Új hozzászólás Aktív témák

  • csongi

    veterán

    Nekem ezek lobbi szintu "kutatasok"
    Amit az egyik oldalon felgoznak ellenervnek, a masik oldalon nem jelenik meg, semilyen formaban.

    1.Nem hiszem el, hogy 100km-hez tartozo elektromos aram eloallitasa es felhasznalasa tobb kornyezet szennyezessel jarna, mint ugyanennyi km megtetelehez szugseges uzemanyag.
    1. Akupakk.
    Jelenleg ez legnagyobb gondja az elektromos autonak a vissza marado alkatreszekbol.
    A belso egesu autoknal miert nem szamolnak az eletuk alatt elhasznalt alkatreszekkel olajokkal?
    Azok jonnek a Vilagurbol keszen?
    Csak egy pelda. A robogomhoz kell egy alkatresz. Egyenesen Japanbol jon. Egy 2kg-os Vasdarab. Semmi massal nem lehet kivaltani. Nahy egy ilyen csere mekkora terheles a kornyezetre? Es hanyszor fordul elo naponta az eset?

    Konkretan lobbi es penz kerdese.
    A kornyezet tudatossag nagyin fontos, es torekszem ra.
    Viszont egy csomo minden fent dol el vezetoi szinten.
    A torvenyeknek es a penzvilag erdekeinek is ez kellene eloterbe kerulnie. Sok kicsi sokra megy, ez igaz.
    De ezt egy uj torvennyel szabalyozassal siman semmisse teszik, mert olyan iranyba kenyszeritenek.
    Csak egy pelda.
    WW illetve a korabbi ki nem derult simlik az autogyartas vilagaban. Minden dontes kimutathato lenne a szennyezesekben. Pozitivan es negativan is.
    Ezek az elektromos fejlesztesek mostoha modon voltak kezelve. A beveteleknek csak morzsajat fektettek bele.
    Irhatnak konkret szamokat, x miliard x ev alatt. De a beveteleknek akkor is csupan 0. vagy 1-2 % at erne el.
    A koolaj amire az uzleti alapok fekszenek.

    Arak. Persze, hogy dragabb. Nem ez a fo eladasi vonal. Es addig nem is lesz olcsobb, amig ezt az arat megfizetik, illetve nem erdekuk kedvezobb ar kialakitasa.

    Hatraltatni kell, mivel az autoiparban brutalis embertomeg van.
    Szervizek, alkatreszgyartok, ertekesitesek, adminisztratorok.
    Egy hirtelen valtas rohadt nagy munkanelkuliseget okozna.
    Az autoszerelok gyorsan beadnak a kulcsot. A tovabbkepzesek nem kis feladatot jelentenenek.

    Egy olyan statisztikara is kivancsi lennek, milyen szazalekban oszlik meg kis ccm (1400 alatt) vs nagy ccm(1400felett).
    A karosanyag kibocsajtas. Es nem csak az elegett uzemanyagra ertem.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #201 üzenetére

    Ne nevettess már, azért kapsz 1,5 milliós állami támogatást elektromos autóra mert félti az állam az autószerelők megélhetését.
    Drága az akku, drága a könnyített kasztni, kisebb a gyártási volumen. Ennyi a történet. Ha Hajdúszoboszló alól is lítiumot bányásznának és olcsó lenne mint a szemét akkor az elektromos autó is relatíve olcsó lenne.

    A belső égésű motoros járművek környezeti terhelését senki nem vitatja. Amit vitatnak hogy a fejlett injektoros autó ami sírba viszi a Földet, az elektromos ami megmenti mert olyan tiszta és globálisan annyit számít.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #202 üzenetére

    Szvsz.
    A támogatás csupán marketing.
    Akinek van új autóra annyi pénze, annak jól jön, de nem a 1,5M támogatás foga motiválni.
    Egyszerű matek az egész. Egy elektromos autó x millió egy belső égésű y millió.
    Ha y milliód van autóra akkor mindegy mennyi az állami támogatás akkor sem lesz több a zsebedben.
    Ha van x milliód akkor megint mindegy mennyit támogat az állam, ki fogod tudni fizetni.
    Egy termék ára lehet 20.000Ft de szuper kedvezménnyel megkapod 5000Ft-ért.
    Azta mindenit, mennyit spóroltam..
    A termék előállítása 1000 Ft, eladtam 5000Ft-ért. Jól kerestem, miközben szuper jó fej voltam, és elengedtem 15000-et.
    Egy terméknek ki határozza meg a lista árát? Ezen mekkora haszon realizálódik?

    A fejlesztések altatva voltak, mert az olaj lobbi erősebb volt. Lásd USA a legfőbb főkolompos.
    Most a kényszer kezdi hajtani az elektromos történetet, csak ilyenkor nyal vissza a fagyi, és az elb@szott 20 évet nem lehet vissza hozni, vagy pikk-pakk bepótolni.
    Akkumlátor ide vagy oda. Maga a probléma az energia tárolás- felhasználás. Ezt már 30 évvel ezelőtt is megmondták, a jövőben nagy problémát fog okozni. nem érdekes, van kőolaj mint a dög, meg van oldva....

    A világon az egyik legnagyobb ágazat a járműipar. A szerviz hálózat pedig nem csupán a Józsibá autószerelőből áll. Ez a hálózat legalább akkora mint a gyártásokban résztvevők száma.
    OEM gyártóktól a kereskedőkön keresztül a villáskulcsot elforgató emberig.
    2008-ba mikor a válság a járműiparon végigsöpört hány°% os volt a létszám leépítés világ szerte?
    Csak gyártó sorokat nézzünk mást ne. Ennek jelentős része a szerelőcsarnokból történő elbocsájtás volt.
    A szervizelési oldalról nem voltak hírek, pedig ők is nagyon megsínylették. OEM alkatrész gyártók, márkaszervizeknél elbocsájtások...stb.
    Ez is benne van és részese az elbaltázott 20 évnek, és szépen hatványozódik.
    Ha ami naptól csak elektromos autók kerülnének ki a gyártósorokról, 5év és kb sok 100 000 embernek kellene át, vagy tovább képeznie magát. Vagy új ágazatot keresnie. Szóval a folyamat túl gyors lenne.
    A folyamat lekezdődött, és a tempót próbálják szabályozni. Meglátjuk mi lesz.
    Az sem kérdés, a légkörben történő változások hamarabb és gyorsabban kezdenek zajlani mint azt jósolták.
    A kapkodás jóra nem vezet, de más egyenlőre nem maradt, az óra ketyeg....
    Ez nem világtörvény csupán az én meglátásom, és véleményem.
    Lemásztunk a fáról, feltaláltuk a kereket, lendületet adtunk neki. Most meg próbálunk felkapaszkodni a kocsira, de egyenlőre úgy tűnik csak loholunk utána és a szerencsén múlik sikerül e úrrá lenni a belendült világunkon.

    [ Szerkesztve ]

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #203 üzenetére

    Az a helyzet hogy amíg nem fejlesztenek ki nagy áramsűrűségű akkumulátort addig drága játék lesz az elektromos autó. Mert a jelenleg egyetlen épkézláb megoldás piszok drága. Ennek a folyamatnak a végén mindig a korlátozott mennyiségű nyersanyag áll.
    Nem az olajlobbi miatt nem terjedt el hanem mert nem volt megfelelő akku technológia. Mindig voltak próbálkozások, de életképtelenek voltak. Ha te holnap beadsz egy nagysűrűségű, olcsó akkutechnológia szabadalmat azonnal ráugrik több cég is tömeggyártásra és rövid időn belül ontják kifelé az elektromos autókat. Más kérdés hogy rögtön felszöknének a villanyárak úgy hogy nem lenne olcsóbb az üzemeltetése és kialakulna egyfajta egyensúly a belső égésűekkel, ugyanis mindkét oldalon korlátozott az erőforrás, arányosan növekedne a villany ár és csökkenne a benziné a keresleti arány változásával.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Ijk #204 üzenetére

    "Nem az olajlobbi miatt nem terjedt el..."

    :N Szerintem nézd meg ezt a filmet, csodálkozni fogsz. A sztori 1996-ban, tehát 22 évvel ezelőtt (!) kezdődött, és az EV-1 nagyon jónak bizonyult. És pontosan ezért engedték kizárólag lízingelni (és nem eladni), illetve nyírták ki olyan szinten, hogy 2002 után már híre-hamva sem volt.

    Ólom-sav akkukkal már akkor is ment 130...160 km, NiMH pakkokkal pedig akár a 160...230 km. Gondolod, hogy az elmúlt 20 évben nem tudták volna ezt jobban továbbfejleszteni, ha hagyták volna az ellen lobbisták?

    [ Szerkesztve ]

  • vicze

    félisten

    válasz csongi #203 üzenetére

    "Egy terméknek ki határozza meg a lista árát? Ezen mekkora haszon realizálódik?"

    Hm nézzük csak, mekkora? A Tesla a legdrágább és 2. legtöbbet eladó elektromos autó gyártó, jelenleg 1milliárd dolláros veszteséget termel évente, és a Model 3 erre valószínűleg rárak még egy lapáttal. Ép most volt 10%-os leépítés. Az elektromos autók többsége ugyan ez talán a Leaf-et kivéve, de a haszon ott is minimális, de az már legalább gazdaságos, mert fele akkor aksit raknak az autóba, így dupla annyit tudnak gyártani.

    Sajnálom hogy le kell nyeld, az elektromos autó attól drága mert drága az aksi, és nem azért mert valaki jól megszedi magát rajta. Ha nagyobb lenne a haszonkulcsa mint a belső égésűnek, akkor bár boldog boldogtalan azt gyártaná mert szarrá keresnék magukat rajta. Ehelyett minden gyártó a fejét vakargatja, hogy hogy a fenébe tudnák gazdaságosan gyártanai.

    (#205) cinemazealot: Képzeld volt 1922-ban is elektromos autó nem egy, azt is az olajipar nyírta ki... Az ilyen összeesküvés elméletekkel az a baj, hogy a hívők elfelejtik felskálázni az elektromos autókat, most is pontosan ugyan az a probléma velük mint régen. Lassú töltés, és alacsony hatótáv, régen még ronda és praktikátlan is volt.
    Mára már egyszerűen elfogadhatóbbak lettek a korlátok a technológia fejlődés és sokat dobott a Tesla effekt ami "szexivé" tette az elektromos autót.

    UPS már isten tudja hány éve(15+) elektromos autót használ ahol lehetséges, azért mert gazdaságosabb és olcsóbbak vele. Őket nem vette meg az olajlobbi.
    Venezuelát is megvette az olajlobbi. ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Plasticbomb

    addikt

    válasz cinemazealot #205 üzenetére

    Most elokerulnenek azok a kisautok, viszonylag olcson eladnak oket, mert megiscsak oreg, stb, 20+ evesek, erdekes hir lenne...

    Kivancsi lennek, akadt-e olyan szemfules, ravasz figura a "tulajok"kozott, aki valahogy elrakta a magaet...

    [ Szerkesztve ]

    ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)

  • dabadab

    titán

    válasz cinemazealot #205 üzenetére

    "Szerintem nézd meg ezt a filmet, csodálkozni fogsz"

    Aztán nézz körül a valóságban és rájössz, hogy hülyeség az egész összeesküvősdi.
    Az EV1-ből azért nem lett valós termék, mert eladhatatlan lett volna. Ja, tök jól elfurikázott vele az a pár ember, aki (a valós árához képest) szinte ingyen megkapta és pont nem volt nekik gond se a kicsi hatótávolság, se az, hogy maga az autó is kicsi, se az, hogy áramot adjon neki. Viszont amikor egy jól felszerelt S Klasse árát kellene kifizetni érte, akkor azért hirtelen máshogy nézne ki a dolog.

    "Gondolod, hogy az elmúlt 20 évben nem tudták volna ezt jobban továbbfejleszteni, ha hagyták volna az ellen lobbisták?"

    Ha megnézed, akkor az elmúlt húsz évben elég sokat fejlődött az akkutechnológia: a NiMH-s EV1-ben 26 kWh-s akksi volt, most egy sima Leafben is 40 kWh Li-Ion van, sokkal kedvezőbb áron meg úgy, hogy a Leaf azért az igazi autó. És tudod mi van? Az, hogy így se kell a kutyának se. Még a mai modern elektromos autók, amik fényévekkel jobb gépek, mint amilyen az EV1 volt és sokkal-sokkal olcsóbb is - hát, még ezeket se nagyon lehet eladni.

    Szóval nem kell itt mindenféle összeesküvéselméleteket fabrikálni, a szimpla valóság is megteszi.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz vicze #206 üzenetére

    "A Tesla a legdrágább és 2. legtöbbet eladó elektromos autó gyártó, jelenleg 1milliárd dolláros veszteséget termel évente"

    Ez így ebben a formában teljesen értelmetlen, mert ez semmit nem mond a gyártási költségekről.

    A Tesla azért van mínuszban, mert ezerrel költ termékfejlesztésre meg a gyártókapacitás felépítésére. Ha ezt nem csinálná, akkor az S-ekből meg az X-ekből simán lehetne pluszban.

    Az persze igaz, hogy az elektromos autó azért drága, mert drága a Li-Ion (meg az összes többi szóba jöhető alternatíva is), nem pedig valami mesterséges árkartell miatt.

    DRM is theft

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #204 üzenetére

    Igen.A varazs szo a probalkozas.:), es ez nem volt tul nagy elannal vegezve.
    Ugy erzem, ha Musk nem kezdi el tolni az elektromos mantrat akkor most is ulnenek a kis szekbe azt jonapot. :).
    Amugy egyertelmu, hogy a vegen az uzemeltetesi koltseg emelkedni fog.

    vicze1:
    Lenyelem mas ugysem marad :). A leirtakon nem valtoztat.
    Az arakrol a kerdesek koltoiek voltak.
    Veszteseges lehet jelenleg, de ez atmeneti. A kenyszer fog megoldast szulni sajnos, es nem a tudatossag.
    Most egy atmeneti megoldas az akku kinlodas is.
    Maga az energia kinyerese tarolasa hatekony felhasznalasa a fo kerdes. Ezek kuatasainak hatraltatasa az olajlobbi.
    Erdekeket hoztak letre az olaj mellett.
    De semmi bajom az olajjal sem, ha par csepp felhasznalasaval lehetne szaz km-t megtenni. Banna a fene ha literje 10000Ft lenne. :).
    Az uzemeltetes ettol megfizetheto maradna. Es tudatosan lehetne idot nyerni. Csakhogy tul sok a ha.:).
    A helyzet adott a kerdes mi lesz a tarthato tudatos megoldas.

  • dabadab

    titán

    válasz csongi #210 üzenetére

    "Maga az energia kinyerese tarolasa hatekony felhasznalasa a fo kerdes. Ezek kuatasainak hatraltatasa az olajlobbi."

    Nem érzed úgy, hogy ez az állandó olajlobbizás (egyáltalán: kik azok? Az arabok? Az oroszok? A norvégok? Az amerikaiak?) azért a dolgok erős túltolása? Főleg úgy, hogy jól láthatóan nulla konkrétumot tudsz hozni.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • cinemazealot

    addikt

    válasz dabadab #208 üzenetére

    A szimpla valóságot (és ezt veheted konkrétumnak is) az olajért vívott háborúk írják, amikben hatalmas pénz van, így pedig van értelme hagyni lassú tűzön rotyogni a technológia fejlesztését, a konkurenciát pedig szép lassan elfojtani.

    Belső égésű motoros autók ~150 éve vannak. Az elektronika elmúlt pár évtizedes ugrásszerű fejlődését látva pedig valahogy nehezen tudom elhinni, hogy ha nem lenne olaj lobbi, akkor az elektromos meghajtás fejlesztése (és a velejárók, mint energia tárolás) már nem járna korszakokkal előrébb. Bizonyítani sajnos nem tudom, mert ez egy párhuzamos univerzum története, de feltételezem, hogy ha iszonyú pénzek lettek volna anno a ferritgyűrűs memóriákban, akkor még ma is oldalkocsis motorkerékpárral hurcolásznánk az MP3 lejátszóinkat. :)

  • 8th

    addikt

    óvatosabb vezetéssel simán kijön 320-330 kilométer belőle, ami kifejezetten korrekt.

    Remek! Kár, hogy az semmire sem elég. Konkrétan még arra sem, hogy az ember szombaton bedobja a családot és lemenjen a fővárosból a Keszthelyi strandra csobbanni egyet meg beverni egy jó lángost fagyival. Egy ilyen kis villám kiruccanás ne arról szóljon már, hogy apuka megáll a halál f*szán a töltőnél majd felkerekedik a család és csomagokkal gyerekekkel együtt kilométereket gyalogoljon a strandig mert a kocsit ott kell hagyni a töltőn különben nem megyünk haza. Autópálya alapból felejtős ezekkel ahogy a klíma is mert akkor úgy merülnek mint a titanic. Télen meg ha befűtöd az autót hogy ne fázzon meg a gyerek esetleg rádiózol és világítasz is mert fél ötkor már tök sötét van jó ha egy töltéssel elmegy 160-180 kilométert. Ettől nem esek sara. Városba szaladgálni hibátlan kis kocsi lenne persze ha nem tízmillió lenne a listaára már az olcsóbbik verziónak is. A töltési idő is abszolút nevetséges. Gyors töltővel ~2óra alatt csak 80%-ra tölti meg az akksit? Otthon töltve egy egész éjszaka sem elég a 100%-hoz? Ne vicceljünk már. 2018-at írunk. Az autózás elvileg ugye a mobilitásról, az egyén szabadságról szól(na). Ezzel szemben a 10milliós csilli-villi elektromos autóval folyamatosan korlátok közé van szorítva az ember. 1/3 áron sokak számára elgondolkodtató ajánlat lehetne de így, ennyiért ez csak egy méregdrága bohócautó.

  • csongi

    veterán

    válasz dabadab #211 üzenetére

    Nem erzem tulzasnak :).
    Nem kell nep csoportokat megnevezni. Attol mert valamire nincs konkret bizonyitek, attol meg letezik. A korulmenyek a tortenelem igazolja.
    Miutan atall a vilag masik energiahordozora, meg lehet nezni mire megy majd a lobbi.
    Ez igy mukodik igy is fog. A vagyon birtoklasa felulir sok mindent. 600 loeros 5 ezer ccm-es auto kell a nepnek?
    Adunk, vigyetek minden rendben!!
    Nyitott ablaknal klimazni ? semmi baj, olcso az aram csak hajra.
    Nekunk reszvenyeseknek rohadt jo, mert van fogyasztas,,, dol a le, olle!!
    Ez egyszeru penz. A ko olajban volt van a gazdasag bekjoja.
    Anelkul gyorsan kipusztulna az emeberiseg fele.
    Meg a vagomarha hus az uzlet polcan a koolaj korul forog.

    A koolaj tortenelme tokeletesen bemutatja mi zajlott le.
    Megint.
    Elotte mas nyersanyagok voltak az ertekek. Akkor meg az energia mint mozgato fogalom jelen sem volt.
    Nem kell osszeeskuves elmelet. Ez az emberi termeszet.

  • dabadab

    titán

    válasz 8th #213 üzenetére

    "Egy ilyen kis villám kiruccanás"

    Négyórányi autózás nekem nem pont a "villámkiruccanás" kifejezést juttatja az eszembe, de hát kinek mi :)

    Egyébként elég vicces, ahogy előadod, hogy egy városi kisautónál a 300 kilométeres hatótáv nem elég - esetleg még arról is ejthetnél néhány szót, hogy nem fér bele egy nyolcfős kőművesbrigád betonkeverővel együtt.

    Ja, drága. A villanyautó drága. Ez van.

    DRM is theft

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz csongi #210 üzenetére

    +De semmi bajom az olajjal sem, ha par csepp felhasznalasaval lehetne szaz km-t megtenni."

    Azért csodát ne várj. Az olaj energia sűrűsége nem akkora, hogy kívánságod teljesülhessen.

    Ha egy 6LR61 elemblokkal le lehet nyomni majd 100 kilométert, azonnal megrendelem az új elektromos autómat. Ja, ekkora energiasűrűséget nem fogunk elérni a maradék életemben. Persze erről is az olajlobbi tehet, mint minden másról.
    Lehet filmet csinálni az EV1 kicsinálásáról. De a képhez az is hozzá tartozik, hogy az akkumulátorcsoport, önmagában többe került 20 ezer dollárnál. Ezt nulla százalékos hitel mellet sem vállalnám be.
    Németországban 4 ezer eurós kedvezmény jár minden elektromos autóhoz. Még sem terjed a technológia.
    Én egy lakóparkban élek. A környezetemben kettő azaz 2 töltőállomás van. A mélygarázsban nincs lehetőség töltésre. Az utcában tilos a parkolás. Hiába van három fázis a lakásban nem tudnám tölteni a járművet.Ergo az olajlobbi keze tette be a lábát a helyzetbe. Ja nem. A elektronosítási program, hasonló okok miatt bukott el. A támogatási keret kb. 3%-át használták fel a vásárlók.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • 8th

    addikt

    válasz dabadab #215 üzenetére

    Ha reggel mész este hazajössz az villám kiruccanás még ha két óra oda és két óra vissza az út akkor is.
    2018-ban úgy gondolom joggal elvárható egy tízmillió forintos új autótól egy minimum ötszáz kilométeres valós hatótáv teljesen mindegy, hogy mi hajtja. Még egy városi kisautóról esetében is. Az év vicce, hogy egy városi kisautó elég ha elmegy háromszáz kilométert egy töltéssel vagy tankolással mert úgy sem mennek velük többet. A francokat nem. Több tízezer háztartásban egy városi kisautó az egyetlen jármű és lám azzal mennek nyaralni és rokonnézőbe akár az ország túlsó felébe karácsonykor, húsvétkor, akármikor.
    A nyolc fős kőművesbrigádot sem tudom minek kevered ide én egy 1-2 gyerekes családról beszéltem aki hétvégén kiszabadulna a pesti betondzsungelből egy napra. Merthogy van ám élet a közvetlen lakókörnyezetünkön túl is. Az pedig különösen vicces, hogy ha ezzel a villanycsodával januárban a mínusz tíz fokban messzebbre kell menni nyolcvan-száz kilométernél akkor töltés nélkül esélyes, hogy a hazaúton úgy megáll mint a szög és a segged befagy mire odaér az autómentő vagy egy ismerős aki hazahúz. Egy benzines autót nem kell húzgálni sem trélerezni ha kifogy a nafta. Leintesz egy arra járó taxist, felhívod autóklubot vagy egy ismerősödet, visznek neked üzemanyagot és saját lábán hazamegy az autó. Egy ilyen villanycsoda többek között ezt sem tudja. Ha kifogy az amper onnantól az már nem autó hanem féltégla.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz csongi #210 üzenetére

    Azt fejlesztik ami mögött van pénz. Garázsban a feltaláló nem fog akkut fejleszteni.
    Olajlobbi legfeljebb olyan szinten létezik hogy akinek olajból jön a pénz nem fog belekezdeni elektromos autó gyártásba. És nem azért mert fél hogy elmegy a bevétel az olajból hanem mert nem érdekelt benne.
    Megjegyzem pont nem megy csődbe egyik olajrészvényes sem, mert a vegyipar, műanyagipar, erőművek elég jelentős felvásárló erő. Az olaj meg amúgy is fogy.
    Nincsen titkos olajkommandó akik elégetik a hidegfúziós terveket, akik elteszik láb alól a vízhajtású autó feltalálóját. Piacgazdaság van és abba fektetnek bele amiben profitlehetőséget látnak. Nemhogy évtizedekkel ezelőtt a sokkal fejletlenebb akukkal, de még ma sem túl jó befektetés az elektromos autó. Ha megnézed az autógyárak kínálatait a Teslát leszámítva (ami mögött úgytűnik elég komoly tőke van) kb. hobbi szinten kezelik az elektromos autókat és nagyon lassan kezdik az újabb típusok bevonását. Azért egy Leaf, E-up, korlátozott számban kapható E-golf, Zoé nekem nem éppen annak a mintaképei hogy olyan nagyon komolyan gondolják a gyártók az elektromos autó piac robbanását.
    Az meg elég naív gondolkozás hogy a gyártó előtt ott az óriási profit lehetősége, de megjelennek az aktatáskás olajlobbisták a készpénzzel és akkor inkább nem fejlesztenek annyira.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Ijk #218 üzenetére

    "...akinek olajból jön a pénz nem fog belekezdeni elektromos autó gyártásba."

    General Motors: EV-1. Rémlik? :)

    "Nincsen titkos olajkommandó akik elégetik a hidegfúziós terveket..."

    General Motors: konkrétan bezúzták az EV-1-eket. Nem hogy rajta hagyták volna a felhasználók nyakán, akik miután kipurcan az akksi, maguktól jöttek volna rá, hogy még nincs itt az ideje ennek a technológiának. Nem, ők rohadtul féltek, hogy ha kikerül a termék a kezükből, azt valaki továbbfejleszti, és esetleg felgyorsul a konkurens meghajtás ipara. Ezért inkább úgy elzárták őket, hogy néhány 10 darab birtok jogáról még dollár milliókért sem voltak hajlandóak lemondani. Ez mi, ha nem a "tervek elégetése"?

    "...még ma sem túl jó befektetés az elektromos autó."

    Még jó, az elmúlt 50-100 évben alig fejlesztett valaki a témában. Nem ok nélkül ennyire kiforratlan (mondjuk ki, piacképtelen) a technológia.

    "...nem éppen annak a mintaképei hogy olyan nagyon komolyan gondolják a gyártók az elektromos autó piac robbanását."

    Ha volna lehetőséged egy olyan járművet gyártani, ami ~20 ezer alkatrészből áll, rendszeres szervizelést és alkatrész utánpótlást igényel, és még az olaj piac révén is bevételt termel Neked, váltanál inkább egy olyan jármű gyártására, ami kevesebb mint feleannyi alkatrészből áll, kevésbé szerviz igényes, kategóriákkal jobb hatásfokú, de a kis hatótáv és a gagyi energia tárolója révén nagy példányszámban gyakorlatilag eladhatatlan? Ugye, hogy nem. :N

    "...naív gondolkozás hogy a gyártó előtt ott az óriási profit lehetősége..."

    Az e-autó a gyártó számára kínszenvedés. Utálja, hiszen inkább veszteséget termel, mint bevételt. Csak ugye a marketing is fontos, és nagyon nem mindegy, hogy van-e a palettáján környezetbarát modell vagy sem. Ugyanaz van most az e-autóval a belső égésű motoros járművekkel szemben, mint anno a belső égésű motoros járművekkel a lovaskocsikkal/gőzgépekkel szemben. Csak azóta kicsit felgyorsult a világ és mások az igények is.

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz Ijk #218 üzenetére

    Biztosan igy van....

    Hieronymus:
    A jelen tenyeit hozod fel allaspontnak. Ezekrol az allapotokrol az elmult 20-30 evben lezajlott esemenyek tehetnek.

    Almokat nem kergetek, csak egy pelda volt, es ha szoval egy felteteles modot kapott a mondat. Olyan mint ha megnyerned a lotto 5 -ost :). Persze lehet mar megnyerted, nem tudhatom. :).

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz cinemazealot #219 üzenetére

    Az a baj, hogy az olajipart és a járműgyártó ipart rendszeresen összemossák.
    A járműgyártók önérdeke a járművek gyártása és eladása. Lényegtelen, hogy mi hajtja a motort.
    Azt gyártják, amire kereslet van. Az elektromos járművekre még nincs. Majd lesz, ha képesek lesznek megfelelő akkumulátort gyártani. A ma megadott x km, csak ideális estekre igaz. Ha ez háromszáz, vajon mennyi lesz a valóságban, a következő körülmények között. Télen, este nyolckor, hóesésben, mínusz 8 fok esetén. Fűteni és világítani kell. folyamatosan működik az ablaktörlés.

    (#220) csongi: "A jelen tenyeit hozod fel allaspontnak. Ezekrol az allapotokrol az elmult 20-30 evben lezajlott esemenyek tehetnek."

    Remélem azt érzed, hogy a visszahivatkozásokat korlátlan mennyiségben. Mindig van 20-30 év, amikor jobban csinálhatták volna. Valóság ennél sokkal érdekesebb. Minden korban, az adott technikai színvonalon és megoldásokkal próbálnak megoldani minden problémát. A kerékpár legyen példa a fejlődésre. Tökéletes közlekedési eszköz. Mégis van egy baja, lábbal kell hajtani. Ezt a kellemetlenséget már az 1900-as évek elején megpróbálták kiküszöbölni, több - kevesebb sikerrel.Itt egy gyönyörű gőzhajtású kerékpár, 1908-ból. Közlekedésre alkalmatlannak látszik. Lehetne mondani, hogy már ekkor az elektromos hajtásra kellett volna hajtani, bár gondolat szintjén sem merülhetett fel. A fejlesztéshez szükséges technológiák és megoldások egyike sem volt elérhető. Az akkumulátorok fejlesztésére első körben a tengeralattjárók megjelenése hozta meg az igényt. A második kört az úrhajózás kialakulása gerjesztette. Ebbe az olajiparnak nem volt bele vau-vau, mégis elbuktak a fejlesztések. Az Apollo programban energiacellával hidalták a problémát, hatalmas költség mellett. A következő évtizedekben sincs nagy esély olyan energiatárolási módszer kifejleszteni, ami a jelenleginél legalább egy nagyságrenddel nagyobb energiasűrűséget képes elviselni, veszély növekedés nélkül. Aki megtalálja a megoldást, garantáltan Nobelt kap.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz 8th #217 üzenetére

    Miért pont ötszáz km? Legyen inkább ezer! Helyesebben annyi, amennyire NEKEM szükségem van.

    Nagyon sok ember számára már a 100 km-es hatótáv is lég lenne -- akinek meg nem, az nyilván nem célközönsége az adott járműnek.

    A nejem autója pl. még tíz év alatt soha nem ment egy nap alatt >150 km-t, és akkor is csak azért, mert időnként megjáratjuk a sztrádán kipóhálózási céllal. Ha nem tennénk, a napi 40 km mindig elég lett volna. Sok olyan embert, családot ismerek, akiknek egyáltalán nincs 100-120 km-nél távolabbi célpontjuk.

    Nekem van, az én igényeimet egy napi 300-as kapacitás simán kielégítené, meg aztán van töltőoszlop is a világon.

    Ha csobbanni akarsz Budapest-Keszthely viszonylatban, az pont olyan igény, mint a kőművesbrigád: nem életidegen, de egyedi. A többség számára indifferens.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • axioma

    veterán

    válasz 8th #217 üzenetére

    Erre lenne megoldas a range extender, amit viszont valamiert csak a bmw csinal. Pedig akkor pont az lenne, 9 liter benzin es mehetsz egy ideig (de sokkal egyszerubb, kisebb a hibrid benzinmotorjanal, mert egyfajta teljesitmennyel csak az akkura tolt). Hogy ezt vajon miert is nem vette at a tobbi gyarto opcionak, az szamomra rejtely.

  • vicze

    félisten

    válasz dabadab #209 üzenetére

    Aksi gyártókapacitás más számára se hullik alá az égből, és ki kell fejleszteni/építeni, csak nyilván nagyobb gyártónál erre van tartalék (kivéve VW ;] ), ami a Tesla esetén befektetői hitelezés, és a türelem a végét járja.
    Az a mennyiség amit amúgy gyártanak brutálisan alacsony. S-ből 40e darab/év X-ből 30e db/év nem olyan mennyiség ami bármilyen formában is gazdaságos lenne, még ha magán a kocsin valamennyi nyereség is van.
    A Model 3 néz ki a nagy dobásnak(eddig 50e/év, és talán 100e fölé is mehet), de az az erőfeszítés amibe kerül a gyártás felfuttatása gyakorlatilag beleroppan a cég, mind pénzügyileg, mind személyzetileg(nagyon sok vezető ment el mostanában). Emiatt már SW-ben is kezdenek elmaradni, és az önvezetés miatti problémák csak fokozódni fognak. (Ja igen a gonosz olajlobbi itt is. ;] )
    Remélem túlélik de a jelenlegi helyzet nem túl fényes.

  • Ijk

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #222 üzenetére

    Ne aggódj, légkondival vagy fűtéssel nem is lesz nagyon több 100-nál, főleg autópályán.
    Veszel 4-5 milliós kocsit használtan, vagy 8-10-ért újonnan és még ennek a kis országnak a harmadát-negyedét sem teszed meg töltés nélkül. Lehet hogy nincs szükséged 99%-ban 100km-nél nagyobb hatótávra, amikor az 1%-ban lenne akkor van egy használhatatlan töbmilliós autód. Ezt elnézi az ember 1-2 millióért és elfogadja hogy van egy városra korlátozott külön kis gépkocsija a benzines mellett.
    Igazából 1000km hatótáv lenne reális figyelembe véve a töltők mennyiségét, töltési időt.

    /人◕ ‿‿ ◕人\

Új hozzászólás Aktív témák