Új hozzászólás Aktív témák

  • KTTech

    veterán

    válasz scarbantia #1806 üzenetére

    A nyomtatásnál a napfény színét veszik alapul, ellenőrzéskor, általában. De ha komolyan akarnak dolgozni, akkor a kiállítási helyen aktuális színhőmérséklethez van hangolva.

    A monitort célszerű D5800K-ra hangolni, az UGRA ajánlása szerint. Ez középút a D50 és D65 közt, ha jobban megnézzük. Nálam remekül bevált. Igaz, nem a "szokott" 2.2-es gamma értékkel, hanem L*-al. Az L* jobban illeszkedik a látáshoz, mint a 2.2-es vagy 1.8-as gamma.

    A 120 cd/m2 nem kőbe vésett szabály. Függ a monitor méretétől, a környezeti fénytől, hogy mire állítjuk. Nálam kevés (30-50lx) környezeti fénynél 27"-os monitorhoz a 100cd/m2 vállt be legjobban.

    A hardveres kalibrálás annyi előnnyel bír, hogy sokkal pontosabb, mint a szoftveres, hiszen közvetlenül a monitor 3DLUT táblájába kerül a korrekciós érték. Különösen ajánlott L* gamma használata esetén, mivel sokkal pontosabban követi le így (akár 12-16 biten - de ez igaz minden gamma értékre, természetesen), mint a monitor 8 (esetleg 10) bites LUT-jában... az eredmény: jobb színátmenetek (nem lépcsősödik olyan könnyen).
    Egy öregedő CCFL-en (vagy LED-en) viszont semmi nem fog segíteni, ha egy szintet elér...

    PS-ben nem használjuk workingnek a monitorRGB-t... semmi jó nem jön ki belőle. Working space-nek használd azt a színtért, amit a végén látni akarsz (ha nincs ilyen, akkor a lehető legnagyobbal dolgozz). Ha nyomtatni készülsz, akkor használd soft-proofnak a nyomtatóprofilt (vagy akár az sRGB-t is célszerű így elkészíteni, ha nagy színterű a monitorod).

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

Új hozzászólás Aktív témák