Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz magic2 #5 üzenetére

    Pontosan, a QF-16 nem más, mint manőverező légi célpont éles rakétás lőgyakorlatokra.

    A cikkbe én sürgősen beleírnám ezt az "aprócska" dolgot, mert így nagyon-nagyon bulvár az egész, kezdve a rövid összefoglalóval - a QF-16 semmi rendkívüli előrelépést nem jelent a QF-4-hez képest, leszámítva persze a modernebb technológiákat, ám az alkalmazási terület már évtizedek óta azonos...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • moli.hu

    őstag

    válasz magic2 #5 üzenetére

    ez eleg fontos informacio, mivel pont kerdezni is akartam, hogy ha ezek kioregedett gepek, akkor majd elkerulnek veluk minden lakott teruletet, vagy hogy tervezik? Hiszen ha lezuhanna, civilek meghalnanak, akkor hogy indokoljak meg, hogy miert ment fel a kioregedett gep?
    De ha csak celpont, akkor kirepulnek vele az ocean fole gyakorlatozni, azt kesz, igy mar van ertelme a hirnek is.

    [ Szerkesztve ]

  • dajkopali

    addikt

    válasz magic2 #5 üzenetére

    :R , jogos, javítottam

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • Cifu

    nagyúr

    válasz magic2 #16 üzenetére

    Nem, a gépágyús éleslövészetnél egy vontatógép kienged egy "zsákot", amin egy radar elven működő közelség mérő van. A mi Gripen-jeink is ilyen éleslövészetre járnak Svédországban. Az infravörös önirányító rakéták (mint a Sidewinder) még gyakorolható azzal, hogy flare-eket (infracsali) dobnak, és arra indítanak rakétát.

    Viszont a rakétás céllövészet az, amit csak a QF-4 / QF-16-hoz hasonló gépekre lehet indítani.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz magic2 #16 üzenetére

    Nem feledkeztél meg semmiről. Éles lövészeteken nem szednek ki semmiféle harcirészt. A tesztlövészeteknél szokás telemetriai rendszerrel felszerelni a rakétákat.

    Egyébként ez egy minden szempontból jó megoldás. A legjobb módja a lejáróban levő üzemidejű rakéták és repülőgépek megsemmisítésének, mivel így szinte teljesen valós körülmények között ellenőrzik a hosszú távú működőképességüket és a várható élettartamukat. Ráadásul meglehetősen valós körülmények között élheti át a pilóta a rakétaindítást. Nem egy szerencsétlen infrabomba vagy szögvisszaverő ellen, ami nem manőverezik semmilyen szinten.

    lapa: Ezt megtehették volna már a QF-4-esekkel és a QF-106-osokkal is. Mégsem tették, mert minek. Erre a célra külön rendszereket fejlesztenek, amelyek besorolása UCAV (Unmanned Combat Aerial Vehicle). ÉS eléggé gyermekcipőben jár a dolog, az első igazán ütőképesnek mutatkozó rendszert még csak most kezdték el hajófedélzeten tesztelni.

    Gusztáv: Vidselben szerencsétlen infrabombákra lőnek a magyar pilóták. Illetve az '50-es évek után újra lőnek célzsákra is gépágyúval.

    dabadab: Ezek csak célpontok, lőni nem lőnek. Alkalmazhatnak viszont aktív és passzív zavarást. Méghozzá nem is gyenge szinten.

    Cirkálórakéták meg nem léteznek. Maga a kifejezés teljesen ellentmond a magyar terminológiának.

    Főleg a németeknél hullottak a többfeleadatú Starfighterek. Akkoriban szinte semmi sem volt automatizálva, a pilóta figyelmét eléggé megosztották a különféle rendszerek. (Nem véletlenül volt akkoriban minden ilyen jellegű gép kétfős személyzettel tervezve. Az F4H-1 még együléses volt, de rájöttek, hogy még egy alapvetően egyfeladatú elfogóvadász bonyolult tűzvezetőrendszeréhez sem elég egy ember. Szóval az F4H-2 már kétüléses lett, külön pilóta és RIO. Ilyen kialakíttásban állt szolgálatba F-4B típusjelzéssel. De más pédát is lehet hozni. Buccaneer, F-111 Aardvark, F-14 Tomcat, Tornado, Szu-24, MiG-31...) Mindezt kis magasságú repülés során, amire az a gép szinte teljesen alkalmatlan volt az aerodinamikai kialakítása miatt. Egyébként semmivel sem volt rosszabb a baleseti statisztikája, mint mondjuk a MiG-21-nek. A 261 magyar alkalmazásba került példány közül pl 74 semmisült meg balesetben (32 pilóta halálát okozva). És mi még a jobb üzemeltetők közé tartoztunk.

    magic2: A QF-4-esek sokáig pilótával repültek, mert ritka volt, hogy valóban lelőtték volna őket. Az AMRAAM és az AIM-9X tesztlövészetei alatt viszont eléggé elkezdtek fogyni, mert kissé megugrott a telitalálatok száma. Általában a legutolsó repülésre szálltak fel csak távirányítással. A QF-16-osokban is megmarad egyébként ez a lehetőség.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák