- OpenWRT topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Router gondok
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gergő_
őstag
2005 óta(2004 EU tagság miatt) úgy tudom kicsit jobban védik a fogyasztót a hatályos törvények,amit sok pcbolt nem tart be és megpróbálják a vásárlót megtéveszteni
-a második alkalommal ha gariztatni kellene már vissza lehet kérni az eredeti vételárat(ebből mindent ki lehet szinte következtetni) -
LordVader80
senior tag
valóban levásárlásra nem kötelezhetnek, de ha nem fogadom el a jobb paraméterű terméket, akkor az eredeti termék jelenlegi piaci árát kérhetem vissza sajnos, nem az eredeti árát
úgy magyarázta a FVédelem, hogy nem árgaranciát vállalt a cég, hanem termékgaranciát-->ha jobbat ajánlanak, és nem fogadom el, akkor a jelenlegi értéket kérhetem vissza kp-ben
[ Szerkesztve ]
May The Force Be With You!
-
-
Tyberius
aktív tag
Na nem úgy van az. Elhiszem, hogy a főnökség mondja meg, hogy a garis ügyeket hogyan kell intézni... de ezen túlmenően ott van az emberi tényező is, hogy a dolgot a pult mögött álló ember hogyan kommunikálja a vásárló felé. Van, aki udvarias, elnézést kér, amiért nem tud segíteni, meg van, aki akkora bunkó, hogy mamutot lehet ütni vele. Az előbbit jóval ritkábban akarják megverni.
Ja, és akkor ne feledjük el a természetes kiválasztódás folyamatát is: aki rendes a vevőkkel, az több stresszt visel el ugyanannyi pénzért, mint aki élvezi, hogy kegyetlenkedhet. Ennek következtében ilyen helyen, ahol corporate policy az, hogy szopatni kell az ügyfelet, általában az utóbbi bírja tovább cérnával, vagyis szemét főnökség alatt szemét eladók/szervizesek fognak dolgozni. Ezt onnan is tudom, hogy számos ilyet láttam már, kisker/szerviz bizniszben utazom én is - persze kivételek itt is vannak.
-
Ariadne
őstag
válasz
george11 #149 üzenetére
Épp ez a lényeg, a felszámolás alatt álló cég nem működhet, nem is működik itt sem. Ha volt is ingatlanvagyona, nem csak bérelt mindent, azon biztos jelzálog volt, vagyis vitték a bankok, valahogy így szokott ez menni.
Az a cég viszont, aminél most razziáztak, egy másik cég, gyanítom jogilag semmi köze a felszámolás alatt állóhoz.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
george11 #151 üzenetére
Na ezt én is szeretném tudni. Rengeteg olyan cég van ma, ami csak formailag működik, ténylegesen nem, iszonyú sok a felszámolás (amikor kifzetetlen hitelezők seregeit hagyják maguk után a cégek), viszont alig van végelszámolás (amikor úgy szünteti meg magát a cég saját elhatározásából, hogy ki tud fizetni mindenkit, akinek tartozik), és csődeljárás is (ez leegyszerűsítve arra szolgál, hogy ha látja a cég, hogy kezdődnek a bajok, összehívja, akiknek tartozik, és megegyeznek egy köztes kompromisszumban, hogy megmaradhasson és működhessen tovább). Kár...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
karben
csendes tag
válasz
george11 #149 üzenetére
A történet egyszerű.. és már sok helyen megtörtént. Pl. Bluefish. ~360 millióval tartozik az államnak, vagyis közvetetten az embereknek, és IT Megastore Kft. néven még Bluefish logos boltot tart fent, és szerez alkatrészeket innen onnan, amit valószínűleg nem fog kifizetni, a tulaj lelécel Hawaii-ra vagy börtönbe, és ennyi, sok kisebb-nagyobb vállalkozás meg megpróbálja lenyelni a békát.
Sajnos a törvények gyengék, de mintha elindult volna valami. Reméljük az összes retek cég akik abból nőtték ki magukat, hogy kamu számlára vagy lopottan akárhogy elfusizták az alkatrészeket, és az olcsó árakkal ügyfélkört nyertek, eltűnnek a retekbe, Kínában még le is vágják a kezüket, itthon ez nem jellemző de én bevezetném.
A vásárlóknak meg ott megy a reklám a tv-ben, www.fairplay.hu, meg kell érteni mindenkinek, hogy maguktól lopnak, ezzel ők nem járnak jól. Lehet hogy olcsóbb volt a proci, de magasabb a villanyszámla... Elvileg egy szocializmus mentes generáció jön most ki, nem lenne rossz, ha valamiben jobb lenne a köv 50 év mint az előző...
[ Szerkesztve ]
-
válasz
george11 #171 üzenetére
Miért, árulsz? Hogyé' adod a taiyo yuden-es Verbát? 75 FT??? Osztán, artisjus matrica van-e?
Egyébként évek óta tudta mindenki, aki egy kicsit is utánaolvasgatott a neten a dolgoknak, hogy a Mistralnál nincs lejjebb semmi, még a vakondembereknél is mélyebb szinten vannak minden tekintetben.
The Amiga, Born a Champion
-
Ariadne
őstag
válasz
george11 #220 üzenetére
Nem vitatkozom. Egyébként valszeg itt is működhetett, ami más láncoknál, hogy a fővárosi és a vidéki üzletek az eltérő céges háttér miatt eltérően viselkednek, lehet.
A fogyasztovedelem.com-on viszont évek alatt végigkövetni 1736 hozzászólással 116 oldalnyi panaszt, két 100%-ig biztosan ott dolgozó pofátlan stílusú ember kommentjeivel, az kicsit betesz az embernek. Nem lehet véletlen, ha egyedül erre a cégre jön ennyi panasz (mindenféle fórumon), és főleg ilyen tartalmú. Kisebb-nagyobb szívatási kísérletekkel szinte mindenhol bepróbálkoznak, ez saját tapasztalat, de itt következetesen ugyanazokat a durva jogszabálysértéseket lehetett visszahallani.
Számomra mindegy, hány alkalommal intézték esetleg szabályosan az ügyeiket, mert ekkora mennyiségű és ilyen jellegű folyamatos "teszünk a szabályokra" hozzáállással (nem) intézett ügy pont elég ahhoz, hogy minősíthetetlenül rossz legyen egy üzlet. Személyes vásárlás nélkül is. Egyébként meg utálom, ha átverik az embereket, ezért rossz nézni, hogy még mindig léteznek...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Komplikato
veterán
válasz
george11 #222 üzenetére
"Ezek után mivel, akkor már olyan VGA nem volt, levásárolták a 80K-t, amiért mondjuk kaptak egy 6800GT-t.
Amíg nem csinálták ezt sokan/sokszor, addig nem volt feltűnő, de aztán elfajult a dolog. Ez után vezették be, hogy az aktuális áron ment a levásárlás."
Ezek után?
Na most ha én visszaküldök mint bolt a T. forgalmazónak X értékű árut garis ügyletként, akkor nyilván nem 2 vagy 3X értékű árut fog nekem küldeni cserébe. Most tök mindegy egy az egyben csere, vagy ellenértékben küld valamit. Na most átlag csóró magyar boltosnak hány 100K-s videokártyán kell(ene) 60K-t buknia, hogy feladja?Szerk.: Az azért elég megrázó nekem mint eladónak, hogy összes szakmai fórum azzal van tele, hogy a user tegye tönkre alaplapját, VGA-ját, akármijét és cseréltesse be valami új cuccra. Nem az én pénzem, de ez a divat tahóság nekem így is csípi a szemem.
Amúgy a Mistral garos ügyeket én is olvastam sokat, most nem idézek, mert nem saját tapasztalatok voltak, de nem arról szóltak, hogy problémás a gari, hanem arról, hogy jószerivel NINCS. Városi legenda alapján ez azért volt, mert akkor "terjeszkedett" a cég, nem maradt elég zseton, és a sok tartozás miatt gyakorlatilag az összes partner felmondta a garit míg nem fizetnek. Vagy igaz vagy nem.
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Ariadne
őstag
válasz
george11 #222 üzenetére
Ezzel teljesen egyetértek
, és abszolőt elítélem az ilyen ügyeskedőket. Be is fejezem ezzel az offolást...
Dvd íróval pont voltam ilyen helyzetben, 2 év garanciás dobozos író (az is megér egy sztorit, milyen furán néztek az üzletben, hogy dobozosat és drágábbat akartam anno), két héttel a gari vége előtt egyszerűen meghalta magát, választottam helyette egy másik márkájút, ami olyan színű, tud mindent, amit az tudott - és sokkal gyorsabb. Jogász vagyok, megtehettem volna, hogy verem az asztalt, de nem tettem és nem is fogom megtenni, amíg gyorsan és használhatóságban tökéletesen pótolják a cuccot.
Bár azért egy videókártya sokkal nehezebb eset tud lenni 2-3 év múltán, nem tudom, mi is lehetne jó megoldás mindkét fél számára, pedig sokat gondolkodtam, gondolkodtunk másokkal is ezen. Eddig szerencsére csak egy nap utáni hirtelen halálba futottam bele, ott mivel karácsony előtt volt és mindenképp az a típus kellett volna, visszaadták a teljes vételárat, hogy megvehessem máshol! Ez után vettünk ott egy komplett gépet.
Egyébként meg érdekes, hogy nálunk jól szuperálnak a régebbi cuccok is, persze "véletlenül" mind megbízható márka, többéves garral (van a háztartásban még anno újonnan vett Riva Tnt2-es is, pár hónapja még működött)...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
george11 #225 üzenetére
Épp ez az, hogy a jogszabály egyértelmű - ha nem tudsz ugyanolyat adni, teljes vételár vissza. Csak a gyakorlatban nem működik, de ezt folytathatjuk a Garancia topikban, mielőtt itt hátsón rúgnak a modik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
freeapro
senior tag
válasz
george11 #220 üzenetére
Mondhatok ilyet is:
Miutan a Mistral megszopatott elmentek a Magicompbba es vettem egy fel gepet. A videokartya baszakodott. Visszavittem, kulon minden mukodott, megse dobtak vissza gepet, hanem a szervizes csavo kideritette, hogy az alaplap aktualis biosa valamiert osszeakad a katyaval es feltett ra egy masikat.
Utannanezett, toltotte vele az idejet, megjavitotta.
Na ezek utan sok penzt hagytam meg naluk...
Új hozzászólás Aktív témák
it A Mistral Computerworld utolsó megmaradt üzlete ma órákig zárva volt. Az ellenőrzés után újra nyitva a bolt. Kérdés, meddig.