Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz Bluesummers #10 üzenetére

    Most eleg borus az ido, ugyhogy siman lehet, hogy ezt megusszuk, mert csak az utcan rohangalva mutogat felfele es random emberekre uvoltozik, hogy a "felho rossz, hat nem ertitek?!" ;] :DDD

    ON: Egyebkent en imadom az onvezeto auto otletet. Belegondolni is durva, hogy milyen kiraly lenne. Reggel mar felfutve var az ajto elott, beszallok, melohelynel kirak, aztan leparkol le se szarom hova, aztan amikor pingelem, hogy mindjart vegzek, szepen elindul a folyamat, amikor kilepek az ajton, itt var es visz haza. Es emellett lehetne sorozni a kollegakkal, olvasni, aludni, ha van eleg, akar tornazni/megcsinalni par felulest, akarmi. Esetleg otthonrol dolgozas kereteben meloba befele meg hazafele is dolgoznek, itt meg mar csak 6 orat lennek bent. Szamomra egy igazi eletminosegbeni ugrassal erne fel egy valoban megbizhato onvezeto auto. :)

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Habib[HUN] #14 üzenetére

    Szerintem nem lesz olyan meglepoen gyors a valtas sajnos. :N

    Gondolj bele, eloszor megjelenik az abszolut felso kategoriaban, abszolut felsokategorias extrakent, mondjuk 2020-22-ben.
    Aztan eggyel lejjebb csuszik, ~5 evvel kesobb.
    Mire eleri azt a szintet, hogy barmilyen autohoz lehet venni, az szerintem ~15ev.
    Mire elerheto/alapextra lesz, az inkabb 20-25.
    Mire eltunnek az utakrol a nem onvezeto autok, az meg vagy 50.

    De kettonk kozul en annak orulnek jobban, ha neked lenne igazad, es par ev alatt brutalisan elterjedne az egesz, es hirtelen csak azt vennenk eszre, hogy a forgalomban a kocsik feleben almos/ingerult/bena/telefonozo marha/akarmi helyett automata vezetne. :)

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz dajkopali #16 üzenetére

    Itt szamomra a kerdes az, hogy lehet-e biztositani, hogy az ertem megerkezo auto tiszta, apolt, stb legyen. Mert ha nem lehet megoldani, hogy a reszeg paraszt ne hanyja tele, mikozben a bal kezeben bago van, a jobbal meg rejszol, akkor eletkeptelen a dolog szamomra.
    Ha meg lehet oldani, akkor meg kell sajat auto a halal f@szanak, csak a nyug van vele. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz nemlehet #20 üzenetére

    1) Igen, ha megfeleloen elterjed, ez igy van. Rontani meg addig sem ront, max marad hasonlo szinten, bar legalabb el nem bambul soha, szoval mindenkepp csokkenti a dugot valamennyire.
    2) Egyertelmu
    3) Szinten
    4) Ez bizonyos szempontbol igaz, bizonyos szempontbol pedig nem igaz. A mostani rendszerek is jobbak, egy nagyon limitalt kornyezetben. Egy hivatasos sofor meg tud oldani egy csomo helyzetet, amire a mai onvezeto autok meg nem kepesek. Persze, rajta vannak a dolgon, remeljuk nemsokara a katyus havas szembe naplementes szuk ketiranyu utakat is megoldjak (nyilvan tulzo pelda, de erted, mit akarok mondani)
    5) mit nyernek az allamok? Mert szerintem nyernek is meg veszitenek is (pl rengeteg adot a kevesebbet fogyaszto autok miatt). Minden baleset felfujasa: Mert meg most hirerteke van. Nemsokara nem lesz. Egyebkent szerintem is feleslegesen nagyra fujjak sokszor a dolgokat, viszont nem art, ha az atlagpolgar is tudja, hogy most meg nem teljesen biztonsagos (mondjuk senki soha nem is allitotta, hogy az)

    Azt vegyetek legyszives eszre, hogy teljes mellszelesseggel tamogatom az onvezeto autokat en is, nem engem kell meggyozni. :)
    Es meg azzal is egyetertek, hogy el fog terjedni, csak azzal nem, hogy milyen gyorsan. Meg ha nem is sajat, hanem carpooling, szerintem akkor is lesz minimum meg 10-15 ev, mire a legnagyobb varosokban kicsi meretekben, de mar nem csak kiserleti jelleggel feluti a fejet a dolog.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz #06658560 #26 üzenetére

    Wow! Nem rossz! Azt hittem, hogy havas/durvan esos idoben, szuk utakon, ahol a felfestes nem latszik/eleve hianyos, ezek a rendszerek meg siman elvereznek, de ezek szerint mar ezt is megoldottak. :Y
    Hat, akkor viszont mar tenyleg nincs sok hatra, csak hogy engedjek neki, hogy elkezdjen terjedni, meg hogy legyen valaki eleg bator hozza, hogy elsore bevallalja.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz gabor.79 #51 üzenetére

    Valaszolj kerlek az alabbi kerdesemre:
    Szerinted lehet-e tudni, hogy egy nem onvezeto, jelenleg fejlesztes alatt allo, par ev mulva a piacon megjeleno teljesen atlagos also-kozepkategorias auto varhato karbantartasi koltsege nagysagrendlileg mennyibe kerul?

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz gabor.79 #58 üzenetére

    Ok, szerintem is, egyetertunk.

    Akkor a kovetkezo:
    Lehet-e tudni, hogy fenti auto fenntartasi koltsegein nagysagrendileg mennyit valtoztat a bele epitett szenzorok mennyisege? Nem onvezeto izebizbasz, hanem a mai szokasos cuccok, mint pl adaptiv savtartos tempomat, tablaolvaso, hollterfigyelo, veszfekezo, esp, abs, klima es hozza tartozo minden, gps, sotetedesre felkapcsolo lampa, gyalogos/akadalyfigyelo veszfekezo ize, stb stb stb.

    Csak ma is letezo, megvasarolhato, hetkoznapi dolgok alapjan, amik lassan kozep-felszereltseg korul vannak az also-kozepkategoriaban.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz gabor.79 #65 üzenetére

    Igen, pontosan igy van, konkretan MTBF-nek hivjak. Egyszeruen mondva azt jelenti, hogy atlagos ido, mielott az adott eszkoz megmurdel. Konkretan senki a kozelebe nem megy semminek, aminel ez a szam nincs megadva, mondhatni agy eszkoz mtbf adat nelkul ipari szemszogbol ertelmezhetetlen/irrelevans, mindegy mennyibe kerul.
    Konkretan azert, mert senki nem szeretne egy teljes szerelveny-szekrenyt (vagy akarminek hivjak ezeket az autokban) ujratervezni, mert kiderul, hogy az egyik kutyu fele annyi ideig se birja, mint a tobbi, es errol nem volt elozetes informacio, tehat nem terveztek be a konnyu cseret. :K

    Utolso kerdes: Szerinted ki a celpiaca elsosorban az onvezeto jarmuveknek?
    Maganszemelyek, vagy cegek?
    Ha ez igy kicsit tul altalanos, nyugodtan bontsd kulon az autokat a kamionoktol/akarmiktol.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz gabor.79 #72 üzenetére

    Egyetertek, szerintem is, illetve sokan itt a forumban is nagyon szepen kifejtettek, hogy ez a maganember szamara luxus lesz, nem tul racionalis hosszutavon a sajat auto, amit atlag napi 2 orat hasznalsz, a maradekban csak koltesz ra.
    Namost, a vilag jobbik felen a cegek maximum 5 evig tartanak meg egy autot, utana jon a kovetkezo, mert mar nem rentabilis kolteni ra (nincs gari, gyakoribbak a meghibasodasok, nem annyira kalkulalhato, stb).

    Tehat akkor, amikben egyetertunk:
    - Elore lehet kalkulalni a varhato karbantartasi koltsegekkel (legalabb tol-ig jelleggel)
    - Az extra-szenzorok meghibasodasi aranyat/varhatosagat is elore lehet tudni, ezzel szamolni
    - Az onvezeto autokat altalaban cegek fogjak venni, akik ugy szamolnak, hogy max par even belul ennek teljes mertekben meg kell terulnie, 5 ev alatt kimutathato hasznot hoznia

    Ha viszont ezekben egyetertunk, akkor nem ertem a fenti nezopontodat/kerdeseidet. Gyakorlatilag mind meg lett valaszolva, altalad.
    Persze, a 15 eves hasznalt onvezeto auto kerdeskore jelenleg meg nem tisztazott, de valojaban nem is kell, mert irrelevans a celpiac szempontjabol.

    A hatramarado, egyetlen kerdes a biztonsag/megbizhatosag. Ebben pedig, mint fentebb irtak, mar most jobbak meg a hivatasos soforoknel is, nemhogy nalunk atlagembereknel.
    Olyan rendszer, legyen az biologiai vagy mesterseges alapu (ember vs szamitogep), ami egy alapvetoen kiszamithatatlan/kaotikus rendszerben soha nem hibazik, nem letezik es nem is fog letezni soha. A kerdes csak az, hogy melyik hibazik gyakrabban es mekkorat. Erre pedig mar most megvan a valasz, pedig meg csak erosen tesztjellegu a dolog.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Habib[HUN] #77 üzenetére

    De pont ezt irom, hogy gyakorlatilag irrelevans a 15 eves hasznalt (onvezeto) auto kerdeskore szerintem. :U

    szerk #79: Egyebkent igen, nem felek ettol oszinten szolva, ugyis vagy az lesz, hogy lesz neki akkora piaca, hogy megerje foglalkozni vele, es akkor fognak foglalkozni vele, vagy nem lesz akkora piaca, hogy foglalkozzanak vele, akkor meg olyan keves ilyen forgalomban levo auto van, hogy irrelevans a kerdes. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Szirtimorc #87 üzenetére

    Tehat most az tortent, hogy leirtad, hogy az emberek milyen szarul, felelotlenul es figyelmetlenul vezetnek, egy olyan hozzaszolasban, amiben ervelsz az onvezeto auto ellen? :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz gabor.79 #144 üzenetére

    Pedig igaza van, kijelenthetjuk.
    De figy, szamoljunk mashogy. Tegyuk fel, hogy igazad van, es az onvezeto auto ketszer olyan draga lesz, mint a sima, plusz a fenntartasa is ketszer olyan draga lesz. Szamoljunk mondjuk 10 evvel, meg egy nyugati (angol) minimalberrel (aminel minden sofor/taxis/akarmi sokkal jobban szokott keresni).
    Tehat ahogy most szamolni fogok:
    - Boven tularazom az autot es a karbantartasat
    - Boven alulfizetem a sofort
    - Egy auto csak napi 8 oraban lesz kihasznalva
    - 10 eves koraban az auto erteket nullanak tekintem
    - Nem szamolok azzal, hogy az onvezeto auto kevesebbet fogyaszt, mint a sima, soforrel
    - Nem szamolok azzal, hogy az onvezeto auto nem csak 8 oraban tud "dolgozni" egy nap, hanem 24ben
    - Nem szamolok azzal, hogy az onvezeto auto szallitasi dija alacsonyabb lehet (nincs sofor fizetes, ugye), tehat eleve tobb ugyfel valasztja, es azzal sem, hogy haszonbol viszont tobbet tud behozni, mert magasabb haszonkulccsal is olcsobb.

    Azt gondolom, hogy ennel szemetebbul, elfogultabban szamolni az onvezeto auto ellen lehetetlen.

    Igy, a kovetkezo jon ki:
    Auto ara legyen mondjuk normal esetben 10.000.000ft.
    A fenntartasa 10 evig legyen mondjuk ugyanennyi.
    Igy az onvezeto auto 40.000.000ft koltseg 10 evre.
    A nem onvezeto auto 20.000.000ft + sofor bere (aki sose beteg, mindig dolgozik, ez ilyen csodasofor... Mint egy gep, nem? ;]).

    Eves szinten ~260 munkanap van, minusz 20 munkanap, tehat legyen 240 nap.
    Az angol mininalber napi £62.64.
    Ez evente £15,033.6.
    10 evre £150,336.
    Ez forintban 52,888,585.36.

    Tehat lebontva:
    10 evre a koltseg, nagyon szemetul szamolva:
    Onvezeto auto: 40,000,000 forint
    Sima auto: 72,888,585 forint.

    5 evre (feleztem a fenntartasi koltseget mindket esetben):
    Onvezeto auto: 30,000,000 forint.
    Sima auto: 41,444,292 forint.

    Tehat meg ilyen szamok eseten is, csak 5 evre szamolva is, az onvezeto auto annyival tobbet hoz, hogy majdnem vehetsz belole meg egy onvezeto autot.

    Persze, magyar fizetesekkel lehet mas a helyzet, de Magyarorszag ezeknek annyira celpiac, hogy... Hat, a Tesla peldaja jol mutatja, mennyire.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Ghoosty #150 üzenetére

    Ehhez olyan idozites kell, hogy kb a filmekben fordul elo...
    Vegulis semmi mast nem kell tudnod, csak percre pontosan a helyzetet es azonosito jelet (rendszam?), plusz az aru pontos helyzetet a rakteren belul az adott kamionnak. Nem, egy adott kamion a legritkabban szallit egy valamibol sokat. Plusz az aru hatul rogzitve van, tehat ha nem pont a leghatso raklapra palyazol, akkor gyak az egeszet ki kell ramolni. Meg ha barmolsz/vagsz/boritasz agyatlanul is orakrol beszelunk, plusz megfelelo felszereles nelkul netto szopas.
    Kb akciofilm-szintu szervezest igenyel, plusz a telephely-varos-autopalya/orszagut-varos-telephely vonalon hol allitod meg arra a laza 2 oracskara, amig megallitod, feltorod, atpakolod, ugy, hogy senki ne lassa, es meg legyen idod meg lehetoseged elmenekulni is? Tegyuk hozza, hogy az auto se fog egy helyben kussban allni, minimum a kozpontnak ertesitest/riasztast kuld, videoval, meterpontos pozicioval, mindennel.
    Plusz, van jopar kamionos ismeros, az O velemenyuk szerint az egyetlen olyan hely, ahol veszelyben van az aru, az a piheno. Miota az a rendszer, hogy a kamionos se tudja, mit visz, illetve kulcsa sincs a rakterhez, azota mar ott is elenyeszo a veszely. Namost, onvezeto kamionnak nincs olyan, hogy piheno.

    Azt az arut, ami meg megeri ezt a szintu szervezest meg kockazatot, azt se eddig, se ez utan soha nem fogjak (fegyveres) kiseret nelkul szallitani.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz gabor.79 #152 üzenetére

    "amivel a kamion elektromos rendszerét ki lehet ütni."
    Igen, mert az olyan trivialis... Vegulis, csak at kell jutni a fizikai vedelmen, meg a faraday kalitkan, aztan mar neki is eshetsz a raklap szeparalt biztonsagi rendszernek, amiket random helyekre szerelnek be, ket ugyanolyan kamion kozott se ugyan oda. Vagy, felnyitod az egesz autot, aztan nyakonontod az egeszet vizzel. Meg jo, hogy egy langvagos brigad meg egy tuzoltoauto senkinek nem tunik fel. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Ghoosty #156 üzenetére

    Es szerinted igy megeri a kockazatot?
    Csak gondolj bele, most hagyjuk azt, hogy onvezeto vagy nem.

    Adott a kamion, szarasig korulkamerazva.
    Simaszkban koveted a gyartol, hogy ne legyen feltuno? Valaki mas koveti, es leadja a drotot? Ok, tfh megvan a csapat, Bela koveti a kamiont, Joska megallitja, aztan tfh 30 perc alatt kiramoltok egy darab raklapot, random aruval, es mindenki megy a szelrozsa minden iranyaba. De inkabb mondjuk, hogy emberfeletti mutatvany, rogzitest elvagod gyorsan, minden sikerul, semmi gebasz, 10 perc alatt megkaparintod a raklapod.

    Az osszes resztvevo auto tipusa, szine, rendszama, baszki, lehet meg a hangja is mar reg a kozpontban/rendorsegnel van, plusz mindenkirol minden adat, aki a kozelebe ment (ruhazat, magassag, stb).

    Mindezt a kockazatot bevallalni egy random raklap valamiert, haaaaat, nem tudom, nekem annyira nem hangzik jo otletnek. Plusz hany ember es auto kell hozza? 3-5 minimum?

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz gabor.79 #158 üzenetére

    Faraday kalitka ezt rohogve megoldja. Es akkor nemhogy 50m-rol, de 5cm-rol se mukodik. Plusz meg mindig nem tudod, hova kell iranyitani, hogy a fuggetlen biztonsagi rendszereket is kiusse. Namost, ma ezeket nem vedik, mert mi a tokomnek vedenek, legroszabb ami torenhet, hogy szervo nelkul allsz felre oszt kesz. Egy onvezeto auto mas teszta, szerintem ne feltetelezzuk, hogy nem lesz semmi vedelem.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz gabor.79 #160 üzenetére

    Nem kell a vedelemnek tokeletesnek lennie, olyan nem letezik ugyse. Eleg, ha a kockazat es az erofeszites akkora, hogy nem eri meg, ennyi. :)

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz gabor.79 #165 üzenetére

    "Tehát bejött egy újabb faktor az önvezető autó témakörébe, a kockázat."
    Ezt fejtsd ki kerlek, melyik az a kockazati faktor itt, ami uj, es az ember vezette kamionokat nem erinti?
    Mielott nekiallsz nagyon a kifejtesnek, az azert remelem leesett, hogy itt konkretan a kockazat a bunozo szemszogebol nezve kockazat...

    Engem eddigi eletem soran haromszor voolt halalkozeli elmenyem csicsikalo kamionosnak koszonhetoen, ebbol az egyik esetben az mentett meg, hogy tudtam, hogy ha lepadlozom a kocsit, van egy nagy kamionos parkolo kb 20m-nyire tolunk, es oda felre tudom rantani a kormanyt, aztan lesz ami lesz. Egy esetben a tukrot elvitte (kanyarban talalkoztunk, az volt a szerencsem, hogy nem 1m-el kesobb), a harmadik esetben pedig volt mellettem meg egy ures sav, ahova at tudtam rantani a kormanyt.
    Nekem nem adod be, hogy egy onvezeto kamion, ami atmegy minden rohadt szigoru teszten barmilyen szinten veszelyesebb, illetve extra-kockazatot jelent egy emberhez kepest. Mert erdekes modon ha van ket szemed, meg legalabb egy mukodo karod, emberkent kamiont mar vezethetsz, ezeket a rendszereket meg szarra tesztelik es kritizaljak a legaprobb hiba miatt is, ami nagyon helyes, csak en az emberekkel is szigorubb lennek, na mindegy.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz dabadab #172 üzenetére

    Ne is mondd, mi meg buktuk a jo kis 140ft-os gazolajat. :( :O

    ;]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák