Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Atuska75

    tag

    válasz Atuska75 #9821 üzenetére

    Erről már máshol is tárgyaltak. Meg ezt tanultam én is. :A kartergáz a gyűrűk,dugattyú mellet elillanó gáz,ami az égéstérből a karter felé tart.
    Minél kevésbé tömítenek a gyűrűk,a terjeszkedési ütem alatt annál több gáz távozik itt,azaz megnő a kartergáz mennyisége.
    Nem a színe (láthatósága) számít,hanem az,hogy ha befogod a csövet mennyi idő múlva mennyire nő a nyomás.Ebből meg lehet tippelni a mennyiségét.

    A kartergáz csak kis mértékben fojtja a motort.Normál esetben (mikor nagyon kicsi a gáz mennyisége,össze sem mérhető a beszívott levegő mennyiségével,de mikor megnő,akkor fojtástól függően több százaléka is lehet.Ez viszont nem magyarázza,hogy miért esik vissza drasztikusan a teljesítmény.

    A kartergáz tömény szénhidrogén,azaz gyakorlatilag benzingőz.A motor a túldúsított keverékbe fullad bele.Megkapja a szokásos adagját porlasztott formában hagyományos módon a karbitól, de még hozzájön egy jó adag a kartercsövön keresztül, gáz formályában.(húú, tényleg benéztem :oops: formájában természetesen. )

    Megoldás lehetne,hogy szegényítjük a karbi keverékét,de ez sajnos nem működik.
    A kartergáz mértéke közel sem változik a motor fojtásával egyenes arányban.
    Ráadásul hőmérsékletfüggő is,az olajat is "hazavágja"....szóval az egyetlen megoldás a felújítás.

    Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

Új hozzászólás Aktív témák