- Crypto Trade
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Milyen NAS-t vegyek?
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- SkyShowtime
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- foobar2000
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
Hogy megtörjem a vitát.
Valaki nem tudja milyen zene megy az autó reklámja alatt?
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy A54
-
GIJoe
addikt
válasz Viktor0610 #151 üzenetére
ő nem mond semmit?
-
MODERÁTOR
-
tixem
addikt
Fú, karóba tudnám húzni azt a félkegyelműt aki anno egyszer kitalálta, hogy zongoralakkot tegyünk az utastérbe. Azóta mindenhol ez a szar van odöntve a műszerfalra, egy hét után - még ha vigyázunk is rá, mint a hímestojásra - tiszta karc, és por. Igénytelen egy valami, borzalom.
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
nickedez89
senior tag
Én maximálisan meg vagyok elégedve a jelenlegi 15 éves kis traktorommal és a télen-nyáron 5 literes fogyasztása sem vág földhöz, sőt mivel karban tartom és vigyázok rá még extra költsége sem volt igazából az eddigi 4 év alatt.
De ettől eltekintve már holnap átülnék simán egy ilyenbe ha mondjuk úgy 4 millába megállna!
Simán elég lenne havonta 2x max 3x feltöltenem mert eszembe sincs itt Budapesten minden nap autóba ülni és többet menni a szokásos 6-700 km-nél. Hosszabb távokra meg nagyon ritkán megyünk, szóval nekem tökéletes lenne!Igaz így a megtérülés nem valószínű keveset használva, viszont szuper érzés lehet hogy nem kell semminek ott ketyegni, csak beülök és megyek, nem kell sajnálni az önindítót meg a hideg motort hogy 10km alatt akár 3x leállítom mert beugrom a két gyerekért suliba meg mondjuk a boltba stb.!
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
Tomy Yayo
senior tag
válasz nickedez89 #155 üzenetére
Ha Te ezt havi 2-3x töltenéd, akkor ha jól számolok, éves szinten 10-12ezret mész? Akkor baromira nem indokolt a dízel. Úgyhogy hadd köszönjem meg a tüdőm nevében Neked is, hogy erre egy 15 éves dízelt működtetsz, mert az 5-öt eszik, nem 7-et
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
GIJoe
addikt
Tessék egy aktuális kocsi, ez is sokkal jobban megéri, mint a csiga kocsi...
-
cinemazealot
addikt
Szóba került
- a tisztán elektromos személygépkocsik 1...1,5 literesnek megfelelő 5-6 Ft/km-es,
- a hibridek ~4 literes, tehát ~16 Ft/km-es,
- a jobb dízelek ~5 literes, azaz ~20 Ft/km-es,
- a jobb benzinesek ~5,5 literes, azaz ~22 Ft/km-es fogyasztása, és ezek nagyjából az ideális számok.Mi a helyzet az LPG-vel, és a 8 literes fogyasztás (és a 2014-es jövedéki adó emelés) mellett is csak ~18 Ft/km, igazán takarékos esetben akár 15 Ft/km-es árával? A bekerülési költsége meg sem közelíti az elektromos/hibrid autóékét, a káros anyag kibocsátása is jóval alacsonyabb akár a benzin, akár a gázolaj üzeműnél, és még a töltőállomás lefedettsége is elég jónak mondható az EU-ban. Talán nem is annyira trendi, mint pl. az elektromos, de kíváncsi volnék a jelenlévők véleményére a témában.
CNG-t szándékosan nem hoztam fel, mert ahhoz nagyon speckó átalakítás kell és a kúthálózat is gyér.
A fenti kilométerárakkal kapcsolatban a tévedés jogát fenntartom.
[ Szerkesztve ]
-
nickedez89
senior tag
válasz Tomy Yayo #156 üzenetére
Nagyon szívesen és gratulálok a hozzáállásodhoz ha ezt szűrted le a hsz-emből!
Egyébként az enyém nem okádja a kormot mint egy-két euró 6-os chiptuningolt vadállat és még a katalizátor sincs leszedve hogy "jobban menjen a vas!"
Amúgy a logikád mentén szívesen hogy nem megyek a WC-re is kocsival mint egyesek, csak hogy megérje a dízel és akkor már mindjárt nem évi 10-12 ezernek megfelelő finomságot nyomok a tüdődbe hanem a dupláját mondjuk!
[ Szerkesztve ]
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
Tomy Yayo
senior tag
válasz nickedez89 #159 üzenetére
15 éves dízelhez nem kell semmi mókolás, meg kormolás, anélkül is épp elég káros, akármennyire van karbantartva. Attól kevésbé káros nem lesz, csak nem hagy ott az út szélén A kritikám arra vonatkozott, hogy ilyen futásteljesítménynél még egy kevésbé takarékos benzinessel is minimálisan fizetnél többet üzemanyagba per év, cserébe ugyanaz bőven visszajönne szervízdíjakon, tehát pénzednél is lennél ÉS még embertársaid vagy akár családod, saját magad is kevésbé szennyeznéd. Azt meg nem hiszem el, hogy valaki azért égesse a pénzét, hogy "megérje" a dízel, inkább elgondolkodik kell-e neki dízel. Ha mégsem, akkor gratulálok, ha azért megy többet a dízelessel, hogy "megérje", de annak is, aki évi 10e km-re dízelt vesz. Itt egy random cikk, amit elsőre feldobott a gugli, de javaslom olvass utána tényleg, vagy csak kezd el vezetni a költségeidet (ne csak üzemanyagot!). Kb. évi ~20 ezer km alatt senki aki ért hozzá nem ajánl dízelt, függetlenül, hogy mennyit pályázol, és nem is a károsság, de a megtérülés miatt se: [link]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
Lacy6
senior tag
válasz Tomy Yayo #160 üzenetére
Én is évi 8-10 ezer km-re dízelt használok.
Az oka ennek, hogy nagyon jó áron jutottam hozzá a mostani automhoz.
Nem volt előtte kikötésem, hogy csak benzines autó érdekel. Főleg azért nem mert családba előtte is sokan használtunk dízelt városba és abszolút nem volt semmi probléma, ami miatt azt mondtam volna hogy nem veszek csak benzinest. Következő autóm még nem tudom milyen lesz, de mostanság komolyan gondolkodom a külföldi munkákon, ami miatt megint nem vennék benzinest. Ha úgy döntök hogy elindulok külföldre akkor nem szeretnék újra autót cserélni...[ Szerkesztve ]
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
nickedez89
senior tag
válasz Tomy Yayo #160 üzenetére
Négy év alatt az autóm olajat kapott, meg fékeket és vezérlés cserét! Ezen kívül semmit nem kellett hozzá nyúlni szóval nálam nem állja meg a helyét a teóriád! Ez japán isuzu dízel ami a világból kimegy mindenféle probléma nélkül ha megkapja időben az olajat és szűrőket meg nem tapossa neki valaki idióta módjára! Nem egy szerelő mondta hogy ezt a típust nem szabad eladni mert az utolsó mohikán! Se kéttömegű lendkerék, se nagynyomású szivattyú, se részecske szűrő de még a turbója is egyszerű mint a faék nem változó geometriájú meg hasonló finomságok!
Cserébe megbízható és 5en a családdal megpakolva is elvisz ahova kell hébe-hóba!Köszi a tanácsokat de volt nem egy benzinesem és a hasonló korú benzinesek is tudnak pénztemetők lenni a maguk kis 8-10 literes fogyasztása mellett szóval köszi nem! Majd ha értelmes árban lesz egy ilyen elektromos akkor lesz értelme váltanom!
[ Szerkesztve ]
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
nickedez89
senior tag
válasz nickedez89 #162 üzenetére
Ja és még valami! Ha szerinted hülyeség hogy többet megy valaki csak azért mert dízele van, akkor javaslom kukkancsd meg a biztosítók pótdíjazását!
Kapásbol drágább a kötelező egy dízel autóra úgy 20% -al! Miért? Mert az ember egy lusta és kényelmes állatfaj és ha ott van a segge alatt egy olyan autó ami nem zabálja le a gazdáját akkor bizony a WC-re is autóval megy ami pedig növeli a baleset kockázatát tehát pótdíjat neki!
Nem biztos ám hogy velem van a baj, hanem azokkal akik nap mint nap faarccal beállnak ugyanabba a 1,5 órás dugóba a kényelemért csak hogy ne kelljen vonatra, buszra egyebekre szállni!
[ Szerkesztve ]
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
dabadab
titán
válasz nickedez89 #162 üzenetére
Jó, és akkor most mesélj a PM10, PM25, SOx és a NOx kibocsátásáról is egy kicsit, mert arról volt szó.
DRM is theft
-
Tomy Yayo
senior tag
válasz nickedez89 #163 üzenetére
Szerencsés vagy akkor, tényleg kifogtál egy nagyon jó modellt, mert amit leírsz az messze nem egy átlag 15 éves dízel karbantartásigénye. Van a tiéd, amit alig kell és akkor is fillérekből megvan a szervízelése, meg van a túlnyomó többség, ami fenntartásban megtett km-re vetítve többszörösét megeszi annak, amit az üzemanyagon megtakarít az embernek, hacsak nem megy az ember 20-30ezret minimum, hogy nőjön az osztó Van autószerelő ismerős, aki néhány visszatérő dízeles kuncsaftból simán megélne manapság, mert évente X százezret hagy ott egy-egy delikvens dízelspecifikus hibák miatt, miközben a Ő meg látja a szervízek közötti állásból, hogy 10-15 ezernél nem megy vele. "Miért nem veszel benzinest?" kérdezi "Mert alig eszik ötöt százon, pedig kitaposom a belét." Akkor éljél vele boldogan, ha az üzemanyagon nem látsz túl - gondolja Ő.
Mondjuk akik itt véditek az "évi tízezerre dízel"-t, Ti költségoldalról beszéltek. Én meg környezettudatosságról, ahogy itt felettem dabadab is észrevette Csak hozzátettem, hogy mellékesen (neked pont nem ezek szerint, de többségnek) költségoldalról IS jobb lenne egy benzines, vagy hibrid, nem CSAK környezettudatosságból. Elektromost azt be se hoztam a képbe. Mert tudom, hogy kis hazánkban nagyon kevesen engedhetik meg maguknak. Én sem, akárhogy csorgatom a nyálam rá. De akkor se tartanék soha dízelt, mert én is elvagyok 10ezerből évente, és se a pénztárcám, de főleg a lelkiismeretem nem bírná el.
[ Szerkesztve ]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
nickedez89
senior tag
Meséltem róla! Egyből átülnék egy ilyen megbízható és olcsón fenntarható dízelből egy elektromosba, amint megállna 4 millából durván a beszerzése még úgy is hogy ez nekem igen nagy ráfizetés lenne! Vagy ez így kevés nektek? 🙄
"...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
nickedez89
senior tag
válasz Tomy Yayo #165 üzenetére
Beszéljünk a környezettudatosságról, ugye nálatok is ballonos vízgép van otthon, hogy ne termeljetek havonta több száz felesleges PET palack szemetet? Ugye ti sem öntitek a lefolyóba az elhasznált étolajat otthon hanem összegyűjtve leadjátok a kijelölt veszélyes hulladék gyűjtő pontokon? Ugye ti sem folyatjátok fölöslegesen zuhanyzás közben a vizet amikor épp nem magatokat öblítitek vele? De még sorolhatnám mit lehetne és kéne megtenni az embereknek a zöldebb jövőért.. Még mindig nem hiszem, hogy az én 10-12 ezres dízel futásom a legnagyobb gond itt, főleg hogy a benzines sem hegyi levegőt nyomat a kipufogón ugye?
Plusz mint mondtam én akkor ülök az autóba amikor az kell és nem amikor kényelmes, mert akkor én is nap mint nap a dugóban araszolnék!
Plusz néhány dízel fannal ellentétben mint mondtam én nagyon várom, hogy elérhető áron legyen egy ilyen elektromos autó mert még ráfizetéssel is átülnék nagyon szívesen!Viszont használtan nem nagyon merném megvenni az akku miatt hiába jók a tapasztalatok, nincs fölös másfél milla bármikor egy új akkupakkra!
A zéró emisszió miatt pedig legjobb lenne mindig napelemekről feltölteni, de talán ez még tényleg odébb van kicsit mire nagy tömegeknek elérhető lesz."...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick
-
Tomy Yayo
senior tag
válasz nickedez89 #167 üzenetére
Biztos tök véletlenül, de kb. eltaláltad. PET palackot veszünk ugyan, de szelektíven viszik tőlünk a műanyagot+fémet, és a papírt. Étolajat legközelebbi MOL-nak szoktam adni, víztakarékosak a csaptelepek, a zuhanyfej, és pl. kézmosásnál nem folyatom a csapot, míg dörzsölöm a kezem, hanem újranyitom. Minden háztartási gépből az elérhető legenergia és -víztakarékosabb lett választva. Következő nagy project a napelem lenne a házra, de az még várat magára, mert még gondolkodom, hogyan kéne a fűtést kiváltani vagy legalább kipótolni vele rombolás nélkül valahogy, mert azon kívül hála a fentieknek baromi alacsony az energia fogyasztásunk egyébként is. Vannak ilyen "apró" zöldeskedő marhaságaim, igen És ha az ember elkezdi, rájön, hogy ezek minimális erőfeszítések, de sok kicsi sokra megy. Remélem.
Nem a Te 10-12ezres futásod a gond konkrétan, hanem még a másik sokmillió ugyanígy gondolkodóé. A sok kicsi sokra megy visszafelé is igaz. Ill. ugyanúgy a benzinesbe vagy hibridbe is csak akkor ülnél, ha kell, nem? Ugyanannyit mennél velük, de kevesebbet szennyeznél.
De legalább Te szeretnél változtatni Igazán adhatnák emberi áron ezeket, szerintem baromi gyorsan terjednének. Már mostani árukon is nap mint nap egyre több elektromos autót látok az utakon, főleg itt BP aglomerációban, mert főautónak is teljesen jól élhetőek már az ilyen 300km környéki hatótávúak. Kivéve az áruk. Jó felszereltséggel, nem fapaddal egy ilyen Zoé már ~6 millió körül szerintem értelmes ajánlat lenne, vagy egy Leaf 8 körül fogyna erősen.
[ Szerkesztve ]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
#96302336
törölt tag
válasz nickedez89 #167 üzenetére
Mi csapvizet iszunk. Itt a Bakony lábánál nincs jobb, a palackos szarok a nyomába sem érnek, és SOKKAL-SOKKAL olcsóbb, mint a világ legnagyobb átb@szása a palackos víz. Egy olyan országban, ahol 100%-ban iható a csapi víz. És sajnos láttam olyan gyereket, aki meg volt döbbenve, hogy csapvizet kell innia, és nem mindenféle palackos szir-szar löttyöt.
Az elektromos kocsi nekem volna a legnagyobb áldás, ha volna legalább olyan kocsi, ami valóan is el tud menni minimum 450km-t. Vegyes használatban, város, autóút, pálya. De nincs. A Tesla Modell 3 nagy akkupakkos változat igen, de mire itt van az országban, az közel 30 milla... Nem opció, mert nem luxuskocsinak kell, hanem rendes melós autónak, ami dolgozik, és nem, csak egy luxus játék.
De ilyen áron marad a jó kis dízel, mert azzal nem tud költséghatékonyan versenyezni jelenleg semmi, ugyanis a dízel/elektromos árkülönbséget kb. 20 év után hozná be.
Mire tényleg elterjed a villamos kocsi, addigra szépen kiépítik a töltőhálózatot, és olyan extra adókkal fogják sújtani, mint a mostani fosszilist. És nem lesz olcsóbb az elektromos kocsi fenntartása, csak máshogy fogja a polgárt a töltés. Ugyanaz zajlik elektromos fronton, mint a korai 1910-20-as években a gépkocsi előretörésével. -
Tomy Yayo
senior tag
válasz #96302336 #169 üzenetére
Az ilyen Tesla 3 (meg Opel Ampera) és társaik számomra csak mítoszok, mert hiába vannak, ha igazából nem léteznek, mert nem lehet őket megvenni. A Teslát még USA-ban se nagyon.
Viszont. Fentebb linkelték már pl. a Hyundai Kona Electricet. Az egy tényleg létező, kapható autó, ami teljesíti a feltételeidet. Igazi autónak néz ki, minden földi jóval felszerelve, és a nagyobbik akkucsomaggal WLTP mérés szerint is (ami a legszigorúbb és legközelebb áll a valósághoz) elmegy 480km-t. Ez állami támogatással 10.8 millió Ft, kisebb akkuval, amivel még mindig elmegy ~310-320km-t pedig 9.2 millió. De egy Leaf se marad le sokkal, WLTP 285km és az is 8.5-9 millió. Rebesgetik, hogy ebből is lesz nagyobb akkus változat belátható időn belül. Tény, ezek még mindig igencsak drágák, milliókat lehetne faragni mindegyik árán, csak azt mondom, hogy van ilyen autó már, létezik, nem csak a katalógusban, meg is lehet venni. Illetve reményeim szerint beindul lassan egy erős árverseny is, mert mostmár azért más szelek járnak, mint mikor az első Leaf megjelent, már van versenytárs hatótávban, "autószerűségben" mindenben.
[ Szerkesztve ]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
cinemazealot
addikt
válasz Tomy Yayo #168 üzenetére
"...sok kicsi sokra megy. Remélem."
