Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabor7th

    addikt

    válasz L3zl13 #229 üzenetére

    "Most tekintsünk el attól, hogy kissebb autó meg hogy a car sharinges autók jelentős része elektromos.)"

    Ők nem tekintenek el ettől, mert ennyi az indok.

    Te kiemeled, hogy ez kombinálódik a tömegközlekedéssel, de ettól még ott van, hogy a privát kocsi alternatívájának is tekintették. Ha olvasgatod az angol nyelvű forrásokat ott sokkal hosszabbak a cikkek erről és például megemlítik, hogy arra számítottak, hogy a mai fiatal generáció már nem akar saját kocsit; például említik Seattle-t, ahol ez az egész car-sharing kilőtt, de aztán kb. olyan hirtelen meg is szünt és mára zéró lett a számuk, és erre nem számítottak, mert az egy high tech városnak számít és mint ilyen az ideális kísérleti telepnek tünt, ahol sok, legalábbi szavakban, környezetért aggódó ember él.

    Amiről azt hitték, hogy a jövő trendje, úgy tűnik csak egy divathullám volt és nemcsak kicsit, hanem nagyon veszteséges:

    " But these projects are generally big money-losers, and car companies increasingly find themselves unable to stomach the strain these services put on their budgets."

    [ Szerkesztve ]

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • Hi!King

    őstag

    válasz L3zl13 #229 üzenetére

    "Tehát nem az a cél, hogy most napi szinten közlekedsz a saját tulajdonú autóddal és helyette minden nap ilyen car sharinges cuccot használj. Hanem térj át közösségi közlekedésre, és abban a pl heti 1 vagy 2 esetben amikor az nem fedi le az igényeidet használj car sharinget."

    Épp erre alkalmatlan az ilyen rendszer, mivel egy nagyvárosban viszonylag jól megoldható a napi szintű tömegközlekedés, autó viszont a távolsági utakra kellene egy napi szinten tömegközlekedő embernek. Arra viszont egyelőre még mindig a saját autó a legjobb megoldás, a sima bérlés macerás, a carsharing meg a nagyvárosok belső zónáiba korlátozódik, ahol meg épp legkevésbé van rájuk szükség.

    (Én sem használok naponta autót, évi kb. 20 ezer km hétvégenként, szabadnapokon jön össze, ennek leváltására alkalmatlan a car sharing, de elektromos autó sincs jelenleg, ami leváltaná.)

    Más:
    Régebben bubiztam tömegközlekedéssel kombinálva, mikor máshol volt a munkahelye, mostanában újra néztem a lehetőségeket, mert tekernék néha úgy, hogy ne kelljen a saját bicajomhoz kötnöm magam, pl. reggel bicajjal jönnék, az nem jelentené azt, hogy azzal kellene hazamennem. Nos, pont az van, hogy délen a BUBI a Duna egyik oldalán ér el odáig, hogy villamos + gyaloglás helyett használjam, míg a Donkey Republic a másik oldalon. Olyan nincs, ami mindkét oldalon, pedig az egyik oldalon forgalmas csomópont van, a másik oldalon egy rakás irodaház...

Új hozzászólás Aktív témák