Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dilikutya

    félisten

    válasz kolopele #6 üzenetére

    Átvenni valamennyire a tanárok szerepét? Több elsős is van baráti körben, náluk ez úgy néz ki, hogy nincs semmilyen óra, a tanítók elküldik a napi anyagot, meg a határidőset, általában annyit, amit egy iskolai napon 20-25 gyerekkel képtelenség lenne átvenni. Anyának jut 1-2 gyerek, az igaz, de ő nem pedagógus, nem tudja, hogy kell betűket tanítani, olvasni, számolni, illetve nem azzal a hatékonysággal. Nem tudom, mi az ideálisabb ilyenkor, ha a szülők dolgoznak, és van fizetés, ellenben csak este tudnak a gyerekkel tanulni (vagy olyan bébiszitter aki ezt át tudja vállalni, de az nem feltétlen olcsó), nem mindenki tudja megoldani, hogy felváltva dolgozzon, a szabadság vége, home office meg nem sok helyen van. Vagy ugye bezárt a gyár, aztán baszhatják a fizetést, lehet frusztráltan tanítani. És ott van még az egyedülálló szülő.
    Meg el lehet menni katonának.
    Lehet, hogy vannak helyek, ahol működik valamennyire ez a digitális oktatás, de leginkább teljes csőd, és a közoktatás romba döntése ebben a formában.
    A szülők teljesen magukra vannak hagyva, nem kapnak mást, csak tananyagot, meg határidőt. Mi ezt látjuk.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Dilikutya

    félisten

    válasz updog #16 üzenetére

    Az a baj, hogy sok helyen meg se próbálják. Abban, hogy kiküldik az anyagot, majd határidőre visszavárják megoldva, én nem látom a törekvést.
    Igen, a rendszerünk alkalmatlan a digitális oktatásra, én azon a márciusi péntek estén igentiszteltmélyentisztelt Miniszterelnök Elvtárs Úr bejelentése után keresztet is vetettem a magyar közoktatásra, és nagyjából az is történt, amire számítottam. Ez nem csak a tanárok hibája nyilván, mert azon az estén ilyet bejelenteni, hogy felkészültünk rá, jó vastag bőrre vall. Az meg még vastagabbra, hogy ezután ki merjük azt jelenteni, hogy siker. Az önállóan tanulni képeseknél ez működhet, főiskolán sok dolgot nem az előadáson értünk és tanulunk meg, de addig el is kell jutni. Nyilván egy elsőst az anyja is meg tud tanítani írni-olvasni-számolni, de nem biztos hogy annyi idő alatt, mint egy képzett tanár, idő viszont nincs rá.
    De az sem megoldás, hogy a rendszer alkalmatlansága miatt elintézzük azzal, hogy kiküldöm az anyagot, aztán kérem vissza időre kitöltve, olvasást levideózva stb. Az egésznek az igazi vesztese az az alsós gyerek, aki amúgy is leterhelt, de most még több anyagot kap. Általános elsőben nekem 30 éve nem volt soha 6. órám...

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Dilikutya

    félisten

    válasz Atlantis #18 üzenetére

    Azt vettem észre, hogy sokszor a pedagógusok haladnak legkevésbé a korral. Ezért beszéltünk anno gimiben régivágású matektanárról, aki az érettségink idején, 2002-ben úgy festett, mintha az Abigélből vagy a Pál utcai fiúkból lépett volna ki.
    Hiába a számítógép, vagy a lehetőség, hogy legyen, nem tudja kezelni, de igaz ez pl. hivatalokra is, kvázi a munkaeszközhöz nem értenek, de ráfogják a Word-re, amiben határozatot ír, hogy az informatika, neki nem kell értenie hozzá.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Dilikutya

    félisten

    válasz t72killer #27 üzenetére

    Persze, az a szülő dolga. Csak épp nincs alakuló digitális oktatás. Annyira digitális, hogy ő megkapja digitálisan, leadja analóg, aztán digitálisan visszaadja az eredményt a tanárnak. Ez nem digitális oktatás. Nincs a képletben benne a tanár által hozzááadott érték, és itt most mindegy, kinek a hibájából. És amíg ez így van, ne kommunikálja nekem OV, hogy ez egy sikertörténet, mert nem az.
    Nyilván a szülő felelőssége sokkal nagyobb, mint bármikor, csak én azt látom, hogy igazából majdnem csak az övé sok helyen.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Dilikutya

    félisten

    válasz kolopele #61 üzenetére

    Vagyis megint ott tartunk, hogy a legjobb megoldás, ha a pedagógiából képzetlen szülő (nem, nincs mindenkinek otthon egy pedagógus tartalékban) tanítja írni, olvasni, számolni a gyereket. Nem lehetetlen, nem arról van szó, csak ugye a tanév, a határidők, értelmesnek tartom magam, de aligha tudnám egy tanár tempójában oktatni a betűket, összeadást, szorzást, egész egyszerűen, mert fogalmam sincs, hogy kezdjek hozzá. Más az, ha már nagycsoportban önszorgalomból valamit elkezdünk, van idő kigondolni, de most nincs. És segédletet meg már nem kapnak, csak a tankönyv oldalszámait. De a tankönyvben nincs benne, hogyan csináld.
    Abban az emailben, amiben oldalszámokat és határidőket lehet küldeni, lehet küldeni segítséget is. Az sem digitális oktatás, de legalább a látszata megvan, hogy a szülő nincs hónapokra magára hagyva a tanárok munkájával.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Dilikutya

    félisten

    válasz kolopele #75 üzenetére

    Nem dolgoztatok hiába. A te gyerekeid jobban írnak, olvasnak, számolnak, jobban felkészülnek a következő évekre. Ezeket nem a jó jegyért kell megtanulni.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

Új hozzászólás Aktív témák