-
IT café
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sensut
őstag
Ez a ST 2+ AA, ami fent van a mod oldalon, valóban ilyen csúnya, vagy csak nálam ilyen?
Maximum beállításokkal is alig látni valamit, smoot kiütve, a static lighting az nem megy. Olvastam, hogy ki kell ahhoz cserélni a levels fájlokat a régebbi AA-ból, de sehol, se találom azt. Van beállítási lehetőség arra, hogy a kép legalább kitisztuljon, mert ez így minden, csak nem Stalker .
-
-
Sensut
őstag
válasz shield #11594 üzenetére
Szóval, ezt írja a ST2 FAQ:
"Q: I'am a static-lighting player. Should I know about something?
A: YES - if you're playing on Static Lighting Mode, you'll have CTD when you will enter on one of vanilla's maps, because this adaptation has fixed levels files which DOESN'T SUPPORT static lighting. To "fix" it, all you have to do it's downloading basic version of Autumn Aurora 2 from Moddb WITHOUT PATCH 2.04 (2.04 patch has fixed levels files which doesn't support Static Lighting Mode) and moving Gamedata/Levels directory to this adaptation and replace whole files. Now you can play without any worries."Tehát Autumn Aurora 2, de a 2.04 frissítése előtti verzió. Az nem tudom hányas lehetett, de abban van még az eredeti fájlcsomag, ami támogatja a statikus megvilágítást. Legalábbis azt írja. Ez, így katasztrófa, olyan, mintha egy műanyag világban mászkálnék:
Hiányzik a megszokott poros, egyáltalán nem tündöklő, szürke környezet. Ez inkább valami Doomra hasonlító maszlag.
-
Sensut
őstag
Sajna nem attól van. Az ENB-nek van egy on-fly beállítási lehetősége is (Shift Enter), ott lehet egy csomó grafikai dologgal játék közben is kísérletezni, de ez nem attól van. Ez valami textúra shader dolog, amire nincs beállítási lehetőség. Legalábbis én nem jöttem rá még. Ja, amúgy kipróbáltam a d3d9.dll nélkül is. Nappal még elmegy, na de sötétben a fejlámpánál borzasztó. De végül is nem estem seggre ettől a modtól, egyre inkább úgy tűnik, hogy újra bejárom a már jól ismert pályákat, csak más szemszögből, ám jó lineárisan, parancsra. Közben alig találni valamit, minden tiszta üres, jó nagy szívatások vannak a mutánsokkal, ami már kezd az agyamra menni. Valahogy semmi sincs itt egyensúlyban, vagy logikusan kialakítva. Adnak 40 pisztolygolyót egy stukkerhez és elküldnek ruha meg kötszer nélkül, hogy nyírjak ki vagy 10 ormányost? Hát hülye, aki ezt kitalálta. Na meg közben jönnek a vérszívók is. Aztán fél napig keresgélek egy kütyüt a szarkofágban, míg végül meg kellett néznem a Youtube-on egy sima ST2 végigjátszásban hogy hol van, és kiderül, hogy nálam nem is látszik a tárgy, viszont ott van és felvehetem látatlanul. Lehet ez is egy renderelési hiba, nem tudom . Na meg mi a f...nak kellett a fegyverekre biztonsági zár. A lövési mód váltásához hozzácsaptak egy nullás pozíciót, amikor a fegyver be van biztosítva. Na ez mire való, arra nem jöttem rá, arra viszont soká, hogy mért nem akar lőni az AK. Minden esetre eddig számomra a Lost Alpha a nyerő és az egyetlen mod, ami méltó az eredeti részekhez, és hozza azok hangulatát az újítások ellenére is .
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz rétisün #11599 üzenetére
Nálam ott volt, viszont nem látszott. A végigjátszásban tisztán látszik, amint ott hever a törmelék szélén, már elég messziről látható. Szerintem ez verzió hiba, mint ahogy az is, amikor a csaj elküld a Halott Városban egyezkedni a tolvajokkal. Na, itt a térképen ő megjelöli a feltehető helyüket, de nálam nem jelent meg az a bizonyos kör alakú jelölés, ami pld. a végigjátszásban ott van, és a szöveg szerint is ott kellene lennie. Órákig kutattam utánuk a lakásokban, aztán megnéztem ezt is a YT-on, s hát nem is a városban kell keresni őket. Szóval ezek az apró dolgok teszik tönkre az élményt, pedig a sztori jónak tűnik és ha egy kicsit komolyabb feladatokkal sózzák meg, hatalmas játék lehetett volna. De ezek a küldetések nem igazán sztalkeresek, inkább egy Doomra emlékeztetnek, ahol halomra gyilkoljuk a szörnyeket. Oda az kell, de ide egy kicsit zónásabb fő akció kellene, mert szerintem a Stalkerben a mutánsok csak mellékszereplők és nem körülöttük forog a világ.
-
Sensut
őstag
válasz SaGa59 #11602 üzenetére
Elintéztem én a sznorkot, késsel , vagy 20 újratöltés után. Számomra ez nem kihívás volt, ez öngyilkosság. Egy kihívást meg kell lehessen oldani egyetlen újratöltés nélkül, bármilyen nehéz is, akárcsak a való életben. Mindent megteszel, de legyen ám némi esélyed. Ha meghaltál, halott vagy, hiába tölthetsz újra. 10 éve vagyok tagja a Thief társaságnak, rengeteg küldetést készítettem a T2-höz, de mindig egyetlen dolgot vetettek a szemünkre a játékosok: adjunk esélyt nekik is, mert egy dolog, hogy én mint készítő gondoltam pld. egy ablakra, de neki az valahogy meg is kellene találni egy egész városban a nélkül, hogy tucatszor meghalna. És ha nem találja meg, akkor nincs esélye? Akkor ez már nem egy open world játék. Miből állt volna ki elrejteni néhány tárat a közelben, mint az eredeti részekben?
Na, de jelenleg nincs kajám. Alig kapni kaját és folyton éhezem. Senki nem árul semmit, csak cserebere van, és mit ajánlanak: gitárt, szájharmonikát, mindenféle baromságot . Egynél kaptam kolbászt egy gránátért cserébe . Ez mókás, de éhen fogok halni basszus, mert a szarkofág körül nem találni egyetlen darab kenyeret. Nem rég szó volt valahol arról, hogy ne kelljen egy darab kenyér után futkosni egy Stalkerben. Na, hát itt az van. Már semmi sem érdekel, csak találjak egy darab kenyeret valahol.
-
Sensut
őstag
Ekkora grafikai különbség van a két mod között.
Lost Alpha (statikus megvilágítás):
Secret Trails 2 + Autumn Aurora 2 + ENB 0.176 beta (full dynamic lighting, mert a statikus nem működik):
Nekem a statikus megvilágítás határozottan jobb, a ST2 olyan, mintha valami sivatagi hőség tombolna, mert sugárzást a doziméter nem jelez .
-
Sensut
őstag
válasz rétisün #11614 üzenetére
Lényegében a ST2 pályák, azok az eredeti SOC-ból vannak, csak más a sztori rajtuk. Ugye nem is bejárható az egész erőmű területe és a teleportok is ugyanazok, ellenben a LA-val, ami egy más pálya teleportok és effektek nélkül. Viszont itt már bejárható / megmászható az egész terület. A full dynamic lighting is másképp mutat a LA-ban. A Monolithoz valóban jobban illik az a sejtelmes ST2 verzió, emlékszem mennyire hatásos volt annak idején, amikor a SOC végén elértem az erőművet és dúlt a háború, helikopterek meg minden a sejtelmes ködben. Na, az egy felejthetetlen jelenet volt . Ám nekem nem megy ez az ST. Lehet, hogy jó meg minden, de nem az én műfajom ez a folytonos "tökölődés". Inkább visszatöltöm a SGM-et egy korábbi mentésnél és megpróbálom helyrehozni a hibákat benne. Na, az tetszett.
-
Sensut
őstag
válasz Sensut #11612 üzenetére
Korábban írtam, hogy valami baj van a Secret Trails 2 + AA 2 grafikájával, mert teljes dinamikus beállítással, fullon, olyan az egész, mintha egy műanyag világban sétálnánk. Nos, rájöttem, hogy az Autumn Aurora 2 miatt volt az. Most újrakezdtem a modot, de ezúttal a Photorealistic Zone-t tartalmazó verziót, ami tökéletes grafikát hoz, és nyoma sincs a műanyagos hatásnak. Ez a verzió még tartalmazza a Horusmodot is, ami sokat enyhít az eredeti ST2 durva korlátain és szinte már élvezhető ez a mod is.
-
Sensut
őstag
válasz SaGa59 #11684 üzenetére
Köszi. Volt mellé két frissítés is, feltettem volt őket. Összevetve a tieddel úgy látom ugyanaz a tartalmuk. Egyelőre még nem volt olyan gondom, de ha lesz, akkor tudni fogom mi a megoldás.
Amúgy tényleg jó ez a mod a mellett, hogy olykor a végtelenségig fel tud idegesíteni. Vannak benne szinte megoldhatatlan helyzetek, de szerencsére nem túl sok. Akár egy trilógia része is lehetne, mondjuk a SOC trilógiáé.
SOC 0 - Secret Trails 2 - prológus
SOC 1 - Shadow Of Chernobyl
SOC 2 - Priboi Story - epilógusEz a három story egy jó kis kerek történet. Némi javítással akár hivatalossá is tehették volna, annyira üti az alapjáték szintjét ez a két mod .
@ Riot Gin: a Secret Trails 2-ről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sensut
őstag
Valaki ismeri ezt a modot - AlternativA a SOC-hoz?
Sokat én se tudok róla, épp csak elindítottam. A Fotograf és a Secret Trails 2 Peacekeepers pályáján indul és egy katonát alakítunk. Azt ígérik a készítők, hogy roppant terjedelmes a sztori. Sajnos a fordítás hiányosnak tűnik, de lehet, hogy csak én nem néztem utána eléggé.
-
Sensut
őstag
válasz shield #11752 üzenetére
Ez egész érdekesnek tűnik így startból. Jelentkeznem kell(ene) a parancsnoknál lent a városban, de amint kilépek a reptér kapuján kibe futok bele?...
Strelok elvezet a bárba, minek környéke tele van részegekkel ...
Még ilyet se láttam, egy modban . Aztán a bárban választanom kell, hogy maradok a hadseregben mint katona, vagy szabad stalker leszek és a saját kontómra dolgozom a Zónában. Jelzem, még csak egy fejlámpám, vagy késem sincs. Itt mindenki pulóverben sétál, vagy iszik éppen . Azt még nem sikerült kideríteni, hogy a történet időben hova sorolható, de Strelok itt civil, ami elég különös . Na meg beszél az anomáliákról és artikról, ami azt jelenti, hogy a Fotograf után történik, talán a Secret Trails 2 előtt. ST2 után semmikép, mert az már A SOC története. De lehet, hogy a SOC után? Majd kiderül, de mindenképpen kedvet kaptam hozza.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz SaGa59 #11758 üzenetére
Azt még nem tudom, hogy Strelok mennyire része a sztorinak, mert egyelőre nyoma veszett a bár után. Az ST2 előtt így valóban zavaros a jelenléte, mert akkor ő még nem tudott lényegében semmit a Zónáról. Minden tudását Erdésztől, majd a Monolittól szerzi meg az ST2 elején, és ott a Halott Városba érkezik. Itt viszont már jól leírja nekünk a Zóna lényegét... .
A szöveg még úgy ahogy rendben lenne, viszont egész uton a bárig Strelok lökte az orosz dumát, amiből nem értettem semmit. Félő, hogy tovább is lesznek ilyen orosz párbeszédek, amik nincsenek feliratozva. Egy csomó orosz szöveg is megjelenik közben, de gondolom azok csak a spontán üzenetek. -
Sensut
őstag
válasz SaGa59 #11761 üzenetére
Ez valóban hatalmas mod lehet, mert elég sok terület megjelenik a térképen. Mi több, egy Nyugat-Pripjáty is az eredeti városközpont mellett, amit eddig nem láttam még (a COP-ban Kelet-Pripjáty van). Hogy mind bejárható-e, azt nem tudom.
A lényeg az, hogy én a stalker életmódot választottam, otthagytam a sereget, s most valami ládákat kellene eljuttassak a fűszereshez egy furgonnal. A fűszeres az nő és nem bírja a ládákat . A kocsikulcsot egyből megkaptam és egész jól irányítható a jármű. A településen csak egyetlen medikitet kaptam, úgyhogy itt is jól megszorongatják az ember tökét azzal, hogy minimálisra lekorlátozták a készleteket. Előbb-utóbb csak kitisztul a kép, hogy miről is van itt szó.[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
Nos, az AlternativA kapcsán sikerült kihámoznom annyit, hogy Strelok már járt az erőműnél és tudja, hogy a Kívánságteljesítő egy baromság, ami azt jelenti, hogy talán a SOC után vagyunk már, habár Strelok jártas volt már a szarkofágban a ST2-ben is. Mellesleg felkér, hogy keressek meg neki egy USB drive-ot Agropromban, lent a katakombában, amit ő rejtett oda (ez nagyon emlékeztet arra a bizonyos Lost Alphabeli USB rejtekhelyre). Strelok nagyapja itt él ebben a lepusztult Predzone-nak nevezett faluban és hozza küld fegyvervásárlás kapcsán. Az öreg meg 2 kutyafarkat kér egy sörétesért cserébe. Már tudom is hol vannak a kutyák, de nincs fegyverem. Semmilyen A fordítás elég gépi, ezért nehéz eligazodni az utasításokon. Befejezni egy kínszenvedés lesz így ezzel a fordítással, ha egyáltalán lesz esély rá, de megyek, amíg tudok benne. Vagy gyorsan megtanulok oroszul .
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #11784 üzenetére
A dobozt, ám akkor az kibomlik és minden kiterül belőle, ami jó. De a cuccot is lőheted egyenként, mert reagálnak a golyóra. Van egy hely ahol magasan egy fán, két faág közé van elrejtve a cucc és tényleg az ugrás se elég magas hozza, hogy leszedd. Itt jöttem rá, hogy ezt "gyárilag" le kell lövöldözni onnan
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #11798 üzenetére
Természetes, hogy segít magán az ember ilyenkor. Épp ilyen bénaságtól szenvedek ebben a Spatial Anomalyben. Én is rá fogok állítani a magasságra, mert itt szinte egyáltalán nem lehet ugrani, és ha nincs is szükség rá gyakran, idegesít hogy annyira béna vagyok, hogy még ugrani se tudok .
-
Sensut
őstag
válasz SchmittFire #11844 üzenetére
A fenébe is, van valakinek tapasztalata a Doom's Mod Merge-el kapcsolatban? Ez az a freeplay mod a SOC-hez, ahol az elején frakciót választhatunk és szabadon kószálunk feladatokért. Csak az a baj, hogy ebben a modban eddig még egyetlen normális feladatot se tudtam megoldani, mert mindig amire odaérek, az alany meghal. Ilyen kiiktatásos feladatokat kaptam Szabadságosként, de mire átérek a másik pályákra, a célpontok vagy összeakadnak egy más bandával és kinyírják, vagy pedig mutánsok ölik meg, és én fordulhatok vissza, hogy lemondjam a feladatot a főnöknél, mert még csak nem is teljesül ilyenkor a feladat, de legalább nem is lesz failed . Van valami titka ennek a modnak, vagy tényleg csak egy nagy időpazarlás
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #11855 üzenetére
A gond az a SOC-ban, hogy nem lehet fejleszteni a cuccot, de az ellenség ereje ugyanaz, mint a későbbi szériákban, ahol már egy idő után elég partiképes tudsz lenni. Mellesleg a Monolit tele van profi fegyverekkel meg vértekkel, ezért simán kinyírnak bárhol. De pénzért olykor lehet kapni tovább fejlesztett cuccokat, jó drágán, amit érdemes megvenni, mert fejlesztések híján csak azzal maradsz .
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #11857 üzenetére
A magyar szellemhang a szarkofágban a magyarítástól van, mert nemrég én is végigvittem a SOC-ot Complete moddal, angolul, és abban nem volt magyar hang. Anno, mikor megjelent a játék, szarul ment nekem, mert nem volt hozzá vas, és valahogy minimális beállításokkal szenvedtem végig. Tele volt hibával is mellesleg, úgyhogy gyorsan beszereztem miatta egy vadi új PC-t . Arra már javítások is lettek, de nekem akkor is nehéznek tűnt a SOC. Ma már pipepurc a többi mellett, és a Complete mod mintha még tovább könnyített rajta, vagy mi. Na, de elkészült hozza a Stalker történelem 2 legjobb és egyben a legnehezebb modja, a Secret Trails 2 és a Fotograf - melyek nem az akciók miatt nehezek, hanem a sztori bonyolult menete miatt - és ezek kompenzálják a SOC alapvető egyszerűségét. Az alapjátékok közül a CS a legnehezebb, a COP-ot én mindig csak egy technikai újításnak vettem.
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #11862 üzenetére
Hát az biztos, hogy akkoriban újdonságként hatott ez az open world / sandbox FPS stílus, ami annyi memoriát követel, hogy akkoriban csak álom volt annyi. Nem is volt hasonló játék a piacon FPS kategóriában, ettől aztán a korabeli hardvert is jól megkínozta, ha elindult egyáltalán. Megkínozza még ma is egy-egy mod .
-
Sensut
őstag
válasz shield #11874 üzenetére
Én végigvittem volt angol verzióval, őszi grafikával, de nem vettem észre hiányosságokat benne. Szép meg minden, de nem hozott semmi újat. Mellesleg először a Secret Trails 2-t is azzal próbáltam ki, ha jól emlékszem, de ott hatalmason ronda volt dinamikus fény beállításokon, valóságos műanyagvilágot teremtett, úgyhogy lecseréltem Photorealistic Zone-ra és azzal szép lett a ST2.
-
Sensut
őstag
A múltkor nekifogtam volt az AlternativA nevezetű SOC modnak, de úgy elakadtam, hogy csak. Ma újra elővettem s egyből rájöttem a dolog nyitjára, ki is jutottam az első Predzone nevezetű területről (ez a Peacekeepers térkép a ST2-ből, illetve a Fotografból). Na de láss csodát, miután meg voltam győződve róla, hogy hagymányos SOC módon Kordonba kerülök, ZATONBAN folytatódik a játék. Még ilyet, Zaton pálya a SOC-ban :
Zaton itt elég vadonnak néz ki és javarészt civilek uralják. A Skadovsk is alig népes, olyan az egész mint egy korabeli orosz munkástelep . Ám igazi meglepetés volt ez, nagy kedvet adott a folytatáshoz, bár az angolosítás elég gépi.
[ Szerkesztve ]
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #11878 üzenetére
Igen, csakhogy ezek a civilek is AK-val sétálnak
Sok akció nincs ebben a modban, inkább egy Lost Alphás kalandozás az egész. Konkrét sztorija sincs a játéknak, az elején Strelok elküld a cuccáért az agropomi bunkerbe (ami pályákkal odébb van ugye), és odáig más fő küldetést még nem kaptam. Viszont vannak freeplayes megbízások, amiket pénzért lehet teljesíteni. Ezeket viszont muszáj felkutatni és megcsinálni, mert a továbbjutáshoz sokszor pénz kell. Meg az élet is elég nehéz ebben a modban. A kereskedőknél szűkös a kínálat és drágák a cuccok. Alig vannak rejtekhelyek. Már túl vagyok 4 pályán, de még mindig nem találtam sehol egy valamire való ruhát. Még mindig az eredeti sztalker dzsekiben feszítek, amiben egy eltévedt golyó is kinyír. Az relikviákat roppant nehéz összeszedni. Amikor megfogod valami iszonyatos erővel üt mellbe a sugárzás és ha nincs legalább félig az életskálád, neked annyi. Na de ha pld. antirad injekciót adsz be magadnak - ez elég látványosan meg is van animálva -, ez is sokkot okoz és az életéből egyszer levesz vagy 25%-ot. Sok az anomália és nem hallani a sugárzás hangját se. Szóval nem túl könnyű, viszont ezt az egészet kompenzálja az, hogy nincsenek minden bokorban ellenfelek. Ahol vannak, ott fel kell kötni a gatyát, de viszonylag eléggé kiegyensúlyozott a játékmenet. Nem tudom hova rakni ezt a modot, mert a sztori szerint a kívánságteljesítőt már lebuktatták, viszont a terültetek úgy festenek, mintha a Zóna létrejöttének a kezdetén lennénk. A területek alig népesek és rengeteg a civil ruhás kalandor. Lehet a Zóna kezdete, de a vége is . Maga a mod viszont - ahogy látom - az összes ismert Stalker pályák gyűjteménye. Sorra végigjárhatjuk az összes ismert Stalker pályát a SOC-tól a COP-ig és más modokból is, és közben túlélünk. Ha ez így van, akkor hosszú dolog elé nézek, mert most már a fordítás is egész jó lett, és élvezetes ez a nyugis de mégis változatos játékmenet. -
Sensut
őstag
válasz rétisün #11880 üzenetére
Le lehet menni a föld alá is Agropromba, onnan szereztem meg Strelok flash drive-ját a jól ismert rejtekhelyen. A térképek szerint az összes többi labor is jelen van a modban. De jól kell ismerni az alapjátékokat, mert nincsenek az átjárók megjelölve. Ezt nekünk kell felfedeznünk, habár némi kérdezgetés után kapunk segítséget is olykor. És persze vannak olyan átjárók is, amelyek nem szerepeltek az alapjátékokban. Ezek olyan területekre vezetnek, amelyek csak modokban fordultak elő. Pld a vasúti alagút Kordonban Zatonra visz .
-
Sensut
őstag
válasz borovi #11887 üzenetére
A nevét, azt nem tudom, de mindenfelé ilyen alakokat találni az Alternativa-ban. Jó ez a mod, csak nagyon bonyolult, mert nem jelöli be a térképen a feladatokat. A szövegelésekből kell rájönni a folytatásra s ezért mindent alaposan el kell olvasni. Nekifutamodtam szabad sztalker módban a játéknak, de gyorsan elakadtam, mert kinyírni sem szabad bárkiket. Ha ezt már az elején megtetted, akkor később nem lesznek megbízók a folytatáshoz. Ezért aztán újra kezdtem military módban, ami azért jobb az előzőnél, mert itt kapunk kezdő felszerelést és megkapjuk a terültetek közti átjárók nagy részét is (ezeket nem találni a rendes térképeken). Ezt sztalker módban elég nehéz megszerezni, mert ott még a kezdő késért is vért kell izzadni. Mellesleg katonaként mindig megkapjuk a pontos útbaigazítást is a feladatokhoz és az angol fordítás is jó, ezért jóval könnyebb a dolog. Én idáig 27 pályát számoltam meg a, plusz a földalatti laborok, de vannak még állítólag térképként meg nem jelenő terültetek is a modban. Ezek idáig a SOC, a CS, a COP, összes pályája, illetve néhány Lost Alphás és Secret Trails 2/Fotografos pályák jelennek az eddigi legjobb elrendezésben.
-
Sensut
őstag
válasz rétisün #11891 üzenetére
Én 1.0004-et olvastam valahol a GSC-n, nekem az van fent és jól megy vele. De valaki írta, hogy 1.0006-tal is jól futott, úgyhogy a javítás csak javíthat rajta is . Amúgy elég stabil, csak egy problémám volt eddig egy teleporttal, ami valamiért egy épület oldalára akart feldobni. Ez csak egy kerítésen tenne át Zatonon, úgyhogy kicsit emeltem az ugráson az actor.ltx-ben és átpattantam oda a teleport helyett. Végül is ez a mod későn, már az összes alapjáték megjelenése után készült, merthogy benne vannak már a COP pályái is ugye. Na és azért készítették a SOC-ra, mert vannak korai pályák, melyeket nem lehet jól összehozni az újabb X-Ray verziókon (pld. az ST2 pályák).
-
Sensut
őstag
Sikerült befejeznem az AlternativA mod "military" verzióját különösebb nehézségek nélkül. Katonaként nem túl hosszú a játék, mindössze 4 fő küldetés van, de ezek kétszer is végigvisznek Cordontól az erőműig és vissza. A sztori inkább érdekes, mint izgalmas, mivel nem egy szokványos katonát alakítunk, hanem inkább egy katonai titkos ügynököt, legalábbis az első 3 küldetés alatt. Ezért aztán a Zónában mindenki az ellenségünk, de nekünk nem szabad bárkik ellen harcba bocsátkoznunk még akkor sem, ha ránk lőnek, mert ez később visszahat. Ilyenkor szégyen a futás, de hasznos. Akikkel harcolhatunk a Bandits, Merchenary és a Monoltith. Akiket viszont kerülnünk kell a Civil, Loner (Stalker), Duty, Freedom és Clear Sky. A Clear Skyt kivéve mindegyik klán ránk támad, ha összefutunk velük. A Clear Sky is ellenségként tűnik fel, ők viszont a segítségünkre lesznek a Mocsárban mindjárt a játék elején. Aztán a harmadik titkos küldetés után - ami egy nagy meglepetés - felmentenek a katonai kötelezettségek alól, és ekkor mindenki a barátunk lesz, kivéve persze a banditákat, zsoldosokat és a monolitot. Ezekkel sose fogunk békét kötni. Ekkor már szabadon kószálhatunk a hatalmas területeken, ezért már előzőleg is érdemes a zsákmányt elrejteni szanaszét a ládákba vagy rejtekhelyekre, hogy később jó pénzért leszállíthassuk. Az ilyen rejtekhelyek megjelölésére alkalmas a GPS jelző, ami a kereskedőknél kapható. Profi harci felszerelést vásárolni csak egy személytől lehet, mindjárt az elején a bázis fegyvermesterétől. Sidorovich és a többiek csak vesznek cuccokat mintsem eladnak. Viszont rengeteg jó dolgot lehet összegyűjteni a játék során, s képen látható cuccok egyikét se vásároltam, mind zsákmányoltam őket. A "free stalker" játékmód állítólag teljesen más és bonyolultabb. Most akarok nekifogni még egyszer a stalker módnak, miután már egyszer végigmentem a pályákon és felkutattam az átjárókat a nélkül, hogy a feladatokkal foglalkoztam volna. Ugyanis míg katonai módban megkapjuk a térképeket ezekről az átjárókról, szabad stalkerként nekünk kell megtalálnunk az átjárókat. És rengeteg van belőlük, egy egy területre több irányból is át lehet jutni, és ez is egy érdekes része a katonai karriernek. Úgy kell kiszámítanunk utunkat a célig, hogy szabadon mozoghassunk, és sose fussunk bele egy ellenséges klán közepébe ahonnan már nem lesz kiút. A játék stabil, különösebb gondom nem volt vele. Talán a készítők egy kicsit többet adhattak volna a feladatok részleteire, mert néha bizony kilátástalan helyzetbe kerültem és jókora agytora árán tudtam rájönni a dolgok nyitjára, ami gyakran nem egy szokványos stalkeres megoldás. De hát ettől jó ez a mod, kell törni a fejet benne Csak ajánlani tudom!
-
Sensut
őstag
válasz Alienhun79 #11906 üzenetére
Az AlternativA 1.0004-et kér. Minden bizonnyal a ST2 / Fotograf pályák miatt.
-
Sensut
őstag
válasz Alienhun79 #11909 üzenetére
Nem lehet, hogy a Program files (x86) telepítési hely a lúdas? Tudtommal az egy korlátozott könyvtár. Amúgy nekem csak egyszer volt ilyen visszatöltési gondom, de az a vége felé volt Pripjátyban valami monolitos NPC miatt.
