-
IT café
Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#67026816
törölt tag
válasz shield #18455 üzenetére
Akkor lehet, hogy félreértettél. Nem a video alatt, hanem utána kell menteni, amikor fekete a kép. Anno talán pont ezt a hsz-t olvastam el, és nekem működött:[link]
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Találkoztatok már azzal sgm enotnál, hogy Topol nincs a bunker előtt? Visszatöltöttem majdnem Zaton elejét, átmentem megnézni, és akkor sem volt ott. Fel sem tűnt, mert még nem vettem fel a tudóstól a küldetést, és már lassan mennék Pripyatba, és nem tudom elkezdeni ezt a vonalat, mert nincs akivel beszélhetnék. Egy lehetőségem van, ha belelövök, vmelyik haverjába, úgy a játék elveti a "beszélj Topollal" feladatot, és mehetnék egyedül váltakozó pszi mezőt vizsgálni, de az úgy elég tré lenne.
Kiderült, hogy amúgy jup_b1_stalker_1 néven fut, ezért még Voronnal próbáltam meg spawnoltatni, de természetesen nem ment Npc-k visszaállítására van egyáltalán valami lehetőség? -
#67026816
törölt tag
Sziasztok! Nemrég volt egy olyan problémám, hogy Topol meg volt halva, vagy valami hasonló, még mielött Hermann küldetéseit elkezdhettem volna. Kitaláltam egy nem túl elegáns, viszont hatékony megoldást a dologra: Kiválasztottam Topol egyik emberével történő beszélgetést(azt amikor a pszi mezöröl kérdezem, de végülis mindegy kivel és mit...), a COP Sdk dialog editorával megnyitottam azt a nyelvi fájlt, amiben ezek szerepelnek(jupiter_dialog) és a hozzá tartozó dialog_managert. Megkerestem a Topolos beszélgetést, és a give_info ablakból kimásoltam azokat a script neveket, amik a helyszínre teleportálnak minket, meg a küldetést indítják, stb... és ezeket átmásoltam a még élő emberével kiválasztott dialog megfelelő szövegrész give_info ablakába. Játékba vissza, és működött. Bár Topolunk ettől még nem lett, de innentől a program már nem is számolt vele. Logikusnak tűnt ez az egész, ettől függetlenül nem gondoltam, hogy működni is fog. Csak azért fárasztalak ezzel Titeket, hogy ha esetleg más is elakad hasonló gondok miatt, mint pl. ChrisG, akkor hátha segít majd másnak is. shield: igazán nincs mit!
-
#67026816
törölt tag
válasz op.erik #18669 üzenetére
Egy évvel ezelőtt játszottam vele, akkor még bugos volt. A Szeméttelepnél nem jutottam tovább. Nem tetszett az a komor, szürke színvilág, amit kapott, de egy hónapja újra elővettem, és az már nem olyan volt. Jó azt hallani, hogy már lassan készen van, mert azóta erre várok.
A magyarításába is belevágtam, egy másik fórumon próbáltam belevonni másokat is, de mindenki ejtette. Amikor meg a tesztelés alatt a Szeméttelepen mindig kifagyott, egy hónap munka után abbahagytam. Igazából a mod saját szövegeiből a teljeshez képest nem sokat fordítottam le, mert nem jó az angolom, a webes fordítóból kikövetkeztetett és magyarosra átfogalmazott módszer meg keservesen hosszadalmas. Azt sikerült elérnem, hogy az alapjáték összes magyar szövegét importáljam a modba, de az igazán sok anyag az mind fordításra vár.
De ha már így feljött ez az egész.... Ha valakinek lenne kedve megcsinálni a fordítását, akkor a jelenlegi patch-el összehoznám az eddigi munkámat, és nekiállhatnánk a dolognak.Nagyon ígéretes mod, az eddigi legtöbb helyszínnel, az alapsztori benne van, de rendesen megcsavarva, és kibővítve úgy, mint az sgm-ek. Ez egy komoly projectnek néz ki, és most, hogy már játszható is lett, megérdemelné ez is a magyarítást..
-
#67026816
törölt tag
válasz op.erik #18699 üzenetére
Úgy látom most sem kapkod senki azért, hogy fordítgatással töltse a szabadidejét Nem baj, én újra kedvet kaptam hozzá, talán jövő ilyenkorra lesz belőle valami értékelhető.. Viszont amit linkeltél, megnézem, mert elég jónak tűnik.
ChrisG: Ebben a gamedata mappában van egy extended_dialogs.xml fájl [link], először csinálj a sajátodról egy backupot, és ezzel írd felül. Ezután, ha a bázison Krillovhoz odamész és megkéred, hogy kapcsolja ki a rádiót, akkor elindul az a quest, aminek az élő Rogovac hadnaggyal való beszélgetés után kellett volna. Kipróbáltam annál a mentésemnél, amikor a hűtő előtt állok, visszamentem a bázisra Krillovval beszélni, és jó volt. Annyi, hogy nálam élt Rogovac a hűtőben, szóval ha amiatt hogy nálad nem él crashelni fog, akkor sorry! Ez előre megjósolhatatlan.
-
#67026816
törölt tag
válasz Antonius1978 #18706 üzenetére
Nagyon jo a sztori. Pl már az elején nem úgy megy, hogy csak úgy fogad Szidorovics, először el kell menned orvoshoz, mert ugye egy death truckon érkeztél, nem bízik benned senki. Szoval beveszel valami gyógyszert, és egy rémálomba csöppensz, amit végig kell tolni. Csak egy példa, többet nem tudok, mert abba kellett hagynom, de sejteni lehet, h a 16 gigát nem a szél hordta össze. Op.erik azt írta, hogy már bugmentes, az akadásokkal nem lesz gond, mert ez SOC motor, talán a legjobb. Örülök, hogy érdekel, felteszem, készítek valami kedvcsinálót és előveszem az eddig fordított anyagot. Anno kísérleteztem a színvilágának az eredetire visszaálításával, és ha jól emlékszem a mod shader mappája törlésével meg is oldódott.
-
#67026816
törölt tag
válasz #67605760 #18744 üzenetére
Az szívás, mert pont a lényeg nincs benne. A can't open section után az idézőjel helyett annak kellene szerepelnie, amivel problémája van. Enot csinál mostanában nekem is ilyeneket. Pl nemrég kitalálta, hogy ha a csavar a kezemben van, kifagy. Nekem akkor a macskaköröm helyett a [bolt] volt, ezért tudtam mi a baj. Onnantól csak kést vettem elő a detektor mellé, és később elmúlt a gond. Javaslom, hogy mászkálj, keress artit, ölj mutánsokat, ments sokszor és hátha nálad is "elmúlik" a gond, mire újra arra jársz. Pl azt sem értem, hogy egy másik ilyen hibánál az volt a baj, hogy az egyik ltx fájl bejegyzésében eltűnt az egyik szögletes zárójel és azért fagyott. Talán jobb, ha újrarakod a modot, csak ha igy döntesz, ne felejtsd el menteni a mod_parameters mappát!!!
-
#67026816
törölt tag
válasz marked one94 #18755 üzenetére
Meg azt mondják, hogy 32bites win alatt a high res texturás atmosfear is hasonlót produkál.
-
#67026816
törölt tag
válasz op.erik #18763 üzenetére
Látványos a különbség, de sajnos marad rajta egy erős hdr vagy mi, mert az égbolt így is annyira fényes, hogy a textúrája nem is látszik, a fehér dolgoknak sem. Azzal még kezdeni kellene valamit.
Találtam viszont ebben a mappában egy alkalmazást, ami 1000 féle beállítást tesz lehetővé, szóval gondoltak erre is a készítők. Valószínű, hogy a mappa átnevezése nélkül is összehozható egy viszonylag kellemes képi világ.
Így néz ki:Ha neked vagy másnak lenne kedve kísérletezni az értékekkel, az nagyon jó lenne, mert nekem sajnos nincs türelmnem az ilyesmihez.
-
#67026816
törölt tag
válasz #90933760 #18765 üzenetére
Nekem az sgm megakasztja a gépemet, ha minden fullon van. Abs. nature-rel + af3-mal meg egyenesen játszhatatlan.
Ennek a gépigénye az sgm közelébe sem ér, sajnos a grafikája sem, de ez már nézőpont kérdése, hogy mennyire lényeges.dodopek: Ezek szerint érdemes a Stalkerekhez 4 giga ram mellé venni még?
-
#67026816
törölt tag
válasz shield #18857 üzenetére
Sziasztok! Említettem már, hogy egy éve belekezdtem a Stalkersoup fordításába, nem sokáig jutottam, az eredeti játék magyar nyelvi anyagát, viszont teljesen beleimportáltam. Sok a hiba benne, mivel webes fordítót használok, és abból fogalmazom értelmes magyarra a szövegeket. De ha valakivel itt nekiállhatnék a fordításnak, lenne az ismerőseim között is profi angolos, akivel gyorsan haladhatnék, de mivel neki semmi köze a játékhoz, egyértelmű, hogy nem állok vele neki az egésznek, mert ezt csak szerelemből lehet végigcsinálni.
Szétoszthatnánk a fájlokat, és mindenki dolgozhatna a saját részén, így nem hiszem, hogy olyan borzalmasan hosszú lenne.
Na mindegy, egyelőre itt van amit eddig csináltam:[link]Ez most úgy, ahogy van működik, csak egy jó angol tudásúnak kellene átfutni rajta...
"A tudsz mondani valami érdekeset" kérdésekre a hosszú storykba bele sem kezdtem, mert azt gondolom vannak annál a játékélmény szempontjából fontosabbak is.[ Szerkesztve ]
-
#67026816
törölt tag
válasz rétisün #18868 üzenetére
A mod honlapja:[link] és ott van letöltőlink is alul.
shield: Sajnos játék közben nem sok vehető észre a fordításből, hiába van benne sok fájl, csaltam kicsit, és úgy halattam velük, hogy a legkisebekkel kezdtem. Egy 30 kb-os xml, már elég tetemes mennyiségű szöveget tartalmaz, ezért az ilyen 100kb-osak nálam már szóba sem jöhettek.
Dehogy! teljesen össze lett hasonlítva, lépésről lépésre. Ha ilyen gagyizásnak álltam volna neki, akkor fel sem tettem volna ide inkább
Pel: bevallom nem tudtam, hogy ez a Te kezed munkája. Már több, mint 100 órát sgm-eztem, vagyis sokkal többet, úgyhogy most komolyan: Köszönöm szépen a munkádat, nagyon király lett a fordítás!!!!!
[ Szerkesztve ]
-
#67026816
törölt tag
válasz Antonius1978 #18878 üzenetére
Csatlakoznek en is ehhez a rogtonzott barati tarsasaghoz, ha lehet, mert ez mar nekem is sokszor megfordult a fejemben. Csak ez a csapjunk bele egy modba dolog kisse gyermeteg elgondolas(ne erts felre, abszolut egyet ertek), mert akik ezt kitalaljuk, szinte semmilyen szakmai hatterrel nem rendelkezunk, aki meg igen, annak vagy van eleg dolga(pl. dezo), vagy egyszeruen nem fog par lelkes, de csak lelkes Stalkerrajongoval foglalkozni. Ha pedig megis, akkor mar mindenki beletenne az elkepzeleseit, m szerintem mindenki egy kicsiz maskepp latja az idealis Zona kepet, es mindent meg nem lehet megvalositani egyszerre. Ettol fuggetlenul, valaha is elindulna egy ilyen project, es valaki megtanitana gyorstalpaloban a kuldetesszerkeztest, szkriptelest, nekem ez a melo tetszik legjobban, akkor szivvel lelekkel dolgoznek rajta egesz ejszakakat is, ha kell. Elnezest az ekezetek hianya miatt, es a kritikus hangnemert!
-
#67026816
törölt tag
válasz janinitez45 #18891 üzenetére
Akkor mit szolnatok a Stalkersoup leforditasahoz? Shield, Alienhun79, Antonius1978, pvtneo, Balathruin, Op.erik es Janinitez45, akik eddig beszeltunk rola, de persze masok is... A mod mellet szol, hogy jelenleg talan ez kecsegtet a legtobb eddig nem latott ujdonsaggal, helyszinekkel, amik nagy valoszinuseggel hosszu hetekre a monitor ele szogeznek majd minket. Mar el van kezdve, persze azon is van meg mit csiszolni, de a finomitas mar a legkevesebb. Ha mind bevallalunk a hatra levo legnagyobb xml-ekbol egyet, akkor mar gyakorlatilag meglesz a magyaritas. Velemenyem szerint, ami sok anyagot jelent es nem fontos a jatekmenet szempontjabol, azok a sztalkertortenetek. Ha a dialogokat , a story meg a kuldetesek nyelvi anyagait megcsinaljuk, akkor mar keszen is lesz a mindenki szamara jatszhato mod. A tobbi mar csak a tokeletesites, amit vagy bevallalunk meg, de az sem baj, ha nem. Akkor most hogy legyen? Linkelhetem a fajlokat?
[ Szerkesztve ]
-
#67026816
törölt tag
válasz Alienhun79 #18900 üzenetére
Én már meg akartam kérdezni, hogy mikor szólnak ránk a moderátorok, hogy a SOC modokat ne a COP topicban beszéljük meg..
Antonius1978: A félelmed nem alaptalan, de azért mégsem gondolnám, hogy a szarnak adunk egy pofont. Ahogy Alienhun79 írta, nyűgös a mod, de Ő egy fél évvel ezelőtti verzióval játszik, azóta 4 vagy 5 patch jött ki hozzá, és egyfolytában jönnek... Már a mostani is játszható verzió, a jelenlegiről itt azt olvastam, hogy már közel bugmentes(én azért nem kezdem el komolyabban tesztelgetni, mert angolul nincs türelmem hozzá), ezért elhiszem, hogy így van. De ha még nem is tökéletes, ami talán sosem lesz(úgy, ahogy egyik sem), attól még a mi munkánk az maradandó, és ha csak fél vagy egy év múlva lesz 1.0-ás verzió, az sem baj, valószínűleg addigra mi már unni fogjuk, viszont lesz hozzá egy kiforrott magyarítás, ami a mi kezünk munkája lesz.
Nem szeretnék pofátlan lenni, és megvárni, hogy ránk szóljanak, ezért még linkelném azt amit kell, és a többit tényleg a soc topicban kellene megbeszélnünk, ha egyet értetek
akkor mégegyszer az eddig fordított(ebben az alapjáték magyar fájljai is benne vannak): [link]
és az összes angol fájl: [link]
Annyit kérhetek, hogy ha valakinek van hozzá kedve, fussa át az eddig kész anyagot, mert stílus szempontjából hagy némi kívánni valót. Egy tipp hozzá: Van ez a winmerge szövegösszehasonlító program, txt fájlokat kezel, szóval az xml-eket txt-be kell másolni, és megnyitni őket. Az egyikbe a már lefordított szöveget, a másikba az érintetlen angolt. Sorry, a szájbarágós fogalmazásért!
-
#67026816
törölt tag
válasz Antonius1978 #18910 üzenetére
De király, hogy nekifogtál! Nekem ez legalább egy óra lett volna. Remélem mások is kedvet kapnak hozzá, és be fog indulni a melo. Holnap, holnapután szabadnapos vagyok, azt hiszem, lesz mivel foglalkoznom.
-
#67026816
törölt tag
válasz Antonius1978 #18943 üzenetére
A belekesedésedre én is szerettem volna tegnap reagálni, de kb ugyanazt írtam volna le, mint Pel, ezért nem akartam lehúzós lenni. Sejteni lehetett, hogy nem fognak válaszolni, mert komolytalannak tartják a dolgot, ettől még szerintem gáz, hogy még egy rövid válaszra sem méltattak. Amikor RobberBaron írt ide, hogy mi van neki otthon készülőben, nekem is felcsillant a szemem azon a mondatán, hogy mindent bele akar rakni a modba, amitől jók volta a Stalkerek. Szerintem pont ez hiányzik az összes modból, hogy valami mindig hiányzik belőlük És rohadt jó, hogy ezt valaki itthon felismerte, ráadásul egy olyan mod alapot készít el, amire aztán azt írhat más, amit csak akar. Rögtön az jutott eszembe, hogy készüljön is el, mert sajnálnám, ha végül betateszt fázisban maradna.
De még mindig az a nagy kérdés, hogy ki lesz az, aki megtanítja a küldetés szerkeztéséhez szükséges skilleket, és fogja majd a kis kezünket, álmaink megvalósulása felé vezető úton????
-
#67026816
törölt tag
válasz Antonius1978 #18979 üzenetére
A cop sdk-t innen tudod letölteni: http://www.moddb.com/engines/x-ray-engine/news/sdk-07stalker-call-of-pripyat-version
A játék db fájlok kicsomagolásához az unpackert innen: http://stalker.onlinewelten.com/downloads,id211,entpacker_clear_sky.html
Ha dds-t szerkeztenél a gimp nagyon jó hozzá, de külön pluginnel kezeli csak.
Egyebkent jelenleg egy weboldalt szerkeztek a Stalkersouphoz forummal meg minden, hatha igy kicsit komolyabban vesznek a forditasi otlet ugyeben. Remelem nem hiaba dolgozok vele es remelem Dodopek nem haragszik meg erte, de ezzel a moddal valo foglalkozast valahol a sajat gyermekemnek tekintem.
Sorry, de telorol nem tudok rendesen linket berakni!
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- Mobil flották
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- HDMI topic
- Politika
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen