Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rusi

    senior tag

    válasz bajnokpityu #53 üzenetére

    Tudsz mondani olyan motort, ami nem halott 1800 (de legalábbis 2 ezres) fordulat alatt? A szívóknak 3 ezertől felfelé van a nyomatékcsúcs, a turbós dízelek és benzinesek meg átlagban 1700/1800-tól már tolnak teljes erővel. Próbálj ki egy azonos köbcentis sima szívó és egy turbós benzinest, mondjuk 40-nél tolj egy negyedik fokozatot (vagy akár ötödiket is), majd kezdj gyorsítani legalább félgázzal. Egyébként a turbós motor nem azért fogyaszt sokat, mert turbós, hanem mert sokan ugyanúgy 3-4-5 ezres fordulaton mennek vele, mint a szívóval. Egyáltalán nem kell tojás módjára kezelni és 40-nel hatodikban lejtőn gurulni vele, hogy jól fogyasszon. Ezen felül, ha nem is alacsonyabb, de azonos fogyasztást veszünk egy azonos lóerős szívóval szemben, akkor is jobb a turbós, mivel a sokkal alacsonyabban elérhető nagyobb/maximális nyomaték miatt egész másképp lehet velük közlekedni. Mivel felesleges szétpörgetni, így persze a turbó sem kap olyan terhelést (persze van 1-2 szabály, ami általános érvényű a turbóval szerelt motorokra, akár dízel, akár benzines), és persze zabálni sem fog. Persze ha pörgeti az ember, akkor tényleg nagyobb étvágya lesz (mint amúgy a szívóknak is).

    Azt sem szabad elfelejteni, hogy az adott motor konstrukciója is sokat számít. Nem mindegy, hogy egy motor mennyire van "túlhúzva", tehát 1,4 literből hoznak ki 140 lóerőt vagy 1 literesből 110-120-at vagy mondjuk 2 literesből akár 300+ lóerőt. Utóbbi például nagyon állatul hangzik és tényleg az is, de az élettartamnak és a tartósságnak rendesen alátesz, főleg ha valaki úgy is vezeti. Elég csak megnézni az itthoni turbódízelek motorikus állapotát, szinte kortól függetlenül és máris látszik, hogy nálunk a turbó a legtöbb sofőrnek csak annyit jelent, hogy "taposd neki, hadd szóljon (és kormozzon ugye...)". Aztán jönnek a bajok, a gányolások (hiszen egy zsírúj turbó kicsit sok pénz a 20-25 éves bömbikébe), a bontott szarok beépítése, a "mindegy, csak guruljon" hozzáállás. Itthon a néhány éves dízelautók elég komoly része már úgy füstöl, hogy szinte pariban vannak a kohószökevény Ikarus 200-as buszokkal. Pedig bizony senkinek nem kötelező tönkretennie az autóját, és nem kell állandóan piros lámpától piros lámpáig padlózni, mert a zöldnél ugyanúgy együtt indulunk (és a következőnél is).

    A félreértések elkerülése végett nem az itt hozzászólókat akarom a fenti viselkedéssel azonosítani, ez csak amolyan általános vélemény, illetve még inkább tapasztalat, sok-sok éves tapasztalat.

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • sdd2

    veterán

    válasz bajnokpityu #53 üzenetére

    Ne haragudj, hogy nem tudtam beszerezni egy fél millás fényképezőt a tesztképek miatt, sorry.

    Azt hogy ez egy fizetett teszt vagy élmény beszámoló volt azt kikérem magamnak, nyugodtan telefonálj be a Magyar Suzuki Zrt-hez és érdeklődj utána (még nem került plussz pénzbe elmenni az autóért, majd hazajönni és visszavinni majd hazajönni). A cikket pedig nem volt kötelező elolvasni, nem akartam sima autóstesztet írni, abból van pár száz a neten keress rá ha azt szeretnéd olvasni. Véleményem szerint egy hosszabb út tapasztalatai többet elárulnak egy autóról mint mondjuk a nagy újságoknál hogy ül napi 10 percet a kocsiba majd 150km után levonja a következtetését.

    Minden jót

    Más

    Az Agip benzinkútra mint mondtam nem magyarországról érkezik az üzemanyag, illetve nem is a Mol-tól (nem volt még átadás sem, tehát az Agip még az Eni Magyarországé) hanem valamikor Németország, Ausztria, Lengyelország vagy Szlovákiából érkezik, és az Eni adalékát öntjük (öntöm) az üzemanyag lefejtésekor a tartályba. Ez az adalék nem a Spuri meg a hasonló termékek, azoknál sokkal erősebb és komolyabb hatásfoka van. Tulajdonképpen az adalék nem más mint egy állag javító amitől jobb égést produkál a motor.

    A 98-as és 95-ös benzin adaléka eggyezik, ott a keverési arány más, míg a Diesel és DieselTech más adalékot kap, mivel a prémium gázolaj ugyan olyan mint a sima gázolaj csak az adaléka más hatásfokú és jóval drágább is az a fajta adalék.

    [ Szerkesztve ]

    Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

Új hozzászólás Aktív témák