-
Sensut
őstag
válasz Alienhun79 #11911 üzenetére
Az is lehet egy gond. Én statikussal vittem végig, mert a dinamikussal egyáltalán nem szép a játék. Főleg a szereplők néznek ki hülyén, mintha latexből lennének
-
Sensut
őstag
válasz Alienhun79 #11913 üzenetére
Ahol vagy az Perimeter (Perdzone), és nem jelenik meg a nagy térképen, csak a minimapon, azért jelensz meg tévesen Cordonban, vagy máshol. Backwater az voltaképpen Zaton lesz. A kérdés az, hogy melyik módban indultál: military, vagy free stalker, mert a két mód különböző már indulásból és az átjárók sem ugyanazok. A pultos néninek 4 nagy dobozt kell leszállítani az elhagyatott gyárból és akkor kapsz jó summát a továbbjutáshoz. De ha katona vagy, akkor beszélned kell a parancsnokkal a városban.
-
Sensut
őstag
válasz Alienhun79 #11915 üzenetére
Nos, indulásból katona vagy, épp a kiképzésről érkezel a Zónába. Amint elhagyod a helikopter bázist, a sorompónál vár Strelok, vele kell először szóba állnod. Ő elvezet a bárba és ott dumáltok. Ekkor kell választanod, hogy maradsz-e katona, vagy inkább szabad stalker leszel. Én a katona verziót ajánlom először, mert így sok tapasztalatot szerzel egy következő szabad stalker futamhoz, ami sokkal nehezebb.
-
Sensut
őstag
válasz Alienhun79 #11917 üzenetére
Semleges vagy amíg nem választasz, de addig nem is tudsz tovább menni.
-
Sensut
őstag
Egy újabb SOC katonasztori: KILL ZONE 2. Ismerős valakinek? A telepítő tartalmazza az alapjátékot is. Elég durván indul, a pripjátyi stadionban éljük túl a helikopter balesetet és mindjárt egy ilyen díszes társaság fogad a stadion kijáratnál mind a mellett, hogy a monolitosok lőnek ránk a tetőkről gauss fegyvereikkel:
Pripjátyban zombi invázió tombol. A mod kinézete nagyon AlternativÁs, és ugyancsak SOC 1.0004-et igényel. Az angol fordítás gépi, remélem ez nem okoz gondot majd később, mert a játék ígéretesnek tűnik. Egyelőre.
-
Sensut
őstag
válasz Dhampir #11923 üzenetére
Jó is lenne, ha menne. A francba, ez egy hibás verzió, két helyen is crashel és nem lehet tovább menni. Küldtek egy másik verziót a Facebookon, csak az tök orosz és most készül a fordítás hozza. Amúgy nem nagy durranás a mod, mintha az alap SOC-ba beletömtek volna még egy csomó mutánst, és az utat megfordították volna Pripjátytól vissza Cordon felé. Szépek az effektek meg minden, ahhoz képest, hogy 2012-es mod, de sajnos várni kell a fordításra Ez van...
-
Sensut
őstag
válasz Alienhun79 #11925 üzenetére
Még nem, te. Most töltöm...
-
Sensut
őstag
válasz Alienhun79 #11925 üzenetére
Aszta, jó nagy darab ez a DMZ mod. 4.99 GB a csomag, ami tartalmaz egy csomó opcionális dolgot is. A játék jónak tűnik, az az orosz túlélő fajta mod, de annyira azért nem eltúlzott, mint mondjuk a Misery. A SOC alapsztorija módosítva van, de jól. Nem Sidorovich bunkerében ébredsz, hanem a Szemétdomb átjárójánál, és egy Asztrológus nevezetű kolléga irányít a dokihoz, hogy rendbe szedjenek a kábulatból a zöldfülűek falujában. Itt kapsz egy gyógyszert és egy barlangban kötsz ki egy hatalmas minigunnal egy exoban és sok artifakttal. Fogalmam sincs mi lehet ez, talán egy álom, de érdekesnek tűnik:
Egyetlen hibája, hogy elég nehezen kezeli az alapjáték. A betöltések sokszor percekig eltartanak és van laggolás is elég gyakran. Viszont ez nem is csoda, hiszen szinte az egész játék át van textúrázva meg hangolva. Arra a "mocskos" Stalker grafikára van kicserélve az egész, ahol jól ki kell nyisd a szemed, hogy bármit is megtalálj a gazban.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Bundle topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- iPhone topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás