Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yany

    addikt

    válasz stevve #4 üzenetére

    Tévedés. Erős villogás teszi fárasztóvá a nézését. Itt a szemenkénti 60 Hz nem ugyanolyan, mintha szemüveg nélkül néznél egy hagyományos monitort, mert egy LCD képe jóval magasabb frekvencián villog, ezért konstansnak tűnik a fényereje, de 60 Hz-es "shutter glass" technológiával igencsak látni fogod a villogást, főleg a periférikus látómezőben, ami borzasztóan fárasztani fogja a szemet.

    Anno egy közepes kategóriájú 17-19" -os CRT is képes volt 140-150 Hz-re, ahol már azért sokkal(!) jobb volt a végeredmény (saját tapasztalat).

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz stevve #6 üzenetére

    A 120 Hz pont az LCD miatt elég...

    Ezután a gondolatod(?) után a legjobb, ha elolvasol néhány ezzel kapcsolatos írást, mielőtt tovább írkálsz butaságokat tájékozatlanságodról árulkodva és másokat megtévesztve. Pont az LCD miatt elég? Miért is? Ez a 120 Hz a szemüveg takargatós mechanizmusa miatt nem ugyanaz a 120 Hz, mint amit akkor látsz, ha nincs rajtad szemüveg.

    Hogy amásik kérdésedre válaszoljak: nem. Nem csak "shutter glasses" létezik, viszont polarizációhoz és ahhoz a gagyi kék-piros megoldáshoz nem kell 120 Hz, tehát ebben a topicban ez irreleváns. Mesélj, milyen technológiát ismersz még, ami elterjedt vagy épp elterjedőben van az LCD képernyőkön és 120 Hz kell hozzá? Ja és eközben elég is a 120 Hz, mert nem villog a kép. Hallgatlak.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    stevve, még mindig nem értem, hogy miért nem olvasol utána.

    De tudod mit? Segítek picit, de szeretném, ha csuklóból történő reagálás helyett utánakeresnél a neten és utána jönnél vissza.

    Szóval adott egy LCD kijelző 60 Hz-es jelfrissítési frekvenciával. Vagy egy alap LCD. Namost, ennek a háttérvilágítása a legrosszabb esetben is megy 100 Hz-en, de inkább többel. Bezony, a 60 Hz-es LCD írtó gyorsan villog, nem 60 Hz-en. A 60 Hz-es frekvencia kizáróla a jelkábelen érkező adatok sebességére utal, konkrétan pedig egy másodperc alatt 60 különböző állapotot hordozhat. De ez a képernyő-tartalom frissítése teljesen független dolog attól, hogy a háttérvilágítás kvázi folyamatosan világít a sokkal magasabb freki következtében.

    Vegyük akkor CRT monitorokat: ott nincs háttévilágítás. Nem világít semmi. Azonban van egy elektronágyú, ami a képernyőre felvitt foszforréteget folyamatosan pásztázza. Amikor arról beszélünk, hogy egy CRT monitor 60 Hz-en megy, az azt jelenti, hogy ez az "elektronsugár" egy másodperc alatt 60-szor végigpásztázza a képernyőt belról jobbra haladva, majd minden sor végén eggyel lejjebb és így tovább. Tehát egy teljes képernyőn végigmegy 60-szor egy szekundum alatt. Csakhogy amint továbbhalad ez az "ágyú" a képernyő palástján, a pixelek, csak pár miliszekundumig villannak fel, nem maradnak úgy. Éppen ezért, mire a képernyő alján gyúlnak fel a fények, addigra felül már sötétség honol. Namost, ha felemeled a képfrissítési ffrekvenciát mondjuk 100 Hz-re, akkor előfordulhat, hogy a foszfor fényének kialvása előtt újra sor kerül annak felgyújtására és ezért nem érzékelsz villogást, mert annyira elhanyagolható (mert ugyebár nem csak gyorsabban ismétlődik, de kevésbé is "halványul el").

    Itt jön képbe a "shutter glasses" technológia. Az LCD kvázi folyamatos világítását a szemüveg 1-1 "lencséje" eltakarja az egyik szemed elől. Ha az LCD 120 Hz-en üzemel, az azt jelenti, hogy mindegyik szemed elől 1 sec alatt 60-szor kitakarják a képet. Felváltva egyszer az egyik szem lát sötétet, aztán a másik. Ilyenkor az LCD folyamatos világítása nem érvényesül. Ha megnézel egy 60 Hz-es CRT monitort, kb. ugyanezt kapod: köztudottan szemet fárasztó, sőt sokakat kimondottan zavaró villogást. De ha azt akarod állítani, hogy te használtál CRT monitort és semmi kivetnivalód nem volt a 60 Hz-cel, akkor nagyon rosszak máris a szemeid.

    Az írásban lehetnek tárgyi vagy fogalmi tévedések (nem vagyok monitorszervizes, lehet, hogy nem mindent hívtam úgy, ahogy kell), de a lényegét ettől még értened kell. Ha nem megy, akkor sajnálatom fejezem ki irántad. Ha viszont most már vágod, akkor:
    1. üdvözlünk a klubban
    2. tanulságként vond le azt a dologból, hogy okoskodás előtt tájékozódsz egyéb témákban a jövőben.

    Köszi. :R

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz nkmedve #21 üzenetére

    Amivel én nem vagyok tisztában, az az, hogy mi van akkor, ha a videokari nem képes tartani a lépést és 120 fps-nél kevesebb tellik ki tőle? Akkor hirtelen feleződik egy pillanatra az FPS, mert gondolom vertikális szinkronnal futnak ilyenkor a játékok.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz siriq #27 üzenetére

    Na, ez már hozzáállás. :K
    A logout-on keress rá, ott a RealD-ről és az IMAX-ről is szó van, amelyek ugyebár lefedik a legnépszerűbb polarizált technológián alapuló 3D megjelenítéseket. Ezzel az LCD-eltakarós megoldással kapcsolatban meg lehet, hogy érdemes a régebbi NVIDIA stereo megoldásáról olvasnod, mert ugyanezen az elven működik, csak az még elsősorban CRT-re lett felkészítve, így magasabb frekvenciákon is mehetett. De az elv ugyanaz.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Márton #32 üzenetére

    Egyrészt a 3D szemüvegeket úgy alakítják ki, hogy alatta még lehet saját szemüveged, tehát nem gond a nem egyformán látó szem, másrészt kontaktlencsével is megoldható. Mondjuk kényelmetlennek tényleg kényelmetlenek ezek a 3D szemcsik.

    A másik, hogy színtévesztő vagyok és semmi bajom nem volt a kékpiros megoldással (DukeNukem rulez :DDD). A legtöbben a zöldet és a pirosat nem tudják tökéletesen elválasztani egymástól, a kékkel nem szokott gond lenni. Egyébként meg a zöld-piros sem okoz gondot, csak nagyon speciális esetekben (ld. kínai pöttyös ábrák :)).

    Egyébként valahogy én is így vagyok vele, hogy 3D-buzi létemre nagyobb élménnyel társul nekem az SD-hez képest a HD, mint a 2D-hez képest a 3D. Ez még mindig nem az igazi. Amit anno CRT monitorokon láttam, az egész más szint. Ez a polarizációs téma jobban tetszene, mert egyszerre kint lehet mind a két kép, de valamiért mégis vibrál a mozik képe (ennek okát valaki elmagyarázhatná nekem), mégha nem is annyira, mint a mostani 120 Hz-es LCD-s megoldás. Anno, amikor 1024-es felbontásban szemléltem 160 Hz-en a CRT monitor képét (egy nvidia kártya volt a gépben és az akkor kapható ELSA sztereo shutter szemüveg volt a fejemen), majd leesett az állam. Hadonásztam a levegőben, hogy meglökdössem a képet. :DDD

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Yany

    addikt

    válasz Márton #34 üzenetére

    Ó, ez a 2 vetítős kérdés valahogy elkerülte a figyelmem. Valóban a RealD-re gondoltam, de úgy emlékeztem, hogy azt is szimultán nyomják kifelé, annak ellenére, hogy olvastam a cikket :DDD.

    A szemüveges kérdésben így már értem. Tehát azokról az emberekről beszélsz, akik rosszabbul látnak, de ilyen, vagy olyan okból nem javítanak rajta.

    Az anaglif témában igazad van, ettől függetlenül színtévesztőként vallom, hogy működött ugyanaz a hatás, mint a stereo esetén, csak a színszegénysége olyan mértékű ezzel a módszerrel, hogy béka segge alatti élményfaktorral jár együtt (és úgy gondolom, hogy ezt nem színtévesztő szemeim okozzák).

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Új hozzászólás Aktív témák