Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
Üzemanyag költségen évi 15 ezer kilométerrel kb. 1,5 milliót lehet megfogni 5 év alatt. Ennél többet nem hiszem hogy megy átlagosan valaki egy városi kisautóval, de 20 ezer/év esetén 2 millió. Ugye ezt mondjuk be lehet dobni állampapírba, akkor 25%-kal nő a különbség.
Amit nem tudok azok az egyéb költségek, benzines éves átvizsgálás olajcsere kb 50-60 ezer szokott lenni egy olcsó kisautónál. Egyelőre még ott a parkolás amin lehet spórolni. Amortizációt ugyancsak nehéz számolni, viszont szerintem itt többet visz el az autó szerkezete mint maga a hajtáslánc. Nem gondolom hogy egy 15 éves benzineshez képest sokkal jobb állapotúnak tekinthető egy 15 éves elektromos. Ráadásul ennyi idő alatt nem hiszem hogy még túl jó állapotban lennének azok a lítium akksik./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Szerintem pont hogy egy kis szívó benzinessel nem szokott sok probléma lenni, városba nem is vennék turbósat. Ezekben a japán szappanautókban a motor előtt elég sokminden megadja magát.
Többletköltségeket én sem tudom pontosan, amit kalkuláltam kizárólag fogyasztás és jelenlegi árakkal. Benzinárat sem lehet megmondani hosszútávon, mint ahogy azt sem esetlegesen mikor tesznek villanyra jövedéki adót ha elkezdenek egyre többen tölteni.
Ha ez a kocsi támogatással megáll 8,5-nél az már nem olyan rossz, de amíg kapsz 4 millió körül már nem teljesen fapados kisautót, addig szerintem nem nagyon rúg labdába./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Szerintem 4-5 milliós szívós benzinessel jópár évig nem fog nálatok sem semmi versenyezni.
Nekem is hasonló a felhasználás, adná magát az elektromos, de akármilyen optimistán számolok nem éri meg. És akkor benzinesnél még ott van a kényelem hogy bárhol megtankolod 400-500km-re 5 perc alatt./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Ha itthon 1 millió villamos autó futna és éjszaka csak 2kW-al csorgatnák az áramot az pont egy Paks teljesítménye. Megjegyzem KSH alapján jelenleg az itthoni személygépkocsi állomány 3,6 millió, tehát kicsit több mint csak a negyedét feltételeztem, ami be is következne 10 év alatt ha lemenne 6 millióra az elektromos autó ára.
Szerintem itthon képtelenség lenne ilyen mértékű teljesítménybővítés 10 év alatt, miközben folyamatosan növekedik az elektromos áram igény. Fokozatosan terjednek az indukciós tűzhelyek, elektromos sütők, villany fűtésrendszerek, légkondícionálók.
Valószínűleg felrobbanna az elektromos áram díja, ráadásul az államnak komoly bevétele van az üzemanyag jövedéki adójából, ami jelenleg villanyból nem jönne be.Nagyon szép divat ez az elektromos autó meg zöld szemlélet, gazdagoknak hobbiszinten. Ráadásul a másfél milliós állami pénzzel olyanok adóját csoportosítják át akiknek esélye sem lenne 10 milliós e-autót venni, ahelyett hogy a minősíthetetlen állapotú utakra költenék. Közben valószínűleg a helyi zéró kibocsátáson kívül szinte semmivel nem környezetbarátabb, ráadásul az elterjedésével mivel drasztikusan emelkedne az elektromos áram ára még a jelentős megtakarítást is megkérdőjelezném az üzemanyagon.
És akkor nem beszéltünk arról hogy a megfelelő akku még mindig csak sci-fi, jóformán laboratóriumi szinten sem létezik kézzelfogható eredmény csak ígéretek.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Már hogy 20kWh energiát raksz bele az akksiba egy éjszaka? Mutass nekem olyan autót ami 20kWh-val elmegy 1300km-t. Ha jól tudom 10-16kWh-t esznek 100km-en, az 120-160km/nap. Persze sokan nem mennek többet 30-nál, az kb. 5kW/h, 2-3 óra alatt betölti.
De figyelmen kívül hagytad a klímák robbanásszerű terjedését, hogy az autóállomány negyedét vettem számításba, ill. hogy nem elosztva történik az elektromos áram igény, legtöbben este 5-6 körül fogják feltenni töltőre, ami amúgy is csúcsidőszak.Bár gondolom napi 130km-t akartál írni.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Mint írtam jó 80% este 6-kor hazaér, feldobja a töltőre a kocsit ami csúscidőszak és le is halt a rendszer.
Vezérlet órával lehetne szabályozni, minden óra máskor kapcsolna. De ez sem egyszerűen kivitelezhető, főleg ha az átlagparaszt inkább ráköti a nappalira mert kényelmesebb./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Mint írtam is egy vezérelt óra kellene amelyek völgyidőszakban kapcsolgatják az áramot, de a mostani vezérelttel szemben ha sok az autó akkor több zónát kialakítani, legalább hármat hogy ne egyszerre terhelje le a kocsitöltés a rendszert. Minden autótöltő fixen bekötve egy ilyen órára. De ez megint költséges, főleg fogyasztói oldalon és inkább bekötik valahogy nappalira, hiába drágább 16 forinttal. Illetve nem biztos hogy mindenkinek elég lesz egy 2-3 órás éjszakai turnus kellő töltést biztosítani, főleg ha csak 2kW/h-val számolunk.
bot1978 : Egyre több helyen hőszivattyús fűtést használnak, elég gyorsan ki lehet futni a keretből. Vagy esetleg H tarifás órát mellőzni a mérésből.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Csak mit állapítasz meg havi vagy napi felhasználásra? Lehet hogy lesz aki gázzal fűt, gáztűzhelye van és röhögve belefér, más meg a nagyobb ingatlannal vagy légkondis fűtéssel, elektromos tűzhellyel, villanybojlerrel sehogy sem.
Ráadásul nem oldaná meg az időszakok kisimítását, egyszerűen a napi mennyiséget korlátozza le. Az a gond hogy a villanyáram nem pufferelhető, hiába termelsz meg több áramot egy hónapban mint ami szükséges, ha adott napszakban másfélszer annyit akar felvenni a rendszer mint amekkora a termelés kapacitása.axioma : Akkor annyi hogy vezérelt óráról lehet csak elektromos autót tölteni.
Ami viszont még mindig gond hogy jelenleg az "olcsósága" ami motiválja a fogyasztót a vezérelt órára. Az viszont elképzelhetetlen hosszútávon hogy majd 22Ft-ért töltögetik kW/h-jával az autókat.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Vezérelt áramot tudtommal azért tiltják, kivéve bojler, elektromos fűtés mert így kiszámítható és biztos fogyasztás völgyidőszakban. Ugye eletkromos autó is felfogható egyfajta hőtárolónak, szóval elméletben ezzel nem lenne probléma.
A gond a fogyasztás mértéke, nálunk a 80L-es bojler fél év alatt 500kWh-t vett fel, autónként viszont napi 50km-re lenne mondjuk 1500kWh, összesen 2000kWh, évente 4000, ha két autó van akkor már 7000kWh, ami 6000-el több mint bojlernél, de egy autó esetében is 3x annyi.
Jelenleg azért legtöbb helyen még gázzal csinálnak melegvizet, de ha itt háztartásonként évente 3000-6000kWh vesz fel akkor szerintem képtelenség az olcsó vezérelt áram.Logikus hogy a stabilan működő erőművek termelnek olcsó áramot, de jelenleg milyen fejlesztések mutatják hogy itt 10-20 éven belül megduplázzuk ezeknek a kapacitását? Pont a zöldek ágálnak legjobban Paks2 ellen, azt meg nem tudom napenergiával hogy akarják éjszaka termelni e-autók töltéséhez való áramot.
Erre megoldás lenne cégeknek adókedvezményekkel támogatni napelemes parkolók létesítését hogy napközben töltsék az autókat.De a lényeg hogy önmagában semennyire nem zöld az e-autó, ahhoz kell megfelelő áramtermelés és infrastruktúra.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Azért van benne a listában mert hőtárolósak.
Nálunk szerintem éjfélig biztos nincs vezérelt áram, utána pótolja a bojler az esti fürdéshez elhasznált melegvizet.
A vezérelt áram és a H tarifa értelme hogy olcsóbb a nappalinál. E-autó tarifát nem fognak nappali díj alatt adni mert relatív magas a fogyasztás, akkor meg hülye lenne nem nappaliról tölteni. Ha mégis olcsóbban akarják adni akkor meg a nappali tarifát kell emelni.
És mint mondtam itt 1 millió személyautóra kalkuláltunk. 3-4 millió személygépkocsi, 200 ezer autóbusz, félmillió tehergépkocsi fogyasztását mi termelné ki?/人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN