Új hozzászólás Aktív témák

  • ArthurShelby

    addikt

    válasz peterk #41469 üzenetére

    Köszönöm szépen a részletes választ! :R
    A bitmélységhez még annyit (ha jól értettem meg), hogy ugye az legtöbb esetben 8bit, és a 3 alapszín (RGB) van. Gondolom azért 8 bit, mivel az 2^3-on: van benne piros, vagy nincs (2 féle lehetőség), van mellette zöld vagy nincs (2*2), van mellette kék vagy nincs (2*2*2). A 10bit a 8-hoz (2^3) hozzáad 2-t (világos-nem világos képpont) így jön ki a 10 (2^3+2) gondolom 8 (azért csak hozzáadás, és nem szorzás, mert független a színektől).
    Azt nem értem, hogy ez most egy pixelre, vagy szubpixelre vonatkozik? (mert ugye ez most csak 8 féle szín egy pixelre)

    " legfényesebb és legsötétebb pont közötti különbség, amit viszont a szem is lát. És itt kerülnek elő a megjelenítési standardok is (HDR10, HDR1000, HDR10+, Dolby Vision)"
    Ha jól tudom van még VESA szabvány is. Egyébként pont egy videó miatt kezdtem el ezen agyalni. Itt pl az a kritika, hogy nem local dimminges a kijelző, hanem egy light-os, és ezt nem nézi a szabvány.

    A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

Új hozzászólás Aktív témák