őket.

    Valamin az adott feladatköröknek átjárhatónak kell lennie. Nem lehet valaki állandóan csak az egyik bolygón lévő kitermelőnk védője. Mert szét fogja unni magát. Ahogy nem lehet valaki csak felfedező. Mert annak is ez lesz a következménye. Cserélődés lesz, mindenki minden pozícióban lehet majd rendszeres váltásokkal. Persze akinek bejön az adott dolog az maradhat, kellenek a stabil emberek is. Viszont ha valaki nagyon váltana már, annak lesz rá lehetősége.

    Ezen kívül persze nem kellene elnyomni az egyéni játékot sem. Tehát ha valaki nem akar kötelezettségeknek megfelelni, vagy egyéni akciókat akar, az megteheti majd. Kivesz két hét "szabadságot" majd, és csinál amit akar. Fontos, hogy ne az org legyen az életünk. De akkor meg minek csatlakoztunk? Célszerű lenne ha kapnának fizetést az org tagok, pozíciójuktól függően. Aki szabadságra megy az meg nem kapna fizetést arra az időre, vagy csak korlátozott ideig.. És pontos leírás kell majd az adott pozíciókhoz. Tehát van meló bőven még :)

    Egyelőre itt tartok fejben. Ezek után is van még jópár ötletem. Jelenleg működőképes játékbeli modelleken dolgozok. Meg azon, hogy egyáltalán miket is lehetne csinálni a játékban. Például periférián lévő mezőgazdaság nélküli kolóniák/állomások kajával/oxigénnel ellátása magas profittal, stb, stb, stb. Később ezt is megosztom ha van rá igény.

    Nagyon jó stratéga vagyok, nagyon jó stratégiai és taktikai érzékkel. Képes vagyok átgondolni, és megszervezni adott akciókat. Szívesen csatlakoznék az org-ba.

    De egyelőre kíváncsi vagyok rá, mit gondoltok a leírtakról. Jól látom a dolgokat? Van valahol hiba? Mit csinálnátok másképp? Stb. üdv;)

Új hozzászólás Aktív témák