- ASUS routerek
- SkyShowtime
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Mikrotik routerek
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- 242 millió dolláros szabadalomsértési ügybe keveredett a Microsoft Cortanája
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Sweet.tv - internetes TV
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
A favi jobban megy, erősebb is.
1.3MPI 40kw van apunak. Nyomatékosabb picit, de a favi 136-os motor. A dombokon jobban tartja a sebességet a felicia, de ez lehet a rövidebb váltó miatt is, a gyorsulás is jobb picit, de érzetre a favorit könnyedebb, élesebb motor. A felicia padlógázra csak morog, a favi legalább megindul.
-
rob210
nagyúr
A faviban semmit nem ér a katalizátor azzal is és anélkül is fekete plakettet kapsz.
Szóval simán helyettesíthető egy darab csővel vagy rezgéscsillapítóval, esetleg gázgyorsító dobbal.Azt meg, hogy a felícia jobban megy meg se hallottam
Nagyon gáz az a gép igazi öreguras bevásárló kocsi.Az egyhatos, az igen az megy a felíciából szépen meg az 1.9 es diesel, de azokat nem is nagyon akarja eladni senki.
Renault power
-
rob210
nagyúr
-
Retro DJ
aktív tag
Vezettem több MPi motoros Feliciát is, de a Fabia (1.4 MPi) után egy rakás fos volt. A Favorit simán lelépi ezeket a Feliciákat.
Azt tudni kell, hogy a Favorit ötödikben nagyon rosszul gyorsul, mert nagyon hosszú a fokozat. Én eleve úgy tanítottam az asszonyt, ha előzni kell, meg se próbálja ötödikben, akár harmadik is mehet, 110ig simán kipörög könnyedén.
Amikor még benzines volt a Favi, 130 simán ment. Gázzal már nem ennyire rózsás a helyzet, a fogyasztás miatt eléggé le van redukálva.
Benzinfogyás: nekünk is fogyik a benzin annak ellenére, hogy legalább fél éve nem kapcsoltuk benzinre. Persze az is lehet, hogy átenged a benzinszelep minimálisan...
Retro
-
gs20
tag
Benzinfogyás: nézd meg a benzinbeöntő műanyag nyakat, és a tankot alul összekötő gumicsövet, lehet szivárog. Menet közbeni jelentős fogyasztásnövekedést pedig a tanktól előre jövő benzincsőnél a tank és a fémcső között (szintén hátul, a tanknál) lévő gumicsövek tudnak okozni. Engem már szívatott mindegyik. De ha ilyen baj van, akkor ha leguggolsz az autó mellé, és benézel-beszagolsz alá a hátsó kerék vonalában, érezni fogod a benzinszagot.
Etanol: inkább csak 1/3-ad arányban. Annál még nem kell a karbihoz nyúlni, de emissziót az is jelentősen javítja. Feles aránynál már CO-csavart kell tekergetni, és ott már a fúvókákkal is kell játszani. Indulási gondot ilyen időben nem okoz, csak télen. Én olcsó autózás végett jártam mindenféle aránnyal, még tiszta etanollal is, mikor még nem emelték meg a jövedéki adóját. Akkor még megérte, most már spórolni nem lehet vele. De tény, hogy az emissziót jelentősen javítja.
Szerk: nehéz indulás 1 hét után nem biztos hogy tragédia. Nekem sem kapja el elsőre ennyi idő után. Próbáld meg, hogy pumpálj 1-2 az AC pumpa kézikarján indítás előtt. Akkor is nehezen indul? (Nyáron ritkán skodázok, ilyenkor ott a motor, csak néha ki-be kell járni az udvarból ha útban van. ilyenkor nekem úgy indul, hogy 2 padlógáz, indítás, 1ből beröffen, 1 másodperc és leáll. Újabb 2-3 padlógáz, indítás, és megy simán.Gondolom kicsit visszaenged az AC, meg a benzin párolgása a karbiból együttesen ezt eredményezi. Az első padlógázoknál a karbiban már alacsonyabb lehet a szint, de a gyorsító az úszóház aljáról szív, ezért tud benzzint fecskendezni a szívócsőbe, amitől egy pillanatra elindul, de el is szegényedik, közben azért az AC már tolt valamennyit utána, ezért az újabb torokba fecskendezés után már jól jár a motor.
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
rob210
nagyúr
"Sokkal nehezebben indul a meleg motor, mint 1 hét után."
Ebben az esetben a nyomás szabályzódat cserélni kell.
Ez tipikus hiba a karburátoroknál és központi injektoroknál.
Ha meleg van a motortérben lezár a nyomásszabályzó és nem enged át annyi üzemanyagot mint amennyi kéne.
Aztán ahogy szivárog rajta keresztül a benzin és lehűti akkor beindul.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Ha tényleg nagyon jön, persze ezt érezni kellene nekem is, akkor kompresszió mérés. Utána kompersszió mérés 1 deci olajjal minden hengerben, ha olajjal ugyan annyi, mint olaj nélkül, akkor a hengerfej kopott, ha nő a nyomás az olajtól, akkor gyűrűk, hengerfal lesznek a fő gyanúsítottak. Bizonyos mértékű kartergáz normális.
-
Atuska75
tag
Az elég nagy baj ha úgy jön. Minden jel arra utal hogy, ott sajnos olyan mértékű a motor kopása ami már nem megengedett. Ez lehet gyűrű és / vagy henger kopás illetve ki oválosodás. Hengerfej kopásból származó kopás (szelepszár szimering) nem okoz ekkora kartergáz növekedést. Arról nem is beszélve hogy, ha szelepszár szimering gond van akkor a kipufogón is elég rendesen jönne a kék füst és emellett szépen csipegetné az olajat is.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Elméletileg nem mert a hűtővíz meg az olaj el vannak választva egymástól. Ha mégsem lenne mert annyira kopott lenne a hengerfej akkor viszont összedolgozná a kettőt, de itt erről szó sincs. Nem te panaszkodtál hogy, kicsit erőtlen a gép? Mert amit leírsz az a jelenség csak akkor jöhet létre ha valahogy az égéstérből a kipuffgáz lejut az olajteknőbe. Viszont ha nem kopott a motor akkor esetleg gyűrű törésed lehet egy hengerben. Vagy még nagyobb baj van (gátrepedés).
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Ha csak sima kopásról beszélünk akkor elég lehet egy gyűrűzés amennyiben a hüvely oválisra kopott akkor sajnos hüvely, dugó, gyűrű csere segít csak.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Ramsess
csendes tag
Eddig nem tudtam a videokamerát úgy beállítani félsötét garázsban,hogy látszódjanak a számok.
Csak ilyen elmosódott foltok.Valami szűrő kéne,de ahhoz én kevés vagyok,meg a toshiba is.
De majd próbálok még olyat is csinálni.
Már homályosodik az idő itt a nyugati határszélen,csökkent a hőmérséklet már- -
gs20
tag
Műanyagalapozó + festék.
Vagy ha nincs lehetőséged (felszerelésed) ilyen szintű fényezéshez, akkor lehet kapni lökhárító-spray-t.
Ez egy fekete festékspray, direkt erre kitalálva.
Én a kilincseket, lökhárítókat, oldalablak-tömítések tartó műanyagcsíkjait, tükröket, és a motorháztető légbeömlőjét festettem lökhárító-sprayvel.
Tapasztalat 3 év után (télen-nyáron utcán parkoló autó): a cucc nagyon jó, a kifakulás nem jellemző (3 év után kb egy árnyalatnyi, de még mindig szép fekete).
Felületi előkészítésre viszont jobban oda kell figyelni: nekem az első lökhárító légbeömlő lyukainál, és a motorháztető lébeömlőjének lyukainál moha-szerűség volt megtelepedve a sarkokban. Ezt festés elptt kefével eltávolítottam, zsírtalanítottam, festettem. Sajnos ahol moha volt, ott felpattogott kb 1-5 év után a festék. De mivel ez úgyis a sötét sarkokban van, különösebben nem zavar.
(Egyébként OFF kispókom lökhárítóját sima trinát matt feketével festettem, az sem jött le 8 év alatt, kivéve ott ahol nekitolattam a kompresszornak a garázsban...)
Sárgult lámpa alatt mit értesz?
[ Szerkesztve ]
E=MZ²
-
Ramsess
csendes tag
Hűtővíz,hengerfej:
Személyes tapasztalat,kérdés,mennyi ideig volt benne 120-asba való hűtőfolyadék.
Ha 1-2 évnél nem több,akkor nincs gond.
Nekem 15 éven keresztül volt benne etilénglikol alapú hűtőfolyadék.
15 év alatt ette meg annyira a hengerfejet,hogy már síkolni sem lehetett,olyan mély krátereket vájt bele.
Lekenték nekem fémragasztóval,1 évet még ment,aztán hengerfejcsere.
Ilyenkor átégeti folyamatosan a hengerfej tömítést.
'15 ezerből megvolt a csere.
Ha csak gyanú,figyelni kell a kiegyenlítő tartályt,hogy magas fordulaton a kiegyenlítőtartályban úgy tűnik,mintha forrna a víz,ekkor kezdődik tömítés átégése.
Ha nincs ilyen tünet,semmi gond -
gs20
tag
Mikor vettem az autót, én is Silver Line-t akartam, mert hű, fullos kivitel, stb
Aztán rájöttem, hogy az alsó árkategóriájú SL-ek túlárazott szemétdombok: szétrohadt, ütött-vágott autók, amik nem érnének 50-70 ezernél többet, de legalább egy százassal drágábban árulják a kivitele miatt.
Konkrétan: 4 éve, 2009 tavaszán vettem a Jucit, első gazdás (papíron második, de csak a cég megszűnése miatt) autó volt, 68000km-rel. Ez volt 80ezer Ft akkor. A két szétrohadt SilverLine meg 180, ill 160ezer lett volna. Nem volt kérdés mi legyen.
Persze úgy érzem ez az autó is rohadt jó vétel volt akkor. Fél év nézelődés, keresgélés eredménye volt. Bár kissé le volt lakva (hiába első gazda, de nő: vagyis napi karbantartás nulla, minden tipikus Favi gond megvolt rajta, és mivel utcán lakott, a festése is trágya volt. Mikor megláttam, azt gondoltam hogy na, ezt se veszem meg, de ha itt vagyok, legalább kocsikázok egyet. Aztán benéztem a motortérbe, mondom ejha. A néni beindította, meghallottam a hangját, és tudtam, hogy megvan az autóm
E=MZ²
-
gs20
tag
Attól függ mennyire rozsdás. Ha nagyon, akkor nem csak a külső, hanem a belső sárvédő is rohadt.
Persze az is cserélhető. Figyelj oda a tornyokra is. elöl is, hátul is. Meg a küszöbökre. Meg a belső sárvédőkre, meg az első kerekek mögött a padlólemezre, és a merevítőkre.
Olyan nincs, hogy csak a sárvédő legyen rozsdásAmúgy nem egy nagy wasistdas a csere, én tavaly cseréltem külső sárvédőt, és küszöböt a Favimon.
Hogy meddig bírja? Hát... Apu Faviján 2001-ben lett cserélve sárvédő. Tavaly lett eldobva az autó, mert már annyira rohadt mindene (sárvédők, küszöbök, tornyok). Rozsda kb 5 év után jelent meg először a sárvédőkön újra, de ehhez tudni kell, hogy üregvédelem nem lett a lakatolás után megcsinálva, ami pedig alapja lenne a hosszú rozsdamentes boldogságnak.
E=MZ²
-
rob210
nagyúr
HA egy favorit kasznit rendbe akarsz rakni, az egy vagyon.
100.000.- alatt nem áll meg ha valóban rendbe akarod rakni.
Majd Mágus megmondja, mennyi időt és pénzt fektetett bele.
Amiket anno felrakott képeket, az nem 2 napos meló volt.
És a zsebét is megterhelte szerintem, ha csak nem lakatos, vagy haveri alapon csináltatta.Nagyon gondolod, meg, egy motort egyszerűbb megcsinálni, felújítani, mint egy kasznit rendbe rakni.
Renault power
-
-
rob210
nagyúr
-
gs20
tag
Mondjuk ezzel rohadt nagy mákom volt.
Ismerős pont lecserélte a saját kis 220-as készülékét egy 380-as inverteresre. Magát a CO-t 20ért adta oda, + palack kellett meg egy automata pajzsot vettem. így jött ki az 50.
Egyébként a 120-at sokallom, mi a cégénél 250A-s inverteres gépeket vettünk tartozékokkal 150-ért. Pedig azok komoly, ipari használatra vannak.
E=MZ²
-
Retro DJ
aktív tag
Az, hogy ez a gép napi használatban volt (napi 100 km), ennek minden baja kijött ami gáz volt (termosztát, toronycsapágy, rúdfej, gyújtás szinte új benne, most cseréltem fűtés blokkot és hátsó kitámasztó teleszkópokat)... ezen kívül olcsó gázzal működik, ami nem hátrány. A motorja olyan mint az új. Mágus azt mondta, hogy ilyen selymes járású motort még nem hallott. Ami viszont ennél is gáz, vannak pontok ahol ez is korrodál.
Szerintem egy nagyon hálás autó. Amit most tudok, hogy SOS meg kellene csinálni, a középső dob csere (kifúj) + a katalizátort kihajítani. Ezen kívül egy picit ereszt a főtengely szimering, mivel alig fogy két olajcsere közt az olaj (kizárólag 5w-40-est kapott) ezért nem foglakoztam még vele érdemben.
Ezen kívül központi zár van benne, elég jó USB rádió igényesen beépített hangszórókkal, valamint nem gagyi nappali menetfény is extraként.
Hát csak ennyi, tudom hogy elfogult vagyok, de szerkezetileg ez egy nagyon jó autó a mai kínálatból.
[ Szerkesztve ]
Retro
Új hozzászólás Aktív témák
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- ASUS routerek
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen