-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz rumos14 #7346 üzenetére
Kíváncsi vagyok, bár az eddigi a6100/7000 pletyisek nagyrészének már régóta ló legel a sírján. A sonynak a TV-i miatt (ami tudtommal jóval vastagabb üzletág) elvben úgy kéne tolnia a minőségi 4k-t (aka rx10 II, rx100IV, a7sII), ahogy a csövön kifér. A profik (Hollywood) sajna elég ráérősen nyomják az uhd tartalmat, ezért nyitni kell a felhasználói tartalom felé.
Kérdés, akar-e a sony aps-c-t/konzumer MILC-et? Ha igen, akkor letesznek az asztalra egy komoly gh4 konkurrenst.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Időszerű lenne, ez tény - de kb egy éve időszerű már. Fotóra SzVSz a hdr szenzor lenne ütős újdonság - ehhez jól is jöhet a 36 fizikai pixel. Kérdés még, h ha ki is adják, mennyire akarnak "értelmes" (nem funkcióherélt) terméket. Csúcsminőségű 4k-videóval uis erősen veszélyeztetné a drága FF vázaik pozícióját.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Deadpapa
aktív tag
válasz t72killer #7354 üzenetére
Tegyenek bele 36 mp +4k.És a video használhatatlanná válik.Mondjuk ez csak szerény véleményem.De nyáron 30 fokban 15 percenként felmelegedik az a6000 és pihentetni kell akkor ha marad ez a jó kis hőtermelés+4k mit fog birni?10 perc?És utánna 10 perc pihi?Ezt kellene orvosolni.Főleg ha tolsz neki kis ISO mégjobban.Hiába a nagy felbontés minden téren ha nem stabil a cuccos.Ezért is adom el.Néha jó lenne 40 perc folyamatos felvétel de még szobahőmérsékleten sem képes végigtolni.És a 36mp ujrafent felesleges fotó modban is.
-
FID
őstag
válasz Deadpapa #7355 üzenetére
Volt valamid ami megfelelő erre a célra nem?
madgie Én is a videós részleget erősítem. Viszont egyáltalán nem vonzanak ezek a handy camok. A vg szériánál jobbat el sem tudok képzelni magamnak. Csak a mostani kényelmi funkciókat hiányolom a VG10ből. De akkor ezek nem voltak.
Youtube: Casemod FID Facebook: Casemod FID
-
Deadpapa
aktív tag
Akkor mond el mivel lessz jobb a 36mp mint a 24?Mivel hoz többet?Max zajban.Ne mond azt hogy a 24mp kevés azon kivül hogy majd ha kérdezik hééé tesó hány MP el a gépezet te meg hizott arcal 36.Kellene hozzá szenzor is meg Üveg valami normális.
Konyi: Remélem is javitanak rajta.
FID:Igen volt.De kell az 50p[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Deadpapa #7359 üzenetére
az A7rII minden tekintetben jobb mint az első változat, a megnövekedett mpixelszám ellenére.
5 éve is le lehetett ezt játszani, cask akkor mondjuk a 12 és a 16 számok szerepeltek volna a mondatban. a legjobb obik a képközépen ki tudják használni a több mpixelt.(de én is jobban örülnék 20-24 mpixelnek és teljes szenzoros 4k videós kiolvasásnak...)
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #7362 üzenetére
Nagyon kíváncsi leszek erre a 36Mp-es szenzorra, meglepődnék ha ne lenne majd nagyon jó.
No meg olyan szempontból is érdekel majd, hogy pletykákat összerakva jó eséllyel ezt szánta a Fuji is eredetileg az X-Pro2-be. És pont a Sony miatt csúszott a top Fuji váz is többször. Ráadásul állítólag van egy olyan megállapodás is, hogy ezt az új APS-C szenzort az első fél évben csak Sony vázban lehet majd használni és csak utána kaphatják meg más gyártók.
Innen nézve ha ez igaz, akkor nem csodálom, hogy a Fuji úgy döntött inkább nem húzza tovább a már 4 éves X-Pro1 frissítését és inkább használ abban egy 24Mp-es szenzort. -
b.vr
őstag
Szerintem is ez a szenzor ha lesz akkor a többi gyártó miatt izgalmas, nem annyira Sony aps-c-nél, mert ott a FF a prioritás és erre hozzák az objektívjeiket. Viszont a Fuji remek objektívparkot építettek eleve erre a szenzorméretre (és a fényerejüket is igyekeztek úgy belőni ahogy, nem véletlenül) , szóval ezekhez az objektívekhez egy 36 mp-es szenzor, hát az elég komoly dilemma elé állíthatja az A7RII-vel szemben azokat a fotósokat akik nagy felbontású milc renszerben gondolkoznak. Én pl. nagyon kíváncsian várom.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz Deadpapa #7363 üzenetére
Jó, akkor is leírom, de szerintem nem leszünk haverok: tele a tököm a "minek a magasabb felbontás, nem tudja kirajzolni a Zojjektív" fórumhuszárokkal.
Millió és egy helyen megcáfolták már ezt, millió és egy helyen előjött, hogy a képfeldolgozó PC-d hardverösszetevőin kívül csak előnyöd lehet egy jól sikerült modern, nagyfelbontású szenzorral, de rendre felüti a fejét az az
idiótafelfogás, hogy a kevesebb több, mert nemrajzoljaki.Lóf@szkolbász, karikára vágva, azt nem.
Jöhet a modera.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
én pedig úgy voltam vele, hogy milyen jó, hogy az X-Pro 2 csak 24 mpixel, akkor talán az A6000 utód is annyi lesz. ez a "fél évig nem adom másnak" nem tudom, hogy mítosz-e, vagy valóság, a FF-nél inkább értem (42 mpixel BSI), de a hanyagolt aps-c-nél már érdekes lenne, főleg hogy ugyebár független egység a szenzor részleg, csak a saját számai kell hogy érdekeljék.
nekem még azért kicsit légből kapott pletyka szagú ez a 36 mpixel.a photozone grafikonok magasabbra szállnának képközépen mondjuk a SEL5018-cal, tehát így nézve értelme van. -
FEDman
addikt
válasz rumos14 #7368 üzenetére
A laposabb BSI szenzor elvileg meredekebb szögben képes gyűjteni a hasznos fényt. Ez akár azt is jelentheti, hogy ilyen téren is lesz némi előrelépés.
Aztán hogy mindebből gyakorlatban érzékelhető e lesz bármennyi is az persze jó kérdés. No de hát a puding próbája az evés, várjuk meg amíg kijön a gép, meg az első tesztek, fikázni bőven ráérünk majd azután.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #7368 üzenetére
Hogy bizonyos új technológiákat ténylegesen stoppol e önmagának adott ideig a Sony azt valószínű sose tudjuk meg. Ezekről jellemzően nem nagyon szoktak hivatalosan beszélni. Ugyanakkor ha belegondolsz a Sony remek 1" 20Mp-es érzékelőjének is elég érdekes útja volt mostanáig. Már 2012-ben megjelent az RX100-ban és úgy tűnhetett mintha mintha mást nem is érdekelte volna, mert innentől kezdve 2 évig csak és kizárólag Sony gépekben találkozhattunk vele. Aztán 2014-ben egyszer csak átszakadt az a bizonyos gát és boldog boldogtalan elkezdett gépet építeni a szenzor köré. Ez most vagy azért volt mert a többiek lassan kapcsoltak, vagy mert ...
-
Deadpapa
aktív tag
Attól hogy nem értünk egyet nem jelenti hogy nem leszünk haverok.Hidd el más miatt nem vagyunk azok. Azért tartom feleslegesnek mert én személy szerint és szerintem te is nem fog 6M es plakátot nyomatni a fotóinkból.Más részt kevesebb mp magasabb ISO bir amit mindketten jobban kihasználunk és egy fotó RAW+Jpeg sem foglal 100MB ot ami szintén felesleges.
-
Deadpapa
aktív tag
Senki sem emlitett egy dolgot ami szerintem ismét fontos lenne.Az pedig nem más mint a -2 esetleg 3 körüli focus.Reméljük a BSI hozza magával.
-
konyi79
addikt
A jelenlegi E parkkal akkor lesz értelme ennyire növelni a felbontást, ha elhagyják az AA szűrőt, az néhány obiba úgyis be van építve
Egy jó BSI szenzorral zajban biztos tudják hozni a jelenlegi 24-es lapka szintjét, e miatt nem félek. Leméretezve pedig biztos büntet majd rendesen (aka 7rii). Csak növeljék hozzá a feldolgozó sebességét, buffer méretét, meg cseréljék le gyorsabbra hozzá a kártyafoglalatot gyorsabbra. Szóval visszafelé ne lépjenek.Kíváncsi leszek, mennyire szeretitek majd a Fuji-ban a 24-es lapkát. Szerintem a 16-os sokkal jobban passzol a Fujiverzumba, sokkal filmszerűbb a karaktere, én azt gondoltam nem véletlenül hagyta ki a Fuji a 24-est. Meglátjuk, persze lehet nem ugyanaz az érzékelő, alapokban sem.
[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz Deadpapa #7371 üzenetére
Vonatkoztass el kicsit a nyomtatástól. Vannak olyan helyzetek, események amikor nincs lehetőség közelebb menni. Ilyenkor nagyon jól jön, ha egy krop is értelmes méretű és nem kell megfizethetetlen árú nagytele. És akkor még ott a leméretezés jótékony hatása a zajra és élességre is. Szóval azért korántsem csak a nyomtatásról szól ez a sztori.
-
madgie
titán
válasz Deadpapa #7371 üzenetére
"Más részt kevesebb mp magasabb ISO bir"
Hát persze, az A7 is jobb, mint az A7R, ugye? Az A7R II is milyen rossz lett "ISO-ban" az A7R után, nem?
Egyedül az A7S-t tudod felhozni ellenpéldának, de az annyira az érzékenységre lett kihegyezve, hogy hiába lósegglyuknyi méretű minden pixel rajta, a dinamikatartománya nappal soványabb, mint bármelyik más fullframe Sony-é.
-
FEDman
addikt
válasz konyi79 #7373 üzenetére
Szerintem az A6000-nél összességében simán jobb lesz egy kicsit az utód jel-zaj arányban, megnövelt felbontás ide vagy oda. Bár hozzáteszem, hogy 24-ről 36-ra növelni a felbontást az egy nagyon minimális különbség, szóval már csak emiatt sem érdemes ezt annyira túlreagálni.
Ami meg a Fujit illeti, kár abból messze menő következtetéseket levonni, hogy a 24Mp-es szenzor milyen volt az A6000-ben. Egyrészt attól, hogy a felbontás azonos még simán lehet, hogy így 2016-ban egy picit leporolt 24-es lapkát ad már a Sony a Fujinak. Megint más, hogy például a Nikonokban is kicsit máshogy viselkednek a Sony szenzorok, a Fuji meg végképp egy speciális kezelésnek veti alá az így úgy beszerzett szenzorokat.
Szóval majd meglátjuk mit mutat a gyakorlat.Deadpapa
Ha már crop, szerintem képközépen pont még a jelenlegi APS-C Sony objektívek többségében is simán van plusz tartalék. -
konyi79
addikt
Nem azt mondom rossz a 24-es lapka az A6000-ben, egyszerűen a korábbi 16-os sokkal szebben kezd zajosodni, persze kicsit hamarabb is. Már Sony vázban is. Ezért mondom, ez közelebb áll a Fujihoz. Abban viszont teljesen igazad van, változhat a lapka, reszelhet rajta a Fuji. Addig tehát míg nem látunk képeket, minden csak agyalás.
-
" Szerintem az A6000-nél összességében simán
jobb lesz egy kicsit az utód jel-zaj arányban,
megnövelt felbontás ide vagy oda. Bár
hozzáteszem, hogy 24-ről 36-ra növelni a
felbontást az egy nagyon minimális különbség"Lényeg az h jöjjön már végre az új gép. Mivel ráálltam a videóra (utóbbi hónapban kb uannyit videóztam, mint fotóztam ill a kamerával egy árkategóriájú gimbalok között keresgélek), nekem első prioritás, h az a7,r,7II line-skip trágyahalmát elfelejtsük és pl a kis rx100iv módjára használjuk ki a teljes szenzort. Hogy ezt 18 (a7rII s35 mód), 24, 28, 36MP-ből teszik nekem irreleváns, lényeg, hogy a7Sii szintű v annál jobb részletvisszadásra legyen képes a rendszer mondjuk iso3200-ig. Tartok tőle, h a sony a FF vázak védelmében/melegedési okok miatt ezt skippeli.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
jit1120
csendes tag
Fotózgatok cserélhető objektíves belépő szintű gépekkel, (S A5000, P gf6), az ISO értékkel óvatosan bánok, mert ezek hamar zajosodnak. Most néztem a dxomark.com oldalon a teszteket, a most kapható fényképezőgépeket összehasonlítva.
A megjelenő táblázat Sports oszlopa adja meg a legnagyobb ISO értéket, ami még zajmentes.
Ebben a Sony A7S a nyerő 3702-vel nagy lapka, kevés megapixel, nagy pixelek.
De ha az A7S II-ben is ez az érzékelő van, akkor az miért csak 2993 ???
Miért gyengébb ennyivel, pedig sok cikkben előrelépésről írnak?
Ennél még az A7R II (3434) és az RX1R II (3204) is jobb a több megapixel ellenére. Ha már nem BSI, akkor legalább az előd értékeit hozza, ha már jobb nem tud lenni.
Pedig tetszik, és elégnek is tartanám a 12 megapixeles az A7S és S II-t de ezek az értékek eléggé a középmezőnyben vannak
A7S II: Overal score - teljes pontszám 87, Portrait: 23.6, Landscape: 13,3, Sports: 2993
A7R II: Overal score - teljes pontszám 98, Portrait: 26, Landscape: 13,9, Sports: 3434
Ilyen éredmények mellett, miért kerül az A7S II annyiba 1149000 Ft, mint az A7R II ??? Kezelhetőségben, menüben ugyanaz, 4K-t az A7R II is remekül tudja, esetleg van pár filmes extra benne.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz jit1120 #7380 üzenetére
A DXO számai nagyságrendileg rendben vannak, csak a kapott értékek közti különbség mértékét úgy érzem nem igazán sikerült lefordítanod a való életre. Hogy mondjak egy példát az A7s és A7s II vázak között a DXO sem mért nagy különbségeket. Ez a Sport táblázatban elért 3702 illetve 2993 messze nem olyan nagy különbség, mint amilyennek elképzeled.
Ha most eléd raknék két iso6400-as Raw konverziót az A7s és A7s II vázakkal, akkor szerintem most vakargatnád a fejed, hogy melyik-melyik annyira egyforma lenne a kettő. -
jit1120
csendes tag
Azért ezt a táblázatot néztem, mert mást nem találtam, tudom hogy más kipróbálni egy fényképezőt, és más az adatokat nézni, de kiindulópontnak jó. Valóban ez nem nagy különbség, csak azt furcsálom, hogy az újabb, az A7S II. ugyanazzal a szenzorral itt rosszabb értékeket ad. Legalább a 3200 ISO beállításon még jó lenne zajmentesen.
Tehát nem hogy fejlődött volna, hanem még visszaesett ISO-ban és a színekben is, az ára meg jelentősen nőtt, a fázis-különbség alapú autófókusz kimaradt, az 5 tengelyes szenzorstabi meg már az A7II-ben is van.
Szóval ezért nem értem ezt a dolgot -
FEDman
addikt
válasz jit1120 #7383 üzenetére
"Legalább a 3200 ISO beállításon még jó lenne zajmentesen."
Na ne, még a végén eljutunk oda, hogy az A7s II-t nem érdemes iso1600 fölé tekerni.
Na de komolyra fordítva a szót, egyelőre tényleg jobb ha kerülöd a DXOmark méréseit. Jelenleg jól láthatóan nem tudod az ott kapott értékeket átültetni a gyakorlatba, így meg semmi értelme az egésznek, csak magadat vezeted félre vele.Szerencsére ahhoz hogy egy vázzal ilyen téren gyakorlati tapasztalatot szerezz nem kell feltétlen megvenni és konkrétan használni is azt. Tele a net remek tesztekkel, kezdésnek nézz meg sok tesztképet a géppel, hidd el még ezek is hasznosabbak lesznek mint pár olyan szám ami mögött igazából nem is tudod mi van egészen pontosan.
Itt van például egy iso12800-as kép azzal a szörnyen alulteljesítő A7s II-vel.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz jit1120 #7383 üzenetére
Szerintem a DXO nem azt mutatja hogy meddig emelheted az isot zajmentesen
Hanem a kíírt max iso arra vonatkozik hogy a dinamika és a színmélység még hol van a megfelelő határokon belül.
Ezek a görbék szenzortipusonként változnak.Pl a sima A7 és az A7R minimális különbséggel együtt csökken az iso emelésével.
Az A7S pl képes azt a teljesítményt nyújtani dinamikába iso emelésnél iso20935-on mint az A7R iso4654-nél
A színmélységet is az A7S iso 20935-ön olyat produkál mint az A7R iso 9109-en.Tehát ha jól gondolom nem a zajra vonatkoznak ezek a mérések.
Csináltam nemrég komám sima A7 gépével iso tesztfotókat és meglepődtem hogy a LR-ba a zajt eltüntetve iso25600-on is még viszonylag értékelhető fotót kapsz. És az A7S ehez képest egy isten lehet
LR-ba a zajt még egy sima A7-nél is el lehet tüntetni simán iso6400-nál sztem.
De az A7S és A7SII dinamika és színmélysége is közel együtt mozog nincs nagy különbség köztük mindkettő iszonyjó gép
De szóljatok ha rosszúl gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
fotobolond
tag
válasz t72killer #7352 üzenetére
A televízió üzletág már korántsem olyan jövedelmező, mint korábban. Az elmúlt években masszív veszteséget termelt és korábban már elhangzott, hogy ha 2017-re nem változik a helyzet át kell gondolni a teleovizó gyártás jövőjét mármint a Sony-nál. Amúgy a Panasonic vezérigazgatója nyilatkozta azt korábban, hogy ma már nem nagy kunszt televízió gyártani nem úgy, mint 30 évvel ezelőtt....
4K kell vagy nem kell. Ez igazából nem kérdés. Mivel képmegjelenítő már kapható, így ez vonzza magával, hogy tartalmat és tartalmat biztosító eszközöket is gyártani kell mert egyébként minek. Arról ne beszéljünk, hogy az átlag emberek mennyire igénylik vagy egyáltalán mennyire vannak tisztában azzal, hogy mi az, hogy 4K. Közép - hosszú távon a képátló növekedésével jönni fog a 8K és utódjai... A kérdések itt is ugyanazok lesznek, mint most a 4K esetében.
Eladó cuccok: LG V10 - RINGKE Fusion Crystal Clear tok - Új http://hardverapro.hu/apro/ringke_fusin_crystal_clear_tok_lg_v10_-_uj
-
fotobolond
tag
Azt én sem értettem miként teljesíthetett rosszabbul az A7S2, mint az A7S holott ugyanaz a szenzor került a gépbe és a változtatások nem erre a részre irányultak.
DXO mérései csaltak vagy mi lehet az eltérés mögött?
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: LG V10 - RINGKE Fusion Crystal Clear tok - Új http://hardverapro.hu/apro/ringke_fusin_crystal_clear_tok_lg_v10_-_uj
-
FEDman
addikt
válasz fotobolond #7387 üzenetére
Miért is csalna a DXOmark?
Se nem csaltak, se nem rosszabb, az A7s II, na erre varrjál gombot.
De akkor kicsit távolabbról indítok. Nagyon nem szeretném elindítani ezzel a szokásos hitvitát, de sokan szerintem túlértékelik a felbontás mértéket, azt hogy adott pixelek mekorák. Nyilván ez is befolyásoló tényező, de messze nem olyan mértékben, mint azt sokan gondolják. Ma már szerintem szoftveres finomhangolás is többet számít, mint az hogy mekkorák az adott pixelek. A mai CMOS szenzorok mellett gyakorlatilag már mindenki zajt is szűr már Raw előtt is. Kérdés már inkább csak az ki milyen mértékben és milyen ügyesen.
Az meg hogy a Sony kínálatában pont a legkisebb felbontású FF szenzor a legjobb magas iso-n az szerintem elsősorban annak köszönhető, hogy a szoftveresen magas érzékenységre hangolás más területekre gyakorolt negatív hatásait 12Mp-en, ha ügyesen csinálják szinte észre se vesszük.A Sony lehet itt úgy ítélte, hogy az A7s-nél kicsit túlhegyezték a szenzort és kicsit máshogy hangolva bár lehet a DXOmark mérésein kicsit kevesebb pontot szerez így de máshol meg lehet, hogy nyertek ezzel.
De valószínű sose tudjuk meg pontosan mi van a háttérben. Már csak azért se, mert teljesen jelentéktelen mértékű változás történt, ennek jelentőségét szerintem most itt csak ti nagyítjátok fel irreálisan. Ezek max ilyen műszeresen kimutatható eltérések, gyakorlatban az A7s II pont ugyanolyan jó, mint amilyen az elődje volt.
És igen, a DXOmark se mért ám ennél nagyobb különbségeket, csak nem kell megállni a főoldalon mutatott pár adatnál.
Itt van a részletesebben grafikon formájában az általuk mért zaj:
És itt van a dinamika:
Így azért mindjárt szemléletesebb a dolog és az is jobban átjön, hogy a DXOmark mérései alapján sincs a kettő között érdemi különbség.
-
válasz McDuglas #7389 üzenetére
+90: pont erre gondoltam én is - lévén pöccre uaz az érzékelő. Esetleg más szoba/szenzorhőmérséklet. Anno asztrofotós koromban méregettem képzajt meleg szobában, mínuszhuszas télben ill szárazjeget a kamerahátára celluxozva, óriási különbségek voltak (d7000-es váz).
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
konyi79
addikt
-
-
FEDman
addikt
Kicsit csodálkozom, hogy a nagyobb markolat szenzorra gyakorolt negatív hatását még senki se jegyezte meg..
-
madstunt
addikt
olcsójános kérdés:
Van-e a sony saját termékén kívül olyan adapter, amivel Multi-s vakusarun lehet teljes értékűen használni minolta sarus vakukat ? -
t.benedek
tag
Sziasztok,
Van valakinek tapasztalata azzal, hogy a6000 mennyire bírja hosszabbtávon a hideget? Síelni vinném magammal, kb napi 6 órát lenne kint.
Köszi
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen processzort vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- World of Tanks - MMO
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Robot fűnyírók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen