Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    félisten

    válasz #06658560 #74 üzenetére

    Dízelek már a 35%-ot elérik, és elméletileg nem lehetetlen az 50+%.

    Ideális körülmények között, nagyon nagy méretű hajómotoroknál, ha jól tudom már 50% körül vannak, de azért ez nem opció az életben közúti járműveknél.

    Az ideális rendszer jelenleg egyébként egy sima range extenderes megoldás lenne, a belsőégésű motor csak akkut töltene, direkt hajtásban nem venne részt. Ekkor elég lenne egy munkapont neki. E mellé kétakku, egyik merítés, másik töltés állapotban, valamint a fékezési energia tárolására szuperkondenzátor. ekkor a hajtáslánc minden eleme a számára ideális körülmények között dolgozhat.

    Ez ideális mondjuk városi környezetbe, de hosszútávú közlekedésre (pl. autópálya) pont, hogy kisebb a hatásfoka, mint egy hagyományos autónak, hiszen az aksik, szuperkondenzátorok és miegyebek holt és haszontalan súlyként cipeled magaddal.

    Ez a hibrid elképzelések rákfenéje, és ezért opció például már régóta az elektromos autó kis távolságú közlekedésre (PSA elektromos autói az 1990-es években, amit például postások használtak). Viszont általános rugalmasság terén nem megoldás.

    Ezen kívül megjegyezném, hogy most egy picit leragadtunk a személyautóknál. Pedig az üzemanyag-felhasználás egy nagyon nagy része nem személyautókhoz köthetőek, lásd még munkagépek, teherautók, stb.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák