- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
"Tehát még egyszer hangsúlyozom. Egyik megoldás sem rossz a másiknál, csak másképp működnek. Ennél egyszerűbben ezt nem tudom leírni."
Minden lejön a kommentjediből, csak ez a megállapítás nem. Bármilyen újítást pakolnak le az Nvidiánál kiemeled azt mi a hátránya, és bármilyen újítás jön AMD oldalon, ezt elfelejted közölni és az előnyeiről beszélsz. Abu kérlek hagyd abba mert minden hírnél már csak erről van szó a topikban. próbálj változtatni mert nem látod mit csinálsz már teljesen kifordítod magából az egész oldalt.
A tesztekben is a többi oldalnál szakemberek dolgoznak, olyanok mint Te akár jobbak is. megállapítanak valamit összehasonlítva azonos körülmények között azonos játékokban két eljárást.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig továbbra is az a lényeg, hogy másképp működnek. Csak elmagyaráztam, hogy miben különböznek. De ettől még nem lesz rosszabb az egyik a másiknál.
Két tényezőt fontos kiemelni! Egy hasonló effekt két helyre készülhet. Egyrészt a játékfejlesztőknek, másrészt a játékosoknak a driverbe. Na most a játékfejlesztőknek egészen más igényeik vannak, mint a játékosoknak, mert ők nagyjából tisztában vannak azzal, hogy az efféle utófeldolgozásoknak vannak bizonyos, kisebb-nagyobb korlátjai, olyan nincs, hogy minden rózsaszín, még a CAS is torzít, csak a mértéke a különbség. Már pusztán az algoritmus ismeretében lehet következtetni arra, hogy milyen képi tartalom mellett lehet szó valamilyen nem várt hatásról, illetve ennek a nem várt hatásnak a mértéke mekkora lehet. Ha mondjuk létezne olyan sharpening eljrás ami sehol sem torzít, akkor odaértünk, ahova szeretnénk érni, nincs további fejlődési lehetőség, elértük az élesítés tekintetében a maximumot. De sajnos ez nem létezik, még talán AI-jal sem, utóbbi pedig igazából a teljesítményigénye miatt nem túl szerencsés, hiszen az ismert legjobb algoritmus minimális torzítását talán tovább minimalizálnál, de olyan kis különbségekért fizetnél sokkal több sebességet, hogy nem éri meg bevetni.
Innentől kezdve van két alapvető igény. Egyrészt a fejlesztői oldalon olyan algoritmus kell, ami tényleg minimálisan torzít, mert azt akarod fejlesztőként, hogy a képi tartalom valóban élesítésre szoruló részei legyenek szűrve, érintetlenül hagyva azokat a részeket, amelyeket alapvetően nem akarnál élesíteni. Nehéz, de alapvetően elértünk oda, hogy már van rá egy kvázi működő megoldás, és emiatt ezt elkezdték beépíteni a játékokba.
A másik igény a felhasználói. Na most a felhasználó egészen más kategória. A nagy többség nem ismeri, hogy bizonyos eljárásoknak milyen hátrányai vannak, az összehasonlításokat is szemmértékre nézi, a fejlesztőkkel ellentétben nem használ külön programot rá, hogy lással az input és az output különbségét. Ergo itt már sokkal szabadabb a választás, mert amíg egy fejlesztő szemében lényeges kérdés, hogy a torzítás mekkora mértékű lesz, addig egy tipikus felhasználó a torzítás jelenlétét sokszor fel sem ismeri. És innentől kezdve, egy játékosoknak driverbe épített megoldásnál nem az számít, hogy az eredmény mennyire lesz torz bizonyos képkockákra, hanem az, hogy az eredményt mennyire tartja jónak a játékos. Ebből remélem látható, hogy két alapvető nézet ütközik egymással. Emiatt nem rosszabb az egyik a másiknál, mert csúnyán fogalmazva a célpiac (gyakorlatilag a felhasználók) nem fogja ezt mély elemzéseknek alávetni, ahogy teszi mondjuk egy fejlesztő, amikor nézi a szóba került sharpening algoritmusokat, hogy kiválassza az optimálist.
Hasonló itt a helyzet a depth of field teljesen post-process megvalósításához. Láttam azt, ami van például a népszerű injektorokban. Hát valami pokolian szar, de alapvetően csomóan bekapcsolják, mert szépnek tartják (számomra WTF, de ez van), pedig elképesztően elbaszarintja a képet például azokhoz a DoF eljárásokhoz képest, amelyek egy játékban benne vannak (itt se rózsaszín minden persze ), ahol az alkalmazás nem pusztán a végső képkocka alapján dönt. Ez érthető is. Több adat, jobb eredmény, de sokan vígan elvannak az injektálással, vagyis a felhasználó nem pont torzulásmentes képet akar látni, hanem valami összhatást, ugyanis nem tudják eldönteni, hogy a torzulás jó-e vagy sem. Összhatásban jónak érzékelik, és elfogadják. Nagyjából emiatt sokkal szabadabbak a döntések egy driverbe épített megoldásnál, mert kvázi senki sem nézi szakmai szemmel az eredményt. Viszont pont emiatt nincs is az NV-nek alternatív effektje a CAS-re, mert a fejlesztők pont szakmai szempontokat mérlegelnek.
Mindezzel azt akarom írni, hogy különbség lehet az értékelésnél, ha szakmailag vizsgálsz valamit, vagy ha csak összhatást nézel. Előbbinél viszonylag kötött az elemzés, míg utóbbinál nem igazán van rossz megoldás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz Neovenator #54 üzenetére
NEm probléma, könnyen kiküszöbölhető.
[link] -
Trailblazer
addikt
Érdekes, mert nálam is Vivaldi, és nem bugzik.
Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V
-
Lord Myn
senior tag
válasz Atom_Anti #57 üzenetére
Benne van a doksiban: a GTA 5 frekventált időközönként hibaüzenettel kidob a játékból (a 436.02-nél magasabb verziójú driver-nél, az előzővel tapasztaltam, sajnos...). Nem tudom az RDR2-t mennyire érinti (holnaptól majd kiderül, már előtöltve... ), de mivel ugyanaz a motor hajtja, ezért van sansza.
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
válasz Atom_Anti #59 üzenetére
Mára már azért több vele a szívás (legalábbis modern rendszeren), de én is csak 1,5 éve tértem át Win10-re, meg Win7-en búcsút inthetsz a DX12-nek (tudom-tudom, hogy van valami lehetőség, de azt most hagyjuk...), meg a Ray-Tracingnek.
(#60) Trailblazer: Nem tudom, este kipróbálom
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Trailblazer #60 üzenetére
Nem. Nem egyszerű driverben javítani. Jelenleg inkább alkalmazás oldali megoldásban gondolkodnak. Driverből is meg lehet oldani, de elképzelhető, hogy több hetet/hónapot venne igénybe, hacsak nem állítják vissza a korábbi implementációt, ami viszont lassabb, mint az új. Ez nem szokott opció lenni, mert akkor a 440-es batch minden sebességelőnye elveszik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cs1csó
félisten
válasz Atom_Anti #59 üzenetére
Igazi progresszív hozzászólás!
Ahogy írták nincs DX12 (egyre több játék ezen fut), a legmodernebb hardverekre már nem is telepíthető, nincs driver támogatás az újabb hardverekre.
KÖNYÖRGÖM!!! 10 éves oprendszer! Egy olyan területről beszélünk ahol 2-3 év alatt elavulnak hardverek, szoftverek.
Ha ősrégi géped van 10-15 éves vagy még régebbi, ami csak netezésre, filmnézésre alkalmas (max FHD) akkor arra jobb választás valamilyen LINUX disztró. Ha pedig friss és erős hardverrel szerelt géped van akkor minek szívatod magad Windows 7-el?
-
Cs1csó
félisten
Használni OK, de erre még büszkének is lenni és terjeszteni az igét, hogy mennyire király a Windows 7, főleg egy SZAKMAI topikban - nyugi nem az egy elavult oprendszer, és ez tény nem hitvita - már kevésbé. Amúgy kb. január végétől nem is lesz tovább támogatva tehát még egy negyed év.
Nem a Windows 7-el van bajom, hanem az elavult szoftverek majmolásával (ami még az agyamra megy az a 8 éves 2.2.1-es utorrent istenítése, 64 bites verziója nincs is és a megjelenésekor még a kanyarban sem volt nemhogy a Windows 10 de a Windows 8 se), 2009 tavaszától 2015 tavaszáig én is a Windows 7-et használtam. Közel hasonlóan elavultnak tartom a Winodws 8-at és 8.1-et is, biztonságilag pedig a 1809-nél régebbi Windows 10 build-eket is.
[ Szerkesztve ]
-
Cs1csó
félisten
válasz Trailblazer #68 üzenetére
azzal sem értek egyet aki szerinte nem kell erről a témáról "vitázni" sajnos kell, mert fel kell hívni az emberek figyelmét az elavult szoftverek okozta fenyegetésekre ugyanúgy mint ahogy a dohányázás káros hatásaira is fel szokták hívni figyelmet. Minél kevesebben használnak elavult szoftvereket annál biztonságosabb lesz az internet és a nagy BOT hálózatok is megszűnhetnek.
-
Lord Myn
senior tag
2018. nyaráig én is görcsösen ragaszkodtam a Win7-hez (addigra kb. 5 éves volt a telepítés, pedig már lapot is cseréltem alatta), de azután egy javíthatatlan összef*sás után, úgy döntöttem, W7 újrahúzás helyett, teszek egy próbát a Win10-zel (azt hiszem 1803 volt akkor az új release) és meglepően stabilan/jól műkődtek a dolgok, beleértve a 8 éves hangkártyámat és a 10+ éves szoftvereimet is. Persze voltak más bajok, amiket csak többórányi utánajárás után sikerült eltüntetni, de amióta gépet cseréltem (Haswell -> Coffee-Lake) ezekkel sem kell már vacakolni (kopp-kopp). Játékok alatt meg ég és föld a különbség, látszik, hogy elmúlt pár év játékait már erre az OS-re optimalizálják.
"War does not determine who is right - only who is left."
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest