Új hozzászólás Aktív témák

  • Ijk

    nagyúr

    válasz axioma #116 üzenetére

    Vezérelt áramot tudtommal azért tiltják, kivéve bojler, elektromos fűtés mert így kiszámítható és biztos fogyasztás völgyidőszakban. Ugye eletkromos autó is felfogható egyfajta hőtárolónak, szóval elméletben ezzel nem lenne probléma.
    A gond a fogyasztás mértéke, nálunk a 80L-es bojler fél év alatt 500kWh-t vett fel, autónként viszont napi 50km-re lenne mondjuk 1500kWh, összesen 2000kWh, évente 4000, ha két autó van akkor már 7000kWh, ami 6000-el több mint bojlernél, de egy autó esetében is 3x annyi.
    Jelenleg azért legtöbb helyen még gázzal csinálnak melegvizet, de ha itt háztartásonként évente 3000-6000kWh vesz fel akkor szerintem képtelenség az olcsó vezérelt áram.

    Logikus hogy a stabilan működő erőművek termelnek olcsó áramot, de jelenleg milyen fejlesztések mutatják hogy itt 10-20 éven belül megduplázzuk ezeknek a kapacitását? Pont a zöldek ágálnak legjobban Paks2 ellen, azt meg nem tudom napenergiával hogy akarják éjszaka termelni e-autók töltéséhez való áramot.
    Erre megoldás lenne cégeknek adókedvezményekkel támogatni napelemes parkolók létesítését hogy napközben töltsék az autókat.

    De a lényeg hogy önmagában semennyire nem zöld az e-autó, ahhoz kell megfelelő áramtermelés és infrastruktúra.

    [ Szerkesztve ]

    /人◕ ‿‿ ◕人\

Új hozzászólás Aktív témák