+1 kicsi jelentkezik! Nem kezdem el sorolni, milyen módon próbálunk itthon környezetbarát életvitelt folytatni, mert egyik-másik már szinte szánalmas és zavarbaejtő. De működik, és ahogy Te is mondtad, csak el kellett kezdeni, és már most érződik az előnye (lelkiismereti és anyagi egyaránt).
(#169) syn7h37ic
Mi is csapvizet iszunk (Pest megye ÉNy-i csücske). Unokaöcséméknek van lent a Balatonnál egy kis vityilójuk, kartonszámra viszik oda a palackos vizet, mert egyszer rájuk jött a f0$á$. De szerintem valami mástól lehetett, mert amikor lent vagyunk náluk, párom és én is a csapból iszunk. Néznek is ránk kikerekedett szemekkel, de mi még egyszer sem szaladtunk a vécére emiatt.Nagyon sokat gondolkozom az e-autón, de az szerintem jelen pillanatban (és jelen formájában) csak úri-muri. Több elmélet is szól arról, hogy összességében (gyártás, fenntartás) legalább olyan környezetszennyező, mint a belső égésűek. Ezt ugye nehéz bizonyítani vagy cáfolni, mert utóbbinak van egy majd' évszázados történelme, ami alatt bőven ki tudott forrni a technológia. Véleményem szerint most agyalni, próbálkozni és kísérletezni kell. Nem feltétlenül a mai e-autók lesznek a véglegesek, mert ezek még csak egy hosszan tartó fejlesztés egyik első lépcsőfokát képezik, ami mivel még nincs kiforrva, drága. De legalább van és van miről továbblépni.
[ Szerkesztve ]
-
Lacy6
senior tag
válasz cinemazealot #172 üzenetére
Én csapvíz ellenes vagyok
Tisztított víz van mindenkinél a családban.
Cégnél meg ásványvíz.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
Tomy Yayo
senior tag
válasz cinemazealot #172 üzenetére
A Mazda csinált ezzel kapcsolatban vizsgálódásokat, hogy tényleg teljes élettartam alatt - onnan, hogy az első alkatrészeket elkezdik összerakni a gyárban, odáig hogy bezúzzák az ezeréves roncsot és mit kezdenek az elhasználódott akkupakkokkal - fogyasztással, üzemanyag származásával/előállításával, veszteségekkel stbstb. számolva végülis úgy igazából jobb-e az elektromos tényleg, környezetkímélés szempontjából. És ha jól emlékszem, az lett a vége az ő matekjuknak, hogy ezek adják a legnagyobb ökológiai lábnyomot: 1) honnan jön az áram, amivel megy 2) mit csinálunk az akkukkal utána (ez egyébként nekem is böki a csőröm, hiszen ha elterjednek, akkor elképzelhetetlen mennyiségben fogják ontani magukból az elhasználódott akkukat. Nem most, hanem 10-15 év múlva, és onnantól folyamatosan. Márpedig jelenleg az elemek is külön gyűjtött "veszélyes" hulladék. Igaz a mostani 5-10 éves elektromos autók akkujai állítólag meglepően csúcsformában vannak korukhoz képest. Mégiscsak más technológia mint a ceruzaelem vagy a telefonok akksijai. Vagy pl. a Nissan kutatgat ilyen újrahasznosítás irányba, vannak tök jó ötletei, valahol azt hiszem egy város éjszakai világítását legyengült és becserélt Leaf akksis+napelemes lámpákra cserélték, amire még sok-sok évtizedik jók lesznek, ami már a kocsiba nem elég). De talán ebből is az első a legfontosabb, vagyis milyen áramról töltöd. És sajnos ismerve a jelenlegi energiaösszetételt, mármint hogy miből származik (fosszilis vs. megújuló aránya) az jött ki, hogy igazából teljes élettartam alatt egy modern, takarékos benzines a legkevésbe környezetszennyező jármű, veri az elektromost. Jelenleg. Éppen ezért ők egyelőre nem is nagyon mennek elektromos irányba, inkább úgy döntöttek, megpróbálják tökéletesíteni a benzinest, mert az energia összetétele egy viszonylag lassan változó dolog. Ki is fejlesztettek egy "fenntartható" benzinmotort, ld. [link], ami ötvözi a dízel fogyasztási és hatékonysági tulajdonságait a benzinesek kibocsátásával. Így a benzines károsanyag-kibocsátását végülis a jóval kevesebb elégetett üzemanyaggal mérsékelnék tovább. Már amennyire értelmezni tudom
Az egész persze azonnal borul, ha a megújuló erőművek jelentősen növelik az arányukat a fosszilisokhoz képest, de ez hosszú folyamat. Vagy ha esetleg otthoni napelem+powerwall/xstorage/akármilyenakku rendszerről töltöd az elektromos autód
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
cinemazealot
addikt
válasz Tomy Yayo #174 üzenetére
Azt is óriási veszélyének tartom az elektromos autózásnak, hogy amíg jelenleg -- a beetetés időszakában -- akár ingyen is töltheted, addig már azt is hallani, hogy a jövőben úgy megadóztatják az e-autó töltésére használt áramot, hogy ha pl. mégis a bojler helyére dugva akarod tölteni, még az adócsalás vádját is Rád akasztják. Ez alól talán egyetlen kiút lehetne, ha valamilyen módon le tudnánk magunkat választani a "hálózatról", tehát az e-autót egy hálózatfüggetlen, szigetüzemű megújuló energiaforrásról lehetne tölteni (legyen az akár nap vagy szél), amihez senkinek semmi köze.
Persze a hálózatról való tömeges leválasztódásnak is megvan a hosszútávú veszélye: a hálózat fenntartása drágulhat. És nyilván ez sem jelenti azt, hogy állami szinten ne találhatnának ki mást a $z0p@tásunkra, pl. megadóztathatják a napelemeket, a szélkereket, az akkumulátorokat... végül megadóztatják magát az elektromos autót is.
De ez már politika, be is fogom a pofám.
-
vicze
félisten
válasz cinemazealot #175 üzenetére
Az elektromos autó nem az olcsóságról szól hosszútávon, nem arról, hogy a szerencsétlen olaj gáz akármi mocsok véges mennyiségben áll rendelkezésre, még ha leszarjuk a környezetkarosítást is.
Az állam nem szobát hanem bevétel kell hogy fenntartsa az állam által nyújtott intézményeket, és most lényegtelen ebből mennyit lopnak el, még egyszer tök lényegtelen.
Ahogy spanyolok adóztatják a napelem használatot, mert a jelenlegi rendszerben gazdaságtalan, ahogy a norvégok adóztatják azonos mértékben az elektromos autót, úgy más is megfogja ezt tenni, csak a kritikus tömegre van szükség hozzá.Ezért próbálunk itt páran a fejekben egy kicsit rendet rakni és rávilágítani, hogy mikró kicsiben gondolkodnak egyesek, és teljesen más rendszer kell a valós változáshoz, ami idővel elkerülhetetlen, akkor is ha én vagy más nem fogja megélni, de remélem a gyerekeim már igen.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Konkretan 300e-nel vettuk a prius I-et, akkor kezdett halni az akku, 2 ev alatt kicserelgettunk 1-2 darabosaval annyit, hogy tavaly belement egy 2-es priusbol bontott. Elottunk biztos hogy 4 evig munkaba jarni hasznaltak (Bp-re), korabbi infonk nincs. Igy is megerte, me'g tuti elmegy tovabbi 3-4 evet. Ha nem lenne benne palya, akkor siman 5 alatti fogyasztassal.
-
vicze
félisten
Ha mindenki elektromos autóval járna, jelenlegi körülmények között összeomlana az elektromos hálózat, egyáltalán nincs arra felkészítve, hogy 3x-osára növeled az időszakos fogyasztást.
(#178) axioma: Ugye én arra reagáltam, hogy egyáltalán nem megy tönkre soha, mert csoda japán tervezés. Köszi, hogy megerősíted, hogy de tönkremegy.
Megérni nyilván megéri, ezt senki se kérdőjelezte meg.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
En arra a beszelgetesre reagaltam, hogy 100e-nel dobhatod ki. Ja es ez 2001-es technologia, nem mai...
Amugy meg szivesen vennek zold rendszamost (masodiknak, agglobol varosba, kicsit, otthon garazsban toltheto bar napelem nincs), tenyleg csak a beruhazas nagysaga tart vissza amig meg tudom oldani mashogy. -
vicze
félisten
válasz Plasticbomb #181 üzenetére
Most bizonygatjátok, hogy degradálódik az aksi?
Nekem itt az mondták, hogy nem.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Geller72 #118 üzenetére
"..csak a per jelet hagytam ki ezek szerint. 2kW/h-ra gondoltam"
Bocs, esküszöm, nem piszkálódási, hanem épító szándékkal:
Olyan, hogy W/h (teljesítmény/idő), nincs. A watt eleve egy teljesítményérték, azaz az egységnyi idő alatt elvégzett munka, difinitíve J/s. Ezt értelmetlen idővel továbbosztani.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Csak lassabban, ha jól tervezett a rendszer.
Éppen ma (a legutóbbi pengeváltásunk okán) megkérdeztem egy Prius 2-es taxist, hogy hogy áll akkuval. Azt mondta, hogy 480e km, és fáradásnak semmi jele.
Amúgy amiben komoly értelmét látom a villanyautónak, az a városi közlekedés, ahol már önmagában az hatalmas előny, hogy a kibocsátást kivisszük milliónyi ember életteréből, és mellesleg jelentősen csökkentjük a zajt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz cinemazealot #185 üzenetére
Pontosan az lenne! És még csak nem is általában értelmetlen, nyilván professzionális területen milliószr alkalmazzák (pl. Csernobilban egy ilyen sztori vezetett kataszrófához), de jelen esetben talán nem egészen ez volt a fennforgás...
Ezeket azért szoktam szóvá tenni, mert látom értelmét annak, hogy tisztázódjanak a fogalmak. Számtalan szakmai(nak szánt) cikkben is olvasok alapvetően téves megfogalmazásokat és következtetéseket, és a W/h elég tipikus ezek között.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
eszgabor
aktív tag
Nyilván én is szeretném, hogy egy villanyautó ugyanazt tudja, mint egy belsőégésű motorral szerelt, de látom a korlátokat.
Villannyal saccra 15kWh/100km a fogyasztás. Ha 800km-t szeretnék vele menni egy töltéssel, akkor 8x15=120kWh akkucsomag kell. Hátrányai: ár, méret és súly.
Ha ezt fel akarom tölteni, akkor 120kW-val 1 óra elméletben.
Ha 1 perc alatt akarom feltölteni, akkor 60x120kW, vagyis 7200kW, azaz 7,2MW kell. Ez 230V-os hálózat mellett 31 000 Amper igény, de 400V mellett is 18 000 A.
Ha lenne is ilyen hálózat, az akku nem tudná felvenni. Olyan hőfejlődés lenne a töltőelektronikánál és az akkunál, amit talán folyékony nitrogénnel lehetne kordában tartani.
Nem kicseszésből olyanok a mai villanyautók amilyenek, hanem a technológia tart itt. Akinek a mai képességek mellett életképes alternatívát biztosít egy villanyautó, az használja, akinek meg nem, az maradjon a belsőégésűnél.Van élet a Dokumentumok mappán kívül is...
-
Ijk
nagyúr
válasz eszgabor #187 üzenetére
Szerintem azzal azért nagyjából mindenki tisztában van hogy nem szándékosan lekorlátozott kisautót akarnak 12 millióért eladni.
Ami fontos a gyakorlati tudás, márpedig nem nagyon kapsz olyan elektromos autót ami alkalmas városon kívüli rendszeres menetre. Nyilván pl. egy Tesla igen.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
vicze
félisten
válasz eszgabor #187 üzenetére
"15kWh/100km a fogyasztás"
Ez nem egészen így működik. Ahogy a hatványozása se így működik, mivel az aksi méretével egyenes arányosan nő az autó súlya a súllyal pedig csökken a hatótáv. Ahogy télen és nyáron a legkisebb a hatótáv.Mivel olaj nem végtelen és nem lesz több, így a belsőégésű úgy 2050-ig alternatíva és utána és aranyáron (szó szerint) veheted bele az üzemanyagot hobbiból. Legoptimistább becslések szerint is max. 70évünk van még.
Nyilván ez soknak tűnik, de ha nem is a te de unokáink és ez nem valami utópia, hanem elég kőkemény valóság. -
apatyas
Korrektor
Nem én találtam ki, volt már ilyen koncepció, de eszembe jutott hogy otthoni töltéssel és két akkupakkal viszonylag normálisan lehetne használni, akár hálózatról van szó, de főként a napelemes töltést könnyítené meg. Amíg nappal mászkálsz dolgozol, addig a másik pakk töltődik a napelemről. Így lenne értelme, mert amúgy lehetetlen szigetüzemben, illetve a hálózati visszatáplálással csak duplán terheli az elosztót.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Ez csak kevés ember számára megoldás.
A nagyobb városokba képtelenség minden járműhöz napelemes töltési lehetőséget biztosítani.
Ez a kertvárosok lakóinak kiváltsága. De nekik sem tökéletes megoldás, mert borús napokon rászorulnak a hálózati töltésre.Sőt. Az elektromos járművek robbanásszerű terjedése időzített bomba. Az elektromos hálózatokat fel kell készíteni, a ma még ismeretlen méretű, maximális terhelés kiszolgálására. A hálózat felújítások mellett, fel kell építeni az új erőműveket. Jelenleg az atomerőművek leállítási láza okán kieső kapacitás pótlása van soron.
A németeknél már látszik a hisztéria eredménye. Folyamatosan emelkedik az ár.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
axioma
veterán
válasz Hieronymus #191 üzenetére
Azert vicces latni, hogy a napelemes topikban ijesztgetes megy hogy a halozat (meg az iranyitorendszer) nem fogja birni, ha esz nelkul tesznek a rendszerre napelemeket, az elektromos autos topikokban meg hogy azt nem fogja birni ha esz nelkul hasznaljak a halozatot az autok toltesere...
-
apatyas
Korrektor
És ha a hirtelen megjelenő terhelés illetve visszatáplálás nem találkoznak, lesz is nagy-nagy káosz. Mindkét általad említett fél azonos probléma miatt aggódik.
Valami éjszakai árammal, vagyis kapcsolt árammal lehetne megoldani, hogy az otthon parkoló kocsik mikor töltődhetnek. Ezek ugyanúgy felvehetnék az éjszaka felesleges termelési kapacitást (az atomerőműből), illetve a nappali felest is ha van és van elég parkoló autó 'intelligens' (lóf@szt, kapcsolható) töltőállomáson. Nyolc munkaórába belefér játszani, hogy mikor töltik. Nyilván, itt már jóval kisebb darabokra kellene osztani, hogy mikor mi kapcsolhat be, hogy a felhasználói igényeket is kielégítse (pl vki du kettőkor mondjuk már el akar indulni munkából és addigra fel kell tölteni).pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
vicze
félisten
Annyira nem vicces, mert valós probléma.(videó utolsó részben van a 1,7MW-os tárolónál)
-
vicze
félisten
Mi köze van ennek az EON-hoz? Vagy bármelyik szolgáltatónak?
A probléma az jelenlegi elektromos ellátó hálózat és áram termelés vs. jövőbeni fosszilis nélküli áramtermelés és ellátó hálózat.
Ha te nem látsz problémát, hogy a kettő között van egy óriási szakadék tátong, amire csak vakargatjuk a fejünk és ötletelnek, hogy hogy oldjuk meg, addig nincs miről beszélni. -
Lacy6
senior tag
-
GIJoe
addikt
Én nem merek ide többet írni, egy autógyártulaj, meg MVM vezér, itt és most megmondják és meg is oldják a gondokat, kezdek félni Én bízom bennetek, sokat kerestek, megoldjátok ti a gondokat...
-
dabadab
titán
"Azert vicces latni, hogy a napelemes topikban ijesztgetes megy hogy a halozat (meg az iranyitorendszer) nem fogja birni, ha esz nelkul tesznek a rendszerre napelemeket, az elektromos autos topikokban meg hogy azt nem fogja birni ha esz nelkul hasznaljak a halozatot az autok toltesere..."
Pedig ebben sok vicces nincs. A hálózatnak folyamatosan egyensúlyban kell lennie és van egy adott kapacitása, amit elbír.
Most képzelj el egy kétkarú mérleget, aminek szépen vízszintesen kellene állnia, de egyik oldalról hirtelen nagy rántásokat kap (ez lenne a napelem) a másik oldalra meg annyi súlyt raknak, hogy eltörik (ezek meg a villanyautók). Persze, hogy mindkettő aggasztó.
DRM is theft
-
axioma
veterán
Valami kozom volt a multban a vezerelt aram kapcsolasahoz... csak a torvenyi szabalyzok miatt nem tud jol mukodni ebben a piac. Amugy nemzeti ertek, hogy egyaltalan letezik...
Masreszt a nehezseg nem abban van, hogy nincs aram vagy tul sok van, hanem hogy rohadt draga az elteres az elore "vallalt" fogyasztastol barmely iranyba. Lehetne ezt ilyen fogyasztokkal javitani, az okosmerok tudna'k is kezelni, de nincs ertelme cserelni mert megint mint kotelezo szolgaltatas nincs elegge rugalmasra hagyva.
Van egy (nem biztos de eros valoszinusegu) tippem arra, hogy technikaialg minden megoldodna, ha hagyna'k.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen