Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    540 és 720p 30 fps... hát hogyne :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    amúgy meg nehogymár ne legyen elég egy 100-as (pláne ne egy gigabites) kábel a fullhd 60 fps stream-jéhez.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz madgie #14 üzenetére

    troll válasz 2: ha elég a 100 megabit a 60 fps-hez, elég a 30-hoz is ;]
    csak az 540 és 720p 30 fps miértjére próbálok rájönni. Hacsak az nem, hogy utána kihozzák, látjátok, a pc-sek nem érdeklődnek a ps4 iránt, úgyhogy "kapjákbe"...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Omli85 #20 üzenetére

    Érted, még az OnLive is tudott 720p-t, pedig az a világ másik végéből sugárzott.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Omli85 #22 üzenetére

    de ezt mondom, hogy ez is csak 720p-t tud, pedig lokál hálózaton van.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Zanik #29 üzenetére

    Köszi a kioktatást, azt hiszem C64-en és 8088-ason én is megtapasztaltam a tévék és hercues monitorok élményét, de ugye feltűnt hogy eltelt azóta vagy 25 év. Az pedig hogy mobilon min játszanak az emberek, nem tudom hogy jön a jelenlegi konzol csúcsgeneráció lokális streamelési helyzetéhez. Én konkrétan nem játszok 720p-ben már vagy 10-15 éve.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Zanik #33 üzenetére

    De a játékoknak több dolognak kell megfelelniük manapság mint régebben. Ma már nem lenne elég, nem lenne siker egy sima doom. hozzá vagyunk szokva a megváltozott játékmenethez, történethez, kidolgozottsághoz ÉS látványhoz, zenéhez. El van várva a korrekt történet, a filmszerű mesélés, rpg-knél a romantika, a hatalmas és részletes világ... Az elvárásokban pedig már jó ideje benne van a megfelelő felbontás is, ezen szerintem nincs mit vitázni.

    Nekem anno nem fullhd pörgött, hanem 1600x1200, esetleg 1280x1024 marha ritkán (de még ez sem 1280x720). de nem 720p. Az első 1680x1050-es lcd monitoromat még egyetem közepén vettem, amit akárhogy is nézem vagy 7-8 éve volt.
    10-15 évet mondtam, 10 évvel ezelőtt 2006 volt, amikor már oblivion-oztunk Gothic 3-aztunk vagy Neverwinter Nights 2-őztünk. És ekkor még az iphone sem jelent meg (az csak 2007-ben jelent meg), Szóval nem most volt már. Ma már ezek a telefonok is általában fullhd-ban vagy még nagyobban játszanak.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Carasc0 #44 üzenetére

    Nekem ez az érv a "mindegy a felbontás" mellett olyan, mintha azt mondanánk hogy jó lesz a 30 lóerős kokcsi is, elvégre az is elvisz ahova kell... No meg régebben ez sem volt...

    Nos nem. Mára más világ van, mára kellenek ezek a dolgok is. Kell a lóerő, kell a felbontás, kell a sebesség, AMELLETT hogy a játéknak is jónak kell lennie. Egyszerűen fejlődni kell minden téren folyamatosan, technikailag és játékmechanikailag is (mégha utóbbi nem is mindenkinek tűnik fejlődésnek, egyeseknek visszalépés az, ami lehet hogy így 2x annyi ember előtt nyitja ki a kaput)

    Játékokba tartalmilag én is belekötök, de egy jó játéktól nem csak a belbecset várom el, hanem bizony a külcsínt is. Belekötök ha egy játék rossz belsőleg vagy rossz külsőleg.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Carasc0 #46 üzenetére

    "Hiába vagy technikailag fejledt ha nem használod ki, vagy nem tudod kihasználni. "
    Viszont ha 60%-ot tudsz csak kihasználni, többnek a 60%-a is több mint addig. Tehát fejlődés. Ha viszont hiába tudsz több százalékot kihasználni, a végeredmény mégsem több mint ami eddig volt... nos az nem fejlődés.

    a kocsi pedig nem rossz példa, mert nem azokat kell kővel dobálni aki régi kocsival jár, hanem azokat a gyártókat, akik új kocsiként egy 30 lóerős kocsit akarnak eladni, telehintve marketing rizsával hogy a 30 a régi 130...

    Az új autók, az új játékok, az új konzolok, az új hardverek... fejlődjenek igen.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Carasc0 #48 üzenetére

    "Az igények nőnek, a lemondási készség rohamosan csökken"
    Egyre több ember egyre többet invesztál ebbe az egészbe, mivel azt várják hogy egyre kevésbé kelljen megalkudniuk, egyre kevesebb dologról kelljen lemondaniuk. Többet adnak hogy cserébe többet kapjanak. Többet fizetnek hogy cserébe kevesebb kompromisszumot kelljen kötniük. Hogy mások megkötik, azzal senkinek sincs semmi baja (ezért is mennek sokan konzolra), de ez akkor is egy saját döntés. A kompromisszum mint kihaló fogalom? Hahó, évek óta nincs más CSAK kompromisszum.

    "a mai játékok nem olyan minőségben jelennek meg mint régen"
    Ez nézőpont kérdése. Mint fejlesztő, magam is tisztában vagyok azzal hogy ha egy rendszer 10x, 100x összetettebb, ott 10x, 100x nagyobb eséllyel fordulnak elő hibák. Mert nézzünk csak meg egy mai modern játékot, soha ennyi effekt, ennyire élethű kinézet, ennyire nyitott világ, ennyire szerteágazó tevékenység nem volt adott. Maga a szabályrendszer hiába van egyszerűsítve pl egy Dragon Age Inquisition esetén, ilyen szintű történet, ilyen sokféle módon befolyásolható társak, ilyen látvány stb messze túl mutat azon, amit a régi nagyok mutattak. Igen, a Baldurs Gate 2-nek iszonyatos nagy és szövevényes története volt, a szabályrendszert pedig egy az egyben átkódolták az AD&D könyvekből, de sokkal kevésbé fogott meg akár Imoen akár Minsc, mint Cassandra vagy Blackwall. És akkor még nem beszéltünk a Witcher 3 szintről.

    " 15 éve még évente 50-80%-al gyorsabb gépre lehetett cserélni a régit. "
    Ez egyrészt messze nem volt így (különösen nem processzorok terén), másrészt pedig mint minden új technológiánál persze hogy nagyobb ütemben lehetett kezdetben haladni, mint most. Tudod most már az eddig technológia alapján pár év múlva a fizikai határokat fogjuk döngetni. De épp ezért dolgoznak más technológiákon, amivel ez kibővíthető. De ez volt akkor is, amikor kezdett egyre nehezebb elérni óriási órajeleket, lettek helyettük a többmagos processzorok, most meg már ott tartunk hogy akinek pénze van, akár 20 thread-es intel procit is vehet magának.

    "Ja hogy lassú a fejlődés? Felháborító.... "
    Hát az hogy a hiper-szuper új konzol generáció még mindig nem bírja bevállalni a fullhd 60 fps-t, az hogy gigabites belső hálózaton még mindig 720p 30 fps-sel akarna stream-elni, az minden csak nem lassú fejlődés. Az visszafejlődés. Ezek azok a konzolok amik papíron (ha csak be nem jön a ps4k) még további sok sok évig meghatározzák a "fejlődés" ütemét.

    Zanik: Miért ne lehetnének sikeresek a nem mainstream címek is? Mindenki másféle. Mindenki mást akar. A minecraft olcsó volt, és legózós élményt nyújtott. Egyszerű és könnyű. Iszonyatos sok gyerek függött rá (igen, felnőttek is, de a környeztemben elsősorban gyerekek között terjedt). És megint mondom, olcsó volt. De ezek nem a nagy volumenű, komoly történettel rendelkező összetett játékok, mint amit Carasc0 is hiányol manapság.

    "Hisz a grafika (vagy azon belül a felbontás) csupán csak egyetlen, fontos(!), de nem kizárólagos összetevője egy jó játéknak"
    Ezt senki sem cáfolta. Én sem írtam egyetlen szóval sem azt, hogy csak és kizárólag a grafika a lényeges. Pont abban a hsz-ben amire válaszoltál, írtam hogy "kell a sebesség, AMELLETT !!!!!! hogy a játéknak is jónak kell lennie". Mert a rocket league sem csúnya játék, pörgős és gyors, ahogy annak lennie kell. Most gondold el, ekkora siker lett volna ha 800x600 a maximuma és mondjuk megy 20-25 fps-t? szinte sportágként játszanák, ha ilyen lenne?

    Viszont továbbra is indie és hasonló címeket hasonlítotok nagy volumenű játékokhoz. Egy minecraft nem egy Witcher 3. Egy rocket league nem egy Dragon Age Inquisition. Egy Fez nem egy GTA 5. Ez olyan mintha az Uncharted 4-et hasonlítanátok a Flappy Bird-höz. Pedig az utóbbi is nagy siker volt.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Carasc0 #52 üzenetére

    "Te mindent megmagyarázol. Általában az olyannak nincs igaza."
    Ez ám aztán a szabály. Még véletlenül se hozd fel mondjuk egy tanárodnak, aki szintén meg szokta magyarázni a dolgokat. De tudod mit? Igen, aki össze tudja szedni a gondolatait és meg tudja magyarázni az álláspontját, csak tévedhet.

    "Android fejlesztőként így látod a dolgokat"
    Egy szóval sem mondtam hogy android fejlesztőként dolgozom. Ha ezt a blog bejegyzésemből szűrted le, akkor van egy olyan érzésem hogy sok felsorolt érvedet is hasonló éleslátással, körültekintéssel szerezted.
    De külön imádom hogy úgy kezelsz mintha bármit is tudnál rólam, az szakmai előéletemről és hozzáértésemről, stb. Maradjunk annyiban hogy van némi tapasztalatom ezen a téren.

    #55: :W :((( :W

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz interstate76 #56 üzenetére

    Számomra totál nem arról szól a látvány csak hogy hű de csillog, stb. Arról a hangulatról amit nyújt. Amikor igazi ködben kell sétálni, amikor a lenyugvó nap sugárzik az esős aszfalton, és így kocsikázok, vagy amikor tényleg gyönyörű napsütésben sétálok a városban a karakteremmel (amikhez hozzátartozik a megfelelő fény-árnyék minőség, a GI, textúra, stb), stb. És igen, hozzátartozik a mozgás folyamatossága. Hogy amikor jobbra nézek, akkor azt folyamatosnak lássam, vagy amikor gyorsan megfordulok. Ezek mind olyan dolgok amik nem csak hogy fél órás élményt nyújtanak, hanem folyamatosan emelik a játék hangulati faktorát.

    "nem emiatt játszol vele két év múlva"
    Nem egy, nem két olyan játék van, amibe "kikapcsolódásképp" megyek vissza. Nem azért mert konkrétan ki akarom játszani az egészet újra, hanem mert kikapcsol. Ilyen a Dragon Age Inquisition-ben Stormcoast, Watch Dogs-ban eső után autókázni, vagy épp Dead Island legelején a turistaparadicsom. Utóbbi kettőben nem a játék maga fogott meg, nem azért veszem újra és újra elő mert a Watch Dogs vagy a Dead Island olyan fergetegesen jó játék lett volna, hanem azért mert egyszerűen rajongok ezekért a hangulati elemekért benne. És ebben a látványnak erős szerepe van.

    Én egyrészt egy 40"-os fullhd tévén játszok kb 1,5 méterről, illetve előttem van két 27-es fullhd monitor, nagyjából 50-60 centire max. Plusz van egy 15-ös retinás macbook pro előttem, amin a 2880x1800-as felbontásán a fotók szinte kipattannak a monitorról, olyan fantasztikus, akár sima weboldalak esetén is. Szóval részemről mint mondtam már, úgy vagyok hogy láttam mi van a fullhd-n túl. És láttam a különbséget, pedig nincs 20/20-as látásom. Örülök hogy neked fel sem tűnik hogy fullhd vagy 720p, hogy 30 vagy 60 fps... Sajnos nekem nagyon is. Pedig elhiheted, olcsóbb lenne nekem is, ha nem zavarna.

    Carasc0: ha már nyelvtann*ciba mész át, úgy néz ki végképp elfogyott a muníciód. Remélem a gyerekeidet is ilyen szinten próbálod kioktatni az iskolában. Legalább ott is azt tanítod hogy aki megmagyaráz dolgokat, az legtöbbször téved? Jó kis útravalóként szolgál a jövőjükre nézve.

    #59: nekem az összképhez minden hozzátartozik.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz interstate76 #60 üzenetére

    Mit is?

    Carasc0: Akkor továbbra is oktasd csak ki ilyen stílusban a diákjaidat, akik nem értenek veled egyet, és meg MEGmagyarázzák az álláspontukat. Sőt mondd is meg nekik azonnal hogy valószínűleg tévednek. Gondolom őket is mindenféle neveken nevezed, mint "professzor úr". Így viselkedik egy prominens tanár, gratulálok. Szerencsére ilyenektől megóvott a sors.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Carasc0 #63 üzenetére

    Pedig magasságos Tanító Bácsi olyan nagyon akarta! Hát most megkapja a kompromisszumát amit annyira nagyon szeretett volna. Ezek a büdös kölkök nem elégednek meg annyival, ami van, hanem jobbat, többet akarnak. A mihasznák!

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz interstate76 #65 üzenetére

    Általánosságban beszéltem mindkettőtökhöz, így elnézést kérek ha kevertem volna valamit, amit nem annak az illetőnek szántam. A visszakérdésem azért volt, mert nem ez az egyetlen fórum és egyetlen téma, amiben egyszerre társalgást végeztem, így hiába volt az csak 2 hsz-el ezelőtt, számomra összességében az vagy 20-al azelőtt volt. Való igaz hogy nem mondtad hogy nem látod a különbséget a kettő között. Feljebb én is kiemeltem tucatszor, hogy igen, nem a felbontástól vagy a sebességtől lesz jó egy játék, és igen, legyen inkább jó fullhd a játék mint szar de 4k (viszont hogy őszinte legyek már csak NAGYON kivételes esetben hunyok szemet pl 800x600-ra elsősorban nosztalgikus okokból). De számomra befolyásolja a játék megítélését. Most viszont már nem azt mondod hogy fél órás élményt ad, hanem hogy fél órán át viszi el a hátán a játékot. Ezt gondolom te sem érzed egyenértékű kijelentésnek. Ezzel már én is egyetértek, csak a grafika nem leplezi sokáig ha a játék maga nem jó. Mostanában sokat toltam az eredeti Master of Orion 2-vel. Ha most láttam volna elsőnek, várhatóan igen gyorsan bezárom, az hogy még mindig ennyire élveztem, az részben a remek játékmenetnek, de bizony nem kis részben a nosztalgiából fakad. Viszont ha lenne lehetőségem, azért nagyobban játszanám, ezért is fizettem be az Early Access Master of Orionra.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz interstate76 #67 üzenetére

    korrekt

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák