Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabor7th

    addikt

    válasz haxiboy #3 üzenetére

    Vagy inkább olyan szakmád legyen ami baromira hiányszakma és a munkáltató menne hozzád, és nem fordítva.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • Dhampir

    félisten

    válasz haxiboy #3 üzenetére

    A hazai munkáltatók részéről történő ilyenfajta alkalmazás rendhagyónak számít, vagy bevett szokás?

    Elképzelhető, hogy ez inkább az IT-szektorra jellemző?

    Lehetséges, hogy csökkenne a vészharangkongatástól kísért munkaerő-kereslet, ha bevezetnék az általad említett szemléletet, hozzáállást, miszerint a meglévő tudás, tehetség, szorgalom sokkal többet nyom a latba, mint egy esetenként sok pénzbe kerülő papiros?

  • vicze

    félisten

    válasz haxiboy #9 üzenetére

    "IT területekről ad 3-10-25-50 évvel ezelőtti képet minimális gyakorlattal"
    Az a vicc, hogy vannak tárgyak amik nem, de az szinte mind fakultatív jellegű, és nem a szakod.
    Ezek általában sokszor egy termék gyártó által szponzorált külön tárgyak, amik tényleg alig elavult vagy aktuális tudást képesek nyújtani, viszont itt sokszor az oktató "elavultságán" vérzik el a tantárgy.

    De egy szó mint száz a valós tudást kell egy cég nézze és nem a papírt, ezzel pedig az a probléma hogy időigényes, így minél nagyobb egy cég, annál nehezebb erre időt szánni.

    [ Szerkesztve ]

  • Silεncε

    őstag

    válasz haxiboy #3 üzenetére

    Hát igen. De szerintem az nem is baj, hogy megkövetelik, hogy nem az évfolyam strébere írja meg mindenki beadandóját, mert a paraszt még arra is lusta, hogy legalább a kiadott példakódokból meg némi gugli keresésből összeollózza. Csak azt nem értem, aki ennyi energiát sem hajlandó belerakni, mit keres az egyetemen? A többivel kb egyetértek, mondjuk nálunk Git már van (kb egy tantárgy épül rá részben), de az is igaz, hogy tavaly ez még SVN volt, amit a világon senki sem használ már (legalábbis komoly cégek...)

    Az infós ötös középszintű érettségihez automatikusan jár már az ECDL, gondoltam is, hogy kiváltom, de aztán sajnáltam rá azt az 5k forintot amibe asszem került volna :D

  • Silεncε

    őstag

    válasz haxiboy #13 üzenetére

    Az óraadós részre: gyakornokként dolgozok már több, mint másfél éve. Nálunk a cégnél rendszeresen szerveznek kurzusokat, az egyiket az egyik kolléga tartja, a jobbaknak a kurzus végén általában felajánlják, hogy jöjjenek el interjúzni. Nyilvánvaló, hogy a szándék itt is az, hogy elcsábítsák az ígéretes munkaerőt.

    A másikra: nálunk is volt több ilyen tárgy már eddig (most is van egy), élveztük is (kivéve, hogy sikerült kicsit beválasztani a csapatból, így a 6 ember munkáját hárman hárman csináltuk. Ez van). A többivel egyet értek én is, de attól sem lehet elvonatkoztatni, hogy muszáj az alapokat megtanulni ahhoz, hogy valami érdekesebbet, izgalmasabbat, bonyolultabbat csináljunk. Ezért nem is értem, hogy az alap kötprogokat miért nem hajlandóak egyesek (elég sokan) megcsinálni, mikor ezeknek pont az lenne a lényege, hogy begyakorolja az alap dolgokat, fejlesztőkörnyezeteket megismerje, a debugolást, stb... De az ő dolguk, csak aztán nem kell felháborodni, ha nem megy. Gyakorlás nélkül persze hogy nem fog menni.

    Amit mondasz, tényleg jó lenne, csak a legnagyobb baj itt a létszám. Nálunk az évfolyamon van 400-500 diák, vegyesen proginfo, mérnökinfo, stb. Na, most ennyi embernek egyedi projekteket kitalálni, mindet egyenként külön-külön ellenőrizni nagyon nagy munka. Néhány tucat diáknál ez megoldható lenne (tipikusan MsC már), de BsC-n kb lehetetlen megoldani. Kevés hozzá az oktató, a tanterv is kötött, kevés mozgásteret hagy az oktatóknak-gyakvezeknek minden téren. Persze a létszámmal is lehetne kezdeni valamit (kezdetnek mondjuk emelni a ponthatárokat, hogy ne utólagos kiszórás legyen, hanem előre szűrjünk), de szerintem ez pont nem az a szakma, ahol ez jól működik

    de ugye csökkennek a helyek a felsőoktatásban, úgyhogy fogyni fog ez...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák