- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Mikrotik routerek
- DIGI internet
- Béta iOS-t használók topikja
- PHP programozás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
- Google Chrome
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
80hun
addikt
válasz
TerdikBt #10563 üzenetére
Amelyik obihoz adnak álvénytalpat azt vagy álványról v. kézzel alátámasztva illi használni minden márkájú fényképezőn. Ha úgy cipelsz egy ilyen nagytelét hogy húzza a vázat akkor a legjobb dslr bajonettje is károsodhat.
Biztos jó obi a 70-200/4 de ha nem A7-hez veszed én inkább vennék egy másik vázat meg egy telét az árából
Kifutja belöle egy Fuji X-E2s v. X-T10 váz és hozzá egy 55-200/3.5-4.8-as teleAz utángyártott erősített bajonettel meg nem lesz erősebb a felfogatás ugyanúgy 4db kiscsavar tartja a bajonettet tehát ha gond van akkor ugyis a csavarok szakadnak ki a vázból
-
80hun
addikt
-
Dißnäëß
veterán
válasz
TerdikBt #13839 üzenetére
Szevasz komám.
Nos: végy egy fullframe vázat, ha a képszéleket is tesztelni akarod. Ha ez adott, akkor mehetünk a köv. pontra:
AF - nincs mit magyarázni, ugyebár. Talál, vagy nemtalál. Sokszor mellé, vagy csak alkalmanként, mondjuk 10-ből 1x mellé. Normál körülmény, nem kell kínozni szembe napfénnyel és tsaival.
- Facebook betölt, kedvenc csaj portréja kirak teljes képernyőbe és rálősz a képernyőre full tágon. Ha elsőre telibe, az jó, pláne arcfelismerővel, de mehet középpontival is.
- Ugyanez kicsit ferdébben már, továbbra is üveg tágon 1.8-on: vonalzó, vagy inkább valami kockás lap és 45 fokból kezdd el lődözgetni középső AF ponttal. Kiváló tesztalany. Oda kell fókuszálnia, amire a középső AF pont mutat. Ha esetleg van sima aszfalt a közeledben (autók nélkül), vagy ezzel egyenértékű nemfényes felület, pl. ház nemesvakolata, vagy ilyesmi, azon is lehet. A 45 fok fontos, hogy lásd, rendszeresen mögé hord-e a fókuszpontnak az üveg, vagy elé, vagy pont jó. Ügyelj az 1.8-ra, tágon kell lőni. Itt nem nézünk focus shift-et, mivel annak nincs köze az AF-hez, az egy optikai tulajdonság (inkább hiba).
- Közelpont környékére AF teszt, valamire, tökmindegy. Gyufásdoboz az étkezőasztalon pl. Többször.
- Végtelenbe teszt, karcoljon az a végtelen, legalábbis az 1.8 tág rekesz ellenére. A csillagos eget legalábbis végtelenben fotózod. Esetleg ugyanezt a hiperfokális távra is megnézném (google segít, mi ez, nem nagy cucc).
Decenter - amikor az objektívben egy vagy több lencsetag a beeső fényt nem tökéletesen az optikai tengely mentén viszi tovább a következőhöz. Azaz nem így akartam fogalmazni, mert nem egészen ez, de konyhanyelven valami ilyesmi lenne, most stabitól tekintsünk el.
- Menj ki megint az utcára (aszfalt), vagy ház fal, vakolat. Aminek látszik a textúrája. Én fallal szoktam amúgy, életszerűbb, mint lefele nézni az utcára, de úgy is jó. A lényeg: 1.8-on katt és a képet elemezd ki gépen, full felbontásban. A következőket figyeld:
- Közép éles legyen. Ezzel újat nem mondtam, csak menjünk biztosra, hogy jól fókuszáltál és jó a tesztképed.
- Képzeletben húzz a középponton átmenő függőlegest. Felfele indulj el tekinteteddel és lefele is a középpontól, kifele távolodva a képen. Finoman életlenedni fog a kép, a téma textúrája, mondjuk a sárga vakolat göcsörtjei a házon. Látni fogod tisztán az életlenedést, bár ez az üveg a képszélek fele nem lágyul erősen, azért valszeg feltűnik majd. Ez normális.
- Nem az életlenedéssel kell foglalkoznod. Ismét: ez normális. Hanem annak uniformitásával. Egyenlő mértékben életlenedjen a képzeletbeli függőleges mentén a kép, ahogy távolodsz a középponttól. Pl. egy átlagos 24-es moncsin 2 centi fel, 2 centi le, és keress eltérést a felpuhulásban. Ha egyenlő mértékben puhul fel szép lassan, középpontosan tükrösen a kép középpontjára, az a jó. Ha egyik irányban jobban életlenedik, mint másikban, az nem jó.
- Ugyanezt megcsinálni képzeletbeli vízszintes vonal mentén, tehát kép középpontól kifele, balra el mondjuk az egyik harmadolóig és ennek élességét (életlenségét) összevetni a jobboldali párjával, a jobboldali harmadolón lévő ponttal. Ha egyformán puhulnak fel a középponthoz képest, OK ! Ha nem, tehát egyik oldal élesebb marad, mint a másik, vagy az egyik sokkal jobban elszáll homályba, mint a másik, baj van és decenteres az üveged.
- Ugyanezt még a két átlóra meg lehet nézni, a kép sarkai a mérvadóak, lehetőleg egyenlő mértékben legyenek homályosak.
Az egész tesztet töktágon, f/1.8-on végezd.
Még a lamellák mozgatását meg lehet nézni, de nem szokott itt gond lenni, én azért csekkolom mindig: mélységélesség előnézet gomb benyom és közben húzom össze a rekeszt lépésről lépésre. A Tamron 24-70 f/2.8 VC USD-m produkált anno a Nikon D800-on olyat, hogy f/2.8 és a következő lépcső, f/3.2 között a rekesz nem moccant. Egy milliméternyit sem, csak kattant egyet. Na ott vagy a gyártó csal, vagy nemnormális. Tehát valami kitekert hülye mozdulattal minden egyes rekeszértéken nézd meg, hogy az előző rekeszértékhez képest összébb megy-e kicsit a rekesz. Ha igen, klassz. Ha nem, vágd hozzá valakihez az üveget.
Hmmm. Stabi nincs, azon nincs mit nézni most ...
Itt akár meg is állhatsz, ha átment az üveged a teszten, frankó minden.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077