Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Cifu #76 üzenetére

    "Ideális körülmények között, nagyon nagy méretű hajómotoroknál, ha jól tudom már 50% körül vannak, de azért ez nem opció az életben közúti járműveknél."

    Nem hajómotoroknál kizárólag, járműmotorok esetén is lehetséges. mondjuk egy elemi feltétel a 3kbar befecskendezési nyomás fölé jutni.

    "Ez ideális mondjuk városi környezetbe, de hosszútávú közlekedésre (pl. autópálya) pont, hogy kisebb a hatásfoka, mint egy hagyományos autónak, hiszen az aksik, szuperkondenzátorok és miegyebek holt és haszontalan súlyként cipeled magaddal."

    hosszú távú közlekedésre is alkalmas. Ugyanis a motor optimális üzemállapotban jár, csak arra kell optimalizálni. Mivel nem fix mechanikus áttételek vannak, így nem kell a motornak túlméretezettnek lennie, a villanymotorok boost funkcióval megoldják a többlet teljesítményigényt gyorsításkor. A holt tömeg hatása pedig inkább csak nulláról indulásnál jelentkezik, mert a gördülési ellenállás konstans, a légellenállás amelyik a sebesség második hatványával arányosan nő (teljesítményigény, erő a harmadik).

    "Ez a hibrid elképzelések rákfenéje, és ezért opció például már régóta az elektromos autó kis távolságú közlekedésre (PSA elektromos autói az 1990-es években, amit például postások használtak). Viszont általános rugalmasság terén nem megoldás."

    Az általam vázolt koncepció városba nem éri meg, oda a benzinmotor mellé inkább szuperkondenzátor kell. És pont jó rugalmas kivitel.

    Ezen kívül megjegyezném, hogy most egy picit leragadtunk a személyautóknál. Pedig az üzemanyag-felhasználás egy nagyon nagy része nem személyautókhoz köthetőek, lásd még munkagépek, teherautók, stb."

    Munkagépek esetén általában pont hidraulikus hajtás van, vagyis pont olyan hibrid, mint amit leírtam, a visszatáplálás igénye nélkül. Vasúton a dízel-elektromos meghajtásnak hatalmas múltja van, mellékvonali üzemben jelene is. Hajók esetén szintén, lásd tengeralattjárók.

Új hozzászólás Aktív